Батьківські збори
1.Привітання .Вправа «Чарівний глечик»
Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогодні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.(побажання можна змінювати на розсуд тренера)
2.Ранкове коло(Всі учасники стають в коло.Вцентрі кола стоїть чарівна скринька. Кожен учасник ,підходить до коробки ,дивиться всередину і каже одну хорошу річ про людину чиє фото він бачить всередині,не розкриваючи групі секрету,хто там.Коли учасники дивляться в коробку бачать там своє відображення(Дзеркало) ,тобто повинні сказати щось хороше про себе.
- Ви почули так багато позитивних рис , ви можете проявити їх під час нашого заняття
3.Обєднання в групи Роздайте учасникам картинки котика, песика, півника і поросятка. Запропонуйте заплющити очі і лише за допомогою характерних звуків об’єднатись у групи.
4. Робота в групах. «Сучасний учень».
5. Розповідь про покоління Z
5. Вправа «Серветка».Мета: усвідомлення своєї неповторності.
Обладнання: паперові серветки.
Всі повинні чітко виконувати інструкцію психолога: «Наші серветки складені квадратом. З ліва на право складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розверніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні… ».Чи повинні малюнки виглядати однаково, чому?Висновок: ми всі різні, по-своєму бачимо світ
6.Вправа «Мух краще ловити на мед»
Мета –показати, що підхід з позиції сили не завжди є найефективнішим засобом спілкування та виховання, спонукання дітей до зміни поведінки.
З приводу цієї вправи ведучий ініціює обговорення ефективності різних методів , фокусуючи увагу на корисності дій без примусу, за умов поваги до інших.
Вправа «Яка краса»
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння
Ролик про нуш
Що змінюється для вчителів?
Учитель – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.Щоб навчати по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали, імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту». Сьогодні змінюється роль учителя. Його вже не сприймають як безпосереднє джерело знань, бо знання можна почерпнути і з інтернету, і з різноманітних книг, і з інших джерел. Головне зараз — навчити учнів вчитися. Бо коли дитина займається тим, що їй подобається, вона знаходить для цього бажання, сили та енергію. І школа має стати тим середовищем, в якому можна все це втілити.
Що змінюється для батьків?
Один з принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі між школою та батьками. Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя. І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.
СЛОВО ПЕРШИМ ВЧИТЕЛЯМ
МІШЕЧКИ-тейм-гра
Вправа «Рваний аркуш» Кажуть, що справжня жінка з нічого може зробити три речі: салат, капелюшок та конфлікт. Ми з вами — справжні жінки, І я переконана, що крім цих трьох речей можемо ще дещо створити.З аркуша паперу вирвіть свою дитину. З одної сторони напишіть три кращі риси вашої дитини, а з іншої чим ви можете допомогти своїй дитині чи вчителю,щоб вашій дитині в школі було якнайкраще
14. Підведення підсумків. Закінчити батьківські збори я хочу, розповівши вам одну історію.
5. Розповідь про покоління Z: їхні особливості, унікальні можливості та проблеми. До покоління Z належать діти, народженні після початку ХХІ століття. Вони прийшли у цей світ у цифрову епоху і вже ніколи не зможуть уявити своє життя без інтернету та різноманітних гаджетів. Від самого народження вони звикають жити у світі без кордонів, але з однією поправкою, дуже часто цей світ обмежений екраном.
Що ми знаємо про дітей Z: можливості.Ці діти не ставлять зайвих запитань — вони «гуглять». Вони не запитують дорогу у перехожих — вони шукають потрібне місце за допомогою навігатора. Вони роблять покупки в інтернеті, причому не завжди в тій країні, у якій живуть.
Інформація та її сприйняття. Діти водночас виконують домашнє завдання, переписуються із кількома друзями в соцмережах та месенжерах і розмовляють з дідусем, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити. Здібність водночас бачити та сприймати інформацію із різних джерел сприяю значному збільшенню швидкості сприйняття. Малюки не чекатимуть на свій улюблений мультфільм, вони попросять батьків увімкнути його, а старші діти впораються самі. Їм не потрібно вивчати напам’ять телефони батьків та друзів — це все робить за них техніка. Більш того, їм не потрібні номери телефонів, адже для цього є безліч соціальних мереж.
Графіки і терміни.Покоління Z — мультизадачне покоління. Відмова від чітких часових меж не заважає дітям виконувати свої обов’язки і ніяк не впливає на їхнє майбутнє. Це як у відеоіграх: героєві потрібно встигнути збудувати паркан до темряви, бо нападуть вороги. Уранці та вдень герой може взагалі нічого не робити, адже умова лише одна — виконати все, доки не стемніло. Найголовніше — «Зети» все одно привчені до виконання завдань.
Прості зв’язки.У школярів багато друзів на Фейсбуці, може трохи менше приятелів в ігрових соцмережах та вони постійно «лайкають» фото вчителів в Інстаграмі.Якоюсь мірою це все здається легковажним, але, поміркуйте, які можливості для дитини у майбутньому! Наші діти мають надзвичайно широкий кругозір. Серед їхніх друзів знайдуться і терапевт, і зварювальник, і менеджер з реклами… І кожен з них зможе дати кілька порад та допомогти. Крім цього, завдяки соціальним мережам представники Z покоління завжди обізнані щодо останніх тенденцій. Якщо вміти користуватися всіма вхідними даними, така людина стає справжньою «скарбницею інформації».
З якими проблемами стикаються «Зети»?.Швидке засвоєння інформації — це дійсно дуже корисна навичка, якої бракує попереднім поколінням. Але розум, що звик до швидкого потоку та опрацювання інформації, починає нудьгувати, коли її замало і вона надається дуже повільно.
Що робити батькам дітей Z-покоління?.Перше, що роблять батьки, — накладають обмеження на «віртуальне життя» дітей, побоюючись за їхню психіку, але не дуже втручаючись у подробиці. Навіть зараз більшість батьків мають давні стереотипи про те, що комп’ютери шкідливі для наших дітей. Безумовно, не можна допускати розвитку комп’ютерної та інтернет-залежності, але потрібно зважити на те, що ми живемо у цифрову еру.
Для того щоб віртуальне життя не сильно захоплювало вашу дитину, потрібно приділяти їй більше часу та цікавитися її інтересами. Наприклад, оберіть час для відеоігор і грайте всією родиною. Якщо малюк полюбляє переглядати відео на Youtube — робіть це разом із ним. До того ж зараз дуже багато корисних мобільних додатків навіть для дітей до трьох років. Наявність улюбленої гри у смартфоні дає змогу вам розвивати дитину, маючи лише один невеличкий гаджет.
Одного разу до мудреця Румі прийшла жінка та привела свого маленького сина. «Я не знаю, що мені робити, Румі, – мовила вона. – Я випробувала вже все, але дитина мене не слухається. Він їсть занадто багато цукру! Будь ласка, поясніть йому, що це погано. Він Вас послухається, тому що дуже поважає.»
Румі подивився на дитину, на довіру в її очах і промовив: «Приходьте через три тижні.»Жінка була в розпачі. Це ж така проста річ! Чому ж ця людина нічого не сказала синові. Незрозуміло… Багато людей приходило до Румі здалеку, й він одразу допомагав вирішувати набагато складніші проблеми. Але що вдієш – вона слухняно прийшла через три тижні. Румі знову подивився на дитину та промовив «Приходьте ще через три тижні.»
Лише коли вони прийшли третього разу, Румі звернувся до хлопчика: «Синку, послухай моєї поради, не їж багато цукру, це шкідливо для здоров’я.» «Якщо Ви мені радите, – відповів хлопець, – я більше не буду цього робити.»
Мати попросила почекати дитину надворі. Вона звернулась до мудреця за поясненнями. І Румі зізнався їй, що сам завжди любив їсти цукор, тому перед тим, як давати іншому пораду, мусив сам позбутися цієї слабкості. Спочатку він вирішив, що трьох тижнів буде достатньо, але помилився…Свята людина, відома всім своєю мудрістю й духовною силою шість тижнів намагалась кинути їсти солодке, щоб просто мати право сказати хлопчикові «Синку, не їж багато цукру, це шкідливо для здоров’я».