ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Бесіда
«Я обираю – здоровий спосіб життя»
студентки ІІІ курсу,
МІ20Б групи,
спеціальність: 014.04
середня освіта (Математика)
факультету фізико-математично
природничих технологій
Тупчієнко Римми Романівни
Кропивницький – 2022
Тема: Я обираю – здоровий спосіб життя.
Мета: виховувати в учнів потребу в здоровому способі життя, сформувати відразу до поганих звичок, навчити відповідально ставитись до свого здоров’я, допомогти усвідомити дітям, що здоровий спосіб життя – запорука нашого щасливого довголіття.
Очікуваний результат:
Хід бесіди
Слово вчителя: Здоров’я - це ще не все, але без здоров‘я все інше - ніщо!
Дійсно, здоров‘я - важлива складова нашого життя, якщо вона буде порушена, то ми не зможемо отримувати задоволення та насолоду від життя. Здоров’я треба берегти та піклуватися про нього.
Слово вчителя: Давайте разом визначмо, що таке здоров’я, як ви думаєте? (Відповідають діти)
Багато людей вважають, що здоров‘я - це просто відсутність хвороб, але насправді ж , здоров’я це «стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, а не тільки як відсутність хвороб і фізичних дефектів».
Якщо перейти до складової нашого здоров‘я то в загальному плані можна побачити: що ж формує наше з вами здоров‘я та від чого воно залежить.
Спочатку я скажу вам першу складову, а ви, діти, доповните ще три.
Тож, першою є фізична складова. Фізичне здоровя людини залежить від того , наскільки добре виконують свою роботу опорно-рухова система, кровоносна, травна, нервова, видільна та інші системи організму.
Наступною складовою є яка?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Я думаю, що є також психічна складова».
2. «А думаю, що є психічна та соціальна складова».
Слово вчителя: Правильними відповідями є соціальна складова, психічна та духовна.
Почнемо з соціальної - складова, що окреслює ефективну взаємодію людини із соціальним середовищем (сім'я; колектив учнів у класі, гуртку; суспільство). Відповідний соціальний статус людини, вміння спілкуватися з навколишніми дає змогу створити належні умови для формування і зміцнення здоров'я.
Психічна складова здоров’я включає в себе здатність правильно оцінювати
й сприймати свої почуття та відчуття, свідомо керувати своїм емоційним станом.
Духовна складова – складова, до якої входить духовний розвиток людини, визначення її мети існування, ідеалів та життєві цінності.
Тому, щоб гарно функціонували всі компоненти здоров’я треба відповідально ставитись до нього, виконувати прості правила для підтримки здоров’я.
Слова вчителя: Отже, діти, які є чинники, що впливають на наш стан?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Це навколишнє середовище».
2. «Спорт».
3. «Фізичні вправи».
4. «Я думаю, що позитивні звички дня впливають на наше здоров’я».
Слова вчителя: Так, діти, ви праві, проте ми забули за ще декілька - спадковість та профілактичні заходи, крім того, не варто недооцінювати також важливість психоемоційного стану людини.
Особливе місце в режимі здорового способу життя належить розпорядку дня, певному ритму життя та діяльності людини.
Якого розпорядку дня ви діти підтримуєтесь, для ведення здорового способу життя?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Я особисто чищу зуби, вмиваю добре своє обличчя, снідаю, обідаю, вечеряю та лягаю спати до 10 години вечора».
2. «Я маю такий самий розпорядок дня, але в мене є ще футбол о 5 годині вечора».
3. «Я також, але ходжу на танці проте лягаю до 11 години».
Слова вчителя: Ви молодці, розпорядок дня в різних людей може й повинен бути різним в залежності від характеру роботи, побутових умов, звичок і схильності, однак і тут повинен існувати певний добовий ритм і розпорядок дня. Необхідно передбачити достатній час для сну, відпочинку. Перерви між прийомами їжі не повинні перебільшувати 5–6 годин. Важливо, щоб людина спала та приймала їжу завжди в один і той же час.
Також приділяйте увагу сну, він має тривати не менше 8 годин.
Приділемо увагу профілактичним заходам - регулярні медичні обстеження, запобіжні щеплення, знання симптомів захворювань, загартовування.
Діти, як щодо оптимального рухового режиму, що ви робите для своєї гарної фізичної підготовки?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Я ходжу на футбол, 3 рази на тиждень, ми завжди виконуємо руханку та займаємось самим видом спорту».
2. «Я ходжу на танці».
3. «А я разом з мамою 2 рази на тиждень бігаємо ввечері».
4. «Зранку наша родина виконує зарядку».
Слова вчителя: Ви правильно притримуєтесь рухового режиму, ви молодці. Руханку можна виконувати самостійно, навіть 15 хвилин зранку забезпеать вам силу та гарний настрій на весь день.
Гра «Два шляхи»
Слова вчителя: Кожного з нас ведуть два шляхи – один до здоров’я, а інший від здоров’я. Які саме шляхи ми маємо визначити разом. Ви бачите напис на дошці «Здоров’я». Я формую 6 груп. Представник кожної з груп має підійти до дошки і написати стрілочку, яка веде «до» здоров’я з підписом, що саме, а хмаринку малюєте зверху слова «Здоров’я», що означає, що веде від здоров’я.
Слова вчителя: Ми з вами чудово зіграли в гру, тож давайте поміркуємо, які погані звички шкодять здоров’ю, та як можна запобігти їм.
1. «Куріння. Ми можемо відмовитись, якщо нам пропонують».
2. «Гамбургери, жирна їжа, то ми можемо відмовитись або їсти це дуже рідко».
3. «Вживання алкогольних напоїв. Запобігти ми можемо – не вживати його».
Слова вчителя:
Найпоширенішими шкідливими звичками є:
Проблемою сучасності є постійне використання смартфонів. Як ви думаєте, як ви можете зменшити час використання смартфонів?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Я можу зменшити час проведення за телефоном».
2. «Я думаю, що можна приділити більше часу на спілкування з друзями в реальному житті».
Ситуація 1: Уявіть собі двох друзів, Андрія та Сашка. Вони разом навчаються і мають багато спільного. Проте, в одному аспекті вони дуже не схожі. Андрій розподіляє свій графік дня на школу, опрацювання домашнього завдання та вільний час проведений з друзями на вулиці, а вже ввечері грає в ігри протягом однієї години. А Сашко ходить в школу та після уроків грає в комп’ютері або телефоні, і вже коли вистачає часу сідає за домашнє завдання.
Слова вчителя: Продовжіть історію, як ці щоденні дії пливають на здоров’я та на подальше життя друзів, і чому ?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Сашко матиме проблеми зі здоров’ям, адже він не буває на свіжому повітрі».
2. «Я також так думаю, а ще він проводить багато часу за комп’ютером і в нього може погіршитися зір, адже якщо постійно проводиш час перед екраном зір швидко падає».
3. «Андрій має добрий розпорядок дня, а Сашко має зменшити час гри в смартфоні, зробити вчасно домашнє завдання і ввечері вийти пограти з друзями, адже спілкування з однолітками це цікавіше та веселіше ніж сидіти перед телефоном».
Слово вчителя: Отже, діти давайте узагальнимо і з’ясуємо що вливає на наше здоров’я та що робити щоб його зберегти?
Орієнтовні відповіді учнів:
1. «Спорт, активний спосіб життя».
2. «Спорт».
3. «Середовище, не забруднювати його, сортувати сміття».
4. «На наше здоров’я впливають наші звички як корисні так і шкідливі, то від останніх треба відмовлятися».
Слово вчителя: Як висновок, можна сказати, що треба бути відповідальним за совє здоров’я з молодих літ, зміцнювати і примножувати його! Не розтринькуйте даремно цей безцінний скарб, дарований вам, Природою і вашими предками. Ваше здоров'я значною мірою залежить від кожного з вас.