Реалізація ідей сталого розвитку у роботу з батьками
Батьківські збори-тренінг
«Урок сталого розвитку для батьків»
Мета. Створити умови для ознайомлення батьків з ідеями сталого розвитку; показати важливість співпраці батьків та дітей. Сприяти розумінню батьками того, що дорослі та їх дії є прикладом для наслідування дітей; усвідомленню батьками причетності кожного до проблем навколишнього середовища і необхідності діяти через зміну власної поведінки; розкрити значення виховного впливу батьків в системі сталого розвитку.
Обладнання. Аркуші А4, маркери, стікери, ватмани, ножиці, клей-олівець, журнали, мультимедійне обладнання.
І. Вступна частина
1. Вступне слово вчителя
2. Знайомство. Вправа «Павутинка»
3. Складання правил роботи в групах
ІІ. Основна частина
– Виготовте паперовий літачок. Напишіть на одному крилі слово «школа», на другому – «батьки», на корпусі літака – «сталий розвиток». Тепер відірвіть одне з крил, але за умови, що літак полетить.
Зробимо висновки – щоб сформувати у дітей цінності, ставлення до себе та довкілля, стиль життя, активну життєву позицію – тобто все, що необхідне для забезпечення сталого розвитку, ми, дорослі, повинні співпрацювати у тісній взаємодії та рухатися лише в одному напрямку.
Учасники записують свої асоціації до словосполучення «Наше довкілля».
– Давайте виберемо складові, в яких можуть діяти батьки у напрямку сталого розвитку.
5. Вправа «Чим я можу допомогти?»
Батькам необхідно визначити форми участі дорослого в житті дитини у напрямку сталого розвитку. (Кожна форма допомагає дитині формувати основні життєві цінності).
6. Складання у групах плану спільних заходів «До доброї справи долучаємось разом»
7. Вправа «Вибери правильний шлях, не нашкодь довкіллю»
І група. Ваше місто знаходиться біля великої річки. Вам вигідно побудувати гідроелектростанцію, яка буде приносити вам великий дохід. Ваше місто споживає багато води і скидає стічні води. Що станеться з рибою? Ваш дії? Що зробите в першу чергу?
ІІ група. Ваше місто знаходиться в кліматичній зоні, де багато сонця. Вам вигідно будувати у себе сонячні електростанції, проте вони дуже дорогі. Дешевше побудувати звичайну ТЕС, але доходу від неї буде менше, а шкоди більше. Вибирайте, який шлях розвитку вам підійде найбільше.
ІІІ група. Ваше місто знаходиться на березі моря, де постійно дме вітер, багато сонця. Ці природні ресурси варто використати. Є проблема зі стічними водами. Яку електростанцію побудуєте?
Як міркують діти та дорослі
– Завдання цієї ж вправи виконали наші діти під час уроку енергозбереження. Давайте порівняємо дорослі та дитячі роздуми (Перегляд фрагменту відео уроку).
Групам пропонуються фото з проблемними ситуаціями, на яких дії чи поведінка дітей, які шкодять довкіллю. Представники груп мають озвучити пораду батькам цих дітей.
Фото1. Дитина включила в кімнаті усі електричні прибори.
Фото 2. Хлопчик набрав цілу ванну води й пускає кораблики.
Фото 3. Діти на прогулянці зібрали букет конвалій.
Фото 4. Родина, відпочивши у парку, викидає порожні пляшки та обгортки під деревами.
9. Вправа «Створюємо разом» ( батьки створюють комікси, плакати або колажі щодо сталого розвитку, які будуть розміщені у класній кімнаті)
10. Перегляд відео соціальної реклами «Корисні поради», яку склали діти класу.
– Сьогодні я дізнався …
– Цікавим для мене було…
– Тепер я знаю…
– Бажано…
– Обов’язково…
– Ніколи…