Батьківські збори
«Знайомство»
Мета зборів: налагодження взаємодії дошкільного закладу з батьками. Створення дружніх і доброзичливих стосунків між батьками групи. Спонукати батьків до вільного невимушеного спілкування. Формувати у батьків модель позитивних стосунків з дітьми. Створити ситуацію позитивного настрою.
1) Вихователь:- Доброго вечора, доброго дня.
Хай сонце всміхається людям щодня,
Дорослим і дітям,звіряткам і квітам.
Ми раді зустрічі з вами щодня.
- Добрий день шановні батьки, колеги. Сьогодні я хочу познайомити Вас з однією притчею.
Притча: За день до свого народження дитина запитала у Бога: «Я не знаю, для чого йду в цей світ, що я там буду робити?» Господь відповів:- Я подарую тобі янгола, який завжди буде рядом із тобою. Він усе тобі пояснить.
- Але як я зрозумію його, я ж зовсім не знаю його мови?
- Янгол буде вчити тебе своєї мови. Він буде охороняти тебе від бід. Твій янгол навчить тебе жити. –А як звуть мого янгола? –Не важливо, як його звуть. Ти будеш звати його «мама».
Вихователь:- А й справді матуся для своєї дитини і янгол і подружка, і лікар, і порадник, і вчитель, і співрозмовник. В нашій групі є і зовсім молоді матусі і трішки старші. Але я впевнена, що ви всі дуже любите своїх діточок .Як маленьке немовля у світ двері відчиняє , то дарують йому слово . Слово це – його ім’я. Підростає немовлятко, чи дівчатко, чи хлоп’я , разом з ним іде це слово, слово це – його ім’я. Зараз я пропоную вам пригадати, як ви називаєте вдома свою дитину пестливо і записати це на паперовому метелику, а потім кожна з вас розмістить свого метелика на «квітковому полі»
(батьки виконують завдання)
Вихователь: - зараз почитаємо які діти живуть у нашій групі.
(вихователь читає «метеликів» )
2) Вихователь: Ваші діти всі різні у кожного свій характер, вони по різному виявляють свій настрій. А тепер пропоную пограти в гру «Впізнай настрій дитини»
. Я буду вам по-черзі показувати малюнки, а ви уважно подивіться і скажіть в якому настрої зображена дитина і яка ситуація могла викликати такі емоції, добре?
(Малюнки:радість, злість, сум, занепокоєння, здивування, спокій тощо)
Вихователь: - Молодці, розумієтесь в станах дитини. Кожній родині потрібен свій затишний будинок.
Гра: «Побудуємо будинок»
3) Зараз я пропоную побудувати будинок.
У будинку є дах, так? Хто хоче бути дахом? Хто бути стінами? (Двоє учасників) У будинку є віконце. Хто хоче бути віконцем?
А на підвіконні сидить пухнаста киця. Ви будите кицею? Сидить киця і бачить, що почався дощик. Хто у нас буде дощиком? (двоє учасників)
Вийшла кішка на ганок. Аж бачить: жабка стрибає.
Хто у нас буде жабка?
Потім подув сильний вітер і пригнав дощову хмару. І нарешті вийшло сонечко.
4) Фізична хвилинка «Таночок Вперед чотири кроки »
Вихователь: я буду вам показувати рухи, а ви будите під музику повторювати
Вихователь: -Ось ми з вами відпочили, а тепер на стільчики сідайте уважно слухайте і казку відгадайте.
Гра «Відгадай казку»
а) Котився, котився у Лисиці на носі опинився» (Колобок)
б) Він моторний і проворний по подвір’ю йшов та щось знайшов» (Півник з казки «Колосок»)
в) Квоктала, квоктала Бабу і Діда здивувала» (Курочка ряба)
г) З соломи його зробили бік смолою засмолили» (Солом’яний бичок)
д) Друга в гості запросила, каші йому наварила, а її друг пригощав – борщу в горщик наливав» (Лисичка та Журавель)
е) Звірі в гості його запросили і борщу йому наварили, самі від нього ж сховались і на нього подивлялись» (Пан Коцький)
Вихователь: - Молодці, казки знаєте, а чи діткам ви читаєте?
Поради батькам
1. У своїх стосунках із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її, коли цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це зміцнює впевненість дитини у власних сила, підвищує її самооцінку.
2. Розмовляйте з дитиною завжди стримано, спокійно.
3. Заохочуйте дитину за виконання нею будь-яких видів діяльності, що вимагають концентрації уваги.
4. Використовуйте гнучку систему заохочень і покарань.
5. Дотримуйтесь чіткого розпорядку дня.
6. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисні щоденні прогулянки та ігри на свіжому повітрі.
7. Забезпечуйте дитині безпеку життєдіяльності.
8. Порівнюйте дитину з нею самою ( якою вона була раніше), а не з її однолітками.
9. Будьте для дитини прикладом у словах та вчинках.
Вихователь: -А зараз давайте пригадаємо перлини народної мудрості:
• Навіщо клад, коли в сім’ї …(лад)
• Нема того храму, щоб купити …(маму)
• На сонці тепло, а біля матері …(добре)
• Які мама й татко, таке й …(дитятко)
• Який дуб, такий тин; який батько , такий …(син)
• У дитини заболить пальчик, а у мами …(серце)
Вихователь: Шановні батьки, пам’ятайте: ваша дитина – дар, який потрібно розвивати і формувати. Саме від вас залежить те, яким стане цей подарунок долі. І весь педагогічний колектив нашого садочка буде допомагати вам виховувати ваших діток щасливими, розумними та здоровими.
А зараз пропоную намалювати портрети ваших дітей. А як це просто зробити я вам підкажу. Ліву руку стисніть в кулак та прикладіть її до аркушу паперу. Обведіть її олівцем. Вийшло лице. Намалюйте очі, ніс, губи, брови. Не забудьте про колір очей вашої дитини. Потім домалюйте волосся та вушка. Ось, портрет готовий. Обережно вирізаємо і приклеюємо на нашу з вами картину. (Батьки виконують завдання)
Вихователь: Ось і отримали наш портрет нашої групи «Гномики». Я сподіваюся, що вашим діткам буде затишно і комфортно в стінах нашого садочку. А зараз пропоную вам висловити свої враження від нашого заходу. (Батьки запалюють декоративні свічки і висловлюють свої враження)
Вихователь:
Я хочу щоб полум’я цієї свічі нагадало нам про те що:
Хай місяць обійде свій дім до світанку,
Від вас все залежить, чарівні матусі,
І сонечко ясне світитиме зранку,
Від вас наші милі красиві матусі,
Весною і влітку заквітне земля,
Від вашого серця і щирої правди,
Хлібами рясними уродять поля…
Яку ви засієте дітям назавжди!
Дай ,Бог, вам уміння і правди святої,
Щоб зло побороти для долі нової !
Дай, Боже здоров’я і довгого віку
Та років щасливих без ліку, без ліку!