Батьківські збори "Роль батьків у формуванні читацьких навичок першокласників"(очно)

Про матеріал
Батьківські збори розроблено відповідно до НУШ: вимоги, потреби. Презентацію до цих зборів також можна тут завантажити.
Перегляд файлу

                                 БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

  Рада бачити всіх, хто завітав на сьогоднішні  збори.

 

- Вітання «Павутинка».

(За допомогою клубка утворюють павутинку. Кажуть своє ім’я і передають клубок наступній людині)

- Яка в нас вийшла така гарна  павутинка, такою гарною і  результативною хотілося б побачити наші сьогоднішні збори.

(Слово вчителя про свої очікування від сьогоднішньої зустрічі)

- Очікування «Дерево».

(Батьки пишуть на яблучках, що вони очікують від сьогоднішньої зустрічі і прикріплюють на дерево або складають в кошик – за бажанням потрібне готує вчитель)

   Сьогодні я хочу звернути увагу на те, що є важливим для першокласників і яку роль у мотивації до навчання відіграють батьки.    

  Бажаю кожному з вас залишитися задоволеним і сьогодні  взяти хоч  частинку з почутого, а це вже є важливо, для себе.

Слайд 1.

  У 2023 році ваші діточки переступили поріг Нової української школи. Це для нас усіх був важливий крок: і для мене, і для дітей, і для вас – батьків. Що ж таке «НУШ» - «Нова українська школа»? Це школа, де діти мають навчатися через діяльність, у якій приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Слайд 2.

  Важливо, що Концепцією НУШ є збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.

Слайд 3.

  Великого значення у Концепції набуває аспект педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу.

Вона ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості.

Слайд 4.

  Погляд Нової української школи – це дитиноцентризм.

  Особистісно-орієнтована модель освіти, де є:

- орієнтація на потреби учня в навчальному процесі;

- психологічний комфорт школярів;

- розкриття потенціалу кожної дитини.

Слайд 5.

  Першокласники – це діти, які починають своє навчання в початковій школі. Це період великих змін, що потребує особливої уваги з боку батьків і вчителів.

Слайд 6.

  Першокласник повинен вміти робити деякі речі самостійно, такі як одягання, роздягання, перезування(самостійність).

  Вміння концентруватися на уроці та виконання завдань.

  Вміння висловлювати думки та взаємодіяти з однолітками та вчителем – важливі навички для успішного навчання(здатність спілкуватися).

Слайд 7.

  Як допомогти першокласнику адаптуватися до школи?

  Підтримувати та зберігати спокій.

  Розповідати про користь навчання задля результату.

  Саме дорослі мають піклуватися про те, щоб адаптація не тривала місяці.

Слайд 8.

  Як батьки можуть допомогти першокласнику?

  Вислухати дитину, підтримати та дати вибір – важливі кроки для створення взаєморозуміння(увага та підтримка).

  Раціонально планувати час для допомоги дитині(організованість).

Слайд 9.

  Які проблеми можуть виникнути у першокласників?

  Розсіювання та важкість зосередитися можуть стати перешкодою для успішного навчання(відсутність уваги).

  Неуспіхи можуть викликати стрес та впливати на самоповагу(страх перед невдачею).

Слайд 10.

  Розуміння психологічних потреб першокласників важливо для створення сприятливого середовища, сприяючи їх успішному навчанню(психологічні аспекти).

  Врахування аспектів здоров’я та безпеки може позитивно вплинути на комфорт та відчуття безпеки першокласників(здоров’я та безпека).

 Слайд 11.

  Дисципліна та навчання відіграють важливу роль у житті першокласників, встановлюючи основи для їхнього успіху в навчанні та житті.

Слайд 12.

  Використання похвали та заохочення для підтримки дисципліни.

  Похвала спонукає до певної лінії поведінки та дій(підкріплення).

  Використання заохочення для підтримки позитивної самодисципліни(самооцінка). 

 Заохочення створює позитивну реакцію на успішні результати та зусилля(мотивація).

Слайд 13.

  Роль батьків у формуванні дисципліни та навчання.

  Батьки можуть послужити прикладом, встановлюючи правила та показуючи значення дисципліни(приклад).

  Активна участь батьків у навчанні допомагає зміцнити дисципліну та зацікавленість у навчанні(підтримка).

  Відкритий діалог між батьками та вчителями є важливим для утримання дисципліни та успішного навчання(спілкування).

Слайд 14.

Переваги читання.

Що робить читання таким важливим для першокласників? Відчинені двері до світу знань та натхнення. Дитяча книга може поринути в пригоди і відкриття, сприяти розвитку уяви та мислення. Через книги діти вчаться новому, розширюють свій світогляд(знання).

Читання сприяє розвитку та вміння виразно промовляти слова(розвиток мовлення).

Книга  відкриває безмежний світ фантазії та мрії до кожної дитини(уявлення та креативність).

Слайд 15.

Створіть затишний куточок для читання. Пам’ятайте про те, що діти цього віку вірять у дива. Зробіть це місце чарівним. Обговоріть з дитиною вибір кольору інтер’єру. Зробіть куточок для читання там, де правильне освітлення. Обов’язково облаштуйте полиці для книг.  Зробіть традицією – раз на місяць купувати книгу, яка ілюстрована так, як подобається дитині і обов’язково її читати. Залучайте дитину до вибору книг! Діти вчаться читати за малюнками, складами, словами, реченнями – ви бачите вподобання дитини і я впевнена, що зрозумієте, якою книгою у подарунок порадувати свою дитину.

Слайд 16.

Підтримуйте дитину у виборі книг та розвитку читацьких навичок.

Допоможіть знайти книги в різних жанрах, щоб розвивати широкий кругозір(розмаїтість).

Залучайте дитину до обговорення ілюстрацій, подій, вчинків, щоб стимулювати думку(візуальне читання).

Допомагайте підбирати  за інтересами дитини(підтримка та емпатія).

Слайд 17.

Завжди підкреслюйте досягнення дитини та виявляйте зацікавленість у читанні(похвала).

Створіть позитивне сприйняття читання, схвалюйте заохочення, а не лише результат(заохочення).

Сприяйте створенню асоціативного досвіду від читання через позитивну підтримку(аплодисменти).

Слайд 18.

Можна організувати читацькі групи – діти з друзями, однокласниками обмінюються книгами. Рекомендують одне одному книги для читання та обговорення(варіативність книг).

Читання в групі сприяє формуванню особистісному росту та комунікативних навичок(особистий розвиток).

Слайд 19.

Залучайте дітей до читання та обговорення сюжету, поставлення питань(інтерактивність).

Використовуйте різні голосові тони для кожного персонажа у книзі(голос).

Збагачення читання ілюстраціями, що допомагають уявити сюжет книги та зробити процес читання більш цікавим(ілюстрації).

Слайд 20.

Читацький щоденник я підготувала сьогодні і передам кожній дитині.

На уроках читання ми навчимося їх заповнювати і кожна дитина зможе самостійно його записувати, коли ми вже вивчимо всі букви.

Слайд 21.

Ще однією традицією може бути читацька хвилина. Щодня виділяти однакову кількість часу для роботи з дитячою книгою. Можна проводити гру-квест, де використовувати:

- перерваний текст – дитина продовжує кінець сама;

- один читає, інший продовжує;

- переказ прочитаного;

- відповіді на питання;

- читання за названою сторінкою;

- на папері написати героя, дитина вгадує, ким вона є з твору;

- на прочитану казку придумати перекручену і дитина каже, що в новій казці не так і т.д.

 

 

Слайд 22.

  Зараз я вам прочитаю притчу про поспішні висновки.

  Маленька дівчинка принесла два яблука.

- Матусю, поглянь, які гарні яблучка! – радісно мовила дівчинка.

- Дійсно, гарні! Пригостиш мене? – запитала мама.

Дівчинка поглянула на яблука. Потім відкусила від одного шматок. На секунду замислилася і надкусила інше.

Мама  дуже здивувалася і подумала:

- Яка в мене донечка… Обидва  яблука надкусила і мені не дала. Але, на її подив, дівчинка простягнула мамі одне яблуко зі словами:

- Матусю! Візьми це яблуко! Воно солодше!

Мама подивилася на свою донечку і її переповнювала радість, бо ж вона її правильно виховує. А що ж про себе можна сказати? Чому я сумнівалася у правильних діях своєї дитини? Не можна робити передчасних висновків.

Так і я вам бажаю не втрачати віри у своїх дітей! Не сумніватися! Завжди підтримувати, допомагати, підказувати. Пам’ятайте, що насамперед дитина біжить до батьків! Саме батьківські руки є їй найпотрібнішими.

 

Зараз я вас прошу взяти білий аркуш паперу, кольоровим олівцем обведіть свою руку, виріжте  намальоване.

  Ви сьогодні мене послухали і я впевнена, що важливе для себе запам’ятали. Тому зараз прошу, щоб ви на долоні написали те, чого на вашу думку потребують ваші діти.

  Коли напишете, зігніть пальці на долоні.

  Запам’ятайте! Нашим дітям це важливо! Пообіцяйте собі, що ви докладете зусилля, щоб це виконати для своєї дитини.

 

                                   «Ромашка Блума»

 

     (Коментування написів на пелюстках ромашки)

 

Допоможіть дитині повірити в себе:

- довіряйте дитині;

- підтримуйте дитину;

- вчіть боротися зі страхами;

- давайте можливість розвиватися;

- прислухайтеся до думки дитини;

- звертайте увагу на позитив;

- не сумнівайтеся;

- хваліть за старання;

- вчіть комунікувати;

- будьте прикладом.

Слайд 23.

Дякую за увагу!

 

(Якщо хтось з батьків  захоче висловити свою думку, то можна надати слово батькам)

1

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку