Байка Л.Глібова «Зощуля і півень»

Про матеріал
Конспект уроку з українського читання 4 клас Тема: Байка Л.Глібова «Зощуля і півень»
Перегляд файлу

Конспект уроку з українського читання

4 клас

Тема: Байка Л.Глібова «Зощуля і півень»

Загальнопізнавальні цілі:

- розширити й уточнити знання дітей про байку як літературний жанр;

- удосконалювати вміння виразно читати в особах;

- розвивати усне мовлення;

- виховувати відчуття справедливості.

Конгнітивні цілі

Конкретизовані навчальні цілі

Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

Навчально-методичне забезпечення

Знання

Пригадує байки Л.Глібова, їх назву, зміст

 

 

 

Називає героїв байки

Визначає жанр твору

- з’єднай стрілками назви байок Глібова з їх головною думкою;

-розглянь ілюстрації на дошці;

- назви головних героїв байки;

- визнач жанр твору «Зозуля і Півень»

Додаток 1

 

 

 

Додаток 2

 

Додаток 4

 

Додаток 3

Розуміння

Пояснює значення незрозумілих слів

- Знайди і випиши у свій зошит незрозумілі слова; відшукай їх у тлумачному словнику і запам’ятай.

- За що хвалили одне одного Зозуля і півень?

- Як Зозуля вихваляла спів Півня?

- Чи є у байці ще дійові особи крім Зозулі та Півня?

Тлумачний словник

Робочий зошит учня

Підручник

Затосування

Демонструє вміння орієнтуватися у тексті

 

 

 

 

 

 

 

Вміє виразно читати в особах, інтонувати речення

- Прочитай, з чим порівнювала Зозуля спів Півня?

- Відшукате рядки, де Зозуля вихваляє Півня

- Хто почув цю розмову?

- Зачитайте, що Горобець сказав, почувши цю розмову.

- Прочитайте байку в особах

 

 

 

 

Підручник

Аналіз

Визначає мораль байки

 

Аналізує вчинки дійових осіб

- знайдіть рядки, які є мораллю байки, як ви їх розумієте?

- Які вчинки ти схвалюєш, а які – ні?

- Які вчинки характеризують дійових осіб?

- яким людям притаманні такі риси?

 

 

 

Підручник

Синтез

Характеризує головних героїв твору за характером поведінки і вчинків

(Ігрупа)

Охарактеризуйте Зозулю, підкріплюючи міркування уривками із твору

(ІІ група)

- Охарактеризуйте Півня, підкріплюючи міркування уривками із твору.

 

 

Підручник

Оцінювання

Висловлює оцінні судження щодо характеристик головних героїв твору

- Хто підібрав найвлучніші висловлювання щодо характеристики героїв, обґрунтуйте свою думку.

 

 

План уроку

  1. Пригадування байок Л.Глібова. Гра «Утвори пару» (додаток 1).
  2. Розповідь вчителя про життя і творчість Л. Глібова.
  3. Відгадування учнями загадок з метою визначення героїв байки (додаток 4)
  4. Робота над текстом байки:

-  читання байки вчителем;

- визначення жанру твору (додаток 3);

- самостійне читання байки учнями;

- перевірка вчителем первинного сприймання тексту;

- словникова робота;

- різновид читання.

5. Демонстація ілюстрацій до байок Л.Глібова, вибір ілюстації до  байки «Зозуля і Півень» (додаток 2)

6. Визначення моралі байки, характеристика героїв, оцінні судження.

7. Підведення підсумків уроку.

8. Повідомлення домашнього завдання. Навчитися інсценізувати байку.

 

 

 

 

Додаток 1

Гра «Утвори пару»

Друзі пізнаються в біді.

«Коник-стрибунець»

І діло, як на гріх, не діло – тільки сміх

«Двоє приятелів і ведмідь»

Чужому лихові не смійся

«Лебідь, Щука і Рак»

Хто кохав життя ледаче, непереливки тому

«Чиж та Голуб»

 

 

 

Додаток 2

Ілюстрації до творів Л.Глібова

 

 

Додаток 3

Твір Л.Глібова «Зозуля і Півень» за жанром є:

А) казка

Б) вірш

В) байка

 

 

Додаток 4

Загадки

  1. Хто з вас птаха того знає, що дітей не доглядає, яйця тихо крадькома в гніздах інших залишає. (Зозуля)
  2. По подвір’ї ходить птах, співає по складах. (Півень)
docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку