1
Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, уяву, увагу, спостережливість, творчі здібності; виховувати цікавість та любов до авторських казок, прагнення бути добрим та працьовитим; формувати вміння дітей ввічливо звертатись до дорослих; продовжувати навчати малят бути приємними у спілкуванні. Сприяти розвиткові діалогічного мовлення, збагачувати уявлення дітей про казку, навчати її пригадувати за запитаннями, ілюстраціями та казковими героями. Збагачувати та активізувати словник дітей назвами казок та казкових героїв. Формувати вміння інсценізувати уривки знайомих казок. Розвивати вміння перевтілюватися у відповідний персонаж під час інсценування уривка казки. Закріпити вміння дітей малювати штампами з овочів, фруктів та листям дерев, трафаретами, тичком.
Матеріал: портрет В. О. Сухомлинського ілюстрації до казок, казкові герої-іграшки та вирізані плоскі силуети, казковий будинок, мазки для драматизації: теляти, кролиці; аркуші паперу з намальованими мішками, глечиками та листям клена; фарба гуашева різних кольорів, пензлики для малювання, підставки для пензликів, стакани з водою, трафарети з квітами, шматочок поролону, штампи з яблука та моркви, листя з клена, берези та вишні, гігієнічні палички, серветки, дисковий магнітофон та диск з спокійною музикою.
Попередня робота: ознайомлення з творами В. О. Сухомлинського: «Велике й мале», «Як джміль нагодував бджолу», «Квітка сонця», «Лев і миша», «Чия мама найгарніша?», «Куди поспішали мурахи», «Як котові соромно стало», «Як Їжачиха приголубила своїх діток»; розігрування діалогів між дітьми які виступали в ролі різних тварин; ознайомлення та вивчення нетрадиційних технік малювання: штампування овочами, фруктами та листям, малювання за допомогою трафарету, малювання тичком.
Хід заняття
1.Всупна бесіда.
- Малята, ви любите казки?
- А чи знаєте ви, що казки бувають різні: про тварин, про людей, про різні речі які починають розмовляти в казках.
- Які казки найбільше вам подобаються? Назвіть їх?
- Є казки, які склав і написав народ, називаються вони...(народні).
- А є казки, які пишуть автори і називаються вони авторськими.
Сьогодні ми з вами помандруємо в країну авторських казок. Цей
автор прекрасний педагог, який дуже сильно любив дітей, писав
для них цікаві оповідання та казки, а звали його Василь Олександрович Сухомлинський.
(Показую портрет)
Двері відчиняємо,
В казку вирушаємо.
Зробимо зараз перший крок.
В світ чудовий в світ казок.
- Як ви думаєте, чи потрапили ми в країну казок, адже двері вже відкрилися? По чому це видно? (Багато ілюстрацій, героїв казок,
книжок з казками).
2. Гра «Жмурки»
А ось і будинок з казковими героями. Як ви думаєте, хто тут живе? Назвіть Їх.
- Скільки казкових героїв у будиночку?
- Чи всі герої казок зараз знаходяться у цьому будиночку? Як ви думаєте чому?
А я знаю і з вами хочу поділитись. Є така цікава гра, в яку ви теж любите гратись. Я вам скажу слова, а ви її відгадаєте.
Раз, два. три
Жмурити будеш ти.
3.Д/гр. «Знайди друзів однієї казки».
(Діти шукають по групі казкових героїв які заховалися).
- Малята, чи всі казкові герої тепер разом? Назвіть казки.
- Діти, як ви гадаєте Лев буде тепер вам вдячний?
4. Робота над казкою «Велике і мале»
А зараз зверніть свою увагу ось на цю ілюстрацію і пригадайте назву казки ( «Велике й мале»).
Давайте разом пригадаємо всю казку. Я буду називати вам речення з казки з двома варіантами відповідей правильною і неправильною. А ви повинні повторити речення лише з правильною відповіддю. Домовились?
Аудіювання «Продовж речення».
а) поросятко,
б) телятко.
2. «Захотілося йому...»
а) поскакати,
б) погуляти.
3. «Пішло подвір’ям, дивиться, сидить маленьке...»
а) звірятко,
б) пташенятко.
4. «Хто ти?- питає. Я...»
а) телятко,
б) кролиця.
5. «Є в мене маленькі дітки...»
а) ягнятка,
б) кроленятка.
6. «Невже ти щойно...»
а) народилося,
б) умилося.
7. «Дивно, ще таке маленьке, а вже таке...»
а) розумне,
б) велике.
8. «А ти стара мати, а така...»
а) маленьке,
б) мудра.
Бесіда про моральний зміст казки.
Телятко дізналося, що кролиця стара. Якими словами воно мало до неї звернутися? (Вибачитись, що не привіталось, зверталося на «ти», бо до старших потрібно звертатися на «Ви»).
Телятко було ще дуже маленьке. Воно не знало ввічливих слів, бо щойно народилось, а ми знаємо. Назвіть їх. Давайте розкажемо казку на новий лад, де телятко буде ввічливим.
Розігрування частини казки «Велике й мале».
Автор: Бігло телятко побачило маленьке звірятко.
Теля: Добрий день! Чи можна з вами познайомитись?
Кролиця: Так. Я стара кролиця. А ти хто?
Теля: Мені дуже приємно. Я маленьке телятко.
Кролиця: І мені приємно з тобою познайомитись. Дивно ще маленьке, а таке велике.
Теля: До побачення.
Малята, дуже важливо вживати ввічливі слова, тому що їх цінували у всі часи люди.
Ми прощаємось із героями цієї казки і вирушаємо до іншої.
5.Робота над казкою «Куди поспішали мурашки»
Подивіться, хто це? (Мурашка).
З якої казки цей казковий герой? («Куди поспішали мурашки».)
Давайте разом пригадаємо цю казку.
Малята потрібно бути дружніми, ділитися з іншими та бути працьовитими.
6.Робота над казкою «Як їжачиха приголубила своїх діток»
А зараз зверніть увагу ось на цю ілюстрацію. Хто на ній зображений?
- Чи впізнали ви героїв казки «Як Їжачиха приголубила своїх діток»?
- Чому мати жаліла своїх дітей? Хто їх образив?
- Що хотіли скуштувати їжаченята?
- Що їм сказав зайчик?
Малята, а давайте ми для їжачків намалюємо гостинці. Що вони люблять їсти? А що на вашу думку люблять їсти казкові їжаки?
Що ми можемо намалювати в подарунок?
7. Малювання штампами.
( Запитую в дітей хто, що хоче малювати для їжачків, та пропоную сідати біля потрібного їм матеріалу).
Виконання роботи дітьми.
Виставка робіт.
Молодці, ну ось подарунки вже готові.
- Який подарунок ти зробив для їжачків? Якою технікою ти його виконував? (Відповіді дітей).
Зберемо їх всі в коробку і відправимо до лісової пошти. А на коробці напишемо кому і від кого подарунки.
8. Дидактична гра «Скажи пестливо».
Погляньте у мене є кленовий листочок. Зараз ви назвете пестливі, лагідні слова для їжачків, а я їх запишу. Осінній вітерець передасть їм ці слова. Це буде іще одним подарунком від вас.
До нових зустрічей в казковій країні.
ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ