Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Батьківські збори «Співпраця дітей, учителя, батьків»

Про матеріал

Матеріал містить поради батькам як краще пізнати свою дитину, розкривши психологічні і фізичні особливості молодших школярів ( 9-10 років); створити умови для індивідуального вирішення проблем навчання і виховання дитини. Рекомендації, як спілкуватися з сином чи донькою. Учителю допоможе збагатити свої знання про індивідуальність кожного учня, співставити свої міркування щодо особистості учня з думками батьків і зробити висновки.

Перегляд файлу

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ НА ТЕМУ:

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ : відкриті міні -  уроки

Мета :  допомогти батькам краще пізнати свою дитину, розкривши психологічні і фізичні особливості  молодших школярів ( 9-10 років); створити умови для індивідуального вирішення  проблем навчання і виховання дитини. Дати рекомендації, як спілкуватися з сином чи донькою. Збагатити свої знання  про індивідуальність кожного учня, співставити свої міркування  щодо особистості учня з думками батьків і зробити висновки.

ПЛАН

  1. Привітання дітей і батьків. - 2хв.
  2. Відкриті міні – уроки читання, математики, української мови. - 1 год.
  3. Обговорення – без дітей. 15 – 20 хв.
  4. Педагогічна освіта батьків – 5 хв.

Урок читання. Тема.  Без наук – як без рук.  «Казка  про Мудрого  Вчителя»

Мета: сприяти розвитку пізнавальних інтересів і здібностей; виховувати повагу до вчителів і їх праці; формувати ро­зуміння того, що школа — це основа знань, основа бла­гополуччя всієї країни й окремої родини.                                                          

Хід заняття

I. Організаційний момент.

  • Вітаю вас на уроці обдуманості, розуму й уваги.
  • Спочатку сідають дівчата краса нашого класу, а потім сила і мужність наші  хлопчики.
  • Щиро вітаємо гучними оплесками вас, дорогі батьки! ОПЛЕСКИ

 

На цьому уроці, діти,

Треба дружно працювати.

Щоб змогли ви на всі питання

Повні відповіді дати.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 Я  бажаю  вам успіхів і нагадую, що на уроці потрібно:

 Не просто слухати, а чути.

 Не просто дивитись, а бачити.

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Не просто запам'ятати, а зрозуміти. ( дошка) Читають всі разом.

Вступне слово вчителя.

Щоранку в усіх містах і селах діти, яким виповнилося шість років, поснідавши і взявши портфель з підручниками й зошита­ми, поспішають до школи.

  • А для чого діти приходять до школи?

 щоб учитися, одержувати нові знання.

  • А навіщо дітям знання?

Узагальнення відповідей учнів.

Знання нам потрібні завжди. Скільки людина живе, стільки і вчиться. Без знань жодна людина не змогла б досягти своєї мети у виборі професії, не могла б прочитати цікаві книги...

 А ви коли-небудь задумуватися над тим, що б сталося, як­би раптом зникли всі школи?

Читання «Казки про Мудрого Вчителя».

Хвилинка осмислення прочитаного.

Обмін враженнями.

  • Якою була країна, де жили розумні і працьовиті люди?
  • Чому життя у цій країні процвітало?
  • Чому люди вирішили, що їм уже не потрібне навчання?
  • Як сприйняли діти звістку про те, що вже не треба вчитися?

 Чому почало занепадати життя у процвітаючій раніше країні?

  • Про кого в часи нужди та голоду згадали люди?
  • Чим закінчується казка?

 Чи звернули ви увагу що в казці одне речення повторюєть­ся кілька разів? Яке це речення?

 Чому автор кілька разів повторив саме це речення?

 Чого нас навчає ця казка?

 

            З давніх часів люди високо цінують працю вчителя. Про вчи­теля, про школу, про науку і про навчання написано безліч вір­шів і пісень, складено прислів'їв, знято багато фільмів. Дитина з нетерпінням чекає, коли їй виповниться шість років і щасливі батьки приведуть її до школи. Від того, як дитина буде навчати­ся, часто залежить її майбутнє.

Робота з кросвордом «Школа».

 Зараз ви розгадаєте  кросворд. Якщо правильно запишете  всі слова по горизонталі, то у виділеному вертикальному стовпчику прочитаєте  слово, дуже важливе для кожного учня.

      1.   У чому учні виконують письмові завдання?

Що є найкращим помічником учня в навчанні?

На чому пишуть крейдою?

Хто навчає учнів у школі?

Як називається кімната, в якій у школі проводять уроки? Ключове слово школа.

Робота з прислів'ями.

Хто більше згадає прислів'їв про школу, про навчання, про науку.

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

 Знання за плечима не носити.

 Учиться в житті пригодиться.

Яке старання таке й навчання.

Поспішиш людей насмішиш.

За одного  вченого трьох невчених дають, та й тих не беруть.

Вік живи вік учись.

Без муки немає науки.

Азбука до мудрості сходинка.

Добре того вчити, хто слухає.

Не кажи, чого вчився, а кажи, що узнав.

Гарні знання ліпші всякого багатства.

Красний птах пір'ям, а людина знаннями.

Нерозумного вчити що в бездонну бочку воду лити.

Не соромно не знати, соромно не вчитися.

Вчись змолоду, під старість не будеш знати голоду.

Читання найкраще навчання.

Поважай вчителя як своїх батьків.

Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь».

Від науки міцніють і розум, і руки.

Підсумок заняття.

  • Уявіть, що ви потрапили в країну, про  яку слухали казку.
  • Що б ви порадили її мешканцям?

 

Урок  математики

Мета: перевірити знання учнів про поняття:  швидкість, відстань, периметр, площу, приклади на множення і ділення.

1. Накресли відрізок АВ, познач на ньому точки М і К. Запиши назви усіх відрізків, які утворилися. ( АМ, МК, КВ, АК, МВ)

 

2. Виконай множення письмово: 80016 х 5 ; 160009 х 3 ; 1000 27 х 6.

(400080, 480027, 600162)

 

3. На скільки вистачить 1 кг цукру, якщо щодня витрачати по 50 гр.; по 5 гр. ?

В. 1000гр.  : 50 гр. =  На  20 днів ; 1000 гр. : 5 гр. = На 200 днів.

 

4. 800 ц сіна коням вистачить на 32 дні, а коровам – на 40 днів.

    На скільки днів вистачить 450  ц сіна для коней та корів разом?

  1. 800 : 32 = 25 ( ц) – сіна  потрібно коням на І день.
  2. 800 : 40 = 20 ( ц) – сіна  потрібно коровам  на І день.
  3. 25 + 20 = 45 ( ц) – разом коровам і коням на І день
  4. 450 : 45 = 10 (днів) В.  На 10 днів.

 

5.Довжина прямокутника 80 см, а ширина – на 12 см менша. Знайди периметр і площу прямокутника.

1) 80 – 12 = 68 (см) – ширина прямокутника

2) Р = 80 х 2 + 68 х 2 = 160 + 136 = 296 см

3) S = 80 х 68 = 5440 см*

В. 296 см, 5440 см*

 

6. Яку відстань подолав автомобіль, якщо 3 год він їхав зі швидкістю 60 км/год,  а 4 год – зі швидкістю 50 км/год.

1) 60 х 3 = 180 (км) – проїхав за 3 год

2) 50 х 4 = 200 (км) - проїхав за 4 год

3) 180 + 200 = 380 км

В. автомобіль подолав 380 км.

 

Автомобіль їхав 3 год зі швидкістю 60 км/год. Зворотний шлях він подолав за 4 год. З якою швидкістю він долав зворотний шлях?

  1. 60 х 3 = 180 (км) – проїхав автомобіль
  2. 180 : 4 = 45 ( км/год)

В. Зі швидкістю 45 км/год

 

Обчисли приклади письмово. Виконай перевірку множенням.

       27621 : 3 = ( 9207)                 581588 : 7 = ( 83084)

 

Розв’яжи рівняння:  Х х 8 = 3744                 Х + 8 = 1047

                                            Х  = 3744 : 8                 Х = 1047 - 8

                                            Х = 468                          Х = 1039

                                            468 х 8 = 3744              1039 + 8 = 1047

                                             3744 = 3744                  1047 = 1047

Урок  - аукціон  з  української мови. 

Тема. Узагальнення знань про іменник, прикметник, дієслово.

Мета: повторити, узагальнити й систематизувати найваж­ливіші теоретичні відомості про самостійні частини мови — іменник, прикметник, дієслово; розвивати вміння аналізувати й синтезувати мовні явища, увагу; виховува­ти інтерес до навчання, доброзичливе ставлення до одно­класників, уміння працювати в групі.

Хід уроку

І. Оголошення теми й мети уроку.

Малята, до аукціону запрошую сьогодні вас,

Ми вивчили частини мови – все повторити настав час.

Я « продаю» завдання з мови –

Ви ж покажіть свої знання.

Хто більше знає про іменник,

Прикметник  або дієслово:

« купує» зразу мій « товар»-

Той вивчив ці частини мови.

Тож починати настав час!!!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Які частини мови ви знаєте? Скільки їх?
  • Які з них ми вже вивчили?
  • Розкажіть, що ви знаєте  про іменник?
  • Як змінюються іменники?
  • Що є початковою формою іменника?
  • Яким членом речення виступає?
  • Розкажіть, що ви знаєте  про прикметник?
  • Яким членом речення виступає?
  • Розкажіть, що ви знаєте  про дієслово?
  • Яким членом речення виступає?

—Застосуйте свої знання і допоможіть мені скласти ( записати) вірш:

 

Пізнай свої можливості,

І жити вчись по (щирість).

По (щирість), без (хитрість),

Без (заздрість), (зрадливість).

Хай буде більше (радість)

Від (юність) до (старість).

Хвала відвазі й (смілість)

Війна — (зарозумілість).

 

ІІІ. Узагальнення знань про частини мови.

Кожен учень отримує пелюстку від квітки із завданнями.

1. Прочитай.  Поясни, як ви розумієте зміст цих  висловів. З 1 на вибір склади поширене речення. Підкресли в ньому граматичну основу.

Лягати разом з курми. Шукати по гарячих слідах. Надворі, хоч в око стріляй. Працює, як сонна муха. Дав, як кіт наплакав. Прийде, коли рак свисне. Мчати, як стріла. В одне вухо входить, а в друге виходить. Робити з мухи слона. Набрав води в рот. Не вішати носа. Надути губи.

 

2. З поданих  слів побудуйте речення, ставлячи іменники в потрібному відмінку.

Запишіть їх, усно визначте відмінок іменників. Підкресліть граматичну основу.

Ми, гості, з, любов, зустрічаємо, хліб, сіль, і, доро­гих.

      Славиться, багатою, Україна, рослинність.

      Школа, брат, медаль, закінчив, золотою, із.

 

3. Завдання: розібрати за будовою слова. Іменник малята провідміняти

віночок, осінньої, рибальське, малята, прибережний, пресмачний, сільський, молодецький, дитячі.

 

4.  Доповніть прислів'я дієсловами. Провідміняй словосполучення гарний кінь.

Гарно того вчити, хто хоче багато... .

Дерево...  назад не посадиш.

Коли за все візьмешся, нічого не...

Гарного коня хвалять гарну людину...

 

5.   Доповніть прислів'я  прикметниками.  З 1 на вибір склади поширене речення. Підкресли в ньому граматичну основу.

Краща річ нова, а дружба....

Краще гірка правда, ніж... брехня.

Добрим словом мур проб'єш, а... і в двері не ввійдеш.

 Нових друзів май, а...не забувай.

 

6.  Виписати іменники, визначити їх рід, число, відмінок. Біля кожного в дужках записати його початкову форму.

Український віночок не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така сила, що біль знімає, волосся береже.

Найпочесніше місце в ньому належить деревію. Ці дрібненькі білі квіточки здалека нагадують

велику квітку, її називають в народі деревцем. Коли квіти перецвітають, вітер розносить насіння далеко-далеко. Та де б не проросла ця рослинка, вона завжди цвіте. Це символ нескореності.

 

7.  З прислів'їв виписати тільки прикметники - антоніми. Провідміняти словосполучення  сухий хліб, мала іскра.

Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн. Коли вогонь розгориться, то спалює і мокре, і сухе.

Із малої іскри великий вогонь буває. Криве дерево горить так, як пряме.

 

8. До поданих слів добери такі спільнокореневі, які б належали до різних частин мови. Склади речення, використовуючи прикметники. Один із прикметників провідміняй.

Спів - …, …., …. Біда - …, …, ….

 

9. До слів пісня , книжка, квітка  добери усі можливі прикметники. Один із прикметників провідміняй.

 

Що ви робили на уроці? Підсумуйте його за допомогою дієслів. ( запам’ятали, відповідали, підсумували, писали, читали..)

 

Дайте відповідь на питання :

* За що ти любиш своїх батьків?

* За які провини тебе вдома карають?

* Коли ти виростеш, як ти будеш ставитися до своїх дітей?

* Що на твою думку означає поняття «РОДИНА»?

* Чим би ти хотів займатися, коли станеш дорослим?

* Як часто ти допомагаєш вдома?

* Коли ти будеш дорослим, чи станеш опорою для своїх батьків?

* Яким ти бачиш своє майбутнє?

* Що на твою думку означає поняття «ЩАСТЯ»?

 

Дякую вам за щирі відповіді. Наш урок підійшов до завершення.

 

ІV. Підсумок уроку.

 

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що саме  сподобалось на уроці?
  • Хто працював найкраще?
  • Кому треба бути уважнішим?
  • Кому було важко?
  •  

Діти, ви сьогодні працювали гарно, активно, цілеспрямовано. Я надіюся, що це буде і надалі.

На уроці ми ба­гато дізналися. А допомогли нам у цьому доброта і ввічливість.

  • Що таке доброта?

Доброта це прагнення людини дати повне щастя всім людям, всьому людству!          

  • Що таке  ввічливість?

       Ввічливість це вміння поводитися так, щоб іншим було приєм­но з тобою.

Багато добрих справ чекає на нас і саме для цього  ми повинні вирости справжніми людьми: добрими, сміливими, чуйними, ввічливими. Цього треба вчитися з дитинства.

Ввічливість, чесність і доброта радують людей і роблять їх сильними та веселими.

Не тільки слова повинні бути в нас добрими, але й вчинки такими, щоб за них не доводилося червоніти ані нам, ані нашим батькам, ані друзям. Треба намагатися завжди та в усьому бути корисними людям.

 

Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертається, погану звичку має.

Добро творіть, усім добро робіть,

І втоми серденько нехай не знає.

З любов'ю в серці, з радістю ростіть,

Учіться людям сонечком світити.

1 доброту в своїй душі носіть,

У мирі й злагоді учіться, діти, жити!

 

 

Казка про Мудрого Вчителя

          В одній далекій країні жили розумні та працьовиті люди. Змалечку вони гарно вчилися, тому добре розбиралися в техніці. Винаходили багато корисних машин. На їхніх полях працювали трактори й комбайни, заводи були обладнані різними конвеєрами та автоматами. Скрізь були встановлені комп'ютери, які викону­вали за людей будь-яку складну роботу.

         І тільки в школі старий Мудрий Вчитель учив дітей читати книги й самотужки розв'язувати складні задачі.

         Країна процвітала, з кожним роком з'являлися нові машини й автомати, що працювали замість людей. У кожному домі був достаток та благополуччя. Із часом люди працювали все менше й менше. А навіщо працювати, коли за них усе можуть зроби­ти машини? На хлібозаводі автоматичне обладнання випікало хліб, у лікарнях виконувало лазерні хірургічні операції, на кі­ностудіях знімало комп'ютерні фільми. Композиторів і тих замі­нили комп'ютери. І навіть поетів...

          І тільки в школі, як і раніше, старий Мудрий Вчитель учив ді­тей читати книжки й самотужки розв'язувати складні задачі.

          Люди все частіше замислювались: а чи треба дітям учити таб­лиці множення, якщо вони є в комп'ютері? Чи треба вміти гра­мотно писати, якщо це може зробити комп'ютер? Чи треба вчити­ся читати, якщо все можна побачити у тому ж комп'ютері? Вони прийшли до Вчителя й сказали, що їм вже не потрібна його до­помога.

           Нічого не відповів Вчитель. Мовчки зібрав свої книжки й пі­шов геть.

           Радості дітей не було меж: робити нічого не треба, тільки на­тисни на клавіші, і перед тобою все, що заманеться.

           Минув час. Підростало нове покоління людей.

            І ось стали люди помічати: то одна, то інша машина починала виходити з ладу, то один, то інший комп'ютер «зависав», і скіль­ки не натискуй на клавіші результату жодного! Що ж робити? Треба ремонтувати техніку, але люди не могли навіть прочитати інструкцію. Де вже братися до ремонту!

           Життя в країні занепало. На полях зупинилися трактори, завмерли заводи, стихла музика. У домівках оселилися нужда та голод.

            І тоді хтось згадав про Мудрого Вчителя. Довго шукали йо­го, а коли знайшли, поклонилися низько, попросили повернутися й принести свої книжки.

        ...Сплили роки. Знову процвітала країна, повернувся в оселі добробут, заколосилися пшеничні ниви, загули заводи, зацвіли сади.

           А в старенькій школі Мудрий Вчитель учив дітей читати книжки й самотужки розв'язувати складні задачі.

 

Робота з кросвордом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  У чому учні виконують письмові завдання?                                

2. Що є найкращим помічником учня в навчанні?

3. На чому пишуть крейдою?

4. Хто навчає учнів у школі?

5. Як називається кімната, в якій у школі проводять уроки?

 

Пізнай свої можливості,  і  жити вчись по (щирість).

По (щирість), без (хитрість), без (заздрість), (зрадливість).

Хай буде більше (радість) від (юність) до (старість).

Хвала відвазі й (смілість), війна — (зарозумілість).

 

 

 

 

Робота з кросвордом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  У чому учні виконують письмові завдання?                                

2. Що є найкращим помічником учня в навчанні?

3. На чому пишуть крейдою?

4. Хто навчає учнів у школі?

5. Як називається кімната, в якій у школі проводять уроки?

 

Пізнай свої можливості,  і  жити вчись по (щирість).

По (щирість), без (хитрість), без (заздрість), (зрадливість).

Хай буде більше (радість) від (юність) до (старість).

Хвала відвазі й (смілість), війна — (зарозумілість).

 

 

 

 

Робота з кросвордом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  У чому учні виконують письмові завдання?                                

2. Що є найкращим помічником учня в навчанні?

3. На чому пишуть крейдою?

4. Хто навчає учнів у школі?

5. Як називається кімната, в якій у школі проводять уроки?

 

Пізнай свої можливості,  і  жити вчись по (щирість).

По (щирість), без (хитрість), без (заздрість), (зрадливість).

Хай буде більше (радість) від (юність) до (старість).

Хвала відвазі й (смілість), війна — (зарозумілість).

 

 

 

 

* За що ти любиш своїх батьків?

 

 

 

* За які провини тебе вдома карають?

 

 

 

* Коли ти виростеш, як ти будеш ставитися до своїх  дітей?

 

 

 

* Що на твою думку означає поняття «РОДИНА»?

 

 

 

* Чим би ти хотів займатися, коли станеш дорослим?

 

 

 

* Як часто ти допомагаєш вдома?

 

 

 

* Коли ти будеш дорослим, чи станеш опорою для  своїх батьків?

 

 

 

* Яким ти бачиш своє майбутнє?

 

 

 

* Що на твою думку означає поняття «ЩАСТЯ»?

 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Оцінки та відгуки
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!