розробка батьківских зборів

Про матеріал
В. О. Сухомлинський: «Дитина - дзеркало сім'ї; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері та батька.»
Перегляд файлу

Відділ освіти Мангушської районної адміністрації

 

 

 

РОБОТА

з теми

«Я - друг своїйдитині».

Майстер – клас з проведення батьківських зборів

 

 

Укладач  Лелюх Олена Павлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мангуш-2020


Майстер-клас  присвячений питанням проведення батьківських зборів в умовах сучасної школи, розрахований на класних керівників, що прагнуть освоїти сучасні підходи до проведення батьківських зборів.

Мета майстер - класу: показати варіативну форму проведення батьківських зборів завдання:

1. Ознайомити учасників майстер-класу з однією з технологій проведення батьківських зборів.

 2. Залучити учасників майстер класу в обговорення проблеми.

 3. Збагачення досвіду роботи класних керівників.

Учасники майстер-класу: педагоги,

Вступ

 

У документах ЮНЕСКО про освіту XXI століття головна ідея сформульована так: «Неперервна освіта повинна перетворитися на процес неперервного розвитку людської особистості... Вона має дати змогу людині зрозуміти саму себе, навколишнє середовище і сприяти виконанню соціальної ролі в суспільстві». Згідно з документами про реформування освіти в нашій країні ми розглядаємо завдання формування особистості молодої людини як першочергове. В навчально-виховному процесі впроваджуються інноваційні підходи, ідеї, концепції, у центрі яких — особистість дитини, учителя, батьків із їхніми потребами та інтересами, життєвими проблемами і драмами, успіхами і досягненнями.

Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім'ями учнів.

З-поміж багатьох функцій, які виконує сім'я, найважливіша - виховна. Однак кризові явища, притаманні сучасному українському суспільству, економічні труднощі гальмують адаптацію сім'ї як соціального інституту до нових умов, негативно позначаються на її виховній ролі. Сьогодні не кожна сім'я готова взяти на себе всю відповідальність за соціалізацію дітей.

 В більшості випадків у батьків немає ні найменших підстав для присутності на  зборах, де класний керівник в фарбах розписує всі відомі йому негативні кроки і вчинки нещасної дитини або читає нудні нотації про те, як батькам треба виховувати їх власних дітей.

 Як же підвищити мотивацію батьків до відвідування батьківських зборів? Як домогтися, щоб батьки захотіли бути корисними школі? Як вивести батьків з їх пасивної позиції?

 В першу чергу, необхідна варіативність форм при проведенні батьківських зборів.

 

Практика свідчить, що досягти високих результатів у вихованні дітей та корекції їхньої поведінки можна тільки спільними зусиллями працівників закладів освіти та сім’ї. Адже сім’я – одна з найвеличніших цінностей, створених людством за період його існування.

 Яким воно має бути сьогодні? Нетрадиційним! Це означає, що на батьківських зборах повинні використовуватися такі методи і прийоми, які активізують увагу втомлених після роботи батьків, сприяють більш легкому запам'ятовуванню суті бесід, створюють особливий настрій на доброзичливу, відверту та ділову розмову

 В результаті багаторічної роботи, проб і помилок, я внесла невеликі зміни в уже всім відомі форми проведення батьківських зборів, стала активно застосовувати інформаційні технології при підготовці і проведенні батьківських зборів. В результаті я підвищила інтерес батьків до питань виховання дітей, підвищила їх явку на збори, активізувала батьків на рішення проблем виховання.

У даній роботі розкрита актуальність використання тренінгу в роботі класного керівника.

На сьогоднішній день однією з ефективних форм роботи з батьками визнаний соціально-психологічний тренінг.

Психологічний тренінг як метод активного соціально-психологічного навчання в даний час являє собою один з найбільш затребуваних і динамічно розвиваючихся видів психологічної роботи. Тренінги знаходять широке застосування при наданні психологічної допомоги, у викладанні психології, при організації роботи в молодіжних клубах, дитячих оздоровчих таборах і т.д. Їх проведенням активно займаються психологи, а також багато педагогів і соціальні працівники. Даний метод дозволяє ефективно вирішувати завдання, пов'язані з розвитком навичок спілкування, самоконтролю і самопізнання, активізацією творчого потенціалу.

На думку В.В. Зарецького,   В. К. Рябцева, В.В. Ряшин, людина засвоює інформацію швидше, якщо навчання проходить інтерактивно, коли він має можливість одночасно з отриманням інформації обговорювати неясні моменти, задавати питання та закріплювати отримані знання, формувати навички поведінки. Такий метод залучає учасників в процес, а сам процес навчання стає легше і цікавіше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Роль сім'ї у формуванні особистості дитини. 

Завдання: Донести до батьків, що сім'я відіграє найважливішу роль у формуванні особистості дитини.  За допомогою різноманітних вправ і тестів  визначити тип батьків і розповісти про їх особливості. 

Форма: Збори за планом психолого-педагогічної освіти. 

 

Хід зборів

Новонароджені всюди плачуть однаково.

Коли ж вони виростають,

у них виявляються не однакові звички.

Це - результат       виховання.    

СюньЦзи

(Слайд 2)

Вступне слово вчителя.

- Доброго дня, шановні батьки. Я пропоную почати нашу зустріч зі знайомства з деякими висловлюваннями  про молодь і зясувати, наскільки, на ваш погляд, вони справедливі.

 (слайд 3)

1) «Наша молодь любить розкіш, вона погано вихована, насміхається над вчителями, не поважає людей похилого віку, суперечить батькам».

2) «Наша молодь розбестив до глибини душі, вона ніколи не буде схожа на молодь минулих часів. Молоде покоління не зможе зберегти нашу культуру».

3) «Наш світ досяг критичної стадії. Діти більше не слухають своїх батьків. Мабуть, кінець світу вже не далекий ».


- Чи згодні ви з такою характеристикою сучасної молоді?

 

 - А парадокс в тому, що перший вислів належить Сократу (слайд 4),

другий знайдено в глиняному горщику, він 3000 років зберігався в руїнах Вавилона(слайд 5).

http://vestnikk.ru/uploads/posts/2017-07/1499870422_1.jpg

Останні слова сказав єгипетський жрець 4000 років тому. (слайд 6)

Картинки по запросу египетский жрец

 (слайд 7)

 Парадокси ... Ми іноді стикаємося з ними в житті, особливо коли намагаємося виховати добру і слухняну дитину, що вміє слухати і чути, співпрацювати, йти на компроміс, відстоювати свої інтереси, розуміти свої можливості, поважати і любити. Сьогодні ми і поговоримо про парадокси виховання.

 - Підніміть руки ті, хто постійно проводить зі своєю дитиною виховні бесіди, пояснює правила поведінки, аналізує проблеми, вчинки, наставляє? Дякуємо.

 Всі батьки в нашій аудиторії і в світі виконують свою батьківську місію виховання.

 - А тепер підніміть руки ті, хто хоч раз у житті вимовляв фрази по відношенню до своїх дітей: «Скільки не говори, нічого слухати не хоче» або «Кажу, кажу, а все без толку».Дякуємо.

 Я думаю, що розмірковуючи над темою сьогоднішньої зустрічі «Я - друг своїй дитині», ми дізнаємося одну з причин, яка заважає нам бути почутими своїми дітьми, задумаємося, чому вони не завжди надходять так, як ми їм радимо, наставляємо.

В наші дні батьками бути дорого і важко.  Пояснюється такий стан матеріальними проблемами сім'ї в сучасному суспільстві.  Головне питання, що стоїть перед ними:

- як прожити; 

- будь-що одягнути і взути дітей; 

- як їх вивчити і вилікувати.

 Все це збільшує напругу в сім'ї, конфлікти між чоловіком і дружиною безпосередньо позначаються на дітях: їх вихованні, розвитку, організації дозвілля, розваг і т.д.  Матеріальні негаразди викликають зміни в системі моральних цінностей, етичних норм.  При поясненні поняття «сім'я» тлумачні словники виділяють такі її ознаки, як спільність побуту, взаємна допомога і моральна відповідальність.

Ми з дитинства виховані на тому, що сім'я - це опора, фортеця, основа основ.  Відомо вплив батьківського дому на благополуччя сімейного життя дітей.  Уявлення про щастя кожна людина пов'язує з родиною: щасливий той, хто щасливий у своєму домі.  Більш того, вчені вважають, що неблагополучні сім'ї породжують неблагополучних людей з низькою самооцінкою, що штовхає їх на злочини.  Дійсно, сім'я - це одне з небагатьох місць, де людина може відчути себе особистістю, отримати підтвердження своєї значущості та унікальності. 

Сім'я дає перші уроки любові, розуміння, довіри, віри.  Батьківська любов з одного боку, довіра дитини до батьків - з іншого, створюють абсолютно особливі умови для пізнання світу, людських відносин, прав і обов'язків. 

Сім'я відіграє важливу роль у формуванні особистості людини.  Батьки - перші вихователі і вчителі дитини.  У повсякденному спілкуванні з батьками вона вчиться пізнавати світ, наслідує дорослим, набуває життєвого досвіду, засвоює норми поведінки.  Чи буде початковий досвід спілкування дитини з дорослими позитивним, залежить від того, яке місце вона займає в сімейному колективі.  Якщо дорослі всю свою увагу концентрують на тому, щоб задовольнити будь-яке бажання, будь-яку примху малюка, створюються умови для процвітання егоцентризму.  Якщо ж дитина не отримує необхідної уваги, ласки, розуміння, вона може почати домагатися цього, використовуючи різні способи, в тому числі впертість, примхи.  Там, де дитина рівноправний член сім'ї, поділяє спільні турботи, виконує (в міру своїх можливостей) певні обов'язки, створюються більш благополучні умови для формування у неї активної позитивної життєвої позиції.

3. Сценка «Дитина-статуя». (Слайд 7)

 Зараз ми з вами розіграємо сценку, якій дамо назву «Статуя дитини», і на власні очі переконаймося, наскільки і в якій мірі важливо бачити, розуміти і любити дитину-учня.

 Для цього потрібен один бажаючий, який зіграє роль дитини.

Коли  хтось викликався виходити зіграти роль дитини, я пропоную: «Виберіть серед присутніх будь-яку людину, в якій ви побачите підтримку». Потім прошу встати за спиною «моєї дитини», докласти руки до його спини і не відпускати їх під час усієї дії.

- Ти - моя маленька дочка, моя першокласниця. Ми з тобою поспішаємо до школи. Нам треба встигнути. Ти дуже енергійний дитина, дуже допитлива, задаєш  купу питань. Навіть в той момент, коли ми, підстрибуючи,  йдемо школи. Я беру тебе за руку, і ми біжимо.

  • Мама, а що там таке, подивися! - кажеш ти.
  • Дивись під ноги, вічно спотикаєшся! Що ти крутиш

головою? Дивись на дорогу.

Перестань витріщатися! - я тобі відповідаю.

 У цей момент дитина закриває очі, я дістаю шарфик і зав'язую доньці очі.

 І ми далі поспішаємо до школи. По дорозі зустрічаю свою подругу, і по ходу руху починаю з нею обговорювати минулий день. Дочка уважно слухає, а потім каже:

- Мама, мама, ти чула, як проспівала пташка? А хто такий дядькоМихайло?

- Ти що втручаєшся в дорослу  розмову? І взагалі, тичого вуха розвісила, як не соромно підслуховувати! Закрий швидкосвої вуха!

(Після цієї фрази я зав'язую дівчинці вуха шарфиком.)

Попрощавшись з моєю подругою, біжимо далі. При цьому я постійно дивлюсь на годинник, щоб не запізнитися.

  • Ой, який сьогодні день, буде здорово! Мам, мене Марійка чекає, я

їй пообіцяла принести ластик, той, що ...

  • Відчепись! Ти що розбовталася, ніколи зараз, ми запізнюємося.

Ти можеш, нарешті, помовчати! Швидко рот закрий!(Я зав'язую рот ще одним шарфиком.)

 Хапаю дитину за руку, і ми рухаємося далі. Дівчинка вже мовчить, але починає піднімати на ходу якусь гілочку. Я б'ю її по руках і кажу, яка вона неслухняна:

 - Що у тебе за руки, що ти їх весь час кудись сунеш, не можеш без цього! Викинь, я тобі сказала! Прибери руки! (Зав'язую руки шарфиком.)

 Але тут дочка починає скакати, задирати ноги. Я в жаху кричу на неї:

- Ти де цьому навчилася? Це ще що таке? Припини дриґати ногами. Стій струнко!(І в цей раз я зав'язую ноги.)

Я дивлюся на годинник, нервую, що ми не встигаємо, і починаю підганяти дитину:

- Що ти йдеш, як копуха, роби крок ширше, ти що, ходитирозучилася? Йди швидше! Дай руку! Це не руки, а крюки - ні писатинормально, ні тримати нічого не вміють! Дивись на дорогу, неспотикайся, що ти як сліпець ідеш! Та не мовчи ти, я з тобоюрозмовляю, глухомань!

(І в цей момент я прошу всіх в кабінеті вимовляти голосно ті фрази, які належать їм.)

 Дитина починає хникати. Я вже майже кричу на неї:

- Що ревеш ?! Що ти плачеш, я тебе питаю, ворона.Нічого ревіти! Ганьбиш тільки мене! Я кому сказала – перестаньревіти, ти чуєш мене?

(При цих словах я дуже сильно перев'язую живіт)

 І продовжую пиляти свою дочку за те, що вона нічого не вміє.

Я незадоволена всім, що вона робить, забувши про те, що сама ж все їй зав'язала, та ще хочу, щоб у неї все вийшло, і причому - обов’язково добре.

Потім я питаю у дочки, що їй хочеться розв'язати. Найчастіше - це живіт, так як він туго перев'язаний, і це саме «хворе місце». Їй все заборонили, та ще й плакати не можна, тобто наклали заборону на почуття. Дитині це найважче перенести. Кожен має право відчувати те, що він відчуває. Але дорослі часто здатні відібрати і це право.

 Потім я розв'язую по черзі те, про що просить дівчинка. І, коли все вже розв'язане, я питаю її:

- Що ви відчували протягом усієї дії?

- Про що думали?

- Що було підтримкою в сценці, що допомагаловинести несправедливі слова? (Виявляється, що та людина,яка стояла позаду і весь час підтримувала)

 Шановні батьки, я думаю, що ви погодитеся з тим, що цією підтримкою, опорою є ми, батьки. І добре, коли ця підтримка опиняється поруч в потрібний момент. А як же тій дитині, у якоїїї немає?

 Ось в такий стан ми, дорослі, вганяємо свого хлопчика або дівчинку і при цьому переслідуємо благородні цілі виховання. Чи буде це позитивною педагогікою?

Відеоролик «Прищеплення  любові» (слайд 8)

Сім'я - першоджерело і зразок формування міжособистісних відносин дитини, а мама і тато - зразки для наслідування. Не існує іншого такого інституту, крім інституту сім'ї, яка так точно визначає закономірності формування майбутньої людини. За поведінковими проблемами, особливостями дитячих взаємин, навіть шкільними труднощами видно дорослі - їх погляд на світ, їх позиція, їх поведінкові стереотипи.

Проблеми дитини неможливо вирішувати і розглядати тільки як шкільні або поведінкові, маленька людина залежна від ситуації і оточення, в яких знаходиться. Щира зацікавленість дорослих - батьків, педагогів - в кожному  моменті його життя, створює гарну можливість для розвитку позитивних дитячо-батьківських взаємин. Ці слова чуються від рідних, від друзів, від чужих, від перехожих, учителів ... Що ж робити? Як себе вести? Що робити?

 Сім'я - школа почуттів. Спостерігаючи за ставленням дорослих, їх емоційними реакціями, і, відчуваючи на собі різноманіття проявів почуттів близьких йому людей, дитина набуває морально-емоційний досвід. Важливо, які емоційні враження він отримує в дитинстві - позитивні чи негативні; які прояви дорослих спостерігає: турботу, доброту, сердечність, привітні обличчя, спокійний тон, гумор або суєту, напруженість, буркотливість, заздрість, дріб'язковість, похмурі обличчя. – все це своєрідна азбука почуттів, перша цеглинка в майбутньому становленні особистості людини.

 Вислів В. О. Сухомлинського: «Дитина - дзеркало сім'ї; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері та батька.»

 А зараз пропоную продовжити нашу зустріч правилом «Трьох глечиків», які ми заповнимо в процесі роботи.

(На дошці або зображення трьох глечиків).

Глечик Розуму

Глечик Розуму

Картинки по запросу картинка три  керамічні глечика

1. Глечик «Розуму» - він розкриває проблему, допомагає її побачити. Його заповнюють ваші думки, роздуми, шляхи пошуку рішення.

2. Глечик Серця - його ми заповнимо мудрістю батьківської любові, яка так потрібна нашим дітям.

3. Глечик Опори - там зберігається посох, на який ми дорослі, можемо спертися на важкому шляху виховання.

 Зараз ми з вами будемо їх наповнювати.

 Психологи кажуть, що очі наших дітей - це маленькі фотоапаратики, якими вони фіксують все, що відбувається в родині. З перших днів життя дитина засвоює соціальний досвід, як би запам'ятовуючи його. Це схоже на фотографію. Побачив - сфотографував. Навколишній світ, явища і події, вчинки людей.

Батьківський приклад є одним з найбільш важливих аспектів виховання дитини. Цим питанням з точки зору педагогіки поглиблено займався Л.М. Толстой. Наша дитина - це відображення наших вчинків, прагнень, способу життя і моральних принципів. Ніякі слова, вмовляння, повчання не допоможуть так, як приклад батьків. Діти в усьому беруть приклад, перш за все, з батьків, а потім вже з інших.

 Щоб наповнити ваш глечик Розуму пропоную згадати  притчу Л.Толстого «Старий дід та онук», (або  подивитись відео).

(слайд 9) 

"Старий дід і онучок"
Став дід дуже старий. Ноги у нього не ходили, очі не бачили, вуха не чули, зубів не було. І коли він їв, у нього текло назад з рота. Син і невістка перестали його за стіл саджати, а давали йому обідати за піччю. Знесли йому раз обідати в чашці. Він хотів її посунути, та впустив і розбив. Невістка стала лаяти старого за те, що він їм все у будинку псує і чашки б'є, і сказала, що тепер вона йомудаватиме обідати в лоханці. Старий тільки зітхнув і нічого не сказав.

Сидять раз чоловік з дружиною у будинку і дивляться - синочок їх на підлозі дощечками грає – щось злагоджує. Батько і запитав: "Що ти це робиш, Михайло"?  Михайло відповів: "Це я, батько, лоханку роблю. Щоб, коли ви з мамою старі будете,  вас з цієї лоханки годувати".

Здавалося б, тут і кінець цієї притчі. Що можна ще додати до сказаного?!  Але Толстой додає: Чоловік із дружиною подивилися один на одного і заплакали. Їм стало соромно за те, що вони так кривдили старого; і стали відтоді саджати його за стіл і доглядати за ним.
 Безумовно: те, що сьогодні дітибачать у себя в вдома, так або інакшевпливає на їхнюповедінку у майбутньому. Про це чітко сказав «бестселер» німецького Відродження Себастьян Брант.

Дитина вчиться тому,

Що бачить у себе в будинку:

Батьки  прикладйому.

- Над чим змусив вас замислитись ця притча? (Відповіді батьків)

- Яку проблему вона висвітлила для нас? (Відповіді батьків)

- А зараз я попрошу вас відповісти на питання: «Чи можна назвати слово найкращим методом виховання?» (Відповіді батьків)

 Досвідченіший швейцарський педагог Йоганн Генріх Песталоцці закликав батьків дуже обережно поводитися з цим інструментом впливу. Спочатку дитині необхідна щира турбота і безумовна любов, потім - зразок поведінки і моральності самих батьків. І тільки потім словами можна називати ті вчинки, які робимо самі.

  Безумовно, задушевна бесіда є прекрасним способом спілкування. І наставляти дитини батьки зобов'язані, і зауваження вчасно зробити треба. Але якщо ваші слова розходяться з вашими справами, вони сказані даремно.

 Наведіть приклади з життя, коли ваші слова розходяться з вчинками.

Наприклад: Якщо ми говоримо, що брехати не можна, а самі, не бажаючи розмовляти по телефону, говоримо дитині, щоб сказав, що нас немає вдома, то тим самим ми здійснюємо реальна дія зла, яке перекреслює наші моралі. Якщо ми вчимо дитину шанобливо ставитися до жінки, а самі нешанобливо ставимося до дружини, то таке виховання є лицемірством і нічого, крім роздратування і недовіри, не викликає. Якщо ми вчимо дітей працювати, а самі ліниві і не можемо робити елементарну роботу, то наших дітей важко буде привчити до праці.

Батьки не замислюються про свої дії, які потім повертаються бумерангом через вчинки дітей. Дуже важко тоді буває змінити себе і свій спосіб життя.

 А.С. Макаренко писав в своїй «Книзі для батьків»:«Ваша власна поведінка- вирішальна річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте, або повчаєте його, або наказуєте йому. Ви виховуєте його в кожен момент вашого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома ».

 Нехай слова мудрих педагогів залишаться у вашому глечику Розуму і будуть йому найкращим порадником у вихованні дитини.

Зараз нам належить заповнити глечик Серця.

 Подумайте та запишіть на аркуші паперу правила, виконання яких ви вимагаєте від дитини. А тепер чесно і відверто зізнайтеся собі, які з цих вимог ви в своєму житті не виконуєте. Закреслюйте їх. Ще раз перевірте те, що залишилося. Якщо ви можете показати дитині приклад в «не закреслених» правилах, то можете сміливо, з чистою совістю, вимагати їх виконання. Згадайте свої домашні розмови. У них найчастіше проявляється ваше справжнє ставлення до оточуючих людей, подій, речей. І чому б ви потім не вчили дитини, почуте їм у домашній невимушеній обстановці стане підсвідомим мотивом в життя. (Дати батькам час поміркувати).

 Відкрийте свої серця для мудрості цих простих порад, виконання яких завжди складно, але так необхідно, вони допоможуть вашим дітям вас почути.

 Нам залишилося дістати посох з глечика Опори.

 Назвіть імена Великих педагогів, чиї висловлювання звучали сьогодні на нашій зустрічі: А.С.Макаренко, В. А Сухомлинський, Г. І. Г. Песталоцці, Л. Толстой. Я пропоную вам поповнити вашу сімейну бібліотеку чудовими книгами мудрих педагогів. Їхні праці по вихованню будуть вашою опорою на важкому шляху виховання.

 

 Вправа «цветик-семицветик»

Мета: навчання навичкам взаєморозуміння, вербалізації своїх думок і почуттів.

 Кожна діoда отримує квітку c сім'ю пелюстками, на кожному з яких сформульовані незакінчені пропозиції і залишено вільне місце для відповідей. Перш ніж учасники приступлять до роботи, тренер збирає всіх в колі і пояснює правила виконання вправи, продемонструвавши відповіді на власному прикладі

 Дорослий і дитина по черзі завершують пропозиції. Якщо відповіді в діодах вирішено давати письмово, можна взяти пелюстки додому і попросити інших членів сім'ї продовжити пропозиції. Відповіді на питання повинні бути короткими.

 Варіанти незакінчених пропозицій на пелюстках можуть бути наступними:

- Я радію, коли ...

- Мені весело, коли ....

- Я хвилююся, коли ....

- Я засмучуюся, коли ...

  - Мені хочеться плакати, коли ...

  - Я люблю, коли ....

  - Я хочу, щоб ти...

Після закінчення вправи представники діод діляться своїми враженнями у вільній формі, за бажанням можуть розповісти, що їх здивувало у відповіді партнера.

 Хочеться закінчити роздуми про особистий приклад батьків у вихованні невеликим побажанням:

 - Якщо ви помилилися, вчинили неправильно, не соромтеся зізнатися. Пояснивши дитині причини такої поведінки, показавши, як ви шкодуєте про те, що трапилося, ви демонструєте приклад перемоги над характером.

 Чи знаєте ви, що в книгу рекордів Гіннесса занесли одне дивовижне слово з мови американських індіанців - «маміхпапінатапа». Удостоїлося воно такої честі за те, що виражає суть такого поняття: «Дивитися одне на одного в надії, що кожен першим зробить те, чого хочуть обидва, але не роблять цього в надії, що це зробить інший».

 Згадайте хоча б одну таку ситуацію з власного життя і дайте відповідь: «Чого ж хочуть обидва?». Примирення.Вибачитися за навмисні чи мимоволі завдані образи, пробачити ...

 

Казка «Пробач»

 Одного разу там, де потрібно було вимовити Слово, зустрілося Мовчання з Мовчанням. За один крок до біди, що насувається, впізнали один одного дві гіркі образи. Їх погляди висловлювали самотність і порожнечу, в них було щось тужливе.

 Раптом розверзлася безодня між ними, а за спиною встали непрохідні скелі. Жахнулися Мовчання і Мовчання. Вони побачили кінець своєї дороги і усвідомили, що їм не судилося разом жити, а судилося їм разом померти.

Німі губи стиснулися, вони болісно шукали Слово. Їх сили закінчувалися ... І потягнулися руки назустріч, і Слово народилося: «Пробач!»

 

Підбиття підсумків.

 Один мандрівний шукач істини побачив великий камінь, на якому було написано: «Переверни і читай». Він насилу перевернув його і прочитав на іншій стороні: «Навіщо ти шукаєш нового знання, якщо не звертаєш увагу на те, що вже знаєш?»

 Батьки аналізують отримані педагогічні рецепти, обговорюють їх спільно.

Обговорення притчі про перевернутий камінь.

 Ця притча якнайкраще підтверджує наша сьогоднішня розмова про наших дітей. Найчастіше проблеми в поведінці наших дітей, їх труднощі в нас самих: в нашому диктаті і потуранні, в нашій брехні і дворушництві, в нашому егоїзмі і себелюбстві. Необхідно подивитися на проблему очима дитини і тоді військові дії, які ви ведете з дитиною, перестануть бути необхідними, а в душі запанує мир і душевний комфорт. Найголовніші слова, які сьогодні потрібно сказати своїй дитині «Я тебе люблю, ми поруч, ми разом, ми все подолаємо. Я – твій друг.».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Помаліна Анастасія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
4425
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку