Тема уроку: Бесіда «Як веселка створює кольори»
Мета: закріпити з дітьми знання про основні кольори спектру та їх послідовне розташування. Сформувати та поглибити поняття про утворення нових кольорів; формувати вміння проводити досліди закріпити і розширити набуті знання. Вчити встановлювати взаємозв’язки між новими та вивченими поняттями.
Продовжувати роботу над силою голосу, контроль звуку »С». Розвивати допитливість, спостережливість, уважність. Виховувати доброзичливе ставлення в колективі.
План уроку
1.Вступ 2.Розповідь «Як утворюється веселка». 3.Проведення опитів: змішування фарб ,утворення нових кольорів. 4.Заключне слово . 5.Висновок.
Хід уроку
Станьте рівно. Слухайте уважно.
(За екраном ) - Сядьте дівчатка.
- Сядьте хлопчики.
- Скільки хлопчиків ?
-Скільки дівчат?
(Діти відповідають)
-Що будемо робити ?
-Будемо говорити . Будемо слухати. Будемо робити опити . Будемо малювати. ( читають таблицю, промовляють).
Фонетична зарядка.
Дихально-голосові вправи, подовжене та коротке промовляння голосних, слогів.
Машина їде __________ подовжене промовляння голосних звуків:
А_______а
О________о
У________у
И________и
Е________е,
кратке промовляння звуків: А-а-а-а-а, О-о-о-о-о, У-у-у-у-у та ін.
Са-со-су-си-се – Вітер нам весну несе.
- Сьогодні я розповім вам про веселку.
Веселка з’являється на небі лише тоді , коли зустрічаються сонечко і дощик. Дощик іще не скінчився , а сонечко вже виглянуло і крапельки води підставляють свої боки під сонячні промінчики та набувають окрасу. І в небі з’являється ось такий чарівний міст.
Подивіться на цю картинку. Назвіть кольори, якими намальована веселка. (Діти називають кольори).
-Подивіться, ці кольори вам не знайомі. Вони називаються: помаранчевий,
фіолетовий, блакитний.
Візьміть фарби. Яких кольорів вам не вистачає? (Діти відповідають).
-Зараз ми з вами перетворимося на чаклунів.
-Наберіть на пензлик жовтої фарби, червоної, змішайте з водою .У нас утворився помаранчевий колір. Повторіть , як називається цей колір?
-А зелений у вас є? Зараз його начаклуємо.
Візьміть синю краску та жовту. Змішайте. Ну що, вийшло?
-Так, це зелений.
А назву цього кольору запам’ятайте .Це фіолетовий. Беремо червону фарбу і синю. Почаклуємо і ось готово.
-А якого кольору ще не вистачає у веселки? Подивіться уважно.
-Вірно, блакитного. Щоб його створити нам потрібна біла та синя фарби.
-Всі кольори ми з вами створили і тепер по черзі будемо малювати веселку.
-Хто перший? Який колір ти візьмеш?
(Сурдопедагог по черзі викликає дітей. Діти малюють веселку долонями).
-Подивіться яка гарна веселка у нас утворилася.
-Давайте разом ще назвемо кольори веселки.
-Молодці ви гарно працювали. Заняття закінчено.