Бази даних "Мова SQL"

Про матеріал
Призначення, основні поняття та терміни мови SQL. Цілі:  навчальна: сформувати основні поняття та терміни мови SQL;  розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;  виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Наскрізні змістові лінії • Громадянська відповідальність» • «Здоров'я і безпека» Ключові компетентності 1. Спілкування державною мовою 2. Спілкування іноземними мовами 3. Інформаційно-цифрова компетентність 4. Уміння вчитися впродовж життя 5. Соціальна та громадянська компетентності 6. Екологічна грамотність і здорове життя
Перегляд файлу

Урок 26. Призначення, основні поняття та терміни мови SQL.

Цілі:

  •              навчальна: сформувати основні поняття та терміни мови SQL;
  •              розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •              виховна: виховувати інформаційну культуру, формування бережливого ставлення до обладнання комп’ютерного кабінету, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Наскрізні змістові лінії 

  •                   Громадянська відповідальність»
  •                   «Здоров'я і безпека»

Ключові компетентності

  1.               Спілкування державною мовою
  2.               Спілкування іноземними мовами
  3.               Інформаційно-цифрова компетентність
  4.               Уміння вчитися впродовж життя
  5.               Соціальна та громадянська компетентності
  6.               Екологічна грамотність і здорове життя

 

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційна вступна частина            

Налаштування учнів на продуктивну роботу (взаємне ві­тання вчителя         

  та учнів, організація уваги).

Життя вам довгого,

Здоров’я доброго,

Щастя безхмарного,

Настрою гарного.

                                  А.Малишко

 

На початку уроку я хочу визначити ваш емоційний стан, щоб потім порівняти його в кінці уроку. Цим самим дізнатися, чи позитивно ви налаштовані на роботу на уроці та після нього.

Інтелектуальна вправа вивчення емоційного стану учнів «Веселка»

Кожному учневі надається вісім кольорових смужок, смужка – умовний знак емоційного стану (настрою) учня

  • Червона – радісний, захоплений
  • Жовтогаряча – радість, тепло
  • Жовта – світлий, приємний
  • Зелена – спокійний, урівноважений
  • Синя – незадоволений, сумний
  • Фіолетова – тривожний, напружений
  • Чорна – повний зорепад, зневіра
  • Біла – важко відповісти

Учні показують колір свого настрою. Кольорова гамма відповідає емоційному стану учнів на початку уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Для чого призначені запити?  (Запити забезпечують простий доступ до певної підмножини полів і записів однієї чи кількох таблиць.)
  2. Чим відрізняються запити від фільтрів, що реалізуються в таблиці або формі? (Запити можуть використовуватися тільки з закритою таблицею чи запитом. Фільтри звичайно застосовуються при роботі в режимі Формы чи в режимі Таблицы для перегляду чи зміни підмножини записів.)
  3. Які види запитів існують в СУБД Access? (запити, що автоматично заповнюють поля для нового запису;  запити на вибірку;  запити на зміну;  запити на створення таблиці.)

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)

Інформаційно-пошукові системи поступово стають інтелектуальними. Для цього до їх складу включають спеціальні апаратні і програмні засоби, за допомогою яких користувач подає вказівки до комп’ютера мовою, близькою до природної.

 У таких інформаційно-пошукових системах пошукові процедури стають потужнішими. За їх допомогою можна знаходити в базах даних відповіді на запити, виражені непрямо або навіть неявно. Наприклад під час пошуку інформації в Інтернеті.

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету)

База даних (БД) — впорядкований набір логічно взаємопов'язаних даних, що використовуються спільно, та зберігаються в одному місці. Якщо коротко, то найпростіша БД це звичайна таблиця з рядками та стовпцями у якій зберігається різного роду інформація (прикладом може слугувати таблиця в Excel). Так, часто, з БД нероздільно пов'язують Системи управління базами даних (СУБД), які надають функціонал для роботи з БД. Мова SQL якраз і є частиною СУБД, яка здійснює керування інформацією в БД. Ми будемо вважати БД набором звичайних таблиць, які зберігаються в окремих файлах.

 

Отже, переходимо до SQL.

SQL - проста мова програмування, яка має небагато команд і якій може навчитися будь-який бажаючий. Розшифровується як Structured Query Language - мова структурованих запитів, яка була розроблена для роботи з БД, а саме, щоб отримувати/добавляти/змінювати дані, мати можливість опрацьовувати великі масиви інформації та швидко отримувати структуровану та згруповану інформацію. Є багато варіантів мови SQL, але у них всіх основні команди майже однакові. Також існує і багато СУБД, але основними з них являються: Microsoft Access, Microsoft SQL Server, MySQL, Oracle SQL, IBM DB2 SQL, PostgreSQL та Sybase Adaptive Server SQL. Щоб працювати з SQL кодом, нам потрібна буде одна з вище перелічених СУБД. Для навчання ми будемо використовувати СУБД Microsoft Access.

SQL як і інші мови програмування має свої команди (оператори), за допомогою яких віддаються вказівки для вибірки даних.

 

В SQL-технології підтримуються наступні типи даних:

 символьні - дані, що складають відповідні найменування із слів чи словосполучень, тобто текст;

=> числові - дані в числовому форматі, що придатні для проведення арифметичних операцій;

> значення дати та часу- дата та час, що встановлені на внутрішньому годиннику комп 'ютера в принятих системою форматах. 

 

Команди SQL можна поділити на декілька груп або категорій, що забезпечують побудову БД, управління об'єктами, поповнення таблиць, модифікацію даних, виконання запитів, управління доступом до БД тощо. До таких груп команд належать:

• мова визначення даних - Data Definition Language (DDL);

• мова маніпуляції даними - Data Manipulation Language (DML);

• мова запитів даних - Data Query Language (DQL);

• мова управління даними - Data Control Language (DCL);

• команди адміністрування даних;

• команди управління транзакціями.

 Мова визначення даних - це частина SQL, що забезпечує можливість створювати різні об'єкти баз даних, визначати їх структуру, наприклад створювати та видаляти таблиці тощо.

 

V. Самостійна робота (5 хв)

Знайти інформацію в Інтернеті про наступні оператори: SELECT, FROM, WHERE, ORDER BY, GROUP BY.

Призначення,Форма запису основні та не обов’язкові конструкції

Знайдену інформацію представити у вигляді 1 слайду презентації PowerPoint та зберігти у власну папку.

Найчастіше в мові SQL використовуються такі оператори:

SELECT (Оператор SELECT може виконуватись із заданою умовою, тобто частиною запиту, що несе інформацію про метод відбору даних із БД. В загальному випадку оператор має формат:

SELECT [ALL | * | DISTINCT стовпець 1,стовпець2,...])

 

FROM (визначається таблиця, поля якої вказані в реченні SELECT. Ключові слова SELECT і FROM завжди використовуються разом;)

WHERE (Параметр  виконує фільтрацію рядків які отримуються після запиту, згідно з заданими умовами. Умови задаються предикатами. Наприклад наступний запит повертає рядки з mytable для яких mycol більше ніж 100.

SELECT * FROM   mytable   WHERE  mycol > 100 )

ORDER BY  -оператор впорядкування ORDER BYвикористовується для впорядкування стрічок результуючої таблиці за значеннями деякого стовпчику або стовпчиків. Можна також вказати вид впорядкування за зростанням (ASC) або за спаданням (DESC). Зростаюче впорядкування застосовується за замовчуванням, наприклад:

  SELECT *       FROM student      ORDER BY  city;  

 

GROUP BY  синтаксична конструкція мови SQL для агрегації записів, вибраних за допомогою запиту SELECT. Нехай є таблиця статей, для кожної з яких з-поміж іншого зберігається рік їх написання. Потрібно отримати огляд того, скільки статей було написано кожного року.

SELECT year, count(1) FROM articles  GROUP BY year;

Результат може бути таким:

year

count(1)

2006

7

2007

15

2008

22

 

VI. Руханка і вправа для очей

У кабінеті розміщені годинники. Ваша задача визначити :

  1. Кількість годинників; (8)
  2. Відмінності у годинниках. (5)

- Не соромтесь, підніміться, пройдіться по класу та знайдіть всі годинники.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом   «Дидактичне доміно»

  1.               Які оператори містить найпростіша інструкція мовою SQL?

SELECT, FROM, WHERE, ORDER BY, GROUP BY.

  1.               Із яких частин складається мова SQL? (DDL,DML,DCL,DCL,DQL)

 

  1.               Для чого призначена мова SQL? (спеціальна мова для створення й супроводу БД)

 

  1.               Наведіть приклад найпростішої інструкції мовою SQL.

SELECT список_вибірки

FROM таблиця

[ WHERE умови_пошуку ] ;

 

Рефлексія «Вправа м’ясорубка» (вислови біля дошки)

Інтелектуальна вправа «Вивчення емоційного стану учнів»

Я хочу дізнатися чи змінився ваш настрій під час нашого уроку. Підніміть колір  настрою.

  • Червона – радісний, захоплений
  • Жовтогаряча – радість, тепло
  • Жовта – світлий, приємний
  • Зелена – спокійний, урівноважений
  • Синя – незадоволений, сумний
  • Фіолетова – тривожний, напружений
  • Чорна – повний зорепад, зневіра
  • Біла – важко відповісти

 

Інтерактивна вправа «Похвали себе сам за те, що…»

(учні по черзі хвалять себе за те, чого вони навчилися на уроці)

 

VІI. Оцінювання роботи учнів

 

VІІI. Домашнє завдання

  1. Опрацювати вивчений матеріал.
  2.     Виконати тести в системі Classroom  до теми «Мова SQL»

 

1

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
4120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку