Розробка уроку вчителя зарубіжної літературиЗОШ № 35,м. Чернігова Кузьменко Т.В.
Тема: Моральні уроки комедії Мольєра «Міщанин – шляхтич»
Мета: допомогти учням глибше зрозуміти зміст твору та його художні
особливості; розвивати образне та критичне мислення учнів
творчі здібності, уміння читати за ролями, коментувати художній
текст; прищеплювати учням кращі людські якості.
Хід уроку:
I.Організаційний момент.
Привітання . Доброго дня , діти! Увага! Встаньте ті, хто :
Щойно ми провели коротеньке опитування. Висновок можемо зробити наступний: ми маємо деяке уявлення про театр і драматургію. А пізнавати щось нове переважно любимо з посмішкою. В цьому нам сьогодні допоможе Мольєр і його комедія «Міщанин- шляхтич».
Запис в зошити числа і теми уроку.
Домашнє завдання: Вдома підготувати творче завдання на власний вибір до твору Мольєра.
II. Повідомлення завдань уроку.
Наш урок ми проведемо у вигляді гри. Сьогодні у нас засідання РR- агенції.
Головне завдання згадати факти з життя, особливості творчості Мольєра та проаналізувавши деякі моменти комедії « Міщанин - шляхтич», стати трішечки мудрішими.
Агенція в нас особлива – кожен може приміряти на себе будь-які обов’язки : побути журналістом, аналітиком, дописувачем (кореспондентом), репортером, оглядачем…
А в мене сьогодні роль спонсора, який направляє роботу по заданому маршруту і слідкує за результатами роботи. Вся ваша робота буде оцінена і видана в звичайній для нас валюті – оцінці. Пам'ятайте: важливі і якість і кількість (активність) ваших відповідей.
Аналітики.(вибір групи аналітиків)
Їх завдання: допомогти зафіксувати наші висновки на уроці( тобто уроки Мольєра), і записати(зафіксувати) їх схематично на дошці.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання:
Слово вчителя: Життя відомих людей може нас багато чого навчити. І вивчати біографії особливо письменників треба не тільки тому, що саме в них є відповіді на питання,чому саме такий твір вийшов з-під пера цього автора, а й тому, що вони(біографії) можуть нам «підказати» як себе реалізувати в житті. Гадаю і у Мольєра є чому повчитися.
Фахівці з інформаційної підтримки можуть розшифрувати кроссен, згадавши біографію.
Еврістична бесіда за текстом:
Кореспонденти : (Розшифруйте РОФТ)
Р- роль - Мольєр
О- образ - сучасний читач
Ф- форма - sms
Т- тема - чому Мольєр обирає жанр комедії.
Журналісти:
↓ ↓ ↓
(наймає вчителів заводить друзів доньку мріє одружити з шляхтичем)
Учитель: Завдання окремим учням було попрацювати з II дією п’єси (вони мають озвучити героїв пана Жульєна і вчителя) .
Ми маємо уважно спостерігати. Чи вдалося хлопцям відчути справжні характери героїв?
Уроки Мольєра:
Прокоментуйте слова Доранта , які він адресує Журдену при їхній зустрічі. «Слово честі, пане Журдене, я страх як скучав за вами! Знаєте, з усіх моїх знайомих ні до кого не почуваю я такої пошани, як до вас; саме сьогодні ранком я говорив про вас у королівській спочивальні” ( ст. 270)
Музичні редактори- критики.
Комедіограф Мольєр і композитор Жан Батист Люллі отримали замовлення від Людовіка 14 написати п’єсу про не дуже приємний епізод в житті короля. Мольєру і Люллі це вдалось неперевершено.
Зараз ми з вами дамо відпочити очам, але напружимо уяву. Послухаємо уривки музичної композиції і як справжні музичні критики, визначимо до якого музичного епізоду вони відносяться.
coding.doit.am/video/2016/zc6qxK0zFpj/
Посвята в мамамуші – це епізод, де Журден отримує того, чого хотів - освячення в шляхтичі, а донька – в чоловіки того, кого вона кохала.
А тепер до рекламного відділу :
Розумітися на рекламі в сьогоденні має кожен. Вам буде запропоновано рекламу, а ваше завдання - визначити, до якого виду реклами належить даний ролик?
Види реклами:
↓ ↓ ↓
Власне реклама фейк ( неправдива інформація) джинса (прихована реклама)
Визначте який вид реклами, створеної вашими однокласниками, вам пропонується, а також яка мета була поставлена її авторами.
III.Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів
Підсумки уроку.
Пропоную вам скласти СЛОГАН. Дайте відповідь на запитання:
Дякую Вам!!!!!
Використані джерела:
1.»Зарубіжна література» 8 клас Паращиц В.В., Фефілова Г.С. Харків. Основа 2016
3. coding.doit.am/video/2016/zc6qxK0zFpj/