Батьківська зустріч "Здоров’я дитини: чи потрібно виховувати «здоров’я» ?

Про матеріал
Дана розробка дозволяє провести цікаву зустріч з батьками. Вона містить різні завдання, у ході виконання яких батьки зроблять самостійно висновок для чого ж потрібно і як саме виховувати здоров"я своїх дітей. Ця тема дуже актуальна в наш час.
Перегляд файлу

Батьківська зустріч

Тема. Здоров’я дитини: чи потрібно виховувати «здоров’я» ?

Мета: визначити рівень сформованості культури здоров’я в родині; опрацювати критерії, за якими вимірюють культуру здоров’я у дитини; націлити батьків на роботу у цьому напрямі.

 

Хід зустрічі

Доброго здоров’я! Доброго вам дня!

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує нам барвистий цвіт,

Бо здоров’я, любі, в світі головне,

А здорових  і веселих щастя не мине.

   «Сім’я і школа-це берег та море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається велике море знань, і шлях в цьому морі прокладає школа.

   Але це не означає що дитина повинна зовсім відірватися від берега…»

    Вплив батьків на дитину сильніший за інший. Звичайно, домашній вогник визначає наскільки щасливою, захищеною, врівноваженою, і здоровою росте дитина, як вона почуває себе серед дорослих, однолітків, дітей іншого віку, наскільки впевнена в собі і своїх здібностях, наскільки доброзичлива чи  байдужа, як реагує на незнайому ситуацію, чи є вона психічно та фізично здоровою, звичайно дім найсильніше впливає на дитину.

   Тема нашої зустріч  «Здоров’я дитини: чи потрібно «виховувати» здоров’я ?»

      Як ви думаєте, про що сьогодні йтиме мова? (висловлювання батьків)       

   Проблема підтримки і контролю за здоров’ям дітей в процесі навчання і виховання є однією з приорітетніших в сучасному суспільстві. 

   Якими б не були батьки, вони завжди з впевненістю відповідатимуть на питання: «Чи піклуєтесь ви про здоров’я своєї дитини?» А як ми піклуємося, чи вміємо виявляти турботу про здоров’я дітей. Над цим ми не замислювались. Давайте сьогодні розглянемо це питання і визначимо головні критерії здоров’я дітей.

 

 

 

 

Вправа «Знайомство».

Мета: створити умови для тіснішого спілкування батьків між собою.

Всі учасники, сидячи у колі, передають один одному іграшку. Той, у кого вона опиниться в руках, називає своє ім’я та ім’я дитини, яка навчається в цьому класі, добирає прикметник на першу літеру імені своєї дитини, що характеризував би її (наприклад: «Я-мама Оленки, вона у мене охайна»).

 

Прийняття правил.

Правила поведінки важливі в житті людини та  суспільства. Вони допомагають регулювати взаємостосунки людей. Для продуктивної праці в групі, щоб кожен учасник почувався комфортно і міг діяти ефективно потрібно ухвалити правила.

Я пропоную такі:

• Говорити чітко і конкретно.

• Правило «піднятої руки».

• Бути активним, брати участь у всіх видах діяльності.

• Правило гарного настрою.

Приймаємо правила? Починаємо працювати.

  

Мозковий штурм «Здоров’я – це…»

   Пропоную вам дати відповідь на питання : «Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слова «здоров’я» і «здорова дитина»?

  

   Висновок: Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. На жаль, статистика стану здоров’я школярів сьогодні свідчить, що через недотримання здоров’язберігаючих принципів в організації навчально-виховного процесу зростає кількість гострих та хронічних захворювань, погіршуються показники фізіологічного та психічного розвитку дітей і підлітків.

 

Вправа «Моє очікування від заняття».

Мета: визначити, що очікує батько від цієї зустрічі, чого прагне.

Для цієї вправи необхідно підготувати на цупкому папері малюнок з двома островами. Батькам перед початком зустрічі слід роздати стікери у вигляді човників – кораблів двох кольорів. На рожевому батьки напишуть свої очікування від заняття і приклеять їх на «Острів сподівань», зеленому - буде використано пізніше.

«Людина - вищий продукт земної природи, та для того, щоб насолоджуватися дарами природи, людина повинна бути здоровою, сильною і розумною», - писав І.М.Павлов. Серед багатьох цінностей, якими дорожить людина, особливе місце займає здоров’я. Тільки фізично і психічно здорова людина може реалізувати закладені в неї природою потенційні можливості, відчувати себе активним і повноцінним членом суспільства.

Культура здоров'я - невід'ємна частина загальної культури людства. Багато хто це розуміють, але не багатьом вдається втілити це розуміння в дійсності. Сучасні діти ведуть малорухливий спосіб життя. Рух підміняють багатогодинним сидінням біля телевізора, комп'ютера. Багато педагогів та батьки учнів не звертають уваги на цю серйозну проблему, не вважаючи гіподинамії загрозою для здоров'я. Гіподинамія - це не просто недолік руху, це своєрідна хвороба, визначення якої звучить так: "Порушення функцій організму (опорно-рухового апарату, кровообігу, дихання, травлення) при обмеженні рухової активності ".

Діти і вдома, і в школі більшу частину часу проводять в статичному положенні, що збільшує навантаження на певні групи м'язів і викликає їх стомлення. Тому знижується сила і працездатність скелетної мускулатури, що тягне за собою порушення постави, викривлення хребта, плоскостопість, затримку вікового розвитку, швидкості, спритності, координації рухів, витривалості, гнучкості, сили. Гіподинамія, викликаючи розвиток обмінних порушень, сприяє захворюванню дітей ожирінням. Так, за даними більшості дослідників, 70% дітей страждають від наслідків гіподинамії, 30-40% - мають надлишкову вагу. У таких дітей частіше реєструються травми, в 3-5 разів вища захворюваність на ГРВІ, у 43% виявлена короткозорість, у 24% - підвищення артеріального тиску і т.д.

Культура здоров'я школяра – це якісне утворення його особистості, що виявляється в єдності духовних, біологічних і соціальних чинників, які визначають її спосіб життя і гуманістичний смисл буття. Вона зумовлює подальший розвиток усіх різновидів культур і передбачає формування людини як цілісного індивіда, охоплюючи всі сторони її життя. Культура здоров'я покликана перетворити будь-яку сферу діяльності школяра в засіб духовного, психічного й фізичного самовдосконалення, самооздоровлення.

Таким чином, культуру здоров'я школярів ми розглядаємо як найвищу умову їхньої найбільш повної самореалізації, активного життя, їхнього щастя.

 

 

 

     Вправа «Побудуй «Дерево життя».

 Шановні батьки!

На  дитячий організм щомиті впливає величезна кількість найрізноманітніших факторів, кожен з яких позитивно чи негативно позначається на її здоров'ї. Давайте разом визначимо фактори, що впливають на організм дитини  і на наш також.

 

 Всі батьки об’єднуються у три групи за кольором квітки і отримують завдання:

  1.              На жовтих листочках написати фактори, які позитивно впливають на здоров’я.
  2.              На червоних листочках написати фактори, які негативно впливають на здоров’я.

 (батьки відповідають і вивішують висловлювання на дерево)

 

Усі перераховані вами фактори можна об'єднати в чотири групи:

спадковість; довкілля, екологія;  медичне обслуговування;  спосіб життя.

- Усі ці групи факторів, певна річ, впливають на наше здоров'я. Але який вплив важливіший? Які фактори впливають більш суттєво? Над цими запитаннями думали спеціалісти зі Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я.

 

- Будь ласка, попрацюйте зараз у групах і подумайте над таким запитанням: «На скільки відсотків здоров'я людини залежить:

  • від батьків, що дали  відповідну спадковість;
  • від довкілля;
  • від медицини, котра обслуговує нас;
  • від самої людини, від способу життя, який вона веде?»

Цікаво, чи співпадуть ваші погляди і думки експертів ВООЗ.

(Обговорення (1хв), вчитель занотовує відповіді на дошці.)

 

Наше здоров’я залежить від таких факторів:

  • спадковості – на 20%;
  • рівня медицини – на 10%;
  • екології – 20%;
  • способу життя – на 50%.

За даними ВООЗ ми бачимо, що стан здоров’я на 50% залежить від самої людини. Тому, від того, яким буде рівень культури здоров’я наших дітей, який спосіб життя вони вестимуть, залежатиме їх здоров’я.

Весела перерва (конкурс для батьків). Розминка «Фотограф»

  1.                   В які дні тижня у вашої дитини уроки фізичної культури?
  2.                   Якого кольору зубна щітка у вашої дитини?
  3.                   Який вид спорту вона полюбляє?
  4.                   Чи робить ваш син чи ваша дочка ранкову зарядку?  
  5.                   Найулюбленіша справа вашої дитини?
  6.                   Яка улюблена гра у неї?
  7.                   Скільки раз на день ваша дитина чистить зуби?
  8.                   Скільки часу вона проводить за комп’ютером?
  9.                   Де ваша дитина робить домашнє завдання?
  10.              О котрій годині ваша дитина лягає спати?

   Сміх – союзник відпочинку. Він знімає почуття втоми. «Вітамін сміху» дітям необхідний так само, як і вітамін росту та всі інші вітаміни.

Сьогодні гарний день. І ми зібрались обміркувати важливі проблеми. Залишимо  пам'ять про цей день і разом сфотографуємось. Зафіксуйте ваш емоційний стан. Увага! Знімаю!

 

Групова робота «Створення здоров’язбережувального середовища в родині»

Мета: визначити шляхи формування культури здоров’я дитини в родині.

(Аркуші паперу – 1 на групу)

Робота в групах

Батьки об’єднуються в три  групи: за кольором. Групи працюють упродовж 10 хв.

Завдання для груп:

1)- Що ми, батьки, можемо зробити задля того, щоб наша дитина була здоровою?

2) - Що ми, батьки, разом із дитиною можемо зробити, щоб дитина була здоровою?

3)-   Що нам, батькам, заважає формувати культуру здоров’я наших дітей?

Презентація роботи груп.

 

 

 

 

 

 

 

Колективний підсумок «Як «виховувати здоров’я?».

   Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку, одяг можна купити за гроші, але здоров’я не купиш. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватись здорового способу життя. Дотримуючись здорового способу життя  ми і наші діти будемо здорові. Тому, рекомендації, надані видатним українським педагогом В.О.Сухомлинським, допоможуть загартувати дитину, виховати її здоровою. Він рекомендував звертати увагу на такі критерії здоров’я.

Поради В.О.Сухомлинського

      1. Раціональне і збалансоване харчування, здорова їжа.

Відсутність апетиту – ворог здоров’я, джерело хвороб. Батькам необхідно готувати смачну і здорову їжу, давати дітям більше фруктів багатих на вітаміни.

   2. Загартування

Якщо створити гарні умови для життя дитини, в теплі місяці гуляти босоніж, приймати душ, спати на свіжому повітрі, не одягати дуже теплий одяг, то хвороби будуть поступово зникати.

  1.              Свіже повітря

Дитині важливо частіше перебувати на свіжому повітрі. Завдяки цьому зростає імунітет.

    4. Рухова активність

Бути в русі – одна з найважливіших умов фізичного загартування. Діти полюбляють бігати, грати.

    5.  Фізична праця

Посильна фізична позитивно впливає на розвиток дітей.

   6. Спортивні ігри

Спорт виховує і дає здоров’я тоді, коли він – улюблене заняття кожного.

   7. Спілкування з природою

Якщо дитина зачарована красою полів, блиском зірок, нескінченною піснею коників та запахом польових квітів, складає пісні, значить вона знаходиться у гармонії тіла і духа.

   8. Гігієна

Турбота про чистоту тіла дуже важлива.

   9. Купання

По-перше, це фізична активність, плаваючи дитина розвиває свої м’язи. По-друге, це додаткове загартовування.

   10. Дотримання режиму дня

Для дитини дуже важливі повноцінні відпочинок і сон. Якщо не дотримуватися режиму дня, то діти будуть швидко втомлюватися, частіше хворіти.

Рефлексія «Чи справдилися мої очікування від зустрічі?»

Мета: отримати зворотний зв'язок від батьків; визначити  рівень досягнення результату проведеної зустрічі.

Батьки, тепер уже на зеленому човнику, записують свої враження і приклеюють на «Острів звершень».

 

Роздавання буклетів.

Мета: зафіксувати матеріал, опрацьований на зустрічі, надати можливість батькам ще раз удома обміркувати порушену проблему.

«Живі квіти землі» — так поетично назвав дітей М. Горький. Ми з вами повинні зробити все для то­го, щоб дати можливість цим квітам повністю роз­цвісти, розпустити пелюстки.

Тому сьогоднішня наша розмова дуже важлива та актуальна.

 - Шановні батьки! Бажаю вам:

 З - завзятості, злагоди, звитяги

Д - добра, достатку, добробуту

О - омріяності, обнадійливості

Р - радості, розвитку, рішучості, 

О - оригінальності, оновлення

В - віри, вірності, відваги, відданості

Я - яскравості, ясності

          Бажаю вам – здоров’я!

1

 

doc
Додано
25 березня 2021
Переглядів
2199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку