Авторська розробка уроку вчителя зарубіжної літератури Кузьменко Т.В. Моральні уроки Мольєра 8 клас

Про матеріал
Авторська розробка уроку вчителя зарубіжної літератури ЗОШ № 29 м. Чернігова Кузьменко Т.В..Дякую за участь у конкурсі
Перегляд файлу

Розробка уроку вчителя зарубіжної літературиЗОШ № 35,м. Чернігова Кузьменко Т.В.

Тема: Моральні уроки комедії Мольєра «Міщанин – шляхтич»

Мета: допомогти учням глибше зрозуміти  зміст твору та його художні   

          особливості; розвивати образне та критичне мислення учнів

          творчі здібності, уміння читати за ролями, коментувати художній   

          текст; прищеплювати учням кращі людські якості.

Хід уроку:

I.Організаційний момент.

Привітання . Доброго дня , діти! Увага! Встаньте ті, хто :

  • хоч раз був у театрі;
  • хто з більшим задоволенням подивився б трагедію;
  • А хто обрав би комедію;
  • Ті , хто любить вчитися;
  • Ті, хто вміє правильно організувати свій час, для отримання кращого результату в навчанні.

Щойно ми провели коротеньке опитування. Висновок можемо зробити наступний: ми маємо деяке уявлення про театр і драматургію. А пізнавати щось нове переважно любимо з посмішкою. В цьому нам сьогодні допоможе Мольєр і його комедія «Міщанин- шляхтич».

Запис в зошити числа і теми уроку.   

Домашнє завдання: Вдома підготувати творче завдання  на власний вибір до твору Мольєра.

II. Повідомлення завдань уроку.

     Наш урок ми проведемо у вигляді  гри. Сьогодні  у нас засідання РR- агенції.

   Головне завдання згадати факти з життя, особливості творчості Мольєра та проаналізувавши деякі моменти комедії « Міщанин - шляхтич», стати трішечки мудрішими.

     Агенція в нас особлива – кожен може приміряти на себе будь-які обов’язки : побути журналістом, аналітиком, дописувачем (кореспондентом), репортером, оглядачем…

     А в мене сьогодні роль спонсора, який направляє роботу по заданому маршруту і слідкує за результатами роботи. Вся ваша робота буде оцінена і видана в звичайній для нас валюті – оцінці. Пам'ятайте: важливі і якість і кількість (активність) ваших відповідей.

Аналітики.(вибір групи аналітиків)

 Їх завдання: допомогти  зафіксувати наші висновки на уроці( тобто уроки Мольєра), і записати(зафіксувати) їх схематично на дошці.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання:

    Слово вчителя:  Життя відомих людей може нас багато чого навчити. І вивчати біографії особливо письменників треба не тільки тому, що саме в них є відповіді на питання,чому саме такий твір вийшов з-під пера цього автора, а й  тому, що вони(біографії) можуть нам «підказати»  як себе реалізувати в житті. Гадаю і у Мольєра є чому повчитися.

Фахівці з інформаційної підтримки можуть розшифрувати кроссен, згадавши  біографію.

 

Еврістична бесіда за текстом:

  • Чого навчає комедія?
  • Який урок ми можемо взяти аналізуючи життя Мольєра?

Кореспонденти : (Розшифруйте РОФТ)

Р- роль - Мольєр

О- образ -  сучасний читач

Ф- форма - sms

Т-  тема - чому  Мольєр обирає  жанр комедії.

 

Журналісти:

  • Про що комедія Мольєра
  • Як Жульєн рухається до своєї мети?

                                                                     

(наймає вчителів   заводить друзів    доньку мріє одружити з шляхтичем)

Учитель: Завдання окремим учням було попрацювати з II дією п’єси (вони мають озвучити героїв пана Жульєна і вчителя) .

Мещанин во дворянстве". Серія 1. Телеспектакль з Володимиром Этушем, Володимиром Осенєвим (1977) 35 -37 хв.

 

Ми маємо уважно спостерігати. Чи вдалося хлопцям відчути справжні характери героїв?

 

Уроки Мольєра:

Прокоментуйте слова Доранта , які він адресує Журдену при їхній зустрічі. «Слово честі, пане Журдене, я страх як скучав за вами! Знаєте, з усіх моїх знайомих ні до кого не почуваю я такої пошани, як до вас; саме сьогодні ранком я говорив про вас у королівській спочивальні” ( ст. 270)

Музичні редактори- критики.

Комедіограф Мольєр і композитор Жан Батист Люллі отримали замовлення від Людовіка 14 написати п’єсу про не дуже приємний епізод в житті короля. Мольєру і Люллі  це вдалось неперевершено.

Зараз ми з вами дамо відпочити очам, але напружимо уяву. Послухаємо уривки музичної композиції і як справжні музичні критики, визначимо до якого музичного епізоду  вони  відносяться.

coding.doit.am/video/2016/zc6qxK0zFpj/

Посвята в мамамуші – це епізод, де Журден отримує того, чого хотів - освячення в шляхтичі, а донька – в чоловіки того, кого вона кохала.

А тепер до рекламного відділу :

  • Чи можемо ми уявити наше життя без реклами?

Розумітися на рекламі в сьогоденні має кожен. Вам буде запропоновано рекламу, а ваше завдання - визначити, до якого виду реклами належить даний ролик?

Види реклами:

                                                                                                                              

Власне реклама       фейк ( неправдива інформація)     джинса (прихована реклама)

Визначте який вид реклами, створеної вашими однокласниками, вам пропонується, а також яка мета була поставлена її авторами.

III.Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів

  • На які проблеми звернули нашу увагу ?
  • Які головні уроки взяли для себе?

Підсумки уроку.

Пропоную вам скласти СЛОГАН. Дайте відповідь на запитання:

  • Який найважливіший урок кожен з вас взяв у Мольєра?

Дякую Вам!!!!!

 

Використані джерела:

1.»Зарубіжна література» 8 клас Паращиц В.В., Фефілова Г.С. Харків. Основа 2016

2. Мещанин во дворянстве". Серія 1. Телеспектакль з Володимиром Этушем, Володимиром Осенєвим (1977) 35 -37 хв.

 

3. coding.doit.am/video/2016/zc6qxK0zFpj/

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
27 липня 2019
Переглядів
2370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку