21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Без води немає життя. Властивості рідини.

Про матеріал
Формувати уявлення про воду: три стани води, їі дивовижні властивості; розвивати вміння аналізувати і робити висновки, користуватися різноманітними джерелами інформації, виховувати почуття любові та дбайливого ставлення до природи
Перегляд файлу

Тема уроку.  Без води немає життя. Властивості води-рідини

Мета уроку. Формувати уявлення про воду: три стани води, їі дивовижні властивості; розвивати вміння аналізувати і робити висновки, користуватися різноманітними джерелами інформації, виховувати почуття любові та дбайливого ставлення до природи

Хід уроку

  1.                Організаційний момент
  1.               Привітання
  •                   Діти сьогодні до нас завітали гості. Тож привітаємося!

Доброго дня!

Мовим за звичаєм

Доброго дня!

Всім ми зичимо

Щастя й здоров’я

Вам кожної днини

Миру і злагоди

 Вашій родині.

  1.                   Хвилинка спостережень
  •                   Яка зараз пора року?
  •                   Який місяць?
  •                   Що ви можете розповісти про цей місяць?

- На урок візьмемо

Увагу

          Розум

         Обережність

         Кмітливість.

Робота з календарем

   -   Погода сьогодні (синоптик)

  •        Яка сьогодні температура повітря?
  •        Стан неба?
  •        Чи були сьогодні опади?
  1.             Перевірка домашнього завдання (диференційовані завдання)

а) тестові завдання;

б) вставити пропущені слова;

в) гра ”Так чи ні ”

  1.         Актуалізація знань учнів
  •                    Так хочеться вам показати, діти, чарівний світ у крапельці роси.
  •                   Ой хто це?

Білесенька сніжиночка вродилася з води, легенька, як пушиночка спустилася сюди. На своїх промінчиках принесла я вам завдання. Добре вушка відкривайте і загадки відгадайте.

  1. Мене просять і чекають, а як йду, то всі тікають. (Дощ)
  2. Намистиночки нові ніч згубила у траві, вранці сонечко встало - намистинки позбирало .(Роса)
  3. Круглий, ніби горох, з хмар торох, торох. Пада сонцю не рад, кризі й дощику брат. (Град)
  4. Я падаю на ваші хати, я білий-білий волохатий, я прилипаю вам до ніг і називаюсь просто. ( Сніг)
  5. Не лід, а сивий, не спить, а стелиться, вкриває землю й океан і називається. (Туман)
  6. Сама з води, а по воді плаває. (Крига)
  •                    Що спільного в цих словах?

Дощ, лід, сніг, град, туман, пара, роса - це вода.

  1.          Повідомлення теми та мети уроку

На уроці ми дізнаємося про те, де на Землі знаходиться вода, у яких станах і які дивовижні властивості має вода - рідина, чи потрібно її берегти.

  •                    До якої природи належить вода?
  1.              Вивчення нового матеріалу
  •                    Подивіться, діти, на глобус. Це модель нашої Землі. Жовтим і коричневим кольорами зображено сушу. Голубим кольором зображено воду. Більша частина земної поверхні заповнена водою.

Робота з таблицею

  •                    Де є вода у природі?
  •                    Існує думка, що вся система річок, джерел - це артерії Землі: вода тече по них так само, як кров по тілі людини.
  •                    Для чого необхідна вода?
  •                    Вода це символ знань, чистоти і мудрості, вірності і надії. Вона завжди корисна і важлива.
  •                    Чи використовується вода в релігійних обрядах?
  •                    Вода зцілює душу і тіло людини, а в святі дні (на Йордана, на Івана Купала) має ще й благодійну силу. Йорданська вода це велика святість, вона очищає та лікує від різних хвороб.
  •                    У яких трьох станах перебуває вода у природі?

Вода у природі перебуває у трьох станах:

у рідкому - вода; у твердому- сніг і лід; у газоподібному - водяна пара.

  •                    За формою та розміром молекули води в усіх трьох станах одинакові.

Але відстані між молекулами і швидкість, з якою вони рухаються у воді-рідині, у воді - твердому тілі і воді - газоподібному тілі різні. У воді - рідині молекули рухаються повільно, у воді твердому тілі - дуже повільно, у воді - газоподібному тілі - швидко.

Властивості води - рідини

Уявіть , що ми з вами дослідники і нам потрібно розповісти про воду. Ось перед вами чиста вода.

Дослід 1.

  •                    У склянку з водою опустіть ложку. Чи добре її видно? Чому? (Вода прозора).

Дослід 2.

  •                    Подивіться , чи вода має колір. (Безбарвна).

Дослід 3.

  •                    Визначте, чи має вода запах. (Без запаху).

Дослід 4

  •                    Наллємо воду в тарілочку. Що з нею сталося? (Вода потекла).
  •                    Чи має вода форму? (Не має форми).
  •                    При нагріванні вода розширюється, а при охолоджені - стискається.

Висновок.

  •                    Тепер ми, як справжні дослідники, можемо повідомити, що вода прозора, безбарвна, без запаху, текуча, не має форми, стискається при охолодженні.

Робота з підручником

1.Читання статтей ’’Без води немає життя” та ’’Властивості води - рідини”.

  1.                Відповіді на запитання.

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата.

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

  1.          Закріплення вивченого матеріалу

І.Робота в зошиті

Завдання 1,2,3,4.

  1.                Робота в групах

Ерудитами не народжуються, ними стають, читаючи багато книг.

”Банк усіляких цікавинок ”

„Ерудити”

  1.                  Скільки води в тілі?
  2.                  Чому рослинам потрібна вода?

Вода - основа життя й здоров'я. Вона є всюди. Навіть у тобі. Не віриш? Перевір, подивившись на розрізаний лимон або понюхавши цибулю. Що, потекли сльози чи слинка? От тобі й вода.

За все життя людина споживає в середньому 50-60 тонн води.

Щоб виростити 1 кілограм овочів, потрібно витратити 2тонни води.

Щоб добути 1 тонну вугілля потрібно 5 тонн води.

Якби розлити всю океанську воду по всій умовно розрівняній поверхні суші, то шар води становив би приблизно 2 кілометри.

Скільки води в тілі?

Вода необхідна практично кожній живій клітині, тому людське тіло на 2/3 складається з води. У жіночому тілі води менше, ніж у чоловічому, а в дитячому менше, ніж у жіночому.

Чому рослинам потрібно вода?

У рослинах води навіть більше ніж у людському тілі. Вона потрібна їм для побудови нових клітин, а також для перенесення поживних речовин від коренів до листя.

-Для чого необхідна людині вода?

  •        Вода необхідна людині для життя.

„Дослідники”

Кругообіг води

Вода — єдина речовина в природ що існує в природних умовах у всіх трьох станах: твердий лід, рідка вода і газоподібна водяна пара. Туман не можна вважати газом, оскільки це крапельки води, завислі в повітрі.(’’Енциклопедія ” с.324)

  1. Нарешті краплинка потрапила до країни Хмар. Там вона зустрілася зі своїми сестричками, з якими поділилася враженнями від побаченого.
  2.                  Міжмолекулярні зв’язки.
  3.                  Казка „Сніжинка-краплинка”

У високому холодному небі народилася білесенька сніжинка. Вона довго кружляла у веселому танку і нарешті опустилась на землю. Там лежало ще багато сніжинок, схожих на неї.

  •            Що ви тут робите? спитала їх сніжинка.
  •            Ми прикриваємо землю від тріскучого морозу.

Сніжинка разом з подружками почала оберігати матінку-земельку.

Та ось пригріло ясне сонечко. Потемніла сніжинка, а згодом перетворилась на краплинку води, яка влилась в бурхливий струмочок і потекла до річки. А сонечко припікало все дужче і дужче.

І ось одного разу краплинка вистрибнула із річки, перетворилась на невидиму пару і стала підніматися все вище і вище. їй було весело. Вона з захопленням розглядала з висоти голубу річку, зелені луги, темні ліси, безмежні поля

„Екологи”

УНІВЕРСАЛЬНА РЕЧОВИНА

Вода займає 70 відсотків поверхні Землі. Світові запаси води перевищують 1,4 млн куб. км. Але тільки зовсім мала її частина може бути хоч якоюсь мірою корисна для людей. Майже 97 відсотків водного балансу Землі складає морська вода, яка містить близько 35 кг розчинених мінеральних солей на кожні 1000 кг маси. Вона у 8 раз солоніша за воду, придатну для пиття та для поливу сільськогосподарських культур. Тільки близько 3 відсотків водних запасів — прісна вода. Причому три чверті її міститься в полярних шапках льоду та гірських льодовиках. Кожна жива істота на Землі залежить від тієї невеликої кількості води (менше 1 відсотка від її загальних запасів), що випадає у вигляді дощу і живить річки та озера.

На Землі стає все менше чистої води. У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик, заводів. Іноді на берегах річок люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином. У брудній воді багато шкідливих речовин у такій воді гинуть рослини, тварини, риби.

Ой, рятуйте мене, люди, 

Витягайте з русла сміття,

Що кидають у воду всюди І вкорочують життя.

Помирати рибка стала,

Так забруднена вода,

Вже купатись перестала В каламуті дітвора.

Мохом, склом побитим Вкрились русло, береги.

Не ходять вже воду пити З мене коні та воли.

Задихаюсь від бензину,

Масла, бруду, хоч умри.

Як почнуть свої машини

Мити в річці шофери.

Я прошу вас, люди добрі!

Не засмічуйте ви нас!

Збережіть для покоління,

Що прийде вже після вас.

  •                    Як допомогти всім, тим хто живе у воді?

Щоб зберегти воду чистою, на підприємствах будують очисні споруди.

Оберігати водойми дорослим допомагають учні. На берегах річок учні висаджують рослини, дерева?

Щоб зберегти воду ми повинні запобігати забрудненню води. Бережіть воду!

(”Велика ілюстрована енциклопедія” с.447)

  1.       Підсумок уроку
  •                    Які властивості води?
  •                    Які стани води?

Індивідуальні картки

(учні повинні домалювати і назвати стан води).

 

docx
Додано
17 лютого
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку