Батьків давно не цікавлять на зборах нудні лекції, їх варто проводити по-новому. Дане заняття не лише познайомить батьків з тими формами роботи, які практикуватиме вчитель з їх дітьми, але й дозволить класному керівникові ненав язливо підкреслити значення батьківської лююбові у вихованні дітей, підказати, що любити треба вміти. Батькам було дуже цікаво виготовляти долоні з іменами дітей та словами підтримки на них, а діти й досі під час перерв використовують їх як потужний «зарядний пристрій».
Заняття для батьків 1 класу НУШ після завершення адаптаційного періоду
Підготувала учит. початкових класів і кваліфікаційної категорії Тальнівської ЗОСШ- інтернату І-ІІІ ст.. Черкаської обласної ради
Тема: Як першокласники адаптувались до школи
Мета: Продовжувати знайомити батьків першокласників з поняттям «НУШ»; інформувати, як кожна дитина адаптувалась до навчання в 1 класі;
організувати обговорення творів В.О. Сухомлинського про виховання ; підвести батьків до розуміння власної відповідальності і впливу особистого приладу на виховання дітей.
План заняття:
1. Знайомство батьків з елементами ранкової зустрічі.
2. Знайомство батьків з поняттям «щоденні 5».
3. Складання батьками «Пам ятки для батьків».
4. Виготовлення батьками куточка «Наша група підтримки».
Хід заняття:
1.Продовжуючи знайомити батьків з поняттям «ранкове коло», вчитель просить батьків стати в коло і проводить для них вправу «В цьому класі друзі всі» та «Комплімент».
2. Вчитель коротко розповідає батькам. як працюватимуть діти на уроках, виконуючи вправи «читання для себе», «читання з другом», «слухання», а також знайомить із правилами роботи в групах, за якими працюють їх діти. Потім пропонує батькам зайняти за партами місця своїх дітей, тим самим розділившись на 3 групи.
1 етап. І група виконує вправу «читання для себе» за оповіданням
В. О. Сухомлинського «Заплющені очі» (дод. 1).
ІІ група виконує вправу «читання з другом» за оповіданням
В. О. Сухомлинського «Заплющені очі».
ІІІ група виконує вправу «читання з другом» оповідання В.О.Сухомлинського «Народження егоїста» (дод. 2).
2 етап.Після цього І група переказує прочитане, ІІ група інсценізує це
оповідання, а третя створює ілюстрації до оповідання «Народження егоїста».
3 етап. Батьки обговорюють в групах, а потім колективно опрацьовані перед цим оповідання за питаннями, поданими на дошці (дод. 3).
4 етап.Всі присутні виконують вправу «слухання» за оповіданням
В.О. Сухомлинського «Чому мама так хвалить?» (текст додається, дод. 4)
та обговорюють прослухане оповідання в групах і колективно за питаннями поданими на дошці (дод. 5).
3. За результатами обговореного батьки складають «Пам ятку для батьків», яку розміщують в класі.
4. Батьки під керівництвом вчителя створюють куточок для дітей «Наша група підтримки» де розміщують свої вирізані з паперу руки з словами підтримки дитині (своєрідний «зарядний пристрій») (дод 6).
5.Батьки отримують «Свідоцтва досягнень» першокласників та можливість поспілкуватися з учителем після заняття або в зручний час.
Додатки:
1. Заплющені очі
У хаті біля відчиненого вікна сиділа молода мати. На її обличчі — щаслива усмішка. Бо з хати вийшов, став за ворота на зеленій долині її п’ятирічний син. Який він красивий, який він розумний!
Ось до маленького Віті підходять два хлопчики — сини інших матерів — Коля та Боря. Вони такі ж п’ятирічні хлоп’ята, як і Вітя. «Але,— думає Вітіна мама,— їм далеко до її сина. Адже Вітя й розумніший, і сміливіший, і спритніший.»
Дивиться мати на дітей, усміхається. Ось вони засперечались, махають руками, мов півники крилами. Вітя стиснув кулачка і... вдарив Колю. А Коля стоїть і мовчить.
Мати заплющила очі... «Нічого страшного в тому немає,— думає мати.— Діти ж не б’ються, граються». Розплющила очі й побачила, як Боря стиснув кулачок і вдарив Вітю. Вітя голосно заплакав. Від жаху в матері затрусилися руки. Вона вибігла з хати й закричала:
— Що ж це ви знущаєтесь із беззахисного дитяти? Як вам не соромно! Ви ж бачите, що він скромний і привітний. Вона підбігла до гурту, взяла сина за руку. Той розплакався ще дужче та притулився до мами. На лавці біля сусідньої хати сидів дідусь. Він усе бачив.
Дідусь тихо промовив:
— Любов із заплющеними очима — майже ненависть. А неправда з відкритими очима — гірше за ненависть.
Та мати не чула цих мудрих слів.
Василь Олександрович Сухомлинський
2. Народження егоїста
Андрійко — єдиний синок у мами з татом.
Милуються Андрійком і дідусь з бабусею.
— Ти у нас найкрасивіший,— каже мама.
— Ти у нас найрозумніший,— каже тато.
— Ти у нас найщасливіший,— каже бабуся. — Ти у нас найудачливіший, — каже дідусь.
Відвели Андрійка до школи. Запросила вчителька дітей у клас. Саджає за парти.
Хотіла було посадити Андрійка за другу парту, так він підняв такий плач, що вчителька одразу ж передумала, й сів хлопчик за першу парту.
Почався урок. У класі — четверо вікон. У перше вікно заглядає мама — не намилується, як Андрійко за партою сидить.
У друге вікно заглядає тато — не намилується, як Андрійко руку піднімає. У третє вікно заглядає бабуся, не намилується, як Андрійко рота відкриває.
У четверте заглядає дідусь — не намилується, як Андрійко до трьох лічить.
Поглядає навколо Андрійко, і здається йому, що увесь світ заради нього, Андрійка, обертається.
Здається йому, Андрійкові, що він — орел, а всі навколо нього — комашки. Їм, комашкам, по землі повзати, а йому, орлові, в небесах ширяти.
І ніхто поки що не думає, як орел цей з висоти небесної на землю упаде, себе покалічить і іншим горя завдасть.
Василь Олександрович Сухомлинський
3. 1.Чи схвалюєте ви таку поведінку рідних?
2.Які риси характеру формуються у дитини при такому ставленні до неї?
3.До чого це може призвести у житті?
4.Як би ви вчинили на місці мами Віті?
5. На місці рідних Андрійка?
6.Порадьте, як діяти вчителю в роботі з такими дітьми? Наведіть власні приклади.
4. Чому мама так хвалить?
Пішла мама на роботу, а вдома залишилась шестирічна дівчинка Люда. Вона ще не ходить до школи.
Мама сказала Люді, щоб вона курей нагодувала й квіти полила.
Люда нагодувала курей і полила квіти, потім думає: «Зварю борщу. Мама прийде з роботи втомлена. Хай відпочине».
Зварила Люда борщу, попробувала.
Борщ несмачний... Оце буде мама сваритися, що вона несмачного борщу наварила.
Прийшла мама з роботи. Здивувалась, що Люда зварила страву. Насипала борщу, їсть і хвалить:
— Ой смачного ж ти борщу зварила, дочко.
Люді ніяково слухати ці слова. Адже вона пробувала борщ — він несмачний. Думає Люда: "Чому ж мама так хвалить?"
Василь Олександрович Сухомлинський
5. 1.Чому мамі борщ здався таким смачним?
2. Формуванню яких рис у дитини сприятиме така поведінка мами?
3. Чи допоможе це донечці у житті? Наведіть власні приклади.
6.