Конспект уроку з українського читання
4 клас
Тема: Байка Л.Глібова «Зощуля і півень»
Загальнопізнавальні цілі:
- розширити й уточнити знання дітей про байку як літературний жанр;
- удосконалювати вміння виразно читати в особах;
- розвивати усне мовлення;
- виховувати відчуття справедливості.
Конгнітивні цілі |
Конкретизовані навчальні цілі |
Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей |
Навчально-методичне забезпечення |
Знання |
Пригадує байки Л.Глібова, їх назву, зміст
Називає героїв байки Визначає жанр твору |
- з’єднай стрілками назви байок Глібова з їх головною думкою; -розглянь ілюстрації на дошці; - назви головних героїв байки; - визнач жанр твору «Зозуля і Півень» |
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 4
Додаток 3 |
Розуміння |
Пояснює значення незрозумілих слів |
- Знайди і випиши у свій зошит незрозумілі слова; відшукай їх у тлумачному словнику і запам’ятай. - За що хвалили одне одного Зозуля і півень? - Як Зозуля вихваляла спів Півня? - Чи є у байці ще дійові особи крім Зозулі та Півня? |
Тлумачний словник Робочий зошит учня Підручник |
Затосування |
Демонструє вміння орієнтуватися у тексті
Вміє виразно читати в особах, інтонувати речення |
- Прочитай, з чим порівнювала Зозуля спів Півня? - Відшукате рядки, де Зозуля вихваляє Півня - Хто почув цю розмову? - Зачитайте, що Горобець сказав, почувши цю розмову. - Прочитайте байку в особах |
Підручник |
Аналіз |
Визначає мораль байки
Аналізує вчинки дійових осіб |
- знайдіть рядки, які є мораллю байки, як ви їх розумієте? - Які вчинки ти схвалюєш, а які – ні? - Які вчинки характеризують дійових осіб? - яким людям притаманні такі риси? |
Підручник |
Синтез |
Характеризує головних героїв твору за характером поведінки і вчинків |
(Ігрупа) Охарактеризуйте Зозулю, підкріплюючи міркування уривками із твору (ІІ група) - Охарактеризуйте Півня, підкріплюючи міркування уривками із твору. |
Підручник |
Оцінювання |
Висловлює оцінні судження щодо характеристик головних героїв твору |
- Хто підібрав найвлучніші висловлювання щодо характеристики героїв, обґрунтуйте свою думку. |
|
План уроку
- читання байки вчителем;
- визначення жанру твору (додаток 3);
- самостійне читання байки учнями;
- перевірка вчителем первинного сприймання тексту;
- словникова робота;
- різновид читання.
5. Демонстація ілюстрацій до байок Л.Глібова, вибір ілюстації до байки «Зозуля і Півень» (додаток 2)
6. Визначення моралі байки, характеристика героїв, оцінні судження.
7. Підведення підсумків уроку.
8. Повідомлення домашнього завдання. Навчитися інсценізувати байку.
Додаток 1
Гра «Утвори пару»
Друзі пізнаються в біді. |
«Коник-стрибунець» |
І діло, як на гріх, не діло – тільки сміх |
«Двоє приятелів і ведмідь» |
Чужому лихові не смійся |
«Лебідь, Щука і Рак» |
Хто кохав життя ледаче, непереливки тому |
«Чиж та Голуб» |
Додаток 2
Ілюстрації до творів Л.Глібова
Додаток 3
Твір Л.Глібова «Зозуля і Півень» за жанром є:
А) казка
Б) вірш
В) байка
Додаток 4
Загадки