Батьківські збори. Година спілкування. Тема. «Батьки і діти»

Про матеріал

Батьківські збори. Година спілкування

Тема. «Батьки і діти»

Мета: формувати провідну національну цінність – родинність; виявляти позитивний досвід сімейного виховання; обговорити проблеми виховання, звернені до джерел народної педагогіки, створити уніфіковану модель спільного дому розуміння, дружби, взаємоповаги, підтримки.

Епіграф:

«Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було та щоб довголітнім був ти на землі». (З Біблії.)

Учасники:

учні 8 класу, батьки, класний керівник

Форма проведення: робота в групах

Оформлення: галерея фоторозповідей про кожну родину, стенд із фотографіями «Життя класу», парти, розставлені для роботи в групах і накриті скатертинами різного кольору, стенд для побудови спільного дому.

Перегляд файлу

Батьківські збори. Година спілкування

Тема. «Батьки і діти»

Мета: формувати провідну національну цінність – родинність; виявляти позитивний досвід сімейного виховання; обговорити проблеми виховання, звернені до джерел народної педагогіки, створити уніфіковану модель спільного дому розуміння, дружби, взаємоповаги, підтримки.

Епіграф:

 «Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було та щоб довголітнім був ти на землі». (З Біблії.)

Учасники:

 учні 8 класу, батьки, класний керівник

Форма проведення: робота в групах

Оформлення: галерея фоторозповідей  про кожну родину, стенд із фотографіями «Життя класу», парти, розставлені для роботи в групах і накриті скатертинами різного кольору, стенд для побудови спільного дому.

 

 

      Хід роботи

 

(Звучить пісня «Родина»)

В-1

Батьки і діти! Діти і батьки!

Нерозділиме і довічне коло.

 

В-2

Ми засіваємо житейське поле

І не на день майбутній – на віки!

 

Вчитель

Майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Синай, було висічено слова: «Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було та щоб довголітнім був ти на землі».Саме ці слова я взяла епіграфом до нашої години спілкування, тема якої – «Батьки і діти».

 

В-1

Шанування батьків – один із найсвятіших обов’язків людини і несплачених боргів дітей. В-2

Батьки роблять усе для того , щоб ви зростали здоровими, хочуть, щоб ви зростали здоровими, хочуть, щоб ми вчилися, були добрими, веселими, працелюбними, а найголовніше – щоб ми були щасливими.

 

Вчитель

Ви з дитинства звикли до батьківських заборон і, може, тільки тепер зрозуміємо, що вони хочуть цим уберегти вас від різних небезпек, про які знають краще за вас, оскільки мають життєвий досвід.

Які вони – світ дітей і світ батьків?

З якими проблемами зустрічаються діти та батьки?

Які емоції щодня переживають діти і батьки?

Спробуємо відповісти на ці запитання, працюючи в групах.

(Діти обирають пелюстки і сідають за столи згідно кольору)

 

В-1

Як багато спільного у світі дітей та дорослих. Ми переживаємо однакові почуття, стикаємося з однаковими проблемами.

В-2

Від народження дитини до кінця свого життя батьки турбуються про долю дітей.

В-1

Мама не тільки береже дітей, вона навчає їх усього: охайності, працьовитості.

Батько – захисник роду, годувальник сім’ї.

 

І етап

«Закладання фундаменту»

Вчитель

Часто ми не задумуємося, що іноді батькам буває важко і їм також потрібні допомога і підтримка. Іноді й батьки ставлять надто високі вимоги до своїх дітей Тому на нашій годині спілкування ми сьогодні разом  спробуємо побудувати спільний дім розуміння, дружби, взаємоповаги, підтримки.

Першим кроком у будівництві цього будинку буде закладання фундаменту. Пропоную всім вам: і батькам, і дітям взяти участь у вікторині, яка має назву «Народна мудрість». Кожна правильна відповідь буде камінцем буту у зведенні фундаменту.

 

Вчитель починає, а учні та батьки продовжують:

  • Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки, такі …(їхні діточки.)
  • Який корінь, такий одросток, які самі, такі й …(сини.)
  • Який кущ, така й калина, яка мати, така й …(дитина.)
  • Який дуб, такий тин, який батько, такий…(син.)
  • Як під сонцем квітам, так з матір’ю …(дітям.)
  • Як мати рідненька, то й сорочка…(біленька.).
  • Нема того краму, щоб купити…(маму.)
  • Мати однією рукою б’є, а другою…(гладить.)
  • Мене мати цілий рік дурила, казала, що буде бити, та й… (не била.)

За кожну правильну відповідь всі отримують камінці та приколюють на заздалегідь підготовлений стенд у вигляді фундаменту.

 

 

 

ІІ етап

«Цеглинки вдячності»

 

Вчитель.

Але який це будинок, якщо в ньому відсутні стіни? Ми їх зараз зведемо, адже це будинок щастя та добра, і стіни в ньому мають бути міцними.

У вас на  кожному столі згідно кольору лежать цеглинки .(Червоні, сині ,зелені, жовті -по 4 на  кожну групу).Кожен з вас, діти,  повинен написати слова вдячності своїм батькам саме на цих цеглинках. Розпочинати треба такими словами:

(кожна група керується своїм початком, який вказаний на дошці. Спрацьовує метод «Незакінчене речення».)

 

І група(синього кольору)  «Я люблю свої батьків за…»

 

ІІ група (червоного кольору) «Я поважаю своїх батьків за…»

 

ІІІ група  (жовтого кольору) «Я найбільше ціную у своїх батьків…»

 

ІV група ( зеленого кольору) «Я вдячний (а) батькам за…»

 

 

 

Представники від груп збирають кольорові цеглинки і «вибудовують стіни» на стенді, озвучуючи та коментуючи результати .

 

 

 

 

 

ІІІ етап

«Галерея фоторозповідей»

В-1

Готуючись до сьогоднішньої години спілкування , ми принесли фото своїх сімей із цікавими розповідями про мам і тат, братиків і сестричок, бабусь і дідусів.

 

В-ІІ

І ось перед нами розкривається ціла галерея фоторозповідей  про сімейні традиції та улюблені свята, про спільну працю та відпочинок, про найсмачніші страви за родинним столом, а також потішили історіями про домашніх улюбленців.

 

В-І

Тож запрошуємо  всіх батьків  відкрити двері нашого будинку і відвідати виставку.

 

 

 

«Родинна галерея»

 

 

 

 

Вчитель

(Презентує розповіді учнів.)

 

А чи добре ви знаєте ви своїх близьких? Зараз переконаємося в цьому.

 

(Вчитель звертається до кожної дитини із запитанням. Батьки уважно слухають і коментують правильність відповіді своєї дитини).

  • Скільки чоловік у твоїй родині?
  • Якого кольору очі у твоєї мами?
  • Яка улюблена страва у твого тата?
  • Яка улюблена квітка твоєї мами?
  • Яку телепередачу любить дивитись твій  тато?
  • Яку телепередачу любить дивитись твоя мама?
  • У який клас ходить твій братик ( сестричка)?
  • Скільки років твоєму татові (мамі) ?
  • Який улюблений предмет у школі був у твоєї мами (тата) ?
  • Яку страву найкраще готує твоя бабуся?
  • Ким був твій дідусь (бабуся) за професією?
  • Коли одружилися твої батьки?
  • Де навчається твоя старша сестра (брат)?

 

Вчитель

А тепер спробуємо уявити, якими ви будете батьками в майбутньому.

Учні розігрують сценку «Батьківські збори».

 

 

 

 

 

ІV етап

«Відкриємо віконечко, хай засвітить сонечко»

 

Вчитель

Ми всі переконалися, що ви добре знаєте своїх близьких, тому в нашому будиночку вже з’явилися двері, відчинені для добра, щастя, любові та злагоди. Не вистачає тільки віконечок, через які світитиме тепле весняне сонечко, зігріваючи наші душі і серця.

 

Кожна група  створює «Сенкан» до слова  «сім’я» і вписує  у своє  «віконечко». Представники від груп « відкривають свої віконечка» на стенді, озвучуючи та коментуючи результати .

 

«Сенкан»

 

1.Слово (сім’я)

2.Два означення

3.Три дієслова

4.Перефраз або девіз

5.Синонім

 

 

V етап

«Зведення даху»

В-1

 Наш клас - це також одна велика дружна родина. Про це свідчать фото  про спільні справи і про участь учнів у різних позакласних заходах, про поїздки у театри та екскурсії по цікавих місцях.

 

В-2

Тож дах ми зведемо, заспівавши разом пісню, бо саме вона об’єднує серця.

 

 

 

 

(Учні разом з батьками виконують пісню «Чорнобривці». Ведучі прикріпляють «дах» із надписом «Пісня об’єднує серця» на стенд.)

 

VI етап

«Промені відносин»

 

 

В-1

Гарний у нас вийшов будинок, міцний. Будинок, який будують наші батьки,  щоб він перейшов у спадок дітям, онукам. Давайте пригадаємо , якими мають бути стосунки в родині?

В-2

 А щоб образ сімейного будинку був теплим, яскравим і рідним завжди, пустимо на нього «сонячні промені»

 

Вчитель

Любі діти та шановні батьки! Запишіть на променях означення, які вказують на те, якими саме повинні бути сімейні стосунки, відносини.

 

(Грає красива музика. Кожен учасник отримує «промінь», записує слова. Ведучі збирають ці « промінці» і прикріпляють їх над дахом будинку. Вчитель озвучує та коментує результати.)

 

 

 

VII етап

«Вручення наказу»

Вчитель

Шановні батьки, дорогі діти!

Хай же будуть ваші руки сильними, а душі зрячими. І нехай над вами завжди лагідно світить яскраве сонечко , пускаючи у віконця кожного свої ніжні промені, щоб підтримувати родинне тепло.

А на завершення я хочу подарувати усім «Наказ дітям» В.Сухомлинського. Пам’ятайте і виконуйте!

 

(Учитель зачитує наказ.)

 

«Наказ дітям»

 

 

 «Батько й мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, проблем. Усе, що тобі дають батько й мати - це їхня праця, піт, утома. Умій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька – твоя працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для твоїх батьків. По-справжньому любити їх – означає приносити в дім мир і спокій . Твоя сім’я – це не тільки батько й мати. Це й ви , діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у батька та матері дозволу на те, чого без них робити не можна або ж безтактно. Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми.

Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська народна мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невловима, перед цим нещастям ніхто не може зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна вберегти , як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих. Бути хорошими дітьми – означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам. Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі – твоя біда. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров’я батьків. Пам’ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносять не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Най більше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки.

Будь гідним своїх батьків!»

1

 

doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку