Тематичні батьківські збори
Тема:Батьки і діти.
Мета:Розповісти батькам про особливості треторкласників,їхню самооцінку,вплив батьків на становлення особистості дитини. Спонукати батьків задуматися над стилем взаємин у сім’ї,сприяти формуванню уявлень про істинний батьківський авторитет і бажання його проявити в стосунках з дітьми.
Хід зборів
1.Зустріч з батьками. Привітання.
Добрий день. Я дуже рада бачити вас, сьогодні у нашому класі. У нас сьогодні класні батьківські збори, які будуть проведені за круглим столом.
2.Слово вчителя. Тема яку ми розглянемо одвічна «Батьки і діти!». Сьогодні на вас чекає цікава робота,несподіванки. Я думаю, що вам буде цікаво. Для створення гарного настрою посміхніться один до одного і скажіть добрі слова (слова повинні починатися на літеру Д).
Починаючи з першого класу, я знаю що мені потрібно навчити дітей гарно читати, грамотно писати, швидко рахувати, самостійно мислити, логічно міркувати. Але поряд з навчальною метою невідривно іде виховна. Як виростити, виховати з маленького чоловічка справжню людину. Скільки потрібно докласти зусиль, любові, досвіду, щоб досягти цієї мети. Насамперед, виховання дітей розпочинається з сім’ї. Ви вже всі дорослі люди, батьки, але в цьому світі ми водночас є дітьми. І нашим батьком, наставником є Отець Небесний.( Відео-перегляд «Притча інтерв’ю з Богом»)
3.Вправа на асоції. З чим асоціюється у вас вислів «Батьки і діти»(відкриваю картки слів асоціацій).
Батьки і діти це любов і сльози
Це вічне щастя і одвічний біль
Це сонце і тепло,сніги й морози
Мед на вуста,й на вічні рани сіль.
А діти – це щастя і турбота,
Відповідальність і тривога теж
Без відпочинку й вихідних робота
Любов така, яка не має меж.
Першим кроком до виховання дітей є спілкування між батьками і дітьми.
4.Статистичні дані:
-Дитина в середньому має в день тільки 12 з половиною хвилин на спілкування з батьками. Із цього часу вісім з половиною хвилин батьки відводять на різноманітні зауваження, суперечки з дітьми. На довірливе,дружне спілкування залишається 4 хвилини.
-У середньому за день дитина отримує 468 негативних зауважень і лише 32 позитивних. Є над чим замислитись?
5. Перегляд відео.
6. Про те, як відчуває себе дитина у сім’ї. (Ознайомлення з творами дітей «Моя сім’я»)
- У кого твір викликав почуття гордості і хто хотів би поділитися думками дитини з іншими?
7.Індивідуальна вправа «Який я батько», робота з картками.
Обговорення батьками різних сімейних ситуацій з дітьми.
Висновок вчителя: більшість сімей мають дружні стосунки, де панує атмосфера довіри, любові до дітей, але є моменти, які заважають жити дитині радісно, що засмучує дитину – це обмаль часу для спілкування з нею, сварки батьків.
8.Анкета для батьків.
9. Порівняння анкети для батьків з анкетою для дітей.
10. «Дитина – це дзеркало сім’ї». Перегляд відео.
11. Поляна побажань. (Батьки доповнюють її листочками, на яких пишуть побажання своїм дітям. Приклеюють на «Поляна побажань»).
12. Підсумок.
Найкращий спадок для дітей – не золото та маєтки, а гарне виховання і навчання, що є найбільшим багатством, головною запорукою життєвих успіхів.
(Батьки отримують про батьківські збори – «Пам’ятку для батьків»).
Додаток1
Які мої якості(риси) необхідні для успішної взаємодії з дитиною її виховання
|
Які мої якості(риси) негативно впливають на наші взаємостосунки з дітьми |
1.
|
1. |
2.
|
2. |
3.
|
3. |
4.
|
4. |
Додаток2
Анкета для батьків та дітей
1.Які стосунки у вашій сім’ї?
*Дуже добрі.
*Не дуже добрі
*Добрі
*Погані
2.Які стосунки особисто у Вас з батьками ( дітьми)?
* Довірливі
*Напружені
*Спокійні
*Конфліктні
3. Як часто ви збираєтесь разом?
*Щодня
*Під час сімейних свят
*Щонеділі
*На дачі
*Зрідка
* Під час відпустки
4. Яка форма дозвілля найбільше до душі ?
*Спілкування з батьками.
*Прогулюватись.
*Проводити час з друзями.
*Займатись в секціях або гуртках за інтересами.
*Відвідувати театри, кінотеатри, музеї.
*Читати.
*Дивитись телевізор.
*Грати у комп’ютерні ігри.
5.Як часто ти проводиш своє дозвілля з батьками?
*Один раз на тиждень.
* Один раз на місяць
*Майже завжди
*Ніколи
*Один раз на рік
6. Чи подобається тобі в колі свої батьків( дітей)?
*Так.
*Ні.
*Не завжди.
* Не знаю.
7.Чи розуміють тебе батьки(дитина)?
*Повністю.
*Частково
*Не розуміють.
8. Чи ділишся ти зі своїми батьками проблемами, радощами, невдачами?
*Так.
*Ні.
*Не завжди.
9.Чи хотів би ти виховувати своїх дітей так, як тебе виховують твої
батьки?
*Так.
*Іноді.
*Ні.
*З певними змінами.
Додаток3
Запишіть,які риси на Вашу думку мають бути притаманні батькам та вчителям?
_____________________________________________________________________________________
Чим із того, що Ви виховали у своїй дитині, Ви можете пишатися?
_____________________________________________________________________________________
Які позитивні зміни у вихованні своєї дитини Ви помітили останнім часом? Хто відіграв у цьому важливу роль?
_____________________________________________________________________________________
На що потрібно звернути увагу вчителю у вихованні вашої дитини?
_____________________________________________________________________________________