Тема уроку. Без води немає життя. Властивості води-рідини
Мета уроку. Формувати уявлення про воду: три стани води, їі дивовижні властивості; розвивати вміння аналізувати і робити висновки, користуватися різноманітними джерелами інформації, виховувати почуття любові та дбайливого ставлення до природи
Хід уроку
Доброго дня!
Мовим за звичаєм
Доброго дня!
Всім ми зичимо
Щастя й здоров’я
Вам кожної днини
Миру і злагоди
Вашій родині.
- На урок візьмемо
Увагу
Розум
Обережність
Кмітливість.
Робота з календарем
- Погода сьогодні (синоптик)
а) тестові завдання;
б) вставити пропущені слова;
в) гра ”Так чи ні ”
Білесенька сніжиночка вродилася з води, легенька, як пушиночка спустилася сюди. На своїх промінчиках принесла я вам завдання. Добре вушка відкривайте і загадки відгадайте.
Дощ, лід, сніг, град, туман, пара, роса - це вода.
На уроці ми дізнаємося про те, де на Землі знаходиться вода, у яких станах і які дивовижні властивості має вода - рідина, чи потрібно її берегти.
Робота з таблицею
Вода у природі перебуває у трьох станах:
у рідкому - вода; у твердому- сніг і лід; у газоподібному - водяна пара.
Але відстані між молекулами і швидкість, з якою вони рухаються у воді-рідині, у воді - твердому тілі і воді - газоподібному тілі різні. У воді - рідині молекули рухаються повільно, у воді твердому тілі - дуже повільно, у воді - газоподібному тілі - швидко.
Уявіть , що ми з вами дослідники і нам потрібно розповісти про воду. Ось перед вами чиста вода.
Дослід 1.
Дослід 2.
Дослід 3.
Дослід 4
Висновок.
Робота з підручником
1.Читання статтей ’’Без води немає життя” та ’’Властивості води - рідини”.
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата.
Політаєм, як пташата.
Потанцюємо ще трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
І.Робота в зошиті
Завдання 1,2,3,4.
Ерудитами не народжуються, ними стають, читаючи багато книг.
”Банк усіляких цікавинок ”
„Ерудити”
Вода - основа життя й здоров'я. Вона є всюди. Навіть у тобі. Не віриш? Перевір, подивившись на розрізаний лимон або понюхавши цибулю. Що, потекли сльози чи слинка? От тобі й вода.
За все життя людина споживає в середньому 50-60 тонн води.
Щоб виростити 1 кілограм овочів, потрібно витратити 2тонни води.
Щоб добути 1 тонну вугілля потрібно 5 тонн води.
Якби розлити всю океанську воду по всій умовно розрівняній поверхні суші, то шар води становив би приблизно 2 кілометри.
Скільки води в тілі?
Вода необхідна практично кожній живій клітині, тому людське тіло на 2/3 складається з води. У жіночому тілі води менше, ніж у чоловічому, а в дитячому менше, ніж у жіночому.
У рослинах води навіть більше ніж у людському тілі. Вона потрібна їм для побудови нових клітин, а також для перенесення поживних речовин від коренів до листя.
-Для чого необхідна людині вода?
„Дослідники”
Вода — єдина речовина в природ що існує в природних умовах у всіх трьох станах: твердий лід, рідка вода і газоподібна водяна пара. Туман не можна вважати газом, оскільки це крапельки води, завислі в повітрі.(’’Енциклопедія ” с.324)
У високому холодному небі народилася білесенька сніжинка. Вона довго кружляла у веселому танку і нарешті опустилась на землю. Там лежало ще багато сніжинок, схожих на неї.
Сніжинка разом з подружками почала оберігати матінку-земельку.
Та ось пригріло ясне сонечко. Потемніла сніжинка, а згодом перетворилась на краплинку води, яка влилась в бурхливий струмочок і потекла до річки. А сонечко припікало все дужче і дужче.
І ось одного разу краплинка вистрибнула із річки, перетворилась на невидиму пару і стала підніматися все вище і вище. їй було весело. Вона з захопленням розглядала з висоти голубу річку, зелені луги, темні ліси, безмежні поля
УНІВЕРСАЛЬНА РЕЧОВИНА
Вода займає 70 відсотків поверхні Землі. Світові запаси води перевищують 1,4 млн куб. км. Але тільки зовсім мала її частина може бути хоч якоюсь мірою корисна для людей. Майже 97 відсотків водного балансу Землі складає морська вода, яка містить близько 35 кг розчинених мінеральних солей на кожні 1000 кг маси. Вона у 8 раз солоніша за воду, придатну для пиття та для поливу сільськогосподарських культур. Тільки близько 3 відсотків водних запасів — прісна вода. Причому три чверті її міститься в полярних шапках льоду та гірських льодовиках. Кожна жива істота на Землі залежить від тієї невеликої кількості води (менше 1 відсотка від її загальних запасів), що випадає у вигляді дощу і живить річки та озера.
На Землі стає все менше чистої води. У водойми потрапляють отруйні речовини з фабрик, заводів. Іноді на берегах річок люди миють автомобілі і забруднюють воду бензином. У брудній воді багато шкідливих речовин у такій воді гинуть рослини, тварини, риби.
Ой, рятуйте мене, люди,
Витягайте з русла сміття,
Що кидають у воду всюди І вкорочують життя.
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода,
Вже купатись перестала В каламуті дітвора.
Мохом, склом побитим Вкрились русло, береги.
Не ходять вже воду пити З мене коні та воли.
Задихаюсь від бензину,
Масла, бруду, хоч умри.
Як почнуть свої машини
Мити в річці шофери.
Я прошу вас, люди добрі!
Не засмічуйте ви нас!
Збережіть для покоління,
Що прийде вже після вас.
Щоб зберегти воду чистою, на підприємствах будують очисні споруди.
Оберігати водойми дорослим допомагають учні. На берегах річок учні висаджують рослини, дерева?
Щоб зберегти воду ми повинні запобігати забрудненню води. Бережіть воду!
(”Велика ілюстрована енциклопедія” с.447)
Індивідуальні картки
(учні повинні домалювати і назвати стан води).