25 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-тести для розвитку творчого мислення: поради, ідеї, практика

Бесіда „ У чому полягає мистецтво спілкування “

Про матеріал
Використання матеріалу дає можливість з’ясувати рівень уявлень учнів про культуру спілкування; показати роль і значення високогуманного спілкування в житті людей; формувати інтелектуальну, моральну, естетичну готовність до ефективного спілкування, озброїти учнів необхідними теоретичними знаннями в організації практики спілкування.
Перегляд файлу

Бесіда на тему

„ У чому полягає мистецтво спілкування “

 

Мета: з’ясувати рівень уявлень учнів про культуру спілкування; показати роль і значення високогуманного спілкування в житті людей; формувати інтелектуальну, моральну, естетичну готовність до ефективного спілкування, повідомити необхідні теоретичні знання в організації практики спілкування; розвивати комунікативні компетенції.

 

Хід підготовки бесіди

 

а) Провести з учнями анкету за питаннями:

  1. Чи задовольняють вас форми спілкування, які прийняті у школі, серед друзів, вдома?
  2. Про яке спілкування ви мрієте?
  3. Простота у спілкуванні. Як ви це розумієте?
  4. Що ви найбільше цінуєте у спілкуванні?

б) Дати письмове завдання: продовжити такі речення:

    „ Культура спілкування це… “

    „ Швидко встановлювати контакти та доброзичливі відносини з людьми мені заважає… “

в) Написати плакати:

   

     Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування.

                                                                                    (А. Екзюпері)

     Коня пізнають по узді, а людину у спілкуванні.

                                                                                 (Народна приказка)

 

План бесіди

 

І Вступне слово вчителя.

 

      Найбільшим надбанням будь-якого суспільства безумовно слід вважати утвердження високогуманних відносин між людьми, глибока повага до людини, незалежно від її посади, майнового та соціального статусу, нетерпиме відношення до посягань на її гідність.

      Дружні відносини у сімї, у шкільному колективі – досить вагомі умови для гарної роботи, відмінного самопочуття, задоволення життям. Кожна людина однаково потребує підтримки, емоційного співчуття, уваги. Та чи завжди ми відчуваємо радість  від спілкування з людьми? Чи завжди ми самі прагнемо нести радість людям?

 

ІІ    Чи всяке спілкування – розкіш?

   

Повідомляються матеріали попередніх анкети та письмового опитування. Для цього можна зробити слайди з презентацією результатів або діаграми, які зручно продемонструвати на мультимедійній дошці.

 

       Коментарі вчителя.

 

     Спілкування між людьми існує не заради спілкування як такого. У ньому ми краще пізнаємо людей і самих себе, через спілкування отримуємо знання про оточення, засвоюємо соціальні, моральні, культурні цінності суспільства. Спілкування може бути змістовним, цікавим, емоційно насиченим, а може стати нудною, порожньою, набридлою тратою часу.

        Культура спілкування передбачає як зовнішній бік виявлення краси у відносинах людей ( скромність, тактовність, ненав’язливість, дотримання основних вимог культури поведінки тощо), так і внутрішній, характерний тим, на основі яких інтересів відбувається спілкування і до чого воно зводиться.

      Чим вища загальна культура особистості, тим вона більше розбірлива у контактах. Людина духовно обмежена, як правило, не відчуває особливих труднощів у спілкуванні. Вона приймає і задовольняється тим оточенням, у якому живе. Духовно розвинена людина часто не може знайти собі партнерів по спілкуванню.

     Культура спілкування  має на увазі здатність правильно оцінити переваги у тих, хто за якихось причин позбавлений пишності, зовнішньої виразності. Уміння вступити у спілкування без упередженості, не нав’язуючи своїх смаків, переваг, прояв доброзичливості, ввічливості, витримки, поступливості у поєднанні з принциповістю – ось риси висококультурної та високоосвіченої людини. Це  культура почуттів - вдячність, симпатія, співчуття, любов, толерантність  тощо.

      Велику роль у культурі спілкування відіграють комунікативні вміння: уміння орієнтуватися у партнерах, тобто визначити характер людини, її настрій, правильно зрозуміти поведінку, враховуючи вік, стать, уміння у відповідності з ними організувати свою поведінку, адекватно емоційно відгукнутися на слова, вчинки, дії партнера по спілкуванню.

 

ІІІ Що важливіше у культурі взаємин: технологія спілкування чи потреба творити добро?

 

    Учні класу діляться на групи ( бажано, щоб групи складалися з учнів, яким імпонує запропонована „порада“), яким пропонується обговорити і прокоментувати такі „ корисні “ поради:

 

- Живи для себе, думай тільки про себе, не звертаючи увагу на тих, хто поруч. (Егоїзм)                                                                                     

- Я неповторний, найкращий! Всі інші у порівнянні з мною – ніщо! ( Крайній індивідуалізм).

- Живеш серед ворон – каркай як ворона!

 

  Ситуації для розгляду груп.

 

  1.Завжди старайтеся обходити гострі кути. Єдиний спосіб отримати     перемогу у суперечці – це уникнути її. Переконати людину у чомусь – не означає сперечатися з нею… Людську свідомість неможливо змінити шляхом суперечки. Простіше зіграти на одній з найпоширеніших слабкостей людини – визнати її „ значимість “, і тоді вона стане „ симпатичною і доброю “.

 

2. Не ідеї дорогі нам, а наше самолюбство, якому так часто загрожують. Маленьке слово „ мій “ є найбільш важливим словом у житті і людських взаєминах, і розуміння цього є вже початком мудрості.

 

 

3. Ніколи не кажіть людині прямо, що вона не права. Якщо хочете, щоб людина була з вами однієї думки, перш за все ви повинні довести їй, що ви її друг. Саме ця „ краплина меду “ забезпечить вам її прихильність, а цього вже досить, щоб ви могли переконати її погодитися з вашою точкою зору.

 

4. Кожний прагне до щастя, але існує лише один спосіб його знайти, а саме підпорядкувати собі свої почуття. Щастя залежить     не від зовнішніх умов, а від настрою людини. Щастя чи нещастя визначається не тим, що ви можете або чим займаєтеся, а тим, як ви розцінюєте ті чи інші факти.

 

    Вчитель підводить учнів до того, що ці „ поради “ розраховані на не досить розвинену свідомість людини, на її невігластво та довірливість.

 

Питання для обговорення.

 

  1. У чому шкода подібних „ порад “?
  2. На кого вони розраховані?
  3. Чи можна вважати людину, яка слідує у своєму житті таким порадам, естетично розвиненою?

 

Висновки і поради.

 

Дружелюбний тон допоможе завоювати прихильність слухачів.

Не припускайтесь менторського тону і не моралізуйте.

Якщо хочете наголосити на якійсь думці, це можна зробити кількома способами:

  •       перш ніж висловити її, помовчіть якусь хвилю, а потім уже говоріть;
  •       підсильте свій голос або стиште його;
  •       доповніть усне слово жестом і мімікою;
  •       змініть тон голосу.

    Виховуйте впевненість у своїх силах.

    Вчіться заздалегідь уявляти різні ситуації і знаходьте способи правильної реакції на них.

 

Корисні поради щодо  вміння спілкуватися

 

• Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них. Усміхайтеся – і вони  усміхатимуться у відповідь, а якщо дивитися на них насупившись, вони відповідатимуть тим же.

  Хто любить людей, того й люди люблять.

  Приязність здебільшого впливає на людей так само, як і усмішка.

• Виявляючи дружнє ставлення до людей,

  •       ставтеся позитивно до всіх людей навколо вас;
  • не чекайте, доки вони виявлять до вас свої симпатії; вважайте, що ви їм уже сподобалися;
  •       виявляйте ініціативу у приязному ставленні до інших;

-   вітайтеся і усміхайтеся перші;

  • намагайтеся вести розмову в довірливому тоні;наголошуйте на тих питаннях, в яких ваші погляди збігаються.

• Цікавтеся людьми, що вас оточують, їхньою роботою, турботами    й радощами.

• Ніколи не користується популярністю той, хто не виявляє зацікавлення справами інших людей.

• Розмови на теми спільних інтересів і занять дуже зближують людей.

• Нас притягають до себе люди, які поділяють наші інтереси і думки.

• Учіться ставити себе на місце іншої людини.

• Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: „даруйте “, „перепрошую “, „дякую “, „будь ласка “ тощо.

 

1

 

doc
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку