ЯКЩО ВАШІЙ ДИТИНІ ВІД 6 ДО 10 РОКІВ
Найважливішою потребою вашої дитини є спілкування, адже саме так вона набуває досвід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей, формується її особистість. Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширювати знання про оточуючий світ. Також зберігається висока потреба русі, в зовнішніх враженнях, провідними видами діяльності є навчання і гра.
Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп'ютерні ігри.
З думкою про Вас
КОМП’ЮТЕР І РОЗВИТОК СУЧАСНОЇ ДИТИНИ
Слайд 1.
Інформаційні-технології (комп’ютер, мобільний телефон, Інтернет) стали природною частиною життя сучасної молоді. Причому вік користувачів ПК невпинно зменшується і вже ніхто не дивується, якщо трирічна дитина з легкістю вмикає ПК і знаходить на Робочому столі ярлик улюбленої гри, а невміння працювати з комп'ютером серед дітей шкільного віку вже можна порівняти з невмінням писати й читати.
Слайд 2.
ЯКЩО ВАШІЙ ДИТИНІ ВІД 6 ДО 10 РОКІВ
Найважливішою потребою вашої дитини є спілкування, адже саме так вона набуває досвід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей, формується її особистість. Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширювати знання про оточуючий світ. Також зберігається висока потреба русі, в зовнішніх враженнях, провідними видами діяльності є навчання і гра.
Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп'ютерні ігри.
Слайд 3.
Сучасні комп’ютерні ігри орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій ігровій формі засвоюють основи письма і лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до самостійної роботи і складають уявлення про навколишній світ. Існує багато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкільного віку до економіки, соціології, історії, літератури.
Інтерактивні ігри на кшталт «розфарбуй сам» містять коментарі, що пояснюють і спрямовують дії дитини. Працюючи з такими програмами, дитина має можливість оцінювати, доопрацьовувати і виправляти результати власної праці, розвивається мислення і просторова уява. Діти із задоволенням проходять етапи навчальної гри знову і знову. Численні повторення сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу та стимулюють до самостійного пошуку найбільш ефективних шляхів вирішення поставлених задач.
Слайд 4.
Складається враження, що комп'ютерні ігри абсолютно нешкідливими і навіть корисними. Вони, при користуванні ними у межах здорового глузду, дійсно можуть мати навіть психотерапевтичний ефект, сприяють зняттю напруги, стресу, зниженню рівня тривоги і послабленню депресивних станів. Проте, у випадку зловживання, такі ігри призводять до прямо протилежного ефекту, сприяючи повному відчуженню від реальності та створенню психологічної залежності.
За ступенем впливу на гравця найбільш потужними є рольові комп'ютерні ігри, які можуть призвести до повного самоототожнення дитини з комп'ютерним героєм, дитина отримує можливість своєрідної самореалізації у віртуальному світі. При цьому якості героя (сміливість, сила, надзвичайні здібності та ін.) вона автоматично приміряє на себе. Повернення в реальність позбавляє гравця багатьох можливостей і робить безпорадним перед проблемами, що існують в реальності.
У нормальному стані відбувається короткочасове поринання гравця у віртуальну реальність з метою зняття напруги, відволікання від побутових проблем. У випадку відхилення від норми, дитина повертається у реальний світ на короткий проміжок часу, тільки щоб поїсти, попити і трохи поспати. Таку залежність, як правило, помічають рідні і близькі користувача за змінами у поведінці, інтересах і режимі дня.
Слайд 5.
ПСИХОЛОГІЧНІ СИМПТОМИ:
Слайд 6.
ФІЗИЧНІ СИМПТОМИ:
Слайд 7.
ЯК ЗАХИСТИТИ ДИТИНУ
Не встановлюйте комп'ютер у кімнаті дитини. Найкраще віддати перевагу розташуванню комп'ютера у кімнаті загального користування. Так буде легше здійснювати контроль за діяльністю дитини в інтернеті та обмежувати час її перебування за комп'ютером.
Слайд 8.
Існують часові норми перебування за комп'ютером для дітей різного віку:
Згідно з нормами, визначеними Міністерством охорони здоров'я України, неперервне перебування за комп'ютерам впродовж доби не повинно перевищувати:
-10 хв.
-15 хв.
-20 хв.
-30 хв.
1-2 клас
3-5 клас
6-7 клас
8-10 клас
Для дітей 1 класу загальний час використання комп'ютера з рідкокристалічним монітором має обмежуватися 30-45 хвилинами на тиждень, 2-3 класів - 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу, 4-6 класів - 2 години на тиждень, але не більше 1 години на добу.
Слайд 9.
Слайд 10.
Слід пам'ятати, що ставлення дитини до комп'ютера та інтернета формують дорослі на власному прикладі. Батьки повинні, перш за все, вирішити, для чого потрібен родині комп'ютер: для роботи, навчання, спілкування чи тільки для ігор. А, можливо, для того, щоб спрямувати інтереси дитини з небезпеки вулиці в «безпечний» кіберпростір?
Діти проявляють підвищену зацікавленість до всього нового, яскравого, незвичайного, вони найбільше піддаються впливу зовнішнього середовища, більш допитливі, ніж дорослі, і використовують інтернет у якості одного з універсальних способів дослідження і пізнання навколишнього середовища. Проте діти є найбільш вразливими перед інформаційними і програмно-технічними загрозами.
Слайд 11.
матеріалам непридатного для дітей та протизаконного змісту - порнографічним, тим що пропагують наркотики, психотропні речовини й алкоголь, тероризм сектантство, національну, класову, соціальну нетерпимість і нерівність, асоціальну поведінку, насилля, агресію, суїцид, азартні ігри, інтернет-шахрайство, та матеріалам, що містять образи, наклепи і неналежну рекламу.
Тому увага батьків до інтернет-безпеки дітей є дуже важливою.
Чим молодший вік, тим більше уваги слід приділяти спільному використанню інтернету. Маленькі діти повинні виходити в інтернет лише під наглядом дорослих щей тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів і при спілкуванні.
Слайд 12.
Батьки повинні:
• Довірливі стосунки дозволять вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує безпеці вашої дитини.
Слайд 13.
Отже, залежною від комп'ютера, в принципі, може стати будь-яка дитина і підліток, але шанси зменшуються, якщо:
- в родині присутня атмосфера дружелюбності, спокою, комфорту та довіри ;
- у дитини різнобічні інтереси та інтереси;
- дитина вміє налагоджувати позитивні стосунки з оточуючими;
- дитина вміє ставити перед собою хоча б найменші цілі.