Шия
Шия голову тримає,
В різні боки повертає.
Вправо-вліво, вліво-вправо –
Це простенька дуже вправа.
Руки
Руки - справжні трудівниці,
Дві подружки, дві сестриці.
Вправні рухи у малят
Перероблять все підряд.
Ноги
Наші ніжки крокували
І стежинку протоптали.
Пострибали, як зайчата,
Дружні ніжки-ноженята.
Очі
В мене очі - голубі,
В Петрика - зелені.
Я всміхнулася тобі,
Ти - всміхнись до мене.
Брівки
В Гані брівки, як шнурки,
В мене - чорні брови.
Я дружити залюбки
З Ганею готова.
Язик
У Петрусика язик
Дармувати ще не звик.
Все свою роботу має,
Завжди щось він вимовляє.
Звуки, речення, слова...
Ледь не трісне голова!
Не затихне ні на мить
І ніколи не болить.
Ніс
Носик нюхає ромашки,
Зовсім це йому не важко.
Навпаки, приємно дуже -
Ніс для нюху людям служить.
Приказки, прислів’я
● Не пхай свого носа до чужого проса.
● На чужий коровай рота не розкривай.
● У страху великі очі.
● Роботящим рукам скрізь хвала і шана.
● Один палець - не кулак.
Як дівчинка Ліда з’їла зуб
У п’ятирічної Ліди розхитався зуб. Дівчинка защораз його мацала пальцями, на що мама сердилася.
- Не можна, доню, так робити! Прийде час - він сам випаде.
- І я буду беззубою? - кривилася Ліда.
- Ось коли пхатимеш пальці до рота, то такою й залишишся, - сказала мама. - Під цим зубом росте інший - молоденький зубчик, а цей його захищає. Коли ти хитатимеш старий зуб, то пошкодиш новий і він виросте кривим та некрасивим.
Послухала Ліда маму і забула про зуб. Вона смачно повечеряла своїми улюбленими пиріжками з яблучним варенням і лягла спати.
Вранці прокинулася, до зуба, а там - дірка. Ліда давай шукати його і на подушці, і під ковдрою - нема, пропав зуб.
- Мамо, - зарюмсала Ліда. - Зуб пропав!
- Та ти його, напевно, з’їла вчора з пиріжками, - сказала мама.
- Що ж тепер буде? - захвилювалася дівчинка.
Мама відповіла:
- Нічого не буде. Скоро в тебе виросте новий зуб.
Вуха
Щоби ти чудово слухав,
Пильнувати треба вуха.
Коли холодно, чи вітер,
Треба шапочку надіти.
Вуха треба також мити
Кожен вечір, кожен ранок.
А щоб їх не застудити,
Витирати слід старанно.
Портрет
Малював портрет Микола:
Голова - велике коло.
Очі - два малі кружечки,
Брови - смужки-поперечки.
Ніс гачечком він зробив,
Рот - дугою причепив.
Густо вичорнив чуприну
І готова вже картина.
- Твій портрет? - спитала Оля.
-Мій, - сказав поважно Коля.
А дівча: - Та ти ж без вух!
Вкрав в самого себе слух!
Вправа для очей
Щоби зір хороший мати,
Треба очі тренувати.
Подивитись вліво-вправо,
Вверх і вниз, а ще ласкаво
Усміхнутися гарненько
І закліпати швиденько.
Потім трішки відпочити -
Все спочатку повторити.
Фізкультхвилинка
Дружно, малеча,
Розправимо плечі.
Спинки рівненькі,
Ніжки спритненькі.
Руки до неба ми піднімаєм,
Дружно голівки всі повертаєм.
Сонечко ясне квіти вітає,
Разом з квітами ми виростаєм.
Чистомовка
Ці-ці-ці - пальці на руці.
Ять-ять-ять - ніжки тупотять.
Мі-мі-мі - спинки в нас прямі.
Сі-сі-сі - ми здорові всі.
- Сьогодні у нас дуже цікаве заняття, - сказала Леся Казимиріна до дітей і повісила на дошку картину із зображенням людини.
- Назвіть органи тіла людини, - попросила вихователька.
Діти назвали руки, ноги, тулуб і голову.
- А для чого людині голова? - запитала.
- Щоб шапку носити, - сказав Юрко і всі з ним погодилися.
- Щоб на ній волосся росло, - додала Леся і знову всі її підтримали.
- Щоб на ній трималися вуха, ніс, очі і рот, - вигукнув Дмитрик, - діти засміялися.
Раптом за вікном зірвався вітер. Він почав гримати рамою так, що задзеленчали шибки.
- Треба зачинити вікно, - стурбовано сказав Тарасик.
Леся Казимирівна поспішила до вікна, зачинила його і в кімнаті стало затишно.
- То для чого тобі голова? - підійшла вона до Тарасика.
Хлопчик тихо сказав:
- Щоб думати.
І всі його почули.