Батьківський всеобуч "КОМП’ЮТЕР І РОЗВИТОК СУЧАСНОЇ ДИТИНИ"

Про матеріал

ЯКЩО ВАШІЙ ДИТИНІ ВІД 6 ДО 10 РОКІВ

Найважливішою потребою вашої дитини є спілкування, адже саме так вона набуває до­свід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей, формується її особистість. Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширю­вати знання про оточуючий світ. Також зберігається висока потреба русі, в зов­нішніх враженнях, провідними видами діяльності є навчання і гра.

Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп'ютерні ігри.

Перегляд файлу

З думкою про Вас

 

КОМП’ЮТЕР І РОЗВИТОК СУЧАСНОЇ ДИТИНИ

Слайд 1.

Інформаційні-технології (комп’ютер, мобільний телефон, Інтернет) стали природною частиною життя сучасної молоді. Причому вік користувачів ПК невпинно зменшується і вже ніхто не дивується, якщо трирічна дитина з легкістю вмикає ПК і знаходить на Робочому столі ярлик улюбленої гри, а невміння працювати з комп'ютером серед дітей шкільного віку вже можна порівняти з невмінням писати й читати.

Слайд 2.

ЯКЩО ВАШІЙ ДИТИНІ ВІД 6 ДО 10 РОКІВ

Найважливішою потребою вашої дитини є спілкування, адже саме так вона набуває до­свід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей, формується її особистість.  Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширю­вати знання про оточуючий світ. Також зберігається висока потреба русі, в зов­нішніх враженнях, провідними видами діяльності є навчання і гра.

Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп'ютерні ігри.

Слайд 3.

Сучасні комп’ютерні ігри орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій ігровій формі засвоюють основи письма і лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до са­мостійної роботи і складають уявлення про навколишній світ. Існує багато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкільного віку до економіки, соціології, історії, літератури.

Інтерактивні ігри на кшталт «розфарбуй сам» містять коментарі, що по­яснюють і спрямовують дії дитини. Працюючи з такими програмами, дитина має можливість оцінювати, доопрацьовувати і виправляти результати власної праці, розвивається мислення і просторова уява. Діти із задоволенням проходять етапи на­вчальної гри знову і знову. Численні повторення сприяють кращому за­своєнню навчального матеріалу та стимулюють до самостійного пошуку найбільш ефективних шляхів вирішення поставлених задач.

Слайд 4.

Складається враження, що комп'ютерні ігри абсолютно не­шкідливими і навіть корисними. Вони, при користуванні ними у межах здоро­вого глузду, дійсно можуть мати навіть психотерапевтичний ефект, сприяють зняттю напруги, стресу, зниженню рівня тривоги і послабленню депресивних станів. Проте, у випадку зловживання, такі ігри призводять до прямо протилежного ефекту, сприяючи повному відчуженню від реальності та створенню психологічної за­лежності.

За ступенем впливу на гравця найбільш потужними є рольові комп'ютерні ігри, які можуть призвести до повного самоототожнення дитини з комп'ютерним героєм, дитина отримує можливість своєрідної самореалізації у віртуальному світі. При цьому якості героя (сміливість, сила, надзвичайні здібності та ін.) вона автоматично приміряє на себе. Повернення в реальність позбавляє гравця багатьох можливостей і робить безпорадним перед проблемами, що існують в реальності.

У нормальному стані відбувається короткочасове поринання гравця у вірту­альну реальність з метою зняття напруги, відволікання від побутових проблем. У випадку відхилення від норми, дитина повертається у реаль­ний світ на короткий проміжок часу, тільки щоб поїсти, попити і трохи поспати.  Таку залежність, як правило, помічають рідні і близькі користувача за змінами у по­ведінці, інтересах і режимі дня.

Слайд 5.

ПСИХОЛОГІЧНІ СИМПТОМИ:

  •     ейфорія під час роботи за комп'ютером;
  •     неможливість зупинитися;
  •     постійне збільшення кількості часу перебування за комп’ютером, в Інтернеті;
  •     зневага родиною і друзями;
  •     відчуття тревоги, роздратованості в періоди перебування поза комп’ютерною грою;
  •     брехня про свою діяльність своїм близьким;
  •          проблеми з навчанням.

Слайд 6.

ФІЗИЧНІ СИМПТОМИ:

  •     біль в області зап'ястя через тривалу перенапругу м'язів;
  •     сухість в очах;
  •     головний біль;
  •     біль у спині;
  •     нерегулярне харчування;
  •     зневага особистою гігієною;
  •     порушення сну.

Слайд 7.

ЯК ЗАХИСТИТИ ДИТИНУ

Не встановлюйте комп'ютер у кімнаті дитини. Найкраще віддати перевагу розташуванню комп'ютера у кімнаті загального користування. Так буде легше здійснювати контроль за ді­яльністю дитини в інтернеті та обмежувати час її перебування за комп'ютером.

  • Нормуйте час перебування дитини за комп'ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджу­ватися за комп'ютером перед сном і вночі.
  • Використовуйте програмне забезпечення, що відключає ПК після закінчення визначеного часу (Time-Scout).
  • Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина і слідкуйте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку. Тому не дозволяйте їй тривалий час грати в одну гру.

  • Якщо дитина любить грати в комп'ютерні ігри, можна запропонувати їй цікаві навчальні та розвиваючі програми.
  • У дитини мають бути альтернативні інтереси та обов'язки :
  • Коли дитина продовжує надмірно захоплюватися комп'ютерними іграми та інтернетом і ви не взмозі самостійно впоратися з проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога. Адже наслідки можуть бути дуже серйозними.

Слайд 8.

  • Тривале перебування за комп'ютером у статичному положенні викли­кає порушення кровообігу і провокує застійні явища в організмі дитини, що, в свою чергу, сприяє виникненню або загостренню захворювань опорно-ру­хового апарату, шлунково-кишкового тракту, судинним порушенням. Концент­рація погляду на екран монітора і неправильне освітлення негативно впливають на зір.

Існують часові норми перебування за комп'ютером для дітей різного віку:

Згідно з нормами, визначеними Міністерством охорони здоров'я України, неперервне перебування за комп'ютерам впродовж доби не повинно перевищувати:

 

-10 хв.

-15 хв.

-20 хв.

-30 хв.

       1-2 клас

3-5 клас

6-7 клас

8-10 клас

Для дітей 1 класу загальний час використання комп'ютера з рідкокри­сталічним монітором має обмежуватися 30-45 хвилинами на тиждень, 2-3 кла­сів - 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу, 4-6 класів - 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу.

 

 

Слайд 9.

  • Пам'ятайте - надмірне спілкування у Мережі може спричинити кібер комунікативну залеж­ність, а захоплення комп'ютерними іграми - перерости в ігроманію.

Слайд 10.

Слід пам'ятати, що ставлення дитини до комп'ютера та інтернета формують дорослі на власному прикладі. Батьки повинні, перш за все, вирішити, для чого по­трібен родині комп'ютер: для роботи, навчання, спілкування чи тільки для ігор. А, можливо, для того, щоб спрямувати інтереси дитини з небезпеки вулиці в «безпечний» кіберпростір?

Діти проявляють підвищену зацікавленість до всього нового, яскравого, незвичайного, вони найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища, більш допитливі, ніж дорослі, і використовують інтернет у якості одного з уні­версальних способів дослідження і пізнання навколишнього середовища. Проте діти є найбільш вразливими перед інформаційними і про­грамно-технічними загрозами.

Слайд 11.

матеріалам непридатного для дітей та протизаконного змісту - порнографіч­ним, тим що пропагують наркотики, психотропні речовини й алкоголь, теро­ризм сектантство, національну, класову, соціальну нетерпимість і нерівність, асоціальну поведінку, насилля, агресію, суїцид, азартні ігри, інтернет-шахрайство, та матеріалам, що містять образи, наклепи і неналежну рекламу.

 Тому увага батьків до інтернет-безпеки дітей є дуже важливою.

Чим молодший вік, тим більше уваги слід приділяти спільному використанню інтернету. Маленькі діти повинні виходити в інтернет лише під наглядом дорослих щей тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів і при спілкуванні.

Слайд 12.

Батьки повинні:

  • Виявляйте зацікавленість до віртуального життя вашої дитини та не ігноруйте питання, що від неї надходять.
  • Користуйтесь програмами батьківського контролю.
  • Вживайте спеціальне сучасне програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує ваша дитина.
  • Застосовуйте засоби блокування небажаного контенту.
  • Застосовуйте функції блокування вікон, що вспливають.
  • Створіть список Вибраного з адресами перевірених сайтів.
  • Проконтролюйте нік дитини, щоб виключити наявність у ньому особистої інформації та роз'ясніть, що в інтернет-просторі перебувають люди, які можуть використати особисті дані проти неї. Навчіть дитину вигадувати безпечний пароль і поясніть, що це дозволить їй захи­стити власну інформацію.
  • Навчіть дитину правилам конфіденційності та поведінки в мережі і необхідності їх само­стійного дотримання, оскільки діти цього віку вже можуть відвідувати інтернет у школі або у знайомих, де безпосередній контроль дорослих може бути відсутнім.
  • Заходьте в інтернет разом з дитиною та навчайте її практичному застосуванню отриманих знань з безпеки в Мережі.
  • Використовуйте пошукові сервіси, призначені для дітей.
  • Розповідайте дитині, що в Мережі досить часто знаходяться не ті особи, за яких вони себе видають, тому не слід довіряти новим знайомим, не можна повідомляти їм будь-яку особисту інформацію, в жодному разі не можна зустрічатися з ними у реальному житті.
  • Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з мережевими ігроками.
  • Розкажіть дитині про ризики, які вона може зустріти у віртуальному просторі, зокрема про віруси.
  • Привчайте дитину ділитися з вами враженнями про відвідання інтернету та розповідати вам про все, що викликало у неї хвилювання.
  • Хваліть дитину, якщо вона вчиняє правильно, а якщо вона помилилася - спокійно поясніть, що потрібно робити і як себе поводити.

• Довірливі стосунки дозволять вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуа­ції, що загрожує безпеці вашої дитини.

Слайд 13.

 

Отже, залежною від комп'ютера, в принципі, може стати будь-яка дитина і підліток, але шанси зменшуються, якщо:

 

- в родині присутня атмосфера дружелюбності, спокою, комфорту та довіри ;

- у дитини різнобічні інтереси та інтереси;

- дитина вміє налагоджувати позитивні стосунки з оточуючими;

- дитина вміє ставити перед собою хоча б найменші цілі.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку