Авторські віршовані ігри для всебічного розвитку дитини

Про матеріал
Рухливі дидактичні ігри для розвитку дитячого інтелекту. Схвалені Вченою радою інституту післядипломної освіти Київського університету імені Б. Грінченка Авторські права зареєстровані.
Перегляд файлу

ЗМІЯ

Мета: налаштування дітей на занятті

(гра, щоб зібрати дітей до купи перед заняттям)

Змія повзе, пісню веде.

Та вона коротка дуже,

Йди до нас (ім`я дитини) друже!

 

 

ХРОБАЧИНА МОВА

Мета: автоматизація звуки в прямих та зворотніх складах, розвиток фонематичного слуху, відчуття ритму, поєднання мовлення і руху.

 

Два маленькі хробачки

В яблучку сиділи

І на мові хробачиній

Тихо гомоніли:

-Ра, ро, ру, ри, ра, ро, ре!

 

Прилетіла пташечка,

На гілочку сіла

І на мові хробачиній

Теж загомоніла:

-Ра, ро, ру, ри, ра, ро, ре!

 

Та маленькі хробачки

Пташечку злякались

І у яблучку своїм

Тихо заховались:

-Чшшшш!

 

 

ГРА-СМІХОВИНКА

(на мотив «В саду гуляла, квіти збирала»)

Мета: зняти нервове напруження, викликати гарний, позитивний настрій; розвивати саморегуляцію, уміння зупинятися за зоровим сигналом.

 

Усі малята в коло зібрались,

Усі малята в коло зібрались,

Взялись за ручки і засміялись.

 

Дорослий кидає легку пір`їнку і діти сміються, поки пір`їнка не торкнеться підлоги.

 

 

 

ЦИРК

Мета: активізація в мовленні слів-звуконаслідувань; розвиток фантазії, уваги, уміння слухати товаришів

 

По широкій автостраді

Мчить машина циркова.

Ви прислухайтесь, малята,

Хто в ній пісеньку співа:

-Гав-гав-гав!

Співать мастак!

Хто співає так?

 

По широкій автостраді

Мчить машина циркова.

Ви прислухайтесь, малята,

Хто в ній пісеньку співа:

-Хрю-хрю-хрю!

Співать мастак!

Хто співає так?

 

По широкій автостраді

Мчить машина циркова.

Ви прислухайтесь, малята,

Хто в ній пісеньку співа:

-І-го-го!

Співать мастак!

Хто співає так?

 

 

Рухлива гра

«Узагальнюючі слова»

Мета: збагачувати мовлення дітей узагальнюючими словами, вчити добирати відповідні назви предметів до узагальнюючого слова.

 

Дітки бігали-гуляли,

Їх додому не пускали.

 

А додому їх пускають,

Якщо (узагальнююче слово) називають.

 

 

Діти по черзі називають потрібні слова.

Наприклад: «Якщо меблі називають». І діти називають різні меблі.

 

 

ЗАЄЦЬ-РУШНИЦЯ

(нейрогімнастика)

Мета:формувати необхідні піжпівкульні зв`язки, активізувати мозок.

 

Йшов мисливець в темний ліс,

Думав зайця вполювати,

Але зайчик в нірку вліз

І не думав вилізати!

 

 

ХЛОПЧИК І КОЗА

(нейрогімнастика)

Мета:формувати необхідні піжпівкульні зв`язки, активізувати мозок.

 

Ішла коза по стежині,

Бачить хлопця у свитині.

Каже: -Хлопче, не лякайся,

А до мене посміхайся!

Будеш ти на скрипці грати,

А я буду танцювати!

 

 

ХРОБАЧОК

Мета: розслабити нервову систему, покращити психологічний стан, викликати позитивний настрій.

 

Під землею жив собі хробачок.

Ой-йой!

Коли спав, лягав на правий бочок.

Ой-йой!

У ві сні він дуже довго крутився,

Поки з ліжечка на землю не звалився.

 

Хробачок-намисто лежить на перевернутій мисці або коробці. На «ой-йой» стукати по коробці, щоб хробачок підстрибував. Після останньої фрази бити, поки хробачок не впаде.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗИМА

Мета: розвиток відчуття ритму, поєднання мовлення і руху.

 

Ось зима вже завітала у наш край,

Ковзани і лижі швидко доставай!

На санчатах полети, мов птах, з гори!
Ох, як радісно узимку дітворі!

 

Плескати себе в кожному рядку:

2 рази почергово по щоках,

2 рази почергово по плечах,

2 рази почергово по животу,

2 рази почергово по стегнах,

2 рази почергово топнути,

1 раз плеснути в долоні.

 

 

 

В ГОСТІ

Мета: розвиток координації, відчуття ритму.

 

До бабусі й дідуся

В гості попрошуся.

Їм я щиро усміхнуся

Й пити чай лишуся.

А дідусь і бабця раді,

Пригощають шоколадом

Пий і їж наш любий хлопчик,

Наш малесенький горобчик.

Раді ми тебе вітати

І чим хочеш пригощати!

 

2 рази тупнути ногами,

2 рази плеснути руками перед собою,

2 рази по грудях,

2 рази по стегнах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОВАЛИК

(Гра з дерев`яними цеглинками)

Мета: розвиток координації, відчуття ритму.

 

 

-Ой, ковалику, ковалю,

Щось кульгає коник мій.

Я до тебе завітаю,

Ти підкуй його мершій!

Дитина відбиває ритм складів.

 

-Ось підкова, (приставити цеглинку до ступні)

Ось цвяшок, (поставити цеглинку на цеглинку)

Ось працює молоток! (постукати цеглинками)

 

 

РЕП`ЯШОК

Мета: нормалізувати м`язовуй тонус, стимулювати мовленнєві зони головного мозку, розвивати увагу, пам`ять.

 

Реп`яшок-колючка

Причепивсь на ручки.

Показати кулачки

Ми його трусили –

Скинути хотіли.

Потрусити обома ручками

Ми його пом`яли –

Скинути бажали.

Стискати-розтискати пальці

Але він тримається

І не відривається!

Знову показати кулачки

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Жабка зелененька»

Мета: активізувати словник дітей, вчити добирати описові прикметники, узгоджувати прикметник з іменником,  будувати поширені речення,  розвивати увагу, уяву, фантазію.

 

Діти йдуть по колу, промовляючи:

 

Жабка зелененька у ставку живе.

Жабка зелененька пісеньку веде:

 

Діти зупиняються і відбивають ритм удорами в долоні:

 

-Ква-ква, ква-ква!

Пісеньку веде!

-Ква-ква, ква-ква!

Пісеньку веде!

 

Тварину, місце проживання і її пісню можна змінювати за бажанням дітей.

 

Качечка сіренька в озері живе.

Качечка сіренька пісеньку веде:

-Кря-кря, кря-кря!- пісеньку веде.

 

А песик кудлатий у буді живе,

А песик кудлатий пісеньку веде:

-Гав-гав, гав-гав!- пісеньку веде.

 

Та інші.

 

Ворони (ритмічна гра)

Мета: розвиток відчуття ритму, уміння повторити заданий ритм.

 

Ген стрибають на морозі

Три ворони на дорозі:

-Кар, кар, кар!

 

За скоринкою погнались,

На все горло розкричались:

-Кар, кар, кар!

(перший раз каркає дорослий в будь-якому ритмі, другий раз каркає дитина, повторюючи ритм дорослого)

 

 

Ой, голубе, пташко!

Мета: збагачувати словник дітей назвами птахів, вправляти у вживанні слів в окличній формі.

 

Мета: закріплювати назви птахів. Вводити в активне мовлення кличну форму іменників. Формувати дружні почуття до інших дітей, виховувати витримку.

 

(Діти стають в хоровод, «пташка» в центрі кола)

 

Ой, голубе, пташко!

(діти сходяться до «пташки»)

 

Затанцюй, будь ласка!

(діти розходяться)

 

У таночку закружляй!

(діти плескають в долоні, «пташка» танцює)

 

Іншу пташку обирай!

(«пташка» виводить іншу дитину в центр кола)

 

Інша дитина стає «пташкою». Можна вибрати будь-якого вподобаного птаха:

 

Ой, вороно, пташко!

Сороченько, пташко!

Горобчику, пташко!

Синиченько, пташко!

Граче, граче, пташко!

 

та інші назви.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми на вулицю підемо…

(з кожним повторенням гри прискорювати темп)

Мета: поєднання мовлення і руху, узгодження темпу мовлення і руху, розвиток координації .

 

Ми на вулицю підемо,

(тупотіти)

Снігу купу нагребемо!

(гребти руками до себе)

Кулю зліпимо і другу,

(імітаційні рухи «ліплення»)

Проведемо ротик смугу,

(провести по губам)

Намалюєм очі крапки,

(показати очі)

Шалик вдягнемо і шапку.

(показати шию, голову)

Носик зробимо з морквини.

(приставити до носа два кулаки і один протягти вперед)

Танок здійме хуртовину!

(«пружинка»)

 

Гра з клавесами «Козенятко»

Мета: розвиток відчуття ритму, розвиток просторової орієнтації, поєднання мовлення і руху, розвиток координації.

 

Козенятко на лужку (стукати клавесами)

Їло квіточку смачну (стукати клавесами по підлозі)

Ріжками (приставити до голови одну паличку)

махало (приставити другу паличку)

і траву щіпало (похитати головою)

Гам!

(покласти клавеси біля людини, що праворуч)

Гам!

(взяти палички, що тобі поклала людина зліва)

 

Ускладнення: ням-ням (іще раз передати і взяти палички); хрум-хрум (втретє поміняти) і так далі. А потім знову спочатку.

 

 

 

 

 

 

 

 

МИ ПО ЯГОДИ ПІДЕМО

Мета: збагачувати словник назвами ягід, вчити утворювати прикметник від іменника.

 

По малину в сад підемо,

Повний кошик наберемо.

Пиріжків наліпимо ми малинових смачних!

І скоріш запросимо в гості друзів дорогих.

 

По суниці в сад підемо,

Повний кошик наберемо.

Пиріжків наліпимо ми суничних  смачних!

І скоріш запросимо в гості друзів дорогих.

 

По смородину підемо,

Повний кошик наберемо.

Пиріжків наліпимо, смородинових смачних!

І скоріш запросимо в гості друзів дорогих.

 

Ми по вишні в сад підемо,

Повний кошик наберемо.

Пиріжків наліпимо, ми вишневх смачних!

І скоріш запросимо в гості друзів дорогих.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НА ГОРОД МИ ПІДЕМО

Мета: закріплення назв овочів, які входять до складу борщу;  розвиток відчуття ритму.

 

На город ми підемо. (діти марширують на місці)

Бурячків наберемо. (нахиляються, «збираючи»)

І борщу наваримо («Перемішують»)

І в долоньки вдаримо!

Раз, два, три! (три рази плеснути в долоні)

 

На город ми підемо. (діти марширують на місці)

Там картоплі наберемо. (нахиляються, «збираючи»)

І борщу наваримо («Перемішують»)

І в долоньки вдаримо!

Раз, два, три! (три рази плеснути в долоні)

 

На город ми підемо. (діти марширують на місці)

Моркви там наберемо. (нахиляються, «збираючи»)

І борщу наваримо («Перемішують»)

І в долоньки вдаримо!

Раз, два, три! (три рази плеснути в долоні)

 

На город ми підемо. (діти марширують на місці)

Там капусти наберемо. (нахиляються, «збираючи»)

І борщу наваримо («Перемішують»)

І в долоньки вдаримо!

Раз, два, три! (три рази плеснути в долоні)

 

На город ми підемо. (діти марширують на місці)

Там квасолі наберемо. (нахиляються, «збираючи»)

І борщу наваримо («Перемішують»)

І в долоньки вдаримо!

Раз, два, три! (три рази плеснути в долоні)

 

Вийшов борщ такий смачний,

Пообідаємо всі!

Ням-ням-ням!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Віршовані ігри

для всебічного розвитку дитини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Житник Марина Федорівна

 

 

 

 

 

 

Більшу частину свого життя я працюю з дошкільнятами. Заняття за шаблонами – це не для мене. Тому, спостерігаючи за малятами, я вигадую ігри, складаю до них віршики та пісеньки, які допомагають весело і без напруження розвивати всі види дитячого інтелекту.

Найбільшу актуальність у наш час набувають рухливі ігри через гіподинамічне життя дітей. Відірвати малечу від гаджетів, телевізору стає дедалі складніше.

Рухливі ігри — це важливий засіб усебічного розвитку дітей дошкільного віку. Правильно дібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільників. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну. Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у до­шкільнят закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги); розвиваються такі важливі фізичні якості, як: швидкість, спритність, витривалість. Значний вплив мають рухливі ігри на виховання морально-вольових якостей. У колективних іграх у дітей формується поняття про норми громадської поведінки, виробляються організаційні навички, виховуються стійкість, сильна воля, витримка. Спільний інтерес, викликаний грою, об’єднує дітей у дружній колектив. Рухливі ігри також впливають на розумовий розвиток дітей, допомагаючи уточнити уявлення про навколишній світ, різні явища природи тощо. Виконуючи різні ролі, імітуючи дії тварин, птахів, комах, діти на практиці застосовують здобуті знання про життя, способи пересування живих об’єктів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гриценко Тамила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
6713
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку