Мета:
Попередня робота:
1. Анкетування батьків з проблеми патріотичного виховання, обговорюваної на зборах.
2. Виготовлення пам'яток на тему зборів.
3. Фотовиставка "Моє рідне місто ".
4. Консультації для батьків з проблеми патріотичного виховання .
Хід зборів
1. Вступ
Учитель знайомить батьків з фотовиставкою, дякує за повні щирі відповіді на анкету, коротко резюмує отримані відомості.
2. Круглий стіл. Дискусія "Яку людину ми називаємо громадянином?"
Бути громадянином - значить свідомо і активно виконувати цивільні обов'язки і громадянський обов'язок перед суспільством, Батьківщиною, володіти такими якостями особистості, як патріотизм, гуманне ставлення до людей.
Зачатки цих якостей треба формувати в дитині якомога раніше.
Дитина вперше відкриває Батьківщину в сім'ї. Це найближче його оточення, де він черпає такі поняття, як "праця", "обов'язок", "честь", "Батьківщина".
Відчуття Батьківщини починається в дитини з відносини до найближчих людей - батька, матері, дідуся, бабусі. Це коріння, що зв'язують його з рідним домом і найближчим оточенням.
Патріотичне виховання необхідно для будь-якого народу, будь-якій державі, інакше вони приречені на загибель. Однак здійснюватися це виховання має дуже чуйно і тактовно, і займатися нею треба спільно, з малих років прищеплюючи дитині повагу і любов до рідної землі.
Сформувати моральну основу і допомогти дитині успішно увійти в сучасний світ, посісти гідне місце в системі відносин з оточуючими неможливо без виховання любові до близьких і своєї батьківщини, поваги до традицій і цінностей свого народу, доброти і милосердя.
Проводиться робота по розширенню уявлень дітей про рідну країну, про звичаї та культуру свого народу. Велике значення надається вивченню символіки. Діти знайомляться з різноманіттям природи нашої країни, різними професіями, отримують знання про місто, в якому живуть.
Перш ніж дитина почне сприймати себе як громадянин, йому потрібно допомогти в усвідомленні свого власного "я", своєї сім'ї, своїх коренів - того, що близьке, знайоме, зрозуміло. Сім'я займає провідне місце в системі патріотичного виховання. У сім'ї, як первісної осередку суспільства починається процес виховання особистості, формування і розвитку патріотизму, який надалі триває в освітніх установах.
Починаючи з молодшого віку, педагоги ведуть роботу з формування у дітей уявлень про себе як про особистість, яка має право на індивідуальні відмінності від інших. Однією з таких відмінностей є ім'я дитини. Показати різноманітність імен дозволяють спеціально організовані заняття, дидактичні ігри та вправи, а також інші види дитячої діяльності.
Така робота дозволяє допомогти дитині усвідомити власну індивідуальність, підвищити самооцінку, зрозуміти власну значущість в серцях своїх батьків. Дорослі пояснюють, що означає ім'я дитини, чому воно вибрано, наводять приклади, як лагідно можна назвати.
Відчуття Батьківщини починається з захоплення тим, що бачить перед собою маленький людина, чим він дивується і що викликає відгук у його душі. . Треба показати дитині, що наше місто славиться своєю історією, пам'ятками, кращими людьми. Важливо, щоб улюблене місто постало перед дитиною як саме дороге, красиве, неповторне.
3.Виступи батьків, як вони прищеплюють любов до рідного міста, яка людина – громадянин країни.
4. Презентація «Бахмут – найкраще місто на землі».
5. Вікторина для батьків на тему "Чи знаєте Ви своє місто?"
6. Музична пауза. (Фонограма «Пісня про Україну» Наталія Май)
7. Знайомство батьків з народними прислів'ями у відповідності з темою зборів:
8. Пам'ятка для батьків "Відомі люди про виховання любові до Батьківщини"
"У вашій родині і під вашим керівництвом росте майбутній громадянин, майбутній діяч і майбутній борець... Все, що відбувається в країні, через вашу душу і вашу думку повинно приходити до дітей" (А.С.Макаренко)
"Посійте вчинок - пожнете звичку, посійте звичку - пожнете характер, посійте характер - і ви пожнете долю" (Вільям Теккерей)
«Справжня школа виховання сердечності, душевності і чуйності є сім'я; ставлення до матері, батька, дідуся, бабусі, братів, сестер є випробуванням людяності" (В.Сухомлинський).
9. Підведення підсумків. Різне.
Анкета для батьків з проблеми патріотичного виховання
1. Як Ви знайомите дітей з навколишнім світом?
2. Чи виховуєте Ви у своєї дитини дбайливе ставлення до природи рідного краю - чи бере участь Ваш дитина в роботі на городі, доглядає за тваринами, за квітами?
3. Розмовляєте Ви про рідне місто?
4. Буваєте на святах, присвячених Дню міста?
5. Як часто Ви з дітьми слухаєте (співаєте, розповідаєте) пісні, вірші про Батьківщину, про природу рідної країни;
6. Робите виїзди на природу;
7. Спільно читаєте книги;
8. Дивитесь телевізор;
9. На Ваш погляд, чи володієте Ви достатньою інформацією про рідну країну, щоб відповісти на виникаючі у дитини питання?
10. Чи потрібна Вам допомога педагогів в отриманні інформації ?
10. Виступи дітей для батьків: декламація віршів, пісні про Україну.