1
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкового навчання
Авторська розробка
на тему: «Розробити алгоритм проведення, матеріали, картки контролю, картки самооцінювання тощо для «Щоденні 5» у період вересень – жовтень 1 кл.»
Виконала:
Братчик Світлана Віталіївна
вчитель початкової школи
загальноосвітньої школи № 24 м. Мелітополя
група № 8
Запоріжжя
2019
ВСТУП
Реформування системи освіти в Україні, зокрема початкової, актуалізує пошук технологій, адекватних до сучасної мети і завдань, що знайшло відображення в концепції «Нової української школи» (2017). Розбудова нової української школи може бути ефективною за умови вивчення й упровадження в освітній процес продуктивних здобутків і досвіду зарубіжних освітніх систем із означеної проблеми.
Мета дослідження: сформувати творчу особистість кожного учня, формувати учнів, здатних самостійно мислити, приймати сміливі і нестандартні рішення, творчо ставитись до праці засобами технології «Щоденні 5».
Завдання:
1. Визначити особливості системи «Щоденні 5» як засобу формування творчої особистості молодшого школяра.
2. Дослідити навчальні програми і підручники, досвід роботи вчителів з теми дослідження.
3. Розробити систему роботи з формування творчої особистості молодшого школяра на уроках словесності засобами технології «Щоденні 5».
Вчителі, що працюють за технологією Daily, взаємодіють з тими, хто потребує їхньої уваги. Вони не відволікаються, коли їм хтось повідомляє про іншого школяра. Учителі працюють з маленькою групою дітей, а решта учнів працює самостійно. У кінці дня вчителі спілкуються з кожним учнем. Вони підсумовують успішні досягнення, які дитина мала протягом дня. Коли школярі залишають клас, школу, учителі роблять аналіз учнівських робіт, які були виконані впродовж дня, оцінюють їх.
Першим етапом впровадження Daily 5 – це «Читання для себе». Його вчитель може застосовувати як під час уроку, так і впродовж дня.
Другий етап Daily 5 – це «Читання для когось». Під час виконання цього виду роботи учитель може запропонувати учням текст для читання. А також учні за інтересами можуть самостійно обрати книгу для роботи.
Третій етап Daily 5 – це «Слухання». Під час виконання цього виду роботи вчитель готує для учнів аудіозаписи, які вони обирають і слухають. А також учень може самостійно обрати аудіозапис для слухання.
Четвертий етап Daily 5 – це «Робота зі словами». Його використовують на уроках мови та читання. Під час цього виду діяльності вчитель добирає слова, які б він хотів опрацювати з учнями, використовуючи слова, які передбачені навчальною програмою. У свою чергу учні можуть запропонувати опрацювати незнайомі слова, які вони зустріли під час читання художніх творів, розв’язуванні математичних задач, під час роботи з текстами на уроці природознавства.
П’ятий етап Daily 5 – це «Письмо для себе». Під час виконання цього виду роботи учитель може запропонувати учням будь-яку тему для письма. А також школярі за інтересами можуть самостійно обирати теми, наприклад, «Моя мрія», «Моя улюблена книга та інші. Під час виконання цієї діяльності учні займають зручне для письма місце і впродовж відведеного часу працюють. «Письмо для себе» допомагає школярам вчитися висловлювати думки і записувати їх на папері, розвивати зв’язне мовлення.
ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ
Ім’я _____________________________________
Вибери книгу і читай для себе.
Назва |
___________________________________________________ |
Автор |
___________________________________________________ |
Запиши коротко про прочитану книгу. Про що вона?
|
|
|
|
На зворотній стороні аркуша намалюй, що тобі найбільше сподобалось у книзі.
ЧИТАЮ ДЛЯ ДРУГА
Я читаю з другом ____________________
Назва ___________________________________
_________________________________________
Автор ________________________________________________________________
Мені сподобалось у книзі _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мені не сподобалось у книзі _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оціни прочитану книгу
СЛУХАННЯ
Ім’я ____________________________
Назва книги (твору)
________________________________
________________________________
Моя улюблена частина Головний герой
Він має такі риси:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Я оцінюю цю історію на
РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ
Допиши на дошці слово Україна стільки разів, скільки поміститься. Порахуй їх кількість.
Україна |
Молодець!
У мене ______ слів.
Склади з цим словом речення.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ
Встав у кожне слово потрібну літеру.
а о у и е і |
м_ш_н_ тр_л_йб_с
т_кс_ _вт_б_с
Утвори та запиши слова.
|
|
|
|
|
|
|
фон
теле
|
|
|
|
|
|
|
|
|
візор
|
|
|
|
|
|
|
|
бензо
|
|
|
|
|
|
|
|
|
сміттє воз
|
|
|
|
|
|
|
|
|
молоко
ВИСНОВКИ
Використання у щоденній роботі технології «Щоденні 5» допомагає виробити в учнів уміння працювати самостійно, робити власний вибір, глибоко висловлювати думки щодо певного питання чи проблеми, аналізувати й приймати рішення. Вправляння в самостійній діяльності стимулює потребу в оцінці власних сил, у пошуку взаємодії з учителем, учнями задля консультації, підтримки, допомоги.
В роботі нами вирішено такі завдання:
1. Визначено особливості системи «Щоденні 5» як засобу формування творчої особистості молодшого школяра.
2. Досліджено навчальні програми і підручники, досвід роботи вчителів з теми дослідження.
3. Розроблено картки з формування творчої особистості молодшого школяра на уроках словесності засобами технології «Щоденні 5».
Розроблені картки з формування творчої особистості на уроках словесності в 1 класі засобами методики «Щоденні 5» передбачає поетапність, що відбивається на змісті діяльності. На кожному з етапів увага приділяється певним якостям і компонентам творчої особистості (спостережливість, здатність побачити незвичайне у звичайному; розвинена уява, вміння фантазувати; розвинене мовлення, образне мислення; допитливість, пізнавальний інтерес; сміливість, готовність до ризику, самостійність, ініціативність, упевненість в своїх силах та здібностях, працелюбність, емоційна активність, цілеспрямованість), що формуються в результаті роботи.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ