Палички Кюїзенера
Конспект заняття
Тема: Фортеця лисички
Програмовий зміст:
Вправляти дітей у використанні математичних знань в ігровій ситуації.
Завдання:
- розвивати увагу, логічне мислення, мова.
- продовжувати закріплювати назви основних кольорів;
- розвивати вміння групувати (палички ) за кольором;
- вправляти дітей орієнтуванню в просторі;
учити узгоджувати слова – числівники «один», «багато» з іменником у роді та числі.
- виконувати вказівку вихователя.
Матеріал до заняття.
Демонстраційний: чудесний мішечок, палички Кюізенера; зразок будиночка, зроблений за допомогою аплікації; ігровий персонаж з казки - лисиця.
Роздатковий: палички Кюізенера, тарілочки – різнокольорові будиночки для паличок, на кожну дитину аркуш А5.
Хід заняття:
- Діти, сьогодні до нас у гості повинна прийти лисичка. Ви її не бачили?... немає
Пропоную дітям пошукати.
- Подивіться, під стіл... немає її там.
- Може вона біля шафи?... ні, і тут її.
- А, я знаю, вона на стільчику сидить! ... ой і тут її немає.
- та, де ж вона?як нам ії знайти
Педагог повертається спиною до дітей, щоб вони могли побачити лисичку.
Діти знаходять лисичку.....
- Ось вона!
- Так, де ж вона? Ах, ось ти де. Ух, ти, яка хитра лисичка, вирішила з нами в хованки пограти!
Лисичква – добрий день, малята
- Діти, привітайтеся з лисичкою
- Добрий день, лисичка…
- Дивиться, малята, що нам принесла лисичка
Діти ходять по групі і знаходять на столі мішечок.
- Хлопці, дівчата подивіться, який гарний мішечок (беру мішечок).
- Цікаво, що ж у ньому? (пропоную помацати мішечок).
- поторкай мішечок, що в ньому?.....
- Я зараз затрясу ось так. Якийсь звук не зрозумілий. Що ж може лежати в мішечку? (запитати 2 – 3 дітей).
- А ти, опусти руку в мішечок, може, ти нам скажеш, що там?..... (іграшки, кубики, палички...).
- Абсолютно вірно, там палички (висипаю).
- Та не прості, а різнокольорові.
- Скільки паличок на столі?.... багато паличок
- А, в мішечку? (показую).... Одна
- А які палички за кольором?.....
- червоні, сині, жовті
- Чудово! А, ви знаєте, що кожна паличка живе у своєму будиночку і за кольором будиночки різні. А ось і будиночки! Давайте розкладемо палички по будиночках. Брати треба по одній паличці і класти в будиночок. Жовту паличку в жовтий будиночок, червону паличку в червоний будиночок і т. д. .... (діти розкладають)
- Скільки паличок в червоному (синьому, жовтому) будиночку?...
- багато паличок
- Молодці допомогли паличкам знайти свої будиночки.
Лисичка плаче, у паличок є різнокольорові будиночки і у зайчика є будиночок, а мій будиночок крижаний, ось настане весна він і розтане.
- Не плач лисичка, ми твоїй біді допоможемо. Правда, діти!
- Але перед тим як побудувати будиночок для лисички нам треба свої ручки розігріти.
Вправа для рук
- Давайте закриємо очі, і сильно, сильно потремо наші ручки (повторити 2-3 рази).
Звертаю увагу дітей на мольберт. На мольберті будиночок.
- Діти, я думаю що, лисичка хотіла ось такий будиночок, як цей (показую). У нього і стіни є, і дах. Якого кольору будиночок? ...
- червоного
- Ну, тоді, заходьте і сідайте за столи (лежать білі аркуші А5 , в тарілочках палички для будиночка).
- Перед вами засніжена галявина і на цій галявині ми будемо будувати для лисички будиночок з красних паличок.
- З яких паличок будете будувати будинок?
-..... з червоних паличок
- скільки у тебе червоних паличок на тарілочці?
- ... багато паличок
-Якого кольору палички візьмемо для будиночка?
- Денис, скільки ти побудуєш будиночків?
... один будиночок
- Спочатку будемо будувати стіни, а потім дах, треба брати по одній паличці (діти будують будиночки).
- Побудували, молодці!
- Якого кольру палочки візьмем, щоб побудувати дах, а скільки
- От лисичка, подивися, наших діток похвали!
Лисичка радіє, хвалить дітей.
- Ой, діточки, які ви, молодці! У вас чудові вийшли і будиночки.
Лисичка запрошує дітей пограти в гру.
- Діти, а я з вами хочу пограти, в моїй грі, ви будите зайчиками. Виходьте на галявину.
Р/г «Лисиця і зайці».
1. По лісовій галявині,
Розбіглися зайчика.
Ось які зайчика,
Зайчика - побегайки!
2. Сіли зайчики в гурток,
Риють лапкою корінець.
Ось які зайчика,
Зайчика – побегайки!
3. Ось біжить лисичка
Руда сестричка,
Шукає, де ж зайчика,
Зайчика – побегайки!
- А! Ось ви де!... (лисичка наздоганяє дітей).
-Дякуєм лисичка, тобі с тобой деже весело і цікаво
- І мені дуже сподобалось у вас, до побачення, малята.
-Допобачення лисичка. Діти, а ми зараз підемо на музичне заняття!