Батьківські збори в 9 класі на тему: «Вибір життєвого шляху. Допомога родини у професійній орієнтації дитини»

Про матеріал

Батьківські збори сприятимуть усвідомленню батьками важливості правильного професійного вибору їхніх дітей, забезпечать інтеграцію зусиль родини та педагогів у формуванні особистого ставлення учня до різноманітних професій, нададуть батькам інформацію про можливі шляхи отримання дітьми освіти після закінчення 9-го класу.

Перегляд файлу

Конкурс розробок  «Класні керівники – супергерої»

 

 

 

 

Батьківські збори у 9 класі.

 

Тема:   Вибір життєвого шляху.

Допомога родини у професійній     орієнтації дитини.

 

 

 

 

 

 

Автор: учитель української мови та літератури вищої категорії

Мар’їнської  ЗОШ  І – ІІІ ступенів № 2

Мар’їнського  району

Донецької області

Майорчикова  Вікторія  Вікторівна

 

 

 

 

Мар’їнка, 2019 рік

 

 

Батьківські збори у 9 класі.

Автор: учитель української мови та літератури

Мар’їнської  ЗОШ  І – ІІІ ступенів № 2

Майорчикова  Вікторія  Вікторівна

 

Тема: Вибір життєвого шляху. Допомога родини у професійній орієнтації дитини.

Мета: сприяти усвідомленню батьками важливості правильного професійного вибору їхніх дітей,  забезпечити інтеграцію зусиль родини та педагогів у форму­ванні  особистого ставлення учня до різноманітних професій, дати батькам інформацію про можливі шляхи отримання  дітьми  освіти після закінчення 9-го класу.

Форма проведення: дискусія.

Обладнання: плакат з висловами, анкети учнів і батьків.

Питання для обговорення.

1. Розповідь про навчальні закла­ди, в які учні можуть вступати після 9 класу.

2. Аналіз професійних інтересів де­в'ятикласників і їхніх батьків.

3. Що впливає на правильний вибір професії?

Плакат з висловами.

«Якщо ви вдало виберете професію й вкладете в неї всю свою душу,

щастя саме відшукає вас»      ( Костянтин Ушинський)

«Вибір професії найважливіше рішення, яке необхідно прийняти ще в підлітковому чи юнацькому віці».

«Бути щасливим знайти своє призначення».

Хід зборів.

Вступне слово вчителя.

Існує багато різноманітних спеціальностей. Кожна окремо взята професія – це великий світ. Ось чому правильний вибір професії – це складний шлях, і щоб його пройти, треба навчити дітей правильно зорієнтуватись. Бо знайти своє покликання – це моральне задоволення, це впевненість у своїх силах, у своєму щасливому майбутньому. Тому основним завданням для батьків є допомога дітям правильно обрати свій  життєвий шлях.

Мозкова атака.

  1. У чому важливість професії в житті людини?
  2. Хто і що впливає на вибір професії?
  3. Як ви розумієте записані вислови?
  4. Які фактори вплинули на ваш вибір професії?
  5. Хто допоміг вам обрати свою улюблену професію?
  6. Як ви допомагаєте своїй дитині зорієнтуватись у виборі професії?
  7. Чи обговорювали ви навчальні заклади, в які  ваші діти  можуть вступити  після 9 класу?
  8. Що означає вибір професії? (ким бути, місце роботи, стиль життя, колеги по роботі, соціальний статус, матеріальне і духовне задоволення, режим роботи, відпочинок та ін..)

Розповідь учителя про навчальні закла­ди, в які учні можуть вступати після 9 класу.

Знайомство з довідковим виданням «Довідник. Усе для абітурієнта».

Аналіз професійних інтересів де­в'ятикласників і їхніх батьків.

Анкета для батьків.

  1. Які уроки найбільше цікавлять вашу дитину?
  2. Чим цікавиться ваша дитина останнім часом?
  3. Які книжки, журнали, статті читає ваша дитина?
  4. Про кого дивиться фільми ваша дитина?
  5. Чи спостерігали ви організаторські здібності у дитини?
  6. Ваша дитина любить малювати,  майструвати різні предмети, деталі, випилювати, вирізати, випалювати?
  7. Які гуртки, спортивні секції  відвідує?
  8. Чи спостережлива ваша дитина?
  9. Співає,  танцює, грає на музичних інструментах, виступає на сцені?
  10.  Пише репортажі та огляди для періодичної преси?
  11.  Вирощує рослини, виховує тварин, доглядає за ними?
  12.  Як ставиться до людей ваша дитина? Як спілкується з незнайомими людьми?
  13.  Чи вміє ваша дитина точно вести розрахунки власних грошових витрат і доходів, економити кошти?
  14.  Які професії подобаються вашій дитині?
  15.  Ким хоче стати  за професією?
  16.  Де хоче працювати?
  17.  Ви обговорювали це питання?
  18.  Що ви порадили?
  19.  Ким за професією ви хочете, щоб була ваша дитина?
  20.  Чи говорили ви про це і що ви вирішили?

Після опрацювання анкет батьками пропоную анкети їхніх дітей на ті ж самі питання. Ведеться порівняльний аналіз анкет.

  • У чому розбіжності?
  • У чому схожість?
  • Які висновки ви зробили?

Слово вчителя.

Існує п’ять типів професій за Є. О. Клімовим:

  1. Людина – людина: продавці, учителі, лікарі, вихователі, адвокат, юрист, працівник міліції, журналіст, теле-, радіо ведучий, менеджер, тренер, лектор, адміністратор та ін..
  2. Людина – природа: біолог, геолог, селекціонер, тваринник, рослинник, бджоляр, лісник, агроном, садівник, єгер, квітникар, ветеринар, агрохімік та ін..
  3. Людина – техніка: інженер, слюсар, моторист, токар, водій, монтер, машиніст, монтажник, наладчик станків, автослюсар та ін.
  4. Людина – знакова система: коректор, редактор, перекладач, лінгвіст, економіст, діловод бухгалтер, програміст, вчений,радист, штурман та ін..
  5. Людина – художній образ: дизайнер, художник, письменник, композитор, скульптор, модельєр, хореограф, реставратор, актор, живописець та ін..

Вчитель.

  • Порівняйте відповіді на питання анкети своїх дітей і з’ясуйте, до якого типу професій відноситься ваша дитина?  (Висловлювання батьків).

Поради батькам.

Запропонуйте своїм дітям такий алгоритм професійного самовизначення:

Визначити  кола професій, які подобаються

Знайти інформацію про ці професії

Вислухати думки батьків, учителів, друзів

Скласти список можливостей цих професій

Визначити фізичні й психологічні особливості обраних професій

Зробити діагностику власних інтересів, здібностей

Зважити всі плюси й мінуси кожної із зацікавлених професій

Зробити правильний професійний вибір і впевнено йти до мети

Слово вчителя.

  • Шановні батьки, погодьтеся, що саме ви повинні усвідомлювати свою

відповідальність за поради і побажання вашим дітям. Обрати професію – це означає з’ясувати  сенс  свого життя, бо майбутнє залежить саме від цього. Наші діти повинні розуміти, що праця повинна приносити задоволення, вимагає наполегливості, уміння переборювати труднощі. Любов до праці пробуджує мислення, фантазію, розвиває вміння шукати нові шляхи у вирішенні будь-яких проблем.

Наш час вимагає творчості  в роботі. Коли ми пропонуємо нашій дитині: «Спробуй сам!», «Подумай!», то ми вчимо її творчо підходити до різних проблемних ситуацій, стимулюємо до творчого пошуку. Творча особистість і характеризується бажанням  створювати щось оригінальне, нове, критичним ставленням до  звиклого, відомого, творчо мисляча людина знайде щось нове,  цікаве. Така людина повинна мати глибокі знання, уміння застосовувати їх на практиці, аналізувати явища, робити висновки.

Отже, одного бажання не достатньо, потрібні професійні знання, наполегливість у роботі. Творча особистість активізує колектив, у якому вона працює, саме таку особистість ми повинні виховати.

Анкета для батьків.

Анкетування «Батьки і діти»

 

  1. Чи знаєте ви здібності своєї дитини?

 Ні - 0

 Намагаюся взнати  - 3

 Так -  5

 

2.  Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?

 У дитини проблем не буває - 0

 Навряд чи - 3

 Думаю, що так -  5

 

3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?

 Нічого - 0

 Подібний до мого - 3

 Знаю і зважаю на нього - 5

 

4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?

 Не маю часу  - 0

 Думаю, що так -  3

 Вважаю, що це дуже важливо -  5

 

5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?

  Це марнування часу - 0

  Не знаю - 3

  Здається, так  - 5

 

6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?

  Цього не може бути  - 0

  Не знаю  - 3

  Можливо  - 5

 

7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?

 Так  - 0

 Не замислююся над цим  - 3

 Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи  - 5

 

8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?

 Люблю відпочивати на самоті  - 0

 Не знаю  - 3

 Обов’язково, якщо це було б можливо -  5

 

9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?

 Так  - 0

 Дивлячись за що -  3

 Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей  - 5

 

10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?

 Гадаю, що ні - 0

 Безперечно  - 3

 Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5

 

Підведення підсумків анкети.

 

Від 0 – 20.

Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.

 

Від 21 – 35.

Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.

 

Від 36 – 50.

Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.

 

Рефлексія:

  1. Що нового ви дізналися?
  2. Які зробили для себе відкриття?
  3. Що для вас було найцікавішим?
  4. Що ви відчували під час зустрічі?
  5. Чи було корисними заняття?

Підведення підсумків.

 Вибір молодою людиною майбутньої професії має бути передусім усвідомленим і неодмінно самостійним кроком. Хотіти потрібно того, що зможеш, а могти важливо те, що потрібно іншим лю­дям. Треба правильно зорієнтувати наших дітей у виборі життєвого шляху.

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури.

  1. Довідник. Усе для абітурієнта.   - К.: Видавництво «Майстер-клас», 2019 – 768 с.
  2. Практическая  психодиагностика. Методики и тесты / Под ред. Д.Я. Райгородского. – Самара, Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2002.

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку