Батьківські збори сприятимуть усвідомленню батьками важливості правильного професійного вибору їхніх дітей, забезпечать інтеграцію зусиль родини та педагогів у формуванні особистого ставлення учня до різноманітних професій, нададуть батькам інформацію про можливі шляхи отримання дітьми освіти після закінчення 9-го класу.
Автор: учитель української мови та літератури вищої категорії
Мар’їнської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 2
Мар’їнського району
Донецької області
Майорчикова Вікторія Вікторівна
Мар’їнка, 2019 рік
Батьківські збори у 9 класі.
Автор: учитель української мови та літератури
Мар’їнської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 2
Майорчикова Вікторія Вікторівна
Тема: Вибір життєвого шляху. Допомога родини у професійній орієнтації дитини.
Мета: сприяти усвідомленню батьками важливості правильного професійного вибору їхніх дітей, забезпечити інтеграцію зусиль родини та педагогів у формуванні особистого ставлення учня до різноманітних професій, дати батькам інформацію про можливі шляхи отримання дітьми освіти після закінчення 9-го класу.
Форма проведення: дискусія.
Обладнання: плакат з висловами, анкети учнів і батьків.
Питання для обговорення.
1. Розповідь про навчальні заклади, в які учні можуть вступати після 9 класу.
2. Аналіз професійних інтересів дев'ятикласників і їхніх батьків.
3. Що впливає на правильний вибір професії?
Плакат з висловами.
«Якщо ви вдало виберете професію й вкладете в неї всю свою душу,
щастя саме відшукає вас» ( Костянтин Ушинський)
«Вибір професії — найважливіше рішення, яке необхідно прийняти ще в підлітковому чи юнацькому віці».
«Бути щасливим — знайти своє призначення».
Хід зборів.
Вступне слово вчителя.
Існує багато різноманітних спеціальностей. Кожна окремо взята професія – це великий світ. Ось чому правильний вибір професії – це складний шлях, і щоб його пройти, треба навчити дітей правильно зорієнтуватись. Бо знайти своє покликання – це моральне задоволення, це впевненість у своїх силах, у своєму щасливому майбутньому. Тому основним завданням для батьків є допомога дітям правильно обрати свій життєвий шлях.
Мозкова атака.
Розповідь учителя про навчальні заклади, в які учні можуть вступати після 9 класу.
Знайомство з довідковим виданням «Довідник. Усе для абітурієнта».
Аналіз професійних інтересів дев'ятикласників і їхніх батьків.
Анкета для батьків.
Після опрацювання анкет батьками пропоную анкети їхніх дітей на ті ж самі питання. Ведеться порівняльний аналіз анкет.
Слово вчителя.
Існує п’ять типів професій за Є. О. Клімовим:
Вчитель.
Поради батькам.
Запропонуйте своїм дітям такий алгоритм професійного самовизначення:
Визначити кола професій, які подобаються
↓
Знайти інформацію про ці професії
↓
Вислухати думки батьків, учителів, друзів
↓
Скласти список можливостей цих професій
↓
Визначити фізичні й психологічні особливості обраних професій
↓
Зробити діагностику власних інтересів, здібностей
↓
Зважити всі плюси й мінуси кожної із зацікавлених професій
↓
Зробити правильний професійний вибір і впевнено йти до мети
Слово вчителя.
відповідальність за поради і побажання вашим дітям. Обрати професію – це означає з’ясувати сенс свого життя, бо майбутнє залежить саме від цього. Наші діти повинні розуміти, що праця повинна приносити задоволення, вимагає наполегливості, уміння переборювати труднощі. Любов до праці пробуджує мислення, фантазію, розвиває вміння шукати нові шляхи у вирішенні будь-яких проблем.
Наш час вимагає творчості в роботі. Коли ми пропонуємо нашій дитині: «Спробуй сам!», «Подумай!», то ми вчимо її творчо підходити до різних проблемних ситуацій, стимулюємо до творчого пошуку. Творча особистість і характеризується бажанням створювати щось оригінальне, нове, критичним ставленням до звиклого, відомого, творчо мисляча людина знайде щось нове, цікаве. Така людина повинна мати глибокі знання, уміння застосовувати їх на практиці, аналізувати явища, робити висновки.
Отже, одного бажання не достатньо, потрібні професійні знання, наполегливість у роботі. Творча особистість активізує колектив, у якому вона працює, саме таку особистість ми повинні виховати.
Анкета для батьків.
Анкетування «Батьки і діти»
Ні - 0
Намагаюся взнати - 3
Так - 5
2. Чи вирішуєте разом із дитиною її особисті проблеми?
У дитини проблем не буває - 0
Навряд чи - 3
Думаю, що так - 5
3. Що ви можете сказати про темперамент своєї дитини?
Нічого - 0
Подібний до мого - 3
Знаю і зважаю на нього - 5
4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини (поставу і т.п.)?
Не маю часу - 0
Думаю, що так - 3
Вважаю, що це дуже важливо - 5
5. Музика, образотворче мистецтво, художня література допомагають вихованню в дитини почуття краси, гармонії?
Це марнування часу - 0
Не знаю - 3
Здається, так - 5
6. Якщо дитина вчинила негарно, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання?
Цього не може бути - 0
Не знаю - 3
Можливо - 5
7. приходячи з роботи у розлюченому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину?
Так - 0
Не замислююся над цим - 3
Намагаюся контролювати свої емоції і залишати за дверима домівки проблеми, які стосуються роботи - 5
8. Якби вам запропонували цікаву подорож, чи взяли б ви з собою дитину?
Люблю відпочивати на самоті - 0
Не знаю - 3
Обов’язково, якщо це було б можливо - 5
9. Якщо вчитель нарікатиме на вашу дитину, ви зразу розлютитесь?
Так - 0
Дивлячись за що - 3
Вислухаю дитину і постараюсь розібратись у суті речей - 5
10. Як ви вважаєте: дитина скоріше прислухається до вашої думки, ніж до думки когось іншого (свого товариша)?
Гадаю, що ні - 0
Безперечно - 3
Гадаю, що моя думка має для неї вагу - 5
Підведення підсумків анкети.
Від 0 – 20.
Батьки мають приділяти своїм дітям якомога більше уваги.
Від 21 – 35.
Батьки звертають увагу на проблеми своїх дітей, але повністю вирішувати їх не мають або можливостей, або знань, або часу.
Від 36 – 50.
Гарні стосунки в сім’ї дозволяють спільно розв’язувати проблемні ситуації, прекрасно розуміти один одного. Але не слід забувати про виховання самостійності і самодостатності.
Рефлексія:
Підведення підсумків.
Вибір молодою людиною майбутньої професії має бути передусім усвідомленим і неодмінно самостійним кроком. Хотіти потрібно того, що зможеш, а могти важливо те, що потрібно іншим людям. Треба правильно зорієнтувати наших дітей у виборі життєвого шляху.
Список літератури.