Як організувати роботу. Бажано розташувати стільці або парти по колу. Увесь клас обговорює ідеї чи події, що стосуються певної теми. Обговорення побудовано навколо запланованої або імпровізованої теми, яку слід чітко і зрозуміло визначати для всіх присутніх до початку обговорення. Учні висловлюються за бажанням. Обговорення триває доти, доки є охочі висловитись. Учитель бере слово (якщо вважає за потрібне) наприкінці обговорення.
Як організувати роботу. Поставте запитання класу. Запропонуйте класу предмет, який виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передаватимуть його одне одному, по черзі беручи слово. Надавайте слово тільки тому, хто отримує «символічний» мікрофон. Запропонуйте учням говорити лаконічно й швидко. Не коментуйте і не оцінюйте відповіді
Як організувати роботу. Визначте тему, з якої учні висловлюватимуться в колі ідей або використовуватимуть уявний мікрофон. Сформулюйте незакінчене речення. Запропонуйте учням закінчити його. Кожний наступний учасник обговорення має починати свій виступ із запропонованої формули. Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад: «На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було...».
Як організувати роботу. Після чіткого формулювання проблемного питання (його краще записати на дошці) запропонуйте всім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов'язані з цією проблемою. Запишіть усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань.
Зверніть увагу на такі моменти: Під час «висування ідей» не пропускайте жодної. Необхідно заохочувати всіх до висування якомога більшої кількості ідей. Кількість ідей слід заохочувати. В остаточному підсумку кількість породжує якість. В умовах висування великої кількості ідей учасники штурму мають можливість пофантазувати. Спонукайте всіх учнів розвивати або змінювати ідеї інших. Об'єднання або зміна висунутих раніше ідей часто веде до висунення нових, що перевершують первинні. На закінчення обговоріть та оцініть запропоновані ідеї.
Як організувати роботу. Підготуйте картки з фактами, що стосуються теми уроку. Роздайте по одній картці кожному. Протягом кількох хвилин учні читають інформацію на картці. Перевірте, чи розуміють вони прочитане. Запропонуйте їм ходити по класу і ознайомлювати зі своєю інформацією інших однокласників. Учень може одночасно розмовляти тільки з однією особою. Завдання полягає в тому, щоб поділитися своїм фактом і самому отримати інформацію від іншого учня. Протягом відведеного часу треба забезпечити спілкування кожного учня з максимальною кількістю інших для отримання якомога повнішої інформації. Після того як учні завершать цю вправу, запропонуйте їм розповісти, відтворити отриману інформацію.
Як організувати роботу1. Приготуйте для учнів проблемне завдання, проблемну ситуацію.2. Ознайомте їх із ситуацією та визначте суть проблеми.3. Запитайте в учнів, чи розуміють вони суть проблеми. Запропонуйте описати її.4. Об'єднайте учнів у групи, в яких вони могли б обговорити проблему, перш ніж перейти до пошуку шляхів її розв'язання.5. Скориставшись технологією «мозкового штурму», дайте їм можливість визначити якнайбільше шляхів розв'язання проблеми або можливих варіантів. На цьому етапі жодне рішення або варіант не слід відкидати і коментувати.6. Разом з учнями проаналізуйте, поясніть та об'єднайте ідеї.7. Обговоріть можливі позитивні та негативні наслідки кожної ідеї.8. Виберіть найкращий варіант і дійдіть згоди щодо його використання для розв'язання проблеми (можна шляхом голосування).9. Виберіть другий і третій варіанти як резервні на випадок, якщо перше рішення виявиться неефективним. Досягніть згоди щодо випробування варіантів
Етапи розв'язання проблеми З'ясуйте суть проблеми. Оцініть важливість проблеми. Обміркуйте всі можливі варіанти розв'язання. Проаналізуйте можливі наслідки кожного варіанта. Виберіть можливий варіант розв'язання, який здається вам оптимальним. Якщо перший варіант рішення виявився неефективним, спробуйте інший і почніть усе спочатку.