Заняття до всеукраїнського дня доброти до тварин

Про матеріал
ознайомити дітей з історією одомашнення тварин; розширити знання про домашніх улюбленців та їх значення для людини; ознайомити з правилами безпечної поведінки з тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки; з`ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати активний словник дітей; розвивати санітарно-гігієнічні навички, пам`ять, мислення, увагу; виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.
Перегляд файлу

Заняття: «У світі Я не один»

Мета: ознайомити дітей з історією одомашнення тварин; розширити знання про домашніх улюбленців та їх значення для людини; ознайомити з правилами безпечної поведінки з тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки; з`ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати активний словник дітей; розвивати санітарно-гігієнічні навички, пам`ять, мислення, увагу; виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.

Заняття супроводжується презентацією.

Матеріали та обладнання:

лист,долоньки милосердя, проектор/телевізор,ноутбук.

 

Хід заняття

Привітання та оголошення теми заняття [Слайди № 1-3]

- Добрий день, хлопці та дівчата! Сьогодні у нас незвичне заняття. Ми з вами поговоримо на дуже цікаву та важливу тему [Слайд №1].

- А на яку саме тему, ви зможете підказати мені, коли відгадаєте загадки та зрозумієте, хто ж заховався за цими дверцятами.

Загадки про тварин, які підкажуть дітям тему заняття:

Полюбляє він ковбаску,

Розгризає маслаки

І отримує він ласку

Від хазяйської руки.

Якщо друга захищає,

Про життя своє не дбає.

Хто твій вірний помічник?

Хто сміливий захисник?   (Пес)

 

Давно відомий він тобі,

Коли на сонечку дрімає,

Він колискову сам собі

Під ніс тихесенько співає.

Що в пісні тій-ніхто не знає,

І ми про це тут не напишем.

Ми тільки знаєм, що вона

Не до вподоби мишам! (Кішка)

 

- Молодці, діти, ви відгадали всі загадки! Тож про кого ми сьогодні будемо з вами говорити?

- Так, правильно, про котиків і собачок та домашніх улюбленців.

- Нас повсюди оточує розмаїтий, безмежний, неповторний світ живої природи. Це пишні гіллясті дерева, дивовижної краси квіти, барвисті метелики, пернаті птахи і, звісно, наші чотириногі друзі — тварини. Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів. І тепер ми вже не можемо уявити наше життя без — веселого, пильного і відданого друга та охоронця, без кота — поважного та вусатого мишолова. А комусь до вподоби крихітний хом’ячок, кумедна морська свинка або пухнастий довговухий кролик чи папуга. Адже тварина віддячує вірністю та прихильністю тільки тому, хто дбає та піклується про неї, і ніколи не стане другом для того, хто хоч раз завдав їй болю та шкоди. Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо потребують доброго, уважного ставлення до себе.

Бесіда про історію дружби людини і тварини [Слайди № 4-6]

- Історія такої дружби розпочалася тисячі років тому, коли первісна людина помітила у тварин унікальні якості, що були набагато краще розвинуті, ніж у людини [Слайд № 4].

- За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини.

- Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ Єгипту. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів [Слайд № 5].

- Як ви думаєте, діти, завдяки чому наші котики є такими хорошими мисливцями?

- У котів дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі. А що дозволяє нашим муркотунам рухатись непомітно і тихо? [Слайд № 6]

- Коли кішки біжать, то вони ховають кігті і стають лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно.

-Діти, давайте  за допомогою пальчиків покажемо песика, кішечку( за показом вихователя).

Гра «Кіт чи собака» [Слайд № 7]

- А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тваринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик.

- Отже, розпочинаємо:

• охоронець;

• майстер підкрадання;

• любить багато спати;

• любить вмиватися;

• муркотун;

• його легко дресирувати;

• не любить купатися;

• приносить капці;

• має чутливі вуса;

• любить прогулянки на вулиці.

Вправа «Чарівна паличка»

-У мене в руках «чарівна паличка», кому я її віддам, той нам розповість про свого домашнього улюбленця. Я буду ставити питання, а ви будете на них відповідати. Після цього передайте паличку іншому.

Зразкові питання:

1.Чи є у тебе домашня тварина? Хто?

2.Чим харчується твій вихованець?

3. Якого кольору у нього шерсть?

4.Як звати твого друга?

5. Як ти доглядаєш за своїм вихованцем?

Гра «Логічний  ланцюжок»

-Я кажу вам слово «собака», а ви мені інше слово, яке пов`язане  зі словом «собака». Наприклад: собака – кісточка – курка – пір`я тощо.

Пантомімічний етюд

-Покажемо, як кішка вигинається і випускає кігті, як собака обнюхує повітря, розриває ямку, як кішка вмивається, як пес виляє хвостом.

Фізкультхвилинка  (на вірш К.Перелісної «Песик»)

- Що ж, мабуть прийшла пора трохи відпочити. Хочу я на фізкультхвилинку всіх вас запросити.

 - Прошу всіх встати і повторювати рухи за мною.

Ой, хто бачив чи ні? -                                   Взятися руками за голову.

Утік песик мій. -                                           Розвести руки в боки.

Отакий маленький -                                     Присісти.

І рудий усенький -                                         Показати вуса.

Білі вушка і ніс, -                                          Показати вушка, ніс.

І ще бубличком хвіст. -                                Показати руками хвіст.

Повторити 2 рази.

Бесіда «Тваринки потребують нашого догляду» [Слайд № 8]

- А скажіть, будь ласка, чи треба доглядати за своїми домашніми улюбленцями?

- Ми з вами відповідальні за тих, кого приручили. Хто з вас допомагає батькам піклуватися про домашніх улюбленців? І як саме ви це робите?

- Якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, розчісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо вони забруднились (але лише з дорослими), гратись із улюбленцем.

- Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак?

- Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток).

- Ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого (наприклад, шоколаду чи цукерок), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.

- Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контакту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії.

- Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною.

- Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом.

Проблемні ситуації

1.Цуценя пішло гуляти і вже два дні господарі не можуть його знайти. Що робити?

Відповіді дітей (дати об`яву, залучити друзів і т.д.)

2.Пес сидить на ланцюгу і не може дістати кісточку. Хто так міг вчинити з собакою? Це добре чи погано?

Обговорення «Безпритульні тварини» [Слайд № 9]

- Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тваринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини [Слайди № 9].

Читання листа від кішки Мурки [Слайди № 10-11]

«Коли я була маленьким і пухнастим кошеням, мене всі любили, всі грали зі мною. Мене поїли молоком з миски і добре годували. Шерстка моя блищала. Потім я виросла. Люди змінили своє ставлення до мене і чомусь викинули на вулицю. Я стала безпритульною кішкою. Брудна і кудлата шерстка вся звалялася і стала непривабливою. Тепер я живу на вулиці, мені холодно і голодно. Дуже - дуже  хочеться, щоб мене хто-небудь взяв до себе в будинок. Адже я така лагідна і добра. Люди не повинні так жорстоко чинити з нами. Адже друзів не зраджують!»

- Так на жаль і так буває, що людині може набриднути  тварина, і вона не хоче за нею доглядати, і якщо людина погана, безсердечна, безвідповідальна, вона  може вигнати кішку і собаку на вулицю. Чи правильно чинять люди?

Відповіді дітей: Без любові до домашніх тварин, їх заводити не можна.

- Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.

Правила спілкування з безпритульними тваринами[Слайди № 12-21]

-А зараз переглянемо правила , які допоможуть нам у спілкуванні з тваринами.

* Не треба вважати будь-який помах хвостом проявом дружелюбності. Іноді це може говорити про абсолютно недружелюбний настрій.(с. 12)

* Не підходьте до собак на прив’язі.(сл.13)

* Не гладьте і не торкайтеся чужих собак.

* Не можна показувати свій страх і хвилювання. Собака може відчути це і повести себе агресивно.(сл.14)

* Не кричіть, якщо до вас біжить собака. Поводьтеся спокійно.(сл.15)

* Не чіпайте собаку під час їжі або сну. (сл.16)

* Уникайте наближення до великих собак охоронних порід. Деякі з них вивчені кидатися на людей, що наближаються на певну відстань.(сл.17)

* У разі небезпеки голосно віддайте команди «Фу!», «Не можна!», «Сидіти!».(сл.18)

* Не чіпайте цуценят і не відбирайте те, з чим собака грає.(сл.19)

* Якщо собака вас усе-таки  вкусив, то негайно зверніться до лікаря.(сл.20)

* Тварини можуть поширювати такі хвороби, як сказ, лишай, чума, тиф та ін.(21)

Розповідь вихователя про громадські організації борців за права тварин [Слайди № 22-24]

-У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення. Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу.

Безпритульні тварини не змогли б прожити на вулиці навіть дня, якби не існували ті, що переймаються їхньою долею, дбають про них справді як про молодших своїх друзів: підгодовують їх, відвозять у притулок, шукають тимчасові перетримки, де собак приводять до ладу і лікують.

Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапили в біду. А також завдяки волонтерам все частіше чотирилапі знаходять собі нових, справжніх господарів і стають для них справжніми друзями по життю.

Висновок [Слайд № 25]

-Чи хотіли б ви,щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала  бездомною? Що треба робити для того,щоб цього не сталося? (Перш ніж завести тваринку,твердо вирішити піклуватися про неї. Що придумали люди для тварин - безхатьок? (Притулки. В них небайдужі люди піклуються про знедолених тварин. Підгодовують,лікують,шукають нових господарів.)

-Діти, хочу щоб ви виросли добрими та чуйними,щоб відчували радість від піклування про природу,частинкою якої є брати наші менші-тварини. Не слід ображати їх байдужістю,злом,неувагою,адже вони,так само як і ми є живими істотами. Їм буває радісно і сумно,весело і боляче. Якщо ви вирішили завести маленьку пухнасту тваринку,то не забувайте того,що ви відповідаєте за неї. Піклуйтесь і оберігайте її. Нехай ваші хатні  улюбленці  приносять вам лише радість. Хай вони зростають у вас добрими,розумними та відданими-справжніми друзями.

-Звичайно ви ще маленькі і не можете допомогти всім тваринам ,які цього потребують,як це роблять дорослі. Щоб ваше серце було добрим ,то не чиніть зла. Допомагайте чим зможете. І не має різниці – людина це чи тварина,всі ми хочемо ласки,любові і захисту. Ніколи не завдавайте болю тварині,бо їй так само боляче .

-А зараз кожний з вас уявить в своїх долоньках беззахисну маленьку пташку. Витягніть руки вперед,долоньками догори і  спокійним подихом зігрійте її. Повільно по одному пальчику склади долоньку,заховай у них пташку,приклади руки до грудей,віддай пташці доброту свого серця. Розкрий долоні і ти побачиш,що пташка радісно злетіла,посміхнись і не сумуй,вона ще прилетить до тебе.

-І зараз візьміть свої долоньки милосердя,на яких написана кличка вашої улюбленої тваринки зі словами любові до неї і прикріпимо їх до великого гарячого серця доброти,що символізує вашу любов до вашого улюбленця і взагалі до тварин. Це символізує вашу обіцянку завжди піклуватися про тварин,захищати і допомагати в скрутну хвилину.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Elena
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Каліда Олена
Додано
21 березня 2019
Переглядів
16093
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку