БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ
Рада бачити всіх, хто завітав на сьогоднішні збори.
- Вітання «Павутинка».
(За допомогою клубка утворюють павутинку. Кажуть своє ім’я і передають клубок наступній людині)
- Яка в нас вийшла така гарна павутинка, такою гарною і результативною хотілося б побачити наші сьогоднішні збори.
(Слово вчителя про свої очікування від сьогоднішньої зустрічі)
- Очікування «Дерево».
(Батьки пишуть на яблучках, що вони очікують від сьогоднішньої зустрічі і прикріплюють на дерево або складають в кошик – за бажанням потрібне готує вчитель)
Сьогодні я хочу звернути увагу на те, що є важливим для першокласників і яку роль у мотивації до навчання відіграють батьки.
Бажаю кожному з вас залишитися задоволеним і сьогодні взяти хоч частинку з почутого, а це вже є важливо, для себе.
Слайд 1.
У 2023 році ваші діточки переступили поріг Нової української школи. Це для нас усіх був важливий крок: і для мене, і для дітей, і для вас – батьків. Що ж таке «НУШ» - «Нова українська школа»? Це школа, де діти мають навчатися через діяльність, у якій приємно навчатися і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.
Слайд 2.
Важливо, що Концепцією НУШ є збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.
Слайд 3.
Великого значення у Концепції набуває аспект педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу.
Вона ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості.
Слайд 4.
Погляд Нової української школи – це дитиноцентризм.
Особистісно-орієнтована модель освіти, де є:
- орієнтація на потреби учня в навчальному процесі;
- психологічний комфорт школярів;
- розкриття потенціалу кожної дитини.
Слайд 5.
Першокласники – це діти, які починають своє навчання в початковій школі. Це період великих змін, що потребує особливої уваги з боку батьків і вчителів.
Слайд 6.
Першокласник повинен вміти робити деякі речі самостійно, такі як одягання, роздягання, перезування(самостійність).
Вміння концентруватися на уроці та виконання завдань.
Вміння висловлювати думки та взаємодіяти з однолітками та вчителем – важливі навички для успішного навчання(здатність спілкуватися).
Слайд 7.
Як допомогти першокласнику адаптуватися до школи?
Підтримувати та зберігати спокій.
Розповідати про користь навчання задля результату.
Саме дорослі мають піклуватися про те, щоб адаптація не тривала місяці.
Слайд 8.
Як батьки можуть допомогти першокласнику?
Вислухати дитину, підтримати та дати вибір – важливі кроки для створення взаєморозуміння(увага та підтримка).
Раціонально планувати час для допомоги дитині(організованість).
Слайд 9.
Які проблеми можуть виникнути у першокласників?
Розсіювання та важкість зосередитися можуть стати перешкодою для успішного навчання(відсутність уваги).
Неуспіхи можуть викликати стрес та впливати на самоповагу(страх перед невдачею).
Слайд 10.
Розуміння психологічних потреб першокласників важливо для створення сприятливого середовища, сприяючи їх успішному навчанню(психологічні аспекти).
Врахування аспектів здоров’я та безпеки може позитивно вплинути на комфорт та відчуття безпеки першокласників(здоров’я та безпека).
Слайд 11.
Дисципліна та навчання відіграють впливу роль у житті першокласників, встановлюючи основи для їхнього успіху в навчанні та житті.
Слайд 12.
Використання похвали та заохочення для підтримки дисципліни.
Похвала спонукає до певної лінії поведінки та дій(підкріплення).
Використання заохочення для підтримки позитивної самодисципліни(самооцінка).
Заохочення створює позитивну реакцію на успішні результати та зусилля(мотивація).
Слайд 13.
Роль батьків у формуванні дисципліни та навчання.
Батьки можуть послужити прикладом, встановлюючи правила та показуючи значення дисципліни(приклад).
Активна участь батьків у навчанні допомагає зміцнити дисципліну та зацікавленість у навчанні(підтримка).
Відкритий діалог між батьками та вчителями є важливим для утримання дисципліни та успішного навчання(спілкування).
Слайд 14.
Важливість мотивації до навчання.
Мотивація грає ключову роль у навчанні першокласників. Коли діти мають стимул до вивчення, вони більш активно залучаються до уроків та виявляють зацікавленість у здобутті знань. Тому обговорюйте з дітьми успіхи і підтримуйте вивчення нового.
Правильно підбирайте слова, щоб похвалити і підбадьорити свою дитину в потрібний для неї момент.
Слайд 15.
Зараз я вам прочитаю притчу про поспішні висновки.
Маленька дівчинка принесла два яблука.
- Матусю, поглянь, які гарні яблучка! – радісно мовила дівчинка.
- Дійсно, гарні! Пригостиш мене? – запитала мама.
Дівчинка поглянула на яблука. Потім відкусила від одного шматок. На секунду замислилася і надкусила інше.
Мама дуже здивувалася і подумала:
- Яка в мене донечка… Обидва яблука надкусила і мені не дала. Але, на її подив, дівчинка простягнула мамі одне яблуко зі словами:
- Матусю! Візьми це яблуко! Воно солодше!
Мама подивилася на свою донечку і її переповнювала радість, бо ж вона її правильно виховує. А що ж про себе можна сказати? Чому я сумнівалася у правильних діях своєї дитини? Не можна робити передчасних висновків.
Так і я вам бажаю не втрачати віри у своїх дітей! Не сумніватися! Завжди підтримувати, допомагати, підказувати. Пам’ятайте, що насамперед дитина біжить до батьків! Саме батьківські руки є їй найпотрібнішими.
Зараз я вас прошу взяти білий аркуш паперу, кольоровим олівцем обведіть свою руку, виріжте намальоване.
Ви сьогодні мене послухали і я впевнена, що важливе для себе запам’ятали. Тому зараз прошу, щоб ви на долоні написали те, чого на вашу думку потребують ваші діти.
Коли напишете, зігніть пальці на долоні.
Запам’ятайте! Нашим дітям це важливо! Пообіцяйте собі, що ви докладете зусилля, щоб це виконати для своєї дитини.
«Ромашка Блума»
(Коментування написів на пелюстках ромашки)
Допоможіть дитині повірити в себе:
- довіряйте дитині;
- підтримуйте дитину;
- вчіть боротися зі страхами;
- давайте можливість розвиватися;
- прислухайтеся до думки дитини;
- звертайте увагу на позитив;
- не навішуйте ярлики;
- не сумнівайтеся;
- хваліть за старання;
- вчіть комунікувати;
- навчіть встановлювати особисті кордони;
- допоможіть найти сильні сторони;
- будьте прикладом.
Слайд 16.
Дякую за увагу!
(Якщо хтось з батьків захоче висловити свою думку, то можна надати слово батькам)
1