Бесіда на тему: "Як безпечно користуватись електричними побутовими приладами. "

Про матеріал
Розробка стане в нагоді тим педагогам, хто хоче в цікавій формі дати школярам уявлення про роботу електроприладів , вчити безпечно користуватись ними, навчити учнів дотримуватись правил безпеки в побуті й водночас працювати творчо й формувати учнівську спільноту в повсякденних справах.
Перегляд файлу

Безпека  в побуті

Як безпечно користуватись  електроприладами

мета : дати школярам уявлення про роботу електроприладів , вчити безпечно користуватись ними, ознайомити з можливими неполадками.

Обладнання: малюнки до загадок, ілюстрація до казки, заготовки  для роботи груп, ілюстрації до окремих  правил безпеки.

   Відгадайте загадку:   

 

По проводці я біжу,

Без проводки я стою.

Де мене немає,

Там світло не палає. (Електрика)

  • Для чого ми використовуємо електрику?
  • Які ми знаємо побутові прилади, що потребують електрики?
  • Які з них ми використовуємо на кухні?
  • Чи впізнаєте  в наступній загадці електроприлад,  який, мабуть,  у всіх є?

 

 Якщо складочки десь є,
Чи рукав зім'ятий,
Це завданнячко моє – 
Буду виправляти. (Праска)

  • Правильна назва, діти, - праска,  бо прасує. Я впевнена, що ви всі пам’ятаєте провила безпечного користування праскою ( діти пригадують:  не користуватись без дорослих, ставити тільки на підставку, не брати мокрими руками, не смикати за шнур і др.  )
  • Не всі знають як правильно користуватись побутовими електроприладами і це іноді  доводить до біди - як одну героїню казки. Хочете послухати?

     «Жили собі лисиця та заєць. У зайчика була хатка дерев'яна: і була підключена до зайчикової хатки електроенергія . В тій хатинці він міг книжечка читати; і був у зайчика телевізор, щоб мультики дивитися; і був у зайчика холодильник, щоб їжу зберігати. Був у нього пилосос, щоб в хатинці прибирати; і була у зайчика праска, щоб одяг прасувати . А у лисички хатка була крижана – нічого в неї не було. От одного вечора сиділа лисичка біля віконечка і дивилася, як зайчик при електричному світлі казочку читав, та так сумно їй стало. І вирішила лисичка сама оселитися у зайчиковій хатинці. 

Дочекалася лисичка коли  прийшла весна. Лисиччина хатка розтанула, а зайчикова стоїть як і стояла. От лисичка і каже до зайчика:

— Пусти мене, зайчику, у свою хатку переночувати, та мультфільми з тобою подивитися. Бо мені ніде жити.

Пожалів зайчик та й пустив її. А вона взяла та й вигнала зайчика.

Захотіла лисичка включити телевізор, мультфільми подивитися, але не знає як .Тоді вирішила лисичка включити праску, щоб платтячко своє відпрасувати. Та не знала, як нею користуватися: торкнулася ненароком гарячої праски і обпекла лапки.

А тим часом зайчик сів на галявині та гірко  плаче,…(аркуш  з текстом обірвано )

- Діти, я пригадую, що минулого  тижня в нас  теж було  відключення електрики, й тоді дзвонив нам наш малий дзвінок, а папір залишився в принтері і от… казка не закінчена…. Я тільки памятаю ,  що закінчилась  вона добре. 

- Як мені прикро, діти, що нема продовження казки, але , я думаю, що ми теж здогадаємось як закінчилась казка. А давайте, ми влаштуємо   невеличке змагання - поділимось на групи і кожна  придумає що ж могло бути  у казці .

(дві групи одержують підказки і спочатку складають, а потім презентують складені казки .)

 

Підказка 1: 

    І знову став Зайчик жити –поживати й добра наживати. Але він ніколи не забував  , коли йшов кудись з дому  відключати  всі прилади, а включати сигналізацію будинку.

Підказка2:

  • І стали  вони дружно жити: разом працювали , вечерю готували, а ввечері, смакуючи чай з бубликами , дивились нові серії мультфільму про  пригод  сірого вовка.

 

Після  презентацій кожної  групи вчитель  відзначає  повчальні  казки  кожної  групи 9короткий коментвар, й всі разом  пригадують  правила  безпеки:

1. Не вмикати самим, без дорослих, ніякі електроприлади.

 

2. Не пхати сторонні предмети в розетку.

 

3. Не підходити до обірваного або оголеного проводу і не торкатися його.

4. Не  брати прилади мокрими руками.  І др.

Я думаю, що лисичка  вже  навчилась і не буде  легковажно  ставитись до електричних приладів, буде обережною.

Ми  теж пригадаємо ще деякі прилади

 Діти виходять по черзі й до кожної  загадки відшукують малюнок . пригадують правила  безпеки.

 

Схожа груша ця на сонце

Має вуса й шапочку.

Здогадались, діти, що це?

Електрична …( Лампочка.)

 

Є у нас в квартирі робот,

 Має він великий хобот .

Любить робот чистоту

 І гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос)

 

То назад, то вперед,

 Ходить – бродить пароплав,

Як зупиниш – горе ,

Зробить дірку в морі. ( Праска.)

 

У череві – лазня,

У носі – решето, одна рука

Й та на спині. ( Електрочайник.)

 

Є в нім Інтернет мобільний,
Ігри, музика та фільми.
Цей сучасний телефон
Називається… (сматфон)

  •  Чиє серед цих приладів зайвий? Чим він відрізняється від  решти?  Розповідаю  правила користування смартфоном.

 

А тепер ми  по черзі назвемо  головні  правила для  всіх електроприладів.

  •  - Користуватися тільки справними електроприладами.
  • Перш ніж увімкнути електричний прилад, пильно оглянути його. Переконатися, що він справний: штепсельна вилка ціла  тощо.
  •  - Не вмикати в одну розетку одночасно кілька електроприладів. Це призводить до перегрівання
  • - Не заповнювати водою електроприлади, увімкнені в електромережу; не користуватися ними у вологому приміщенні чи перебуваючи у воді.
  • -  Не торкатися мокрими руками штепсельних розеток, вимикачів, увімкнених в електромережу, настільних ламп та інших електроприладів і не витирати їх вологою серветкою;
  • - Не опускати палець у воду, яку нагрівають електроприладом. Перш ніж мити електроприлад, обов’язково вимикати його.
  • - -  Не залишати без нагляду ввімкнені в розетку електроприлади. Коли виходиш з дому, обов’язково їх вимикай.
  • -  Небезпечно користуватися саморобними електроприладами, з оголеними проводами без штепсельних вилок, з пошкодженою ізоляцією (ніколи не торкатися оголеного проводу).

джерела: 

1.https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-elektriku-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

2. Використана казка  з розробки Величко О. В.( вихователь д/з «Червона гвоздика» Стари казка на новий лад» )

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку