Безпека в побуті
Як безпечно користуватись електроприладами
мета : дати школярам уявлення про роботу електроприладів , вчити безпечно користуватись ними, ознайомити з можливими неполадками.
Обладнання: малюнки до загадок, ілюстрація до казки, заготовки для роботи груп, ілюстрації до окремих правил безпеки.
Відгадайте загадку:
По проводці я біжу,
Без проводки я стою.
Де мене немає,
Там світло не палає. (Електрика)
Якщо складочки десь є,
Чи рукав зім'ятий,
Це завданнячко моє –
Буду виправляти. (Праска)
«Жили собі лисиця та заєць. У зайчика була хатка дерев'яна: і була підключена до зайчикової хатки електроенергія . В тій хатинці він міг книжечка читати; і був у зайчика телевізор, щоб мультики дивитися; і був у зайчика холодильник, щоб їжу зберігати. Був у нього пилосос, щоб в хатинці прибирати; і була у зайчика праска, щоб одяг прасувати . А у лисички хатка була крижана – нічого в неї не було. От одного вечора сиділа лисичка біля віконечка і дивилася, як зайчик при електричному світлі казочку читав, та так сумно їй стало. І вирішила лисичка сама оселитися у зайчиковій хатинці.
Дочекалася лисичка коли прийшла весна. Лисиччина хатка розтанула, а зайчикова стоїть як і стояла. От лисичка і каже до зайчика:
— Пусти мене, зайчику, у свою хатку переночувати, та мультфільми з тобою подивитися. Бо мені ніде жити.
Пожалів зайчик та й пустив її. А вона взяла та й вигнала зайчика.
Захотіла лисичка включити телевізор, мультфільми подивитися, але не знає як .Тоді вирішила лисичка включити праску, щоб платтячко своє відпрасувати. Та не знала, як нею користуватися: торкнулася ненароком гарячої праски і обпекла лапки.
А тим часом зайчик сів на галявині та гірко плаче,…(аркуш з текстом обірвано )
- Діти, я пригадую, що минулого тижня в нас теж було відключення електрики, й тоді дзвонив нам наш малий дзвінок, а папір залишився в принтері і от… казка не закінчена…. Я тільки памятаю , що закінчилась вона добре.
- Як мені прикро, діти, що нема продовження казки, але , я думаю, що ми теж здогадаємось як закінчилась казка. А давайте, ми влаштуємо невеличке змагання - поділимось на групи і кожна придумає що ж могло бути у казці .
(дві групи одержують підказки і спочатку складають, а потім презентують складені казки .)
Підказка 1: І знову став Зайчик жити –поживати й добра наживати. Але він ніколи не забував , коли йшов кудись з дому відключати всі прилади, а включати сигналізацію будинку. |
Підказка2:
|
Після презентацій кожної групи вчитель відзначає повчальні казки кожної групи 9короткий коментвар, й всі разом пригадують правила безпеки:
1. Не вмикати самим, без дорослих, ніякі електроприлади.
2. Не пхати сторонні предмети в розетку.
3. Не підходити до обірваного або оголеного проводу і не торкатися його.
4. Не брати прилади мокрими руками. І др.
Я думаю, що лисичка вже навчилась і не буде легковажно ставитись до електричних приладів, буде обережною.
Ми теж пригадаємо ще деякі прилади
Діти виходять по черзі й до кожної загадки відшукують малюнок . пригадують правила безпеки.
Схожа груша ця на сонце
Має вуса й шапочку.
Здогадались, діти, що це?
Електрична …( Лампочка.)
Є у нас в квартирі робот,
Має він великий хобот .
Любить робот чистоту
І гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос)
То назад, то вперед,
Ходить – бродить пароплав,
Як зупиниш – горе ,
Зробить дірку в морі. ( Праска.)
У череві – лазня,
У носі – решето, одна рука
Й та на спині. ( Електрочайник.)
Є в нім Інтернет мобільний,
Ігри, музика та фільми.
Цей сучасний телефон
Називається… (сматфон)
А тепер ми по черзі назвемо головні правила для всіх електроприладів.
джерела:
1.https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-elektriku-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
2. Використана казка з розробки Величко О. В.( вихователь д/з «Червона гвоздика» Стари казка на новий лад» )