Батьківські збори - тренінг для батьків майбутніх першокласників

Про матеріал

Батьківські збори - тренінг для батьків майбутніх першокласників про освітню реформу та НУШ. Перший раз у перший клас! Вступ до школи – це завжди переломний момент у житті дитини. Змінюється місце дитини в системі суспільних відносин, це перехід до нового способу життя і умов діяльності, до нового положення в суспільстві, до нових взаємин з однолітками і дорослими. Дуже важливо, щоб дитина була готова до цих змін, до навчання у НУШ.

Перегляд файлу

Батьківські збори-тренінг

для батьків майбутніх першокласників

 

Дата проведення:

На  стіні прикріплений плакат із правилами роботи:

  • Приймати все як належне.
  • Бути відвертими, позитивно налаштованими.
  • Один говорить, інші слухають.
  • Поважати думку інших.
  • Все обговорювати відкрито, висловлювати власну думку з кожного питання.

Хід тренінгу

  • Добрий день, шановні мами і тата! Залишилося не так багато часу, коли  Ваші діти переступлять поріг школи. Перший раз у перший клас! Вступ   до школи – це завжди переломний момент у житті дитини. Змінюється місце дитини в системі суспільних відносин, це перехід до нового способу життя і умов діяльності, до нового положення в суспільстві, до нових взаємин з однолітками і дорослими. Дуже важливо, щоб дитина була готова  до цих змін,  до навчання у школі.

1. Привітання

  •   Давайте привітаємося так, як це робитимуть ваші діти. Під час вітання важливим є контакт очей, рук, поглядів.
  •   Тож запрошую вас утворити наше коло у послідовності відповідно до ваших днів народження. Розташуйтеся за годинниковою стрілкою, починаючи з «січня»

( батьки утворюють коло).

  •   Давайте познайомимось!

2. Вправа «Розвідники». 

  •   Поверніться направо. Утворіть пару із сусідом. За  хвилину дізнайтеся,

що у вас із цією людиною є спільного (наприклад: колір очей, склад сім'ї,

робота, захоплення тощо). 

  •   Тепер утворить пару із  сусідом з іншого боку. Попробуйте знайти і з ним щось спільне. 

Висновок

  •   Як бачите, з будь-якою людиною можна знайти щось спільне. Саме це допомагає людям спілкуватися. «Шукайте і знайдете»,  -  говорили древні. Це полегшує життя людей у колективі, дає  змогу домовитись про щось і якщо не  потоваришувати, то принаймні спілкуватися без неприязні.  

 

3. Вправа «Клубочок»

  •   Зараз ми проведемо невелику розминку. Отже, у мене в руках клубок ниток для в’язання. З них ми будемо в'язати візерунок нашої групи. Учасник, у чиїх руках знаходиться клубок, має сказати побажання. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має побувати  в руках у кожного.
  •   От скільки приємних побажань ми почули, а тепер пропоную підняти  руки вгору та поглянути, що в нас вийшло (припущення).
  •   На що це схоже?
  •   Про все це дізнаються ваші діти в НУШ.

4. Вправа "Знаю – Хочу дізнатися"

Інструкція. Учасникам роздаються різнокольорові стікери, на яких кожен робить записи ( на одному - що він знає про освітню реформу та НУШ, а на іншому -  чого саме він чекає від тренінгу, про що хотів би дізнатися). Після цього папірці прикріплюються на плакаті біля зображення школи (батьки зачитують відповіді та очікування).

5. Інтелектуальна розминка.

  •   Нібито тільки вчора вчився малюк ходити, а сьогодні він однією ногою стоїть на шкільному порозі. Школа... Звичайне життя різко змінюється. На уроці вже не можна робити того, що хочеться, а лише те, що потрібне.
  •      Чи готові ви бути батьками першокласни­ка? Цей тест — інтелектуальна розминка для вас, шановні батьки! Перед вами — 10 запитань. Ваше завдання — закреслити номери тих запитань, на які ви даєте позитивну відповідь.

Тест

  1. Мені здається, що моя дитина вчитиметься гірше за інших.
  2. Я вважаю, що моя дитина часто кривдитиме інших дітей.
  3. На мою думку, чотири уроки — непосильне навантаження для маленької дитини.
  4. Важко бути впевненим у тому, що учителі молодших класів добре розуміють дітей.
  5. Важко уявити, що першокласник може швидко навчитися писати, лічити і читати.
  6. Моя дитина губиться, коли до неї звертається незнайома доросла дитина.
  7. Початкова школа, на мою думку, неспроможна чого-небудь навчити дитину.
  8. Я турбуюся, що однокласники дражнитимуть мою дитину.
  9. Мій малюк, по-моєму, значно слабший за своїх однолітків.
  10. Уважаю, що вчителька не має можливості оці­нювати успіхи кожної дитини.

 

Учитель. Скільки у вас закреслених цифр?

а) Якщо кількість закреслених відповідей 4 або менше, то у вас є всі підстави оптимістично зустрі­ти перше вересня, ви готові бути батьками першо­класника.

б) Якщо кількість закреслених цифр 5-8, то вам бажано краще підготуватися до можливих трудно­щів.

в) Якщо кількість закреслених цифр 8-10, то подумайте над своїми відповідями ще раз, можли­во, вам варто порадитися з психологом. Для цього ще маєте час.

6. Вправа  «Серветка»

  • Ми часто чуємо, що в дитинстві дити­на «готується» до дитячого садка, пізніше — до школи, згодом — до вищого навчального закладу, потім — до праці. А коли вона живе? Навчання у садку, школі, вищому навчальному закладі — це і є життя, до нього необхідно ставитися серйозно, з урахуванням потреб, віку дитини і можливостей, а не сприймати це як «підготовку» до чогось.

З першокласниками завжди виникає чима­ло проблем. Чому? Відповідь на це запитання ми дізнаємося з гри «Серветка». Перед вами — зви­чайна серветка. Складіть її навпіл по діагоналі, ще раз навпіл. З двох сторін відірвіть кілька разів. Розгорніть серветку. Покажіть її. Усі серветки різ­няться. Наші діти так само різні, неповторні. Вони прагнуть усе знати та багато вміти. Наше завдан­ня — допомогти їм у цьому!

  • Якщо поставити в центр дитину, хто най­ближче стоятиме до неї? (Батьки)

6. Перегляд  відео про  Нову  Українську  Школу.

  •  Діти – наше майбутнє, але і ми – майбутнє наших дітей! Батьки не лише дають їй життя, вони відповідають за збереження її здоров’я, становлення її особистості, починаючи з перших днів.
  •  Перші дні дитини в НУШ. Які вони? Яка ця  НУШ?
  •  Пропоную відео. (Перегляд відео. Обговорення  побаченого.)

https://www.youtube.com/watch?v=nIDHWP6UJD8

 

НУШ заклала ключові принципи нового Державного стандарту початкової освіти:

-Будь-яка дитина має право на здобуття початкової освіти без обмежень та утисків.

- Цінність дитинства — визнане право дитини на навчання через гру та інші методи.

- Радість пізнання — організація освітнього процесу через дослідницьку та проектну технологію так, щоб приносити радість дитині.

- Розвиток особистості — формування самостійного та незалежного мислення учнів замість системи непотрібних знань.

Система початкової освіти поділена на цикли:

І цикл — 1–2-й класи ► організація освітнього процесу на інтегровано-предметній основі із переважанням ігрових методів

 

ІІ цикл — 3–4-й класи ► організація освітнього процесу на інтегровано-предметній основі

        Освітній процес у початкових класах розглядають крізь призму загальної картини, а не ділять на окремі дисципліни.

        Майбутнє за міжпредметною інтеграцією. Діти отримують сьогодні фрагментарні знання,які можна порівняти з пазлами. І лише у небагатьох учнів ці пазли  складаються в єдину «картинку світу».

        Діти змінилися - мають змінитися і методи навчання.

Перехід від «знаннєвої» школи до школи «компетентностей». Завдання школи – щоб дитина була адаптована до життя.

        Кожен новий день буде починатися з ЕМОЦІЙ. Наприклад, світлофор: зелений — гарний настрій, жовтий — так собі, червоний —  сумний. І кожен учень прикріплює прищіпочку до такого світлофора відповідно до свого настрою.

        Далі діти сідають у коло і вітаються. Вітання можуть бути різні, наприклад, беруться всі за ручки і кожен називає ім’я свого сусіда і каже, «Привіт, Наталко,я радий, що ти тут!»

       Після ранкового кола діти працюють у «Щоденнику вражень». У кожної дитини свій щоденник (у вигляді зошита, який дитина самостійно оформлює, розмальовує).  Дитина обирає з кількох запитань ті, на які вона хоче відповісти. Наприклад, моя улюблена пора — осінь, тому що... Діти, відповідаючи на питання, просто малюють протягом п’яти хвилин. Уже в 2-му класі вони зможуть щось написати.

      З самого початку обговорюватимуться  правила класу, які складають разом з дітками. Найважливіше правило  «піднятої руки» : говори тоді, коли тебе почули і побачили. Покарань не має бути, ми вчимо і пояснюємо, що існують рутини. Це те, як зайти до класу, як роздати зошити, сходити у туалетну кімнату. Елементарні речі по поличках розкладаються і дитина має алгоритм.

       Інтегровані дні, інтегровані тижні . Дитина не сприймає світ окремо по частинках, вона сприймає його цілісно. Усьому можна навчити через якусь тему.

  1. Наприклад, тема «Зуби» і через них ми підемо  до всіх предметів.

     Задачі: 1.Наталочка з’їла 3 цукерки, Іринка 5 цукерок. А Миколка з’їв одну сосиску. Скільки солодощів з’їли дівчатка? У кого будуть кращі зуби? 

(Тобто вчитель підводить до того, що  солодощі — це шкідливо).

2.  Протягом дня Миколка випив дві склянки молока, Іванко —  одну. На скільки більше молока випив Миколка? У кого зуби кращі і чому? (З’ясовуємо, що у молоці є кальцій. Тобто задача близька для життя).
      Інтегровані уроки - це означає,що одну тему діти вивчають з перспективи різних предметів. Предмет «Я досліджую світ» об’єднує 9 освітніх галузей:

Мовно-літературна; Математична; Природнича; Технологічна; Інформатична; Соціальна і здоров’язбережна; Фізкультурна; Громадянська та історична; Мистецька.

        Одну тему діти вивчатимуть з перспективи різних предметів.

         Урок математики може проходити на вулиці:вийшли і порахували листочки,  порівняли їх за розміром,кількістю;на скільки більше\менше тих чи інших листочків. Перерва може бути  серед уроку, якщо діти втомилися.

Нова українська школа  це не сидимо і не дивимося весь час на екран чи на дошку, а постійно співпрацюємо у команді.

        Але є уроки, які не інтегруватимуться, залишається певна кількість годин на математику, навчання грамоти.

Навчання буде відбуватися «від слова до букви». Клас - це все дошка,поле для  діяльності дитини та вчителя. Кожен тиждень буде  тематичним. Слова,які дитина має  засвоїти - будуть вивішуватися на  «стіні  слів». У кожної дитини буде портфоліо з фотокарткою (наробки творчих робіт,перші зошити,тощо). Дитина з першого вересня почне писати олівцем на окремому аркуші(альбом,а-4). Після  першого  семестру записи будуть робитися ручкою в зошиті в лінію. Парти будуть розташовані так,щоб учні дивилися одне на одного і вчилися працювати в центрах. За день дитина має змінити своє розташування тричі. Тому треба  мати шкільне приладдя однакове для всіх.

        Міністерство освіти і науки розробило методичні рекомендації, яким чином має бути влаштований освітній простір у Новій українській школі. Зокрема, має бути 8 навчальних осередків: навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами); змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями); гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор); художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт); куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум); відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям); дитяча класна бібліотечка; осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).

 

https://www.youtube.com/watch?v=41ou3M2wtkw

  • Отже,яка вона НУШ?

Предметна, школа досвіду, вчитель - фасилітатор, інтелекти на емоції, ДИТИНА- ГОЛОВНА.

  •   Готуючи та проводжаючи свою дитину до школи, не забудьте про маленьку таємницю «поцілунок у долоньку». Пропоную відео.

 

https://www.youtube.com/watch?v=r2vzRVJmgaQ

 

Дотик – перший шлях  до серця дитини 

    «Діти, що виросли у злому – зло будуть сіяти, діти, виплекані любов’ю – нею будуть жити», - говорить народна мудрість.

      Якщо уявити батька і матір двома сонцями, то дитина має знаходитися у подвійному сердечному промені взаємовідносин батьків. Чим сильніший і тепліший промінь – тим більше врівноважена дитина, тим гармонійніший її розвиток.

7.  Ярмарок ідей «Щаслива дитина»

Психологічно зріла дитина швидко й успіш­но адаптується в новій шкільній ситуації, із біль­шим задоволенням учиться. Шкільна зрілість дити­ни залежить від вашої готовності бути батьками першокласника.

Кожна сім’я прагне бачити свою дитину щас­ливою. Настав час ярмарку ідей батьківського про­екту «Щаслива дитина».

Отже, що потрібно робити для щастя дитини? (Підготовлене сонечко з кульок з променями. Батьки пишуть на промінчиках ідеї і зачитують)  

Ідеї:

  •   привчайте дитину до праці;
  • формуйте самоповагу; 
  • будьте вимогливими; 
  • стимулюйте інтелект дитини;
  • навчіть дитину шанувати сім’ю;
  • живіть у хорошому оточенні;
  •  навчіть дитину спілкуватися;
  •  не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самостійно;
  • виховуйте відповідальність і порядність.

Учитель. І найголовніше — безумовне прийняття дитини. Утілення в життя цього проекту принесе у вашу оселю радість, взаєморозуміння, щастя.

8. Тест «Навички дитини» .

- Хотілося б краще дізнатися про майбутніх першокласників і визначити, наскільки у дітей розвинені вольові звички — стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.

 

ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ

Дає змогу визначити, наскільки у дитини розвинені вольові звички — стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.

 

1. Чи достатньо сформовані у дитини гігієнічні навички (чистить зуби вранці, миє руки перед їжею)? 
а) робить завжди сама, без нагадування; 
б) робить завжди, але інколи треба нагадувати; 
в) без спеціального нагадування не робить.

2. Чи допомагає дитина вдома по господарству (миє посуд, прибирає постіль, накриває на стіл)? 
а) робить постійно; 
б) робить часто;
в) робить дуже рідко.

3. Чи є у дитини стійкі навички самообслуговування (може сама собі приготувати бутерброд, одягнутися відповідно до погоди, зав'язати шарф)?
а) є достатньою мірою;
б) є деякі;
в) немає.

4. Чи вміє дитина утримувати увагу досить тривалий час (15—20 хв.), коли знаходиться сама (у читанні вголос, малюванні, грі)?
а) дуже часто вміє;
б) вміє зрідка;
в) не вміє.

5. Чи здатна дитина керувати своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерок, хоч вони їй доступні; не капризує, коли старші щось заборонили)?
а) уміє достатньою мірою;
б) уміє тільки зрідка;
в) не вміє.

6. Чи вміє дитина поводитися за столом (правильно сидить, охайно їсть)?
а) як правило, вміє;
б) вміє, але робить далеко не завжди;
в) не вміє.

7. Чи є у дитини більш-менш стійкі інтереси: слухання музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну?
а) всі досить стійкі;
б) інтереси є, але весь час змінюються;
в) наявні інтереси відсутні.

8. Чи вміє дитина поводитись у суспільстві (не перебиває старших, без нагадування вітається, прощається, дякує)?
а) вміє; 
б) вміє, але інколи доводиться нагадувати;
в) не вміє.

9. Чи дотримується дитина певного режиму дня (часу прогулянки, їжі)?
а) як правило, так;
б) взагалі дотримується, але інколи порушує;
в) ні, не дотримується.

10. Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповіді?
а) як правило, з цікавістю вислуховує пояснення;
б) інколи, відповідаючи на запитання, не слухає, відволікається;
в) інколи запитує просто так, не потребуючи відповіді.

11. Чи прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки, зошити після читання, письма?
а) завжди прибирає;
б) завжди прибирає після нагадування;
в) не прибирає.

 

Аналіз результатів

Перший варіант відповіді (а) в кожному запитанні — З бали, другий (б) — 2 бали, третій (в) — І бал. Потім знаходять суму балів, одержаних в усіх 11 запитаннях. Рівень сформованості вольових звичок визначається за такими критеріями:

- високий — 33—27 балів;
- хороший — 26—22 бали;
- середній — 21—18 балів;
- низький — 18 балів і нижче.

 

9. Вправа «Долонька щастя». 

Кожному з батьків дається вирізана із паперу долонька.  

  •  Напишіть на кожному пальчику долоньки, яку допомогу Ви могли б надати вчителеві у роботі з дітьми.
  1. Підсумок

а) Вправа "Мої очікування"

  •   Чи справдилися ваші очікування від тренінгу? Пропоную по черзі підійти і перемістити кольоровий стікер вгору, якщо ви отримали відповідь на своє питання.

« На цьому тренінгу я….» (дізналася про те, що …; усвідомила,що…).

 

б)  Хвилина поезії

Усе незвично. В школу йде дитина.

 Батьки ведуть за руку в перший клас.

 Тривога й страх у серденьку постійно,

 Що буде потім, там покаже час.

 А на щоці небажана сльозина,

 Бо як там буде? Парту з ким ділить?

 Розгублена й налякана дитина,

 Бо це для неї незбагненна мить.

 Та ти не бійся, сонечко маленьке,

 Все буде добре, тільки не страшись.

 Йди по життю упевнено й легенько

 І наполегливо та з радістю учись.

Учитель буде щиро й мудро вчити,

 Розкриє всі дороги і путі.

 Покаже, як правдиво в світі жити,

 Як труднощі долати у житті.

 Навчить всьому найкращому, що треба,

 І подарує мрію і політ.

 Прихилить до душі твоєї неба,

 Щоб ти успішним відправлявся в світ.

 Іди до школи радісно й щасливо,

 Стежиною випробувань, удач…

 Наука — це найбільше в світі диво!

 Іди сміливо в школу і не плач…

 

  •   Любіть дитину не за те, що вона гарна, розум­на, здібна, відмінник, помічник, а просто за те, що вона є.
  •   Шановні батьки! Дозвольте завершити нашу теплу зустріч щирим зиченням добра вашим родинам. І залишити на згадку «Пам’ятку для батьків» Пам’ятайте, що поруч з вами існує світ дитинства, що приносить не тільки турботи і кло­поти, але й величезну радість. Потрібно лише до­класти частину волі та цікавості, щоб ці труднощі стали доступними.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сорока Ольга
    ХОРОША РОЗРОБКА. ДЯКУЮ ЗА ВАШУ ПРАЦЮ.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Автаєва Анастасія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
11901
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку