Батьківські збори в дитячому садку «Чим грають наші діти?»

Про матеріал
Ціль:Дати батькам знання про значення іграшки, її ролі в грі дитини; озброїти знаннями про доцільний педагогічний підбор іграшок
Перегляд файлу

Батьківські збори в дитячому садку «Чим грають наші діти?»

 

Ціль:Дати батькам знання про значення іграшки, її ролі в грі дитини; озброїти знаннями про доцільний педагогічний підбор іграшок

Попередня робота:

1. Провести дослідження ігрових інтересів дітей за допомогою тестування батьків:

 Чи любить ваша дитина грати? - У які ігри ви граєте з дітьми будинку?

 Чому можуть навчити дитини ці ігри?

 Улюблена гра дитини будинку?

 У які ігри дитина любить грати з татом?

 У які ігри дитина любить грати з мамою?

Які іграшки ви купуєте дитині?

Потрібно чи грати з дитиною й чому?

 Які герої мультфільмів є улюбленими персонажами вашої дитини?

 2. Підбір музики

3. Оформлення виставки іграшок (від традиційних до сучасних).

Хід зборів:

Вітання

 Вихователь: Шановні батьки! Ми вже говорили з вами про те, що дитині потрібна гра. Гра дітей невіддільна від іграшок. Самостійна гра дитини 1, 5-3 років багато в чому залежить від того, як дорослі організують підбор іграшок і їхнє розташування, тобто предметно-ігрове середовище.

Що ж таке іграшка? Іграшка - це спеціально призначений предмет для дитячих ігор, вона допомагає дитині здійснити свій задум, наближає гру до дійсності. Щоб уявити себе мамою, треба мати в руках дочку-ляльку, яку можна укладати, годувати, одягати й т.д. Іграшка повинна бути такий, щоб дитина могла з нею активно діяти, виразно грати свою роль. Буває й так, що найкрасивіша іграшка не допомагає здійснювати задум гри. Правильний підбор іграшок - серйозна справа. Існують різні види іграшок для дітей дошкільного віку. (Оповідання можна супроводжувати демонстрацією як самих іграшок, так і їхніх зображень.) Можна провести екскурсію по груповій кімнаті, показати іграшки ігрового куточка. Це сюжетні, або образні, іграшки-ляльки, фігури тварин, меблі, посуд, предмети домашнього побуту. Центральне місце приділяється ляльці. Дитина під час гри як би одушевляє ляльку, розмовляє з нею, довіряючи їй свої таємниці й радості, проявляючи про неї турботу. До цієї групи іграшок ставляться й казкові персонажі. До образних іграшок також ставляться ті, що зображують звірів, домаш-їх тварин, серед них - улюблений дітьми плюшевий ведмедик. Діти їх годують, купають, укладають спати, лікують, ходять із ними на прогулянку. Технічні іграшки, які усе більше входять у життя. До них ставляться: транспорт, конструктори, усілякі технічні агрегати. Особливою популярністю в дітей користуються різноманітні конструктори «Лего», що розвивають дрібну моторику, орієнтування в просторі, мислення, творчість. Іграшки-Забави, смішні фігурки звірів, тварин, чоловічків, наприклад зайчик, що грає на барабані, або кухар, що готовить яєчню. В основі їх лежить рух, сюрприз, несподіванка. Їхнє призначення - побавити дітей викликати сміх, співпереживання, радість, виховати почуття гумору. Маскарадно-Ялинкові іграшки пов'язані зі святкуванням Нового року. Вони нагадують чимсь той або інший персонаж (хвіст, дзьоб, вушка), але цього досить, щоб діти грали-жили в образі. Спортивно-моторні іграшки, що сприяють підвищенню рухової активності дітей, розвитку координації рухів, орієнтування в просторі. Театральні іграшки по змісту є образними, але мають особливе призначення - служать цілям естетического виховання, розвитку мовлення, уяви. До них ставляться, наприклад, Петрушка, ляльки бібабо (або так звана лялька-рукавичка, що роблять у вигляді рукавиці й прикрашають тканиною, бісером, стрічками. Її надягають на руку так, щоб один палець тримав голівку ляльки, а другу - руки). Музичні іграшки-брязкальця, дзвіночки, тріскачки, сопілочки, бубенци, іграшкові флейти, балалайки й ін. музичні інструменти. Дидактичним іграшки - за допомогою яких дітей знайомлять із різними поняттями: з формою, кольором, величиною й т.д. До них ставляться різнобарвні вкладиші, пятнашки, мотрійки, мозаїки, іграшки-головоломки, пазли, лото й ін. Вони виховують у дітей необхідні якості - зосередженість, наполегливість, цілеспрямованість, уміння доводити справу до кінця, а також сприяють розвитку дрібної моторики. Будівельні іграшки - состоящие з геометричних тел. Серед них є великогабаритні, такі, як самокати, дитячі педальні автомобілі, трактори й тр.

Дискусія про шкоду й користь сучасних іграшок

 Гра й іграшка - специфічний засіб масової інформації. Оскільки в них зафіксовані основні тенденції впливу на свідомість і поводження людини, способи й засоби його виховання. ЗМІ (система масової інформації) побудовані на принципах гри (чим не іграшки сучасні газети із кросвордами, головоломками?). А скільки ігор на телебаченні?! Іграшка - той же носій інформації для дитини, що газета для дорослого. Оскільки іграшка не тільки супровід гри, але й засіб навчання, розваги й навіть лікування. Хотілося б довідатися вашу думкупро сучасні іграшки?

 Батькам пропонуються різні іграшки (мотрійка, Барбі, набір тварин, Телепузик, пірамідка, конструктор і т буд.). Потрібно розділити аркуш паперу навпіл і розглянути плюси й мінуси будь-якої іграшки на вибір. Потім колегіально з'ясовується корисність, марність або шкода даної іграшки.

 

Критерії вибору іграшок

Батькам пропонується разом із вихователем розробити критерії вибору іграшки. Наприклад: Відповідність іграшки інтересам самої дитини. (Інтереси дорослого й дитини дуже часто не збігаються: багатьох дорослих залучає зовнішня краса, ціна, складність деталей або описане розвиваюче значення, у дітей же інші пріоритети: чи схожий на улюбленого казкового героя, така ж є в друга.) Можливість що-небудь із нею робити - це головне достоїнство іграшки ( розбирати-збирати, складати, звучати). Розмаїтість форм активності дитини: чим іграшка більше завершена, тим менше простору для творчості (м'ячі, будівельний матеріал можуть займати дітей у плині тривалого часу). Ігрові дії повинні бути самостійними ( іграшки-загадки й іграшки-головоломки, які самі підказують спосіб дії: мотрійки, пірамідки). Естетический аспект (іграшка повинна викликати гуманні почуття, неприпустимо в іграшці наявність якостей, що стимулюють асоціальні дії й почуття: насильство, жорстокість, агресію).

Консультація « Іграшки-Чудовиська»

Іграшки-Чудовиська можуть навчити дитини жорстокості й байдужному відношенню до страждання. У російських казках зустрічаються й дракони, і чудовиська, але вони завжди виступають на стороні зла, позитивні, же герої ніколи не бувають чудовиськами. Такі казки й ігри на їхній основі вчать дітей відрізняти добро від зла, проводячи між ними чітку границю. Пропоновані зараз дітям як іграшки різні персонажі у вигляді трансформеров, кістяків та ін. беруть участь у грі як на стороні добрих, так і злих сил, тому дитині іноді буває важко, навіть часом неможливо диференціювати добро й зло, поділити героїв «поганих» від «гарних». При цьому гри, засновані на змісті войовничих мультфільмів з іграшками - чудовиськами, формують у дітях агресію, відношення до насильства як до норми, і діти потроху застосовують таку модель поводження на практиці. Те, що дитини залучають негативні персонажі, на думку психологів, пов'язане з емоціями агресивності. Трапляється, що схильність до понад озброєнню обумовлена із загостреною потребою в захисті від складного й не дуже дружнього зовнішнього миру. Дитина, що володіє подібними іграшками, одержує шанс у грі відчути себе могутнім. На жаль, у реальному житті все може бути навпаки. Бажання мати монстрів свого роду тест для певного психологічного стану дитини: чим більше він прив'язаний до подібним до іграшок, чим більше часу проводить у їхній компанії, тим більше уразливо, непевно й тривожно він себе відчуває в реальному світі. Для збудливих дітей гра з монстрами це спосіб викинути зайву енергію. Але в багатьох випадках іграшка скоріше не заспокоює, а ще більше дратує дитини й формує певну психічну залежність. Гру з монстрами не можна заборонити, як не можна заборонити дитячі страхи й тривожність. Можна тільки допомогти дитині створити інше ігрове поле, у якому будуть реалізовані потреби дітей відчувати себе сильними й безстрашними. Тому, шановні батьки, не прагнете купувати дітям іграшки навідні на них жах і сприятливий розвиток агресії. Повірте, є багато варіантів направити гри дітей у потрібне русло. Наприклад, відомо, що діти люблять наряджатися. Але для цього їм зовсім не потрібні мудрі костюми - найчастіше вони задовольняються якимось окремим елементом, знаком, що позначає персонаж. Наприклад, хустка на голові й саморобні окуляри перетворюють дівчинку в бабусю, шматочок старого тюлю вони використовують як фату. Дайте дітям кілька шматків матерії, і вони будуть самі винаходити собі костюми. Створіть дитині спокійне, зручне місце для гри. Добре, якщо в нього є простір для ігор, а також всі необхідні атрибути. Можна розташувати іграшки на коврике або на висячій поличці. Подбайте про постійний ігровий куточок, де можна б розташувати потрібні меблі й іграшки. Важливо, щоб дитина мала можливість зберегти почату й перервану гру. Якщо він знає, що його машина або будівля залишиться недоторканної, то без слів піде обідати. Переглядайте час від часу з дитиною його куточок, привчайте його витирати пил, разом чистите, мийте іграшки, відбирайте ушкоджені, «лікуєте» їх у лікарні. Спілкування з родителями і їхнє серйозне відношення до гри й іграшок необхідний дитині. Він буде почувати причетність батьків до своїх проблем, випробовувати емоційний комфорт, позитивні емоції. Бувають і такі випадки, що батьки самі відстороняються від подібних справ, мотивуючи це відсутністю вільного часу або тим, що цим повинні займатися тільки фахівці.

 

Узагальнення результатів:

 

 Батьки, розділені на групи, на основі аналізу думок кожного члена мікро-групи заповнюють на окремому аркуші графові «Висновок», де висловлюють свою точку зору про минуле заняття.

 

Батьківські збори на тему:

 «Начіть дитину доброти»

Мета: Згуртувати батьків, показати, що в дитячих іграх багато цікавого і повчального навіть для них, батьків; вчити батьків, як допомогти своїм дітям робити перші кроки на шляху творчості.

1.     Вступне слово. Шановні батьки! Сьогодні ми зібралися на засідання круглого столу. Ми будемо розглядати таку тему: « Уроки доброти».

Девіз наших зборів:

Твори добро завжди і всюди!

Нехай тебе шанують люди.

Записи на дошці:

Добро:  Усе позитивне в житті людей,  що відповідає їхнім інтересам,  бажанням, мріям.

2)Добра, корисна справа, дія, вчинок.

Зло:  Що-небудь погане, недобре.  Нещастя, лихо, горе. Почуття роздратування, гніву, досади, розлюченість.

    Для того, щоб наші збори пройшли у затишній і відвертій атмосфері, ми з вами пограємося в гру, в колі друзів « Я дарую тобі …»

Спалахнула свічечка

Ніжним полум'ям.

Підійти погрітися,

 

Кому холодно...

Умови гри. В центрі кола горить свічечка, яка є символом добра і чистоти. Батьки висловлюють добрі побажання один одному, передаючи умовний символ добра. Останніми мають бути слова, сказані хором: «Хай торжествують світло і добро!»

 Народна мудрість віддзеркалює істину. Народ ніколи не помиляється. Відтак, почнемо розкривати велику таємницю природи Добра.

 Перед Вами таблиця. На ній Ви бачите слова, які мають різне значення: любити, сподіватися, шана, ненависть, байдужість, біль, повага, злагода, хороший, тривога, ніжність, сумний, хвороба, справедливість, війна, кров.

Завдання: Знайдіть спочатку слова, які символізують Добро:

А тепер слова, які символізують Зло.

Молодці: Ви правильно визначили значення слів. Ми зробили 1 крок до визначення поняття Добро. Давайте кожен із Вас скаже, як він уявляє Добро.

1.   Чи можна доторкнутися до Добра?

2.    Чи можна покуштувати?

3.   Чи можна понюхати?

Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поряд з такими поняттями, як Душа, Дух.

4.  Як же зрозуміти, що це - Добро?

5. З чим асоціюється добро? "Добро"? (Сонце).   

До дошки запрошується художники.

Завдання: намалювати сонечко, щоб воно було добрим.

(Робота в парах). Закінчіть речення: "Мені добре, коли..."

 

      З давніх-давен народ збирав перлини мудрості, які передавалися із уст в уста. Є в народній скарбниці і прислів'я про Добро та Зло.

 

(Робота в групах).

 

Завдання: Перед Вами конверти, в яких Ви знайдете, слова про Добро. Ви повинні складати з цих слів речення - тобто прислів'я про Добро.

1.   Добро плодить добро, а зло плодить зло.

2. Добро не пропадає, а зло умирає.

3. Не все добре, що солодке.

4.  Ти до нього з добром, а він до тебе з колом.

5. Не всяка стежка без спориша, не в кожної людини добра душа.

6.   Добрий чоловік і сусідів дім від вогню збереже.

7.  Від лиха до добра не далека дорога.

8.  З добрим дружись, а злого й лихого стережись.

9. Не сподівайся за добро дяки.

10. Злий плаче від зависті, а добрий від радості.

11.Все зле - все немудре.

12. У кого є злість, той своє серце їсть.

13.  Хто сам не знав зла, не вміє шанувати добра.

14.  Злий сам себе б'є.

15. Злість до добра не доводить.

·        Поділися досвідом. Запропонувати батькам поділитися досвідом, як вони виховують своїх дітей, щоб вони були добрими.

Висновок: Сьогодні ми говорили про Добро. Хотілось би, щоб після цих зборів кожен з вас осмислив свою життєву позицію і став добрішим, кращим, досконалішим.

    Ми повертаємося до нашого доброго сонечка, що Ви намалювали і виконуємо таке завдання: Напишіть над кожним промінцем сонечка риси доброї людини.

      У вас гарно все вийшло. Не зупиняйтися на цьому і вчіть своїх дітей. Якщо ви будете розвивати їх інтелектуально, вони будуть у вас більш кмітливими, добрішими. Успіхів вам і вашим дітям.

На закінчення роздаємо

Золоте правило:

G:\КАРТИНКИ АНІМАЦІЇ\5.jpg·         Відноситися до інших так, як Ви б хотіли, щоб відносилися до Вас.

·                 Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.

·                Слухати маму, тата, бабусю.

·                Не сміятися над каліками.

·                Любити і берегти природу, тварин.

·                Не проходити байдуже мимо людської біди, горя, розпачу.

·                Не залишати тварин у біді.

·                Любити природу і все живе. Бережливо ставитися до краси.

·                Уміти не тільки поспівчувати у горі, а й порадіти чужому успіху.

 

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку