Урок "Які первоцвіти ростуть в Херсонській області"

Про матеріал
Урок "Я досліджую світ" інтегрований з уроком "Дизайн та технології". Під час роботи діти краще засвоюють матеріал та удосконалюють свої вміння в роботі з папером. Червона книга дає змогу учням звернути увагу, що слід оберігати первоцвіти та як живі квіти можна замінити на декоративні. Під час вправи в Learning Apps (класифікація первоцвітів та звичайних квітів) вчитель має змогу перевірити на якому рівні діти знають назви первоцвітів.
Перегляд файлу

 

          Тема:  Які первоцвіти ростуть в нашій місцевості?

          Мета:

Освітня: ознайомити учнів з різноманітністю груп царства рослин; формувати вміння розрізняти первоцвіти та звичайні квіти; виробляти уміння узагальнювати, робити висновки, оцінювати результати діяльності; формувати природну, інформаційно – комунікативну компетентності; закріпити навички роботи з вітальною листівкою.

Розвиваюча: розвивати спостережливість, увагу, виховувати взаємоповагу у спільній діяльності.

Виховна: виховувати любов і дбайливе ставлення до навколишнього світу; почуття прекрасного в природі; бажання охороняти та примножувати її красу.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи і прийоми: словесні (бесіда, розповідь, пояснення); наочні (ілюстрація, демонстрація); практичні (вправи).

Міжпредметна інтеграція: українська мова, дизайн та технології.

Інтерактивні методи: Learning Apps, рефлексія, мозковий штурм.

Здоров’язбережувальні технології: фізкультхвилинка.

Обладнання: презентація, конспект, ноутбук, шаблони листя, картон, ножиці, клей, смужки паперу.

Список використаних джерел:

Типова освітня програма 1-2 клас [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https:// mon.gov.ua. – (дата звернення 15.02.2021). – Назва з екрану.

Хід уроку

І.Організаційний момент

- Доброго дня, я рада вас бачити присутніми на уроці!

Давайте з вами перевіримо, як ви налаштовані на сьогоднішній урок. Якщо позитивно полескайте в долоні, а якщо негативно потупотіть ніжками тільки тихенько!

ІІ.Актуалізація опорних знань

  •     Відгадайте загадку.

Перші квіти проростають

 З цибулиночок малих,

 Кожну весну зустрічають,

 Розпізнайте, діти їх.

  •     Як ви вважаєте, що це за квітка? (Підсніжник)
  •     Що це за квітка?(Це квітка первоцвіт)
  •     А чому її так назвали?( Тому, що вони проростають першими)
  •     В нас є виставка первоцвітів які ви приносили на минулому уроці. Хто ще на сьогодні приніс малюнки первоцвітів? Діти, які вже принесли на сьогодні і діти яких малюнки вже є вийдіть до дошки, будь ласка,та візьміть до руки свої малюнки.(Хтось з дітей розповідає про свою квітку, декілька чоловік)
  •     Добре, дякую, залишайте свої малюнки та займайте свої місця.
  •     Діти, а в якій області ми з вами мешкаєм?
  •     Як ви гадаєте чи ростуть в Херсонській області первоцвіти?

ІІІ. Оголошення теми, мотивація діяльності

  •     Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомитися з первоцвітами. Та дізнаємося які первоцвіти  є в Херсонській області, а також створимо Червону книгу .

IV.Вивчення нового матеріалу

В Херсонській області, як і в інших областях нашої держави є певні види первоцвітів. Цьому сприяють: клімат, погодні умови, місце де вони ростуть. Наприклад: місцевість де є багто води ростуть первоцвіти які полюбляють вологу, тобто їм для життя потрібно, щоб постійно був зволожений грунт, а є рослини які навпаки потребують більш посушливий грунт, тобто менше зволожений, а ні ж вологий.

  •     Діти, скажіть, чи всі превоціти потребують охорони?
  •     А як саме охороняються первоцвіти?
  •     А що таке Червона книга України?
  •     Зараз ми з вами створимо Червону книгу. До неї будуть занесені первоцвіти, які є в Херсонській області.

В Херсонській області ростуть такі первоцвіти:

  •     Цикламен Кузнецова -  рідкісна багаторічна рослина. Квіти від блідо-рожевих до фіолетових, духмяні, 5 пелюсток відігнуті назад та догори, при основі зростаються в трубку.  Квітує: січень-квітень. Найбільш рідкісний! Пріоритет охорони! Родова назва походить від латинського слова — «круговий», «циклічний» (завдяки правильному круговому відгину віночка).
  •     Шафран Гейфелів
  •     Вид названий на честь ботаніка XIX сторіччя Йогана Гейфеля. У народі ці рослини також називають маслянками, серенками або брандушками (через схожість з брандушкою різнобарвною). Втім слід зазначити, що схожість ця суто зовнішня, а в систематичному відношенні ці види не є близькими, оскільки належать до різних родин. Народна назва «маслянки», ймовірно, надана через притаманний саме цьому виду блиск пелюсток, як справляють враження змащенних маслом.
  •     Підсніжник складчастий (Galanthus plicatus M.Bieb.) — багаторічна цибулинна рослина.

Назва роду походить від грецьких слів, які в перекладі означають «молочно-квітковий» (колір квітів цієї рослини нагадує молоко). «Складчастий» — від складки на листкові. 

  •     Білоцві́́т весня́ний Назва роду «Leucojum» походить від грецьких слів грец. λευκός — білий та грец. Ίον  фіалка, які в перекладі означають «біла фіалка»  — через яскраво виражений приємний запах білоцвіту; видове ім'я лат. vernum — весняний: Leucojum vernum = Біла фіалка весняна.
  •     Також крім Червоної книги України в Херсонській області створена  щорічна акція «Первоцвіт» яка була створена Міністерством екології та природних ресурсів України з метою збереження видів рослин, занесених до Червоної книги України для того, щоб запобігти іх збиранню, продажу, та вивезенню за межі України.
  •     Фізкультхвилинка
  •     Пропоную вам трішки відпочити та порухатись.
  •     Діти, а скажіть, будь ласка, чи подобаються вам підсніжники?
  •     А чи хотіли б ви, щоб ці квіти опинилися в ваших руках не завдаючи ніякої шкоди природі?
  •     Тоді пропоную вам виготовити їх з паперу та створити з ними вітальну листівку яку потім, трішки пізніше, ви подаруєте своїй мамі чи бабусі привітавши їх зі святом

8 березня Міжнародним днем жінок.

Але для того,щоб почати створювати листівку нам необхідно повторти правила поводження з ножицями та клеєм.

Результат пошуку зображень за запитом правила поводження з клеєм

Результат пошуку зображень за запитом правила поводження з клеєм

Результат пошуку зображень за запитом підсніжник своїми руками із паперу

Результат пошуку зображень за запитом підсніжник своїми руками із паперу

V.Підсумок уроку

-Закінчили роботу.

Прибирання робочих місць.

Давайте з вами підведемо підсумок уроку за допомогою «Рефлексії»

Я навчився…

Я дізнався…

Мені було цікаво…

Відкриваємо щоденники, записуємо домашнє завдання.

Наш урок завершено!Дякую за увагу!

 

docx
Додав(-ла)
Німич Сніжана
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку