29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

Батьківські збори для батьків першокласників

Про матеріал
Ці збори дозволяють акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.
Перегляд файлу

Батьківські збори

 

 Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

Слово педагога.

    Шановні мами й татусі! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ваша дитина переступила шкільний поріг, у вашій душі, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування.     Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас уже тривалий період часу, назвіть його.

Батьки називають почуття, що їх переповняють, які вони болісно переживають.

         Це дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.

Фізіологічні умови адаптації дитини до школи.

Обговорення питання

 Зміна режиму дня дитини в порівнянні з дитячим садком. Необхідність чергування ігор з навчальною діяльністю дитини. Спостереження батьків за правильною позою під час виконання домашніх занять (попередження короткозорості, викривлення хребта). Організація правильного харчування дитини. Турбота батьків про загартовування дитини, максимальний розвиток рухової активності (створення вдома спортивного куточка). Виховання в дітях самостійності та відповідальності як головних якостей збереження власного здоров'я.

               Психологічні труднощі адаптації дитини до школи

Під час обговорення даної проблеми необхідно звернути увагу на такі важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:

  • створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
  • роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини у школі);
  • формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
  • обов'язкове знайомство з дітьми її класу та можливість їхнього спілкування після школи;
  • неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності третіх осіб (бабусь, дідусів, однолітків);
  • виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні та психічні покарання;
  • урахування темпераменту в період адаптації до шкільного навчання;
  • надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю її навчальної діяльності;
  • не тільки заохочення дитини за навчальні успіхи, а й моральне стимулювання її досягнень;
  • розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини.

                                               Взаємини однокласників

Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик, ім'я якого значуще для цілого покоління учнів, батьків і вчителів, опублікував правила, що можуть допомогти батькам підготувати дитину до спілкування з однокласниками у школі. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їх допомогою готувати дитину до дорослого життя.

  • Не віднімай чужого, але і своє не віддавай.
  • Попрохали - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
  • Не бийся без причини.
  • Кличуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
  • Через оцінки не плач
  • . З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся.
  •  Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
  • Не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • Пам'ятай: ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Дуже добре, якщо батьки помістять звід цих правил у кімнаті чи в робочому куточку своєї дитини на видному місці. Бажано наприкінці тижня звернути увагу дитини на те, які правила їй удається виконати, а які - ні і чому. Можна спробувати придумати разом з дитиною свої правила.

 

docx
Додано
2 травня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку