29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM

«Зрозумій мене вірно!»

Про матеріал
Сценарій загальношкільних або класних інтерактивних батьківських зборів Мета: підвищення рівня компетентності батьків у вихованні та розвитку дітей, сприяння поширенню засад усвідомленого батьківства, активне залучення батьків до виховного процесу • презентувати сучасні способи психолого-педагогічної підтримки батьків в загальноосвітньому навчальному закладі; • надати практичну допомогу батькам у вихованні та розумінні прагнень та потреб дитини Завдання: • Визначити теоретичні аспекти взаємодії батьків та дітей • опрацювати практичні засоби налаго¬дження взаємодії батьків та дітей. • визначити напрями ефективної взаємодії дітей з батьками
Перегляд файлу

Толоконнікова Ж.В.

Cценарій загальношкільних інтерактивних зборів

«Зрозумій мене вірно!»

Мета:   підвищення рівня компетентності батьків у вихованні та розвитку дітей, сприяння поширенню засад усвідомленого батьківства, активне залучення батьків до виховного процесу

  • презентувати сучасні способи психолого-педагогічної підтримки батьків в загальноосвітньому навчальному закладі;
  • надати практичну допомогу батькам  у вихованні та розумінні прагнень та потреб дитини

Завдання:

  • Визначити теоретичні аспекти взаємодії батьків та дітей
  • опрацювати практичні засоби налаго­дження взаємодії батьків та дітей.
  • визначити напрями ефективної взаємодії дітей з батьками

Очікувані результати:

  • демократизація стосунків в родині;
  • демократизація управління виховним процесом, налагодження зворотного зв’язку сім’я – школа;
  • підвищення педагогічної культури батьків та поглиблення знань щодо основ виховання;
  • відповідальне ставлення батьків до дітей;
  • поліпшення стосунків дітей і батьків;
  • розширення світогляду та поглиблення педагогічної, психологічної та виховної компетенції батьків.

Обладнання:

  • Комп’ютер
  • Мультимедійний проектор, екран
  • Роздатковий  матеріал, повітряні кульки
  • Макет «Родинного дерева»

Етап

Тема

Форми роботи

Інформаційний

теоретичні аспекти взаємодії батьків та дітей

Інформаційне повідомлення

Практичний

практичні засоби налаго­дження взаємодії батьків та дітей.

 

  •                 Знайомство з учасниками зборів
  •                 Ознайомлення з правилами участі  у зборах
  •                 Висловлювання очікувань учасників

Вправи:

  • Знайомство
  • Вправа «Я тебе не чую»
  • Вправа «Намалюй собаку»
  • Вправа «Я - висловлювання", "Ти - висловлювання"
  • Рольова гра «Місце під сонцем»
  • Робота в групах
  • Творче завдання
  • «Гострі» питання

Підсумковий

Принципи ефективної взаємодії  дітей та батьків

  • Бесіда-узагальнення
  • Рефлексія «Родинне дерево»

 Методичні поради підготовчого періоду:

  • Педагог-майстер заздалегідь має провести анкетування батьків з метою виявлення рівня знань батьків з питань виховання.
  • Учні пишуть твір на тему "Моя сім'я"кщо це початкова ланка, то краще намалювати.)
  • Батьківське самоврядування надає допомогу в підготовці буклетів та запрошень .
  • Збори доцідбно проводити після робочого дня батьків, щоб багато хто міг бути присутнім.
  • Час проведення від 1 години до 1,5 ч., але не більше

 

Педагог-майстер: - Добрий день, шановні учасники  наших зборів!

Про що мріє кожен батько? Про щастя своїх дітей .У серцях матерів не лише тривога про здоров'я, але і про те як виховати дітей, щоб вони стали гордістю, опорою, надією. Наша зустріч називається "Зрозумій мене вірно"

 Щорічно у всьому світі 15 травня відзначається Міжнародний день сім'ї. Це свято було засноване в 1993 році Генеральною Асамблеєю ООН через заклопотаність громадськості знеціненням інституту шлюбу.

Після прийняття резолюції Генасамблеєю свято вперше відзначалося 15 травня 1994 року. Відтоді щорічно для цього дня обирається певна тема, яка покликана привертати увагу суспільства до проблем сім'ї.

В Україні також є День родини. Це відносно нове свято, яке з 2012 року відзначається 8 липня. Відповідний Указ Президента України №1209 / 2011 "Про відзначення в Україні деяких пам'ятних дат і професійних свят" був підписаний 30 грудня 2011 року.

У рамках нашої зустрічі ми обговоримо цінності сімейного виховання, психолого-педагогічні проблеми сучасної української родини, питання вдосконалення взаємодії школи і сім'ї .

 Родина -це перший колектив, який дає людині уявлення про життєві цілі та цінності. Саме тут він отримує уроки милосердя,слухняності, покаяння, терпіння і працьовитості .Від якості цих сімейних уроків залежить моральне здоров'я не лише самої людини в, але і нації в цілому. Основною проблемою дитини в сучасному суспільстві є невміння спілкуватися, він намагається завоювати своє місце під сонцем іноді за допомогою крику, бійки, грубості. Духовну убогість дитячої душі можна заповнити тільки милостивою і сердечною батьківською любов'ю .

Такій любові треба вчитися усім, причому навчання батьків повинне носити випереджаючий характер.

- Для початку ознайомтеся із правилами учас­ті в заході.

Педагог-майстер оголошує правила участі у загальношкільних зборах, фіксує їх на дошці або великому аркуші ватману.

Правила

  • Вільна нога
  • Мобільна тиша
  • Активна участь - усі долучаються до ви­конання завдань.
  • Повага до особистої думки - кожен має право на власну думку.
  • Конфіденційність - деякі вправи пов'я­зані з актуалізацією власного життєвого досвіду, тому цю інформацію варто зали­шити в межах робочої групи.
  • Допомога - за потреби можна зверта­тись за допомогою до педагога-майстра.
  • Запитання - варто домовитись, коли ставити свої запитання - по ходу роботи чи в кінці заходу.

Потім просить учасників висловити свої очікування від заходу  і записує їх на дошці.

Педагог-майстер: На початку нашої зустрічі ви отримали різнокольорові стрічки. Об’єднайтеся,  будь ласка, в робочі групи згідно довжини стрічок.

Вправа «Знайомство»

  1. В групах зробіть малюнок, який через образи/метафори/асоціації передає ваше групове бачення батьківства.
  2. Придумайте назву малюнку, в якому  кожне слово починається на першу літеру імені кожного учасника вашої групи.
  3. Презентуйте вашу спільну роботу.

Педагог-майстер: зі своїм баченням батьківства ви визначилися, а тепер давайте спробуємо розібратися як стати більш позитивними батьками.

Педагог- майстер: яким має бути ідеальна дитина?

Якими мають бути ідеальні батьки? ( в ході обговорення батьки приходять до висновку, що виховання дитини треба розпочинати з себе)

 Педагог-майстер: а як це важко розпочинати з себе, і сьогодні ми разом проаналізуємо причини виникнення бар'єрів в спілкуванні дітей і батьків.

 

Вправа «Я тебе не чую»

З учасників обираються двоє, де один грає роль одного з батьків, інший – дитина.

"Батько" встає на стілець, а "дитина" піднявши обличчя, витягає руки, намагаючись дотягнуться.

Педагог-майстер звертається до обох:

  • Чи було зручно вам?
  • Що саме  вам не сподобалось?
  • Як можна виправити ситуацію?

Висновок: дійсно, потрібно встати поруч, або присісти, якщо це маленька дитина. Одна з  причин, що заважає спілкуванню -це різні позиції, очей не видно, слів не чутно і душевне тепло зникає.

Педагог-майстер : переходимо до наступного питання «Грубі помилки батьків у розмові з  дітьми»

 

Вправа «Намалюй собаку»

Обираються два учасники вправи , їм пропонують вийти з аудиторії.

Решта учасників домовляється між собою, що один із «добровольців» буде «гарною дитиною», яку всі підтримують, люблять, дослухаються до її прагнень та бажань, а інший навпаки, «погана дитина», яку всі сварять, критикують, не зважаючи чи гарно вона вчинила, або зробила щось.

По черзі запрошують кожного із «дітей» та пропонують намалювати собаку. «Гарну дитину» хвалять, підбадьорюють, пропонують продовжувати малювати, бо вона така талановита. «Погану» критикують, називають нікчемою, які неможна нічого довірити робити  і взагалі, пропонують навіть не торкатися до фарб та пензлів, бо «з тебе ніколи нічого не вийде»
Рефлексія учасників, які грали ролі дітей:

– Що ви відчували, коли вас хвалили або сварили?

Які слова вас найбільш образили або надихнули?

– Які почуття були у вас, коли ви намагалися зрозуміти чому саме вас підбадьорюють або навпаки критикують?

Чи хочеться вам ще раз виконати таке ж завдання?

– Що ви відчуваєте зараз?

Рефлексія учасників, які грали ролі дорослих:

Чи відчували ви ,що говорити щось невірно ?

Чи хотілося вам підтримати «погану дитину»?

– Чи легко знайти слова, що дозволяють підтримати та підбадьорити дитину?

  • Чи легко вам було говорити неприємні речі дитині, яку ви самі нічому не навчили, але вам довелося вказувати їй на помилки?

– Що ви відчуваєте зараз?

(Відповіді учасників)

 Педагог-майстер: Отже, давайте визначимо, яких грубі помилки припускають дорослі у розмові з дітьми.

Пам’ятайте: ваші слова можуть вплинути на роботу мозку вашого малюка. Тому навчіться використовувати правильні формулювання.

 

Вправа «Я - висловлювання", "Ти - висловлювання"

Педагог- майстер дає поняття про прийоми та засоби висловлення дорослими своїх почуттів і емоцій за допомогою прийому  «Я-висловлювання", "Ти-висловлювання"

Педагог- майстер: "Ти-висловлювання" містить в собі негативну оцінку іншої людини, часто звинувачення, що викликає опір і протест :

"Припини розмовляти"!,

"Негайно наведи лад в кімнаті"!

 Висловлювання такого роду негативно впливають на самооцінку і рівень досягнень іншої людини.

«Я - висловлювання - це повідомлення про ваші почуття, воно рідко викликає протест, тому що не містить звинувачення. «Я-висловлювання»  дозволяє в спілкуванні з дитиною позицію  "на рівних",  замість позиції  "згори". У цих висловлюваннях Ви відстоюєте свої інтереси, але при цьому не тиснете на іншу людину:

 "Я невдоволений тим, що кімната не прибрана. Що можна зробити, щоб її прибрати"?

 

Будова "Я - висловлювання", "Ти - висловлювання"

Учасники зборів колективно заповнюють таблицю з наданими проблемами, педагог-майстер корегує, направляє, допомагає:

Проблема

Ти- повідомлення

(Слово загострює, ображає, ранить)

 

Я – повідомлення

(Слово пом'якшує, піклується, оберігає)

 

Один з батьків втомився

Ти мене дістав.

Відчепися від мене.

 

Я дуже втомився.

я хочу відпочити.

 

У дитини зауваження, погана оцінка в щоденнику

Ти - нероба!

Завжди ти мене засмучуєш!

 

Я засмучений.

Мені ніяково за тебе

 

Син (донька) не може виконати домашнє завдання

Про що ти тільки думаєш?

Невже тобі важко запам'ятати?

Ти мене в могилу зведеш ...

Давай разом розберемося ...

Я сподіваюся, що в тебе,якщо ти захочеш, все вийде ...

 

Ребенок грубо відповів Вам на зауваження.

Коли ти навчишся розмовляти з батьками?

Мені боляче це чути.

Я думаю, що ти просто поквапився.

 

 

Рольова гра "Місце під сонцем"

Педагог-майстер: уявіть собі, що під час відпустки ви опинилися на дуже престижному курорті. Пляжі в цей час сезону всі переповнені. До речі, а що більше любите арбуз чи диню?

Будь ласка, підніміть руку ті, кому більше смакує арбуз?

Тоді, ті, хто не підняв руку, мабуть, прихильники дині. Ось у нас і утворилися дві групи.

Прихильники арбузів, утворіть коло, будь ласка. Ви приїхали на курорт трохи раніше і вже здобули своє місце під сонцем. А любителі дині, знаходяться поза колом. Ви приїхали пізніше, і тому перед вами постає завдання - проникнути  на пляж - знайти там своє місце.

 

Учасниками другої групи використовуються усі знайомі комунікативні прийоми. Гра закінчується, коли усі опиняються в крузі.

 

Рефлексія:

- Що означає бути знедоленим?

- Що Ви відчували?

 -Чи може "Тиисловлюваня" відвернути від Вас дитину?

 - Що відчуває Ваша дитина, коли Ви відкидаєте його?

 - Щоб проникнути в коло, які методи Ви використали?

 - Які з них ефективніші?

- Запишіть на листочках три приклади Ваших "Я-висловлюваннь", з якими ви б могли зараз звернутись до вашої дитини.

- Розкажіть, в яких випадках і як часто використовуються ці висловлювання

 

Відповіді учасників.

 

Робота в групах.

Педагог-майстер: на початку нашої зустрічі ви об’єдналися в групи за довжиною різнокольорових стрічок. Зараз я пропоную переформувати групи та об’єднатись за кольором стрічок. Кожна група отримала картку в якій описана ситуація. Будь ласка, розгляньте ситуацію в групі та запропонуйте її розв’язання.

  Ситуація № 1 У вашій родині існує певний розподіл хатніх обов'язків. Одного разу ви виявляєте, що посуд не вимитий, сміття не винесене і в кімнаті безлад. На ваше нагадування дитина сказала : "Чому завжди я"?

Ситуація №2 Ваша дитина приходить з вулиці і скаржиться "Не піду більше гуляти! Мене усі кривдять,  зі мною ніхто не дружить"!

Ситуація № 3. У будинку 1 телевізор. Мама хоче дивитися концерт .Папа - футбол за іншою програмою .Син мріє подивитися мультфільм за третьою програмою. Що робити?

  Рефлексія:

  • Шановані батьки розкажіть про свою першу реакцію на ситуацію.
  • Які ви підберете слова?
  • Чи вдалося вам знайти такі слова, які допоможуть дитині побачити себе з іншого боку?
  • Які рішення ситуацій ви можете запропонувати?

 

Педагог-майстер: тож який висновок ми зробимо?

З почутих відповідей педагог-майстер робить висновок: "Слово не горобець, вилетить - не спіймаєш", "Словом можна вбити, словом можна врятувати, словом можна армію за собою повести" - в цих рядках народна мудрість. Треба дбайливо відноситися до тих слів, які ми говоримо нашим дітям.

 Творче завдання

Педагог-майстер: шановні батьки! Після таких важких завдань потрібна хвилинка відпочинку.

Об’єднайтеся у  2 команди, цей раз за шириною ваших стрічок . Кожна команда має намалювати збірний образ дитини і прокоментувати свій малюнок.

Згадайте прислів'я:

"При сонечку тепло, при  матері добро"

" Дітей виховати - не курок порахувати"

" Дитина - що віск, що  хочеш, те і зліпиш"

 " Не той батько-мати хто народив, а хто добру навчив "

« Якщо батьки працелюбні, то й діти не ледачі"

" Умів дитя народити, умій всьому  навчити"

 В прислів'ях та приказках закладена народна мудрість, досвід минулих поколінь. Відродження України, як нації,  культурної єдності неможливе без відновлення втраченої самобутньої культури. Іноді саме прислів'я можуть  допомогти в якійсь ситуації.

Учасники заходу презентують  та коментують свої роботи

 

"Гострі питання"

 Педагог-майстер: Ми сьогодні розглянули багато важливих питань і майже дісталися до фінішу . Залишилось декілька нерозв’язаних питань. Подивіться на красиві повітряні кульки, в кожній з  кульок записка з питанням.

Питання "гострі", якщо вам не сподобалося якесь питання, можна не відповідати.

Батьки обирають кульку, зачитують питання, обмінюються думками

Питання:

1) Яке спільне зайняття з дитиною ви проводите увечері?

2) чи слід просити вибачення у дитини, якщо ви неправі?

3) чи можна згадувати про проступок дитини кілька разів або робити це у присутності родичів або сторонніх?

4) як би ви закінчили фразу: моя дитина буде успішно вчитися, якщо я…?

 

Педагог-майстер: Майже добігла  кінця наша зустріч.

З вашого дозволу, я зроблю висновок. Нажаль, ми батьки, частіше нетерплячі, нетерпимі і егоїстичні, хоча виправдовуємо це "благими намірами".

Наше роздратування, крики, з'ясування стосунків, образи - все це стресові ситуації, це завжди дитячий біль від нерозуміння. Сьогодні ми разом намагалися вчитися уникати таких ситуацій.

Ще раз звертаю вашу увагу на тему зборів "Зрозумій мене вірно".  В цій фразі- нагадування всім : і дітям, і дорослим. Саме нерозуміння приводити нас до конфліктів.

У кожній родині бувають такі моменти, коли ви розмовляєте з дітьми і відчуваєте дивовижну спорідненість, близькість з дитиною, взаєморозуміння і довіра. Такі розмови несподівано починаються і часом несподівано закінчуються. Але ці прекрасні миті залишаються в пам'яті назавжди. Я сподіваюся, що наша зустріч була для вас корисною.

Педагог-майстер  роздає буклети з корисними порадами на пам'ять

Корисні поради для батьків.

  •  Придивіться до дітей, прислухайтеся, і ви зрозумієте, що дитина - це особа, яка вимагає поваги, .любові, прийняття.
  •  Мудрець Соломон писав: "Смерть та  життя - у владі мови"
  • Разом проводити час - це означає віддавати комусь свою увагу.
  • Наслідуючи древню притчу, щоб допомогти голодному, мало нагодувати його, потрібно навчити його самому добувати їжу. У спілкуванні з дитиною не вирішуйте його проблеми, вчіить його, як самому вирішити їх.
  •  Мудрі батьки знають, як потрібна дітям ласка . Доторкнутися до дитини- означає доторкнутись до його душі.
  • Немає вищої винагороди, ніж усвідомлювати, що вам вдалося добитися стійких змін на краще в житті дитини.

Рефлексія

І наостанок, хочеться дізнатися вашу думку, висловіть своє відношення до нашої зустрічі. У кожного з вас яблучка різного кольору.

Наклейка Яблоко PNG - AVATAN PLUSДавайте прикрасимо наше шкільне родинне дерево яблуками в залежності від ваших вражень.

                       

                      Сподобалося, дізнався багато корисного.

                       

Бесплатные стоковые фото на тему apple, png, зеленое яблоко                         

                       Мені усе це вже відомо, нічого нового.

 

Яблоки PNG изображения, яблоко PNG                          

                          Не сподобалося.

 

Педагог-майстер: Дякую за увагу! Було дуже приємно з вами познайомитись, спілкуватись та працювати.
 

docx
Пов’язані теми
Батьківські збори, Виховна робота
НУШ
Додано
5 травня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку