Зустріч з батьками майбутніх першокласників НУШ або Перезавантаження за новим Стандартом
План
Обладнання: клубок, цукерки в цукерниці для поділу на групи, стікери для правил, листок із зошита для вправи «добре-погано», кольоровий папір для вправи «Рука допомоги», анкети, 2 листки ватману.
Хід зборів
1. Знайомство «Павутинка»
Зараз ми з вами познайомимось. Ми будемо передавати клубок і називати на букву свого імені якусь свою гарну рису характеру чи поведінки, але кінець свій міцно тримаємо. Клубок можна передавати кому хочеш. Сьогодні ось в цю хвилину у нас народився новий класний колектив. Ось так, як переплелась наша павутинка, так міцно переплетуться наші з вами стосунки за 4 рокі тісної співпраці. На скільки вони будуть ці стосунки і співпраця приємними і плідними буде залежати тільки від нас самих.
2.Поділ на групи
А зараз я хочу підсолодити нашу зустріч. Тому я прошу вас обрати цукерку, щоб наша зустріч була солодшою. (Батькам пропонується передати по колу цукерницю та взяти одну цукерку з чотирьох можливих ТМ (для подальшого поділу на групи) А зараз займіть місця, відповідно до кольору цукерок. Ось так пропонують сидіти і працювати в НУШ. Зараз ви самі спробуєте на собі відчути зручно це чи не дуже.
А зараз трохи теорії.
Якщо ви чули про ШІСТЬ ПОКОЛІНЬ СУЧАСНОСТІ, то можливо, чули, що ваші діти належать поколінню Z (або ЦЕНТЕНІАЛИ)
А це, в свою чергу, означає, що зараз росте покоління, яке отримує та отримуватиме освіту в моделі самонавчання та самоспрямування. Це покоління краще знає, що йому подобається і буде займатися тільки тим, що йому приносить задоволення.
В ЧОМУ Ж ОСНОВНІ ВІДМІННОСТІ ПОКОЛІННЯ «Z» ?
видами занять.
Інтернет для дітей виступає новим культурним знаряддям, яке впливає на формування психічних функцій.
Раніше діти розвивалися у взаємодії дитини і дорослого або дітей між собою, то сьогодні інтернет втручається в цю взаємодію.
Занурюючись в інтернет, діти отримують менше сенсорних сигналів з навколишнього світу. Відчуття світу може стати менш чуттєвим. Притупляться сприйняття запахів, звуків реального світу. Дитина не вчиться зчитувати ці сигнали, якщо вона весь час в інтернеті. Дослідники відзначають у зв’язку з цим спад у здатності до співпереживання та емпатії.
Діти покоління “Z” будуть мислити по іншому. Це не логічне
мислення, а візуальні образи, асоціації різного роду.
Отже, що треба знати?
Як правило, діти ходитимуть до школи з шестирічного віку, а навчання триватиме 12 років. Воно розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи, відбір до гімназій відмінять);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на 1 курс вишу. Після кожного з етапів буде проводитись державна підсумкова атестація (може бути у вигляді ЗНО), за результатами якої учнів зараховують на наступний освітній рівень. Проте після початкової школи це оцінювання слугуватиме лише для моніторингу успішності.
Закон запроваджує компетентнісне навчання.
Компетентність – це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз. Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті.
Законотворці виділили такі компетентності:
– вільне володіння державною мовою;
– здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та щонайменше однією з іноземних мов;
– математична компетентність;
– компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
– інноваційність;
– екологічна компетентність;
– інформаційно-комунікаційна компетентність.
– навчання впродовж життя;
– громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
– культурна компетентність;
– підприємливість та фінансова грамотність;
– інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.
Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як.
Він декларує дитиноцентризм та індивідуальну освітню траєкторію. Це означає, що спільно вчителі, батьки та учні зможуть обирати темп навчання, складність та заглиблення в той матеріал, який найбільш цікавий дитині.
У нас тільки що утворився новий колектив батьків. А для того, щоб ми всі почували себе в колективі комфортно, щоб уникнути різних непорозумінь і конфліктів в кожному колективі, навіть самому маленькому існують певні правила, дотримуючись яких всім буде добре. Зараз я пропоную вам самим виробити правила для нашого класного батьківського колективу. Ви попрацюєте в групах і запропонуєте свої правила. Потім ми колективно їх обговоримо і будемо їх дотримуватись. (На стікерах пишуть).
Я хочу додати свої:(реально оцінюємо свою дитину, вчитель завжди правий для вашої дитини, контролюємо, допомагаємо, а не робимо все за дитину, вчасно забираємо дитину зі школи).
Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)
У мене в класі зараз 28 учнів. Вони дуже різні. В кожного є і позитивні і негативні сторони в характері, в поведінці. Ви добре знаєте дітей, а я їх зовсім не знаю. Зараз ви мені допоможете хоч трішки їх пізнати. У вас на столах лежить папір. Зараз вирвіть із цього аркуша паперу фігурку дитини, в кого хлопчик-хлопчика, в кого дівчинка-дівчинку. З однієї сторони напишіть прізвище своєї дитини, а другу сторону розділіть пополам і з однієї сторони напишіть саму найкращу рису характеру, а з другою негативну рису характеру чи поведінки, що заважає вашій дитині. Інформація конфідеційна, тільки для мене як вчителя.
Всі знають, що один в полі не воїн. Тому мені часто треба буде звертатися до вас за допомогою щодо організації навчально- виховного процесу в класі, а також в школі. Тому зараз ми проведемо таку вправу, яка називається «Рука допомоги».
10.Поради батькам.
• Дбайте про здоров’я дитини.
• Допомагайте у пiдготовцi до школи.
• Органiзуйте робоче мiсце дитини.
• Привчайте до охайностi й порядку.
• Привчайте до самостiйностi.
•Заохочуйте найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова схвалення, якщо це дає результат, то і матеріально заохочуйте.
• Радiйте вашiй дитинi!
• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
• Будьте терплячими.
• Щодня читайте дитинi.
• Заохочуйте зацiкавленiсть та уяву дитини.