Людина не може бути вихована
безпосереднім впливом однієї особи,
якими б якостями ця особа не володіла.
А. Макаренко.
«Живі квіти землі» - так поетично назвав дітей М. Горький. Ми з вами повинні зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю розпустити пелюстки.
Тому сьогоднішня наша розмова – про відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей.
Насамперед, хочу зупинитися на дотриманні дітьми розпорядку дня, тобто розпорядку праці, відпочинку, сну, їжі, занять фізичними вправами. Інших видів діяльності протягом дня.
Сон – один з важливих елементів розпорядку дня. Під час сну весь організм відпочиває, а мозок продовжує працювати. Його кровопостачання збільшується, і температура підвищується. Кажуть, що в цей час у мозку проходить обробка інформації, яка поступила за день, проводиться її аналіз і сортування, після чого «потрібна» організму інформація закладається в пам’ять.
Тому організація сну школярів вимагає особливої уваги. Головною умовою його повноцінності є тривалість. Вона повинна відповідати вікові дитини.
Вік дитини Сон
7-10 років 11-10 год.
11-14 років 10-9 год.
15-17 років 9 - 8 год.
Скорочення сну на 2-3 години для дітей 7-10 років порушує кровообіг мозку, зменшує рух, силу нервових процесів. У 12-13 річних школярів таке скорочення сну знижує їх працездатність на 30 %.
Харчування. Увага до харчування дітей важлива тому, що у шкільному віці найбільше допускається помилок в його організації. Найбільш типовими серед них є: недостатній і нашвидку приготовлений сніданок, відмова від сніданку через дефіцит часу, нерегулярне харчування. Ці причини і зумовлюють зростання шлунково – кишкових захворювань.
Заняття фізичними вправами. Вони також повинні займати відповідне місце в розпорядку дня школяра. Фізичні вправи можуть використовуватися в різних формах: ранкова гімнастика, довгі прогулянки, різні рухливі ігри на повітрі, уроки фізкультури, заняття в спортивних секціях.
Наша розмова про здоров’я дитини буде неповною, якщо не відмітити згубний вплив на нього шкідливих звичок: куріння, алкоголю, наркотиків.
Куріння. Його називають чумою XX століття. Як повідомляє Всесвітня організація охорони здоров’я людини, куріння – це причина 20% смертей. Велике занепокоєння викликає куріння серед школярів.
А для успішної боротьби з ним потрібно знати причини, що породжують це зло. Це, по – перше, приклад дорослих і, в першу чергу, батьків; по – друге, недостатня активність у боротьбі з курінням; по – третє, недостатня дія антинікотинової пропаганди; в – четвертих, доступність тютюнових виробів для підлітків; у п’ятих реклама тютюнових виробів.
Як свідчить статистика, причини куріння серед школярів такі:
У боротьбі з курінням серед школярів, як і усіх інших аспектах виховання, необхідний постійний зв’язок школи і сім’ї. В єдності їх зусиль – запорука успіху.
Алкоголь. Вживання алкоголю абсолютно неприпустимо для дітей і підлітків. Дуже згубний вплив алкоголю на здоров’я дитини. Для 12-13 річних дітей 0,25 л горілки є смертельною дозою. Чим швидше починається вживання алкоголю, тим швидше розвивається хвороблива пристрасть до нього. Якщо регулярне вживання починається в 13-15 років, то така пристрасть виникає уже через рік, якщо в 15-17 років – через 2-3 роки якщо в 22-25 років – через 507 років.
Питання для обговорення.
Як фізичне виховання дітей у вашій сім’ї впливає на формування особистості?
Розкажіть про організацію відпочинку у вашій сім’ї.
Яких заходів повинні вжити батьки, щоб попередити нещасні випадки з дітьми під час дозвілля?
Як ви реагуєте на шкідливі звички своїх дітей?
Які заходи повинні вжити батьки, щоб запобігти сталості дітей до шкідливих звичок?
Анкета
Вільний час, відпочинок
6. Яким видом спорту Ви займаєтесь?
1.(запишіть)__________________________________________________
2. Зовсім не займаюсь спортом.
7. Що вам подобається читати? (позначте все, що підходить)
- Газети.
- Журнали для молоді.
- Триллери.
- Детективи.
- Пригодницькі романи.
- Історичні романи.
- Фантастику.
- Любовні романи.
- Науково – популярну літературу.
- Поезію.
- Російську та зарубіжну літературу.
- Релігійну літературу.
- Біографії великих людей.
- Енциклопедії, словники.
- Збірки анекдотів, комікси.
- Інше.
- Практично не читаю.
8. Назвіть свого улюбленого вітчизняного й зарубіжного письменника, поета (можна навести декілька імен)
- Вітчизняні: ______________________________________________________
- Зарубіжні:_______________________________________________________
9.Назвіть свій улюблений вітчизняний і зарубіжний фільм (можна навести кілька назв та імен)
- Вітчизняні:______________________________________________________
- Зарубіжні:_______________________________________________________
10. Назвіть вашу улюблену сучасну групу або виконавця (можна навести кілька назв та імен)
- Групи:__________________________________________________________
- Виконавці:_______________________________________________________
11. Які свята Ви особливо любити відзначати? (назвіть три-чотири свята)___________________________________________________________
12. Ви часто буваєте у компанії? (позначте один варіант відповіді)
- Так, часто.
- Іноді буваю.
- Майже зовсім не буваю.
13. Що Ви зазвичай робите, коли зустрічаєтеся зі своєю компанією? (позначте не більш трьох відповідей)
- Йдемо в клуб, на дискотеку.
- Збираємося у кого – небудь вдома. Базікаємо, слухаємо музику.
- Проводимо час на вулиці.
- Йдемо у кіно.
- Відвідуємо концерти.
- Ходимо у кафе, бари.
- Обговорюємо цікаві для нас теми.
- Інше.
14. Які якості ви особливо цінуєте в своїх друзях? (позначте 3-4 якості)
- Порядність.
- Чуйність.
- Легкий характер.
- Гумор, дотепність.
- Вірність, надійність.
- Розум.
- Стриманість.
- Щедрість.
- Фізичну силу.
- Твердість характеру.
- Доброту.
- Розуміння.
- Інше.
- Не можу відповісти.
Сім’я.
Назвіть людей, які проживають разом із Вами?
______________________________________________________________________________________________________________________________________
Що для вас значать Ваші батьки?(позначте варіант відповіді)
Яким чином ви відзначаєте родинні свята?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи відчуваєте Ви подяку до своїх батьків, за що?(позначте три-чотири варіанти відповіді)
Вкажіть якості, якими повинні володіти ваш майбутній чоловік (дружина)
Я і суспільство.
Як Ви вважаєте, чи є у дітей свої права?
Чи довелося Вам захищати свої права, інтереси? Якщо так, то яким чином?
Яким чином Ви цікавитеся політикою?
Що Ви вважаєте шкідливими для здоров’я та життя людини? (напишіть)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________.