Календарно-тематичне планування

Про матеріал

Календарне планування містить додаткову колонку "Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)", що взята з програми. Це полегшує роботу вчителя під час підготовки до уроків.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування  із зарубіжної літератури на 2018/2019 навчальний рік

8 клас     І семестр

Усього: 70 годин; текстуальне вивчення творів – 58 годин; розвиток мовлення – 4 години;  позакласне  читання – 4 години; резервний час – 4 годин.

 

уроку

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Дата

 

Примітка

1. Вступ (2 години)

1.

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес.

Ключові компетентності

  • усвідомлює розмаїття культур різних країн, місце української літератури у світовому історико-літературному процесі (НЛ-2).

Предметні компетентності

  • розрізняє поняття «культура» і «література»;
  • розуміє поняття «літературний процес»;
  • називає основні епохи (періоди) літературного процесу в різних країнах;
  • характеризує поняття «літературний напрям», «літературна течія», розрізняє їх (як ціле та часткове);

дає визначення понять «рід літератури», «епос», «лірика», «драма», називає їхні характерні ознаки, демонструє на прикладах із прочитаних творів

 

 

2.

Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах.

 

 

2. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури (7 годин)

3.

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.

 

 Ключові компетентності

  • обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1);
  • розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє поняття добра і зла (НЛ-2).

Предметні компетентності

  • називає найвідоміші священні книги людства, розуміє їхнє значення для розвитку світових релігій, культури, мистецтва;
  • розповідає про походження та побудову Вед, Біблії, Корану;
  • називає основні міфи (їхні різновиди) священних книг – Вед, Біблії, Корану;
  • переказує окремі міфологічні сюжети (передбачені програмою), розкриває їхній морально-філософський зміст;
  • характеризує міфологічні образи, символи, наявні в сюжетах священних книг;
  • виявляє гуманістичні цінності, утілені у священних книгах людства;
  • пояснює окремі вислови зі священних книг;
  • порівнює священні книги людства як пам’ятки культури – Біблію і Коран, виявляє схожість і відмінності між ними;
  • називає 1-2 твори українських і зарубіжних письменників, які зверталися до образів, сюжетів, мотивів священних книг;
  • розкриває особливості відображення сюжетів і образів священних книг у творах світового мистецтва – живопис, музика, кіно та ін. (1-2 твори за вибором);

називає визначні пам’ятки християнства та ісламу в Україні й за кордоном, виявляє у них особливості культури, утілення ідей, сюжетів і образів священних книг

 

 

4.

Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

(ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ.

 

 

 

5.

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів.

 

 

6.

Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

 

 

 

7.

Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей.

 

 

8.

Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя).

РМ 1 (усно.)Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

 

 

 

9.

Позакласне читання 1. Притчі Соломона.

 

 

10.

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

 

 

 

11.

Контрольна робота  1 за темами «Вступ», «Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури». Різнорівневі завдання

 

 

 

3. Античність (11 годин)

12.

 

 

 

 

13-

 

14.

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.

 

Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя). Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

 

Ключові компетентності

  • усвідомлює війну як катастрофу, розуміє необхідність гармонійного співіснування людини і природи (НЛ-1);
  • наводить приклади героїзму та самопожертви заради захисту рідної землі, шанує сімейні традиції, усвідомлює взаємозвязок між ухваленим рішенням та його наслідками (НЛ-2);
  • висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3);
  • усвідомлює підступність стратегії завойовників (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • знає загальні особливості розвитку античної літератури;
  • називає видатних представників античної літератури, їхній внесок в історію світової культури;
  • розкриває концепцію людини і світу в античній літературі та її втілення у прочитаних творах;
  • називає основні цикли давньогрецьких міфів (троянський, фіванський, про аргонавтів), їхні ключові міфологічні образи і сюжети;
  • переказує та інтерпретує сюжети троянських міфів, передбачених програмою;
  • характеризує центральні міфологічні образи й символи троянського циклу;
  • розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  • розкриває специфіку втілення міфологічних образів і сюжетів у творах античних авторів;
  • знає визначення понять «героїчний епос», «елегія», «ода», «трагедія», їхні характерні ознаки, які виявляє у прочитаних текстах;
  • знає визначення поняття «віршовий розмір», виявляє гекзаметр і пентаметр у прочитаних творах;
  • аналізує вірші поетів з акцентом на розкриття античних ідеалів, авторської позиції;
  • знає загальні особливості розвитку лірики, епосу і драми в добу античності;
  • розкриває художні конфлікти в прочитаних творах;
  • характеризує образи Ахілла, Гектора («Іліада» Гомера), Прометея («Прометей закутий» Есхіла), Енея («Енеїда» Вергілія);
  • установлює схожість міфологічних образів і відмінності з їхнім утіленням  у літературних творах (на прикладі прочитаних текстів);
  • розкриває специфіку втілення вічних образів античності в зарубіжній і українській літературі, у творах світового мистецтва (на прикладі 1-2 творів за вибором);

називає імена відомих українських перекладачів творів античності, висловлює судження про їхній внесок у розвиток української культури, прилученні українства до світових вершин

 

 

 

 

 

 

(ТЛ) Героїчний епос, елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія.

 

 

 

15.

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.  Гуманістичний зміст «Іліади».

 

 

 

16.

Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140410). Образи Ахілла і Гектора.

 

 

17.

Гомер. «Іліада» «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470670). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

 

 

 

18.

Специфіка розвитку літератури в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

 

 

 

19.

Сапфо (VIIVI ст. до н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

 

 

 

20.

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія.

Есхіл (бл. 525бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

 

 

 

21.

«Золота доба» давньоримської літератури.

Публій Вергілій Марон (7019 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

 

 

 

22.

Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.

 

 

 

23.

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).

Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.

 

 

 

24.

Контрольна робота  2. Античність. Твір

 

 

 

4. Середньовіччя (8 годин)

25.

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

Ключові компетентності

  •            цінує красу природи, сприймає людину як частку навколишнього світу (НЛ-1);
  •            усвідомлює вплив історичних подій на долю людини, висловлює судження щодо активної громадянської позиції (НЛ-2);
  •            розуміє вплив позитивного мислення на відновлення душевної рівноваги (НЛ-3).

Предметні компетентності

  • знає і пояснює хронологічні межі доби Середньовіччя, основні ознаки й тенденції розвитку середньовічних літератур Заходу і Сходу;
  • називає видатних представників середньовічної літератури Заходу і Сходу, визначає їхній внесок у розвиток світової культури;
  • характеризує історичний і культурний контекст розвитку середньовічних літератур; розповідає про основні віхи життя й творчості письменників (твори яких передбачені для текстуального вивчення), про їхню роль у розвитку національних літератур;
  • демонструє вплив релігії, філософії на художню літературу на прикладі прочитаних текстів;
  • знає ключові періоди й жанри середньовічної літератури на Заході та Сході;
  • дає визначення жанрів «героїчний епос» (середньовічний), «рубаї», «сонет», виділяє їхні жанрові ознаки у прочитаних творах;
  • виявляє основні теми й мотиви в ліриці митців;
  • визначає символи та їхній прихований зміст у творах поетів;
  • характеризує образ ліричного героя у текстах, рекомендованих програмою;
  • знає історичну основу «Пісні про Роланда» та особливості її художнього втілення у творі;
  • переказує, аналізує й інтерпретує окремі частини (епізоди) «Пісні про Роланда»;
  • характеризує образи персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд, Карл, Ганелон), визначає засоби їхнього художнього зображення (на прикладі уривків із тексту);
  • висловлює власне ставлення до персонажів та їхніх вчинків;
  • порівнює художні образи персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд – Ганелон, Карл – Ганелон);
  • виявляє риси фольклору в «Пісні про Роланда»: символи, повтори, постійні епітети, метафори тощо (на прикладі уривків із тексту за вибором учня);
  • зіставляє образи ліричних героїв у східній поезії (Лі Бо, Ду Фу, Омар Хайям);
  • виявляє актуальний зміст середньовічних творів, вічність порушених у них проблем;
  • усвідомлює роль Данте як ключової постаті Середньовіччя і переходу до Відродження
  • знає українських перекладачів середньовічних творів;
  • виявляє особливості художньої мови творів митців (в українських перекладах)

 

(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний). Рубаї, сонет.

 

 

 

26.

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.

Лі Бо (701762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд.

РМ (письм.) Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.

 

 

 

27.

Ду Фу (712770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 за вибором учителя). Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

 

 

 

28.

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.

Омар Хайям (бл. 1048після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.

 

 

Напам’ять

2-3 рубаї за вибором учня

 

29.

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття.

«Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

 

 

30.

Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

 

 

 

31.

Аліг’єрі Данте (12651321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

 

 

 

32.

Контрольна робота  3. Середньовіччя. Різнорівневі завдання.

 

 

 

ІІ семестр

5. Відродження (12 годин)

33.

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

 

Ключові компетентності

  • виявляє повагу до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2);
  • цінує людське життя (НЛ-3);
  • висловлює думку щодо необхідності виявлення ініціативи для досягнення мети, критично оцінює засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • знає хронологічні межі Відродження, особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури;
  • визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження;
  • розповідає про ключові віхи життя й творчості митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової культури;
  • визначає поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах Ф. Петрарки і В. Шекспіра;
  • визначає провідні теми, мотиви в ліричних творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього втілення високого почуття кохання;
  • характеризує образ ліричного героя в сонетах Ф. Петрарки, В. Шекспіра;
  • зіставляє образи героїнь у сонетах митців;
  • порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови володіння англійською мовою);
  • розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса);
  • виявляє жанрові особливості творів («Ромео і Джульєтта», «Дон Кіхот»);
  • аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої виразності;
  • розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і перекладах), наводить відповідні приклади, цитати;
  • знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому мистецтві (1-2 твори за вибором);
  • називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження;

виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами української мови (за умови володіння іноземною мовою).

 

(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ, сонет, роман, трагедію. Катрен, терцет, ямб.

 

 

 

34.

РМ 3 (усно). Мистецтво доби Відродження. Відгук про твір образотворчого мистецтва.

 

 

35-

36.

Франческо Петрарка (13041374).  Сонети

№ 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

 

 

Напамять сонет за вибором учня

37.

Вільям Шекспір (15641616). Сонети № 66. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

 

Напамять сонет за вибором учня

38.

Вільям Шекспір (15641616). Сонети № 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

 

 

 

39.

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

 

 

40.

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

 

 

41.

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

 

 

 

42.

Мігель де Сервантес Сааведра (15471616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.

 

 

43.

Мігель де Сервантес Сааведра (15471616). «Дон Кіхот» I частина . Особливості сюжету і композиції твору. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

 

 

 

44.

Мігель де Сервантес Сааведра (15471616). «Дон Кіхот» I частина . Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».

 

 

 

45.

Мігель де Сервантес Сааведра (15471616). «Дон Кіхот» I частина . Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів.

 

 

 

46.

Контрольна робота  4.  Відродження. Різнорівневі завдання.

 

 

6. Бароко і класицизм (8 годин)

47.

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

 

Ключові компетентності

  • розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2);
  • усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3);
  • висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • визначає провідні ознаки бароко як художнього напряму;
  • розкриває специфіку барокового світосприйняття у прочитаних творах;
  • виявляє у поетичному тексті провідні теми, ідеї, символи бароко, розкриває їхній філософський зміст;
  • аналізує образ ліричного героя вірша, виявляє засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати;
  • розповідає про чинники формування класицизму як літературного напряму (історичні, філософські, естетичні);
  • називає основні ознаки класицизму, демонструє їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів (1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.);
  • дає визначення поняття «комедія», відрізняє від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше);
  • виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
  • називає основні теми і проблеми в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
  • характеризує персонажів комедії «Міщанин-шляхтич» (окремо і в порівнянні);
  • дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить приклади сатири й сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у тексті;
  • розкриває сутність морального уроку, утіленого митцем засобами комедії;

виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним мистецтвом.

 

ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський). Комедія, сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

 

 

 

48.

Із лірики європейського бароко. Луїс де Гонгора-і-Арготе (15611627). «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.

 

 

 

49.

Позакласне читання 2. 

Джонн Донн (15721631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.

 

 

 

50.

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

Мольєр (16221673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії.

 

 

51.

Мольєр  «Міщанин-шляхтич».

Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Сюжет.

 

 

 

52.

Мольєр  «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

 

 

 

53-

54.

Мольєр  «Міщанин-шляхтич». Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).

 

 

55.

Мольєр «Міщанин-шляхтич». Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

 

 

 

56.

Позакласне читання 3. Пєр Огюстен Карон де Бомарше «Севільський цирульник».

 

 

57.

Контрольна робота 5 . Бароко і класицизм. Твір.

 

 

7. Література XXXXI СТ.

У пошуках себе і високого польоту (6 годин)

58.

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). «Маленький принц».

Ключові компетентності

  • висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1);
  • розуміє особисту відповідальність перед людьми; усвідомлює право на свободу вибору (НЛ-2);
  • відповідально ставиться до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3);
  • критично осмислює методи досягнення мети; усвідомлює важливість креативних рішень для самореалізації (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • виявляє актуальність порушених письменниками тем і проблем;
  • розкриває особливості сюжету і композиції творів, їхні жанрові ознаки;
  • характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті;
  • називає жанрові ознаки прочитаних творів;
  • знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст;
  • зіставляє персонажів творів;

розповідає про свої улюблені книжки, пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки.

 

 

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча.

 

 

 

59.

 Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

 

 

60.

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). «Маленький принц».Філософський зміст твору.

 

 

61.

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). «Маленький принц». Художні образи.

 

 

 

62.

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.

 

 

63.

Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

 

 

 

64.

РМ 4 (письм.) Твір-роздум «Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш…» (А. де Сент-Екзюпері).

 

 

65- 66.

 Позакласне читання 4. Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба», «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.

 

 

 

67.

Контрольна робота 6. Література XXXXI СТ.

У пошуках себе і високого польоту. Різнорівневі завдання.

 

 

Резервні години.

68.

Марина Аромштам (нар. 1960). «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми (сімейні драми, перше кохання, конфлікти батьків і дітей, пошуки шляху в житті та ін.) та їхнє осмислення у творі.

 

 

 

 

8. Підсумки (2 години)

69-70.

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. Турнір книголюбів.

 

Ключові компетентності

  • критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі (НЛ-1);
  • цінує людську гідність, усвідомлює право кожного на власну думку (НЛ-2);
  • осмислює взаємозв’язки між рішеннями та їхніми наслідками, безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3);
  • розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

  • знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності до XVII ст.;
  • аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів і культури доби;
  • знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 58 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
  • визначає жанрові ознаки, специфіку образів, оповіді, мови пропонованих для вивчення творів;

демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів

 

 

 

Для вивчення напам’ять

  • Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)
  • Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)
  • В. Шекспір (сонет за вибором учнів)
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Четвертак Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
1617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку