​«Безпечний Інтернет – його роль в сучасному світі» - виховний захід в рамках тижня інформатики

Про матеріал

Даний виховний захід в рамках тижня інформатики в закладі допоможе повідомити цікаві факти про комп'ютери та сучасні інформаційні технології; показати всі плюси і мінуси роботи в мережі Інтернет, її вплив на здоров'я людини; пояснити що таке ігроманія та інтернетозалежність, як з ними боротися, як попередити; Такий захід дозволяє сформувати прагнення учнів до самовдосконалення у сфері новітніх інформаційних технологій, акцентуючи увагу на читанні книг, як вічного джереа знань освіченої людини.

Перегляд файлу

1

 

6.jpgВиховний захід на тему:

«Безпечний Інтернет –  його  роль в сучасному світі»

(в рамках тижня інформатики)

Мета заходу:

Пізнавальна: повідомити цікаві факти про комп’ютери та сучасні інформаційні технології; показати всі плюси і мінуси роботи в мережі Інтернет, її вплив на здоров'я людини; пояснити що таке ігроманія та інтернетозалежність, як з ними боротися, як попередити; навчити поважати книгу та визначити її важливу роль у формуванні світогляду освіченої людини;

Виховна: формування у учнів власних індивідуальних поглядів на новітні інформаційні технології; формування власної відповідальності;

Розвиваюча: навчити контролювати свої емоції; покласти початок для розвитку волі, самонавчанню та само дисциплінованості.

Завдання заходу: формування інтересу до власного здоров'я, техніки; формування ціннісного ставлення до власного здоров'я; формувати погляди і переконання щодо мережі Інтернет, комп'ютерних ігор; сформувати прагнення до самовдосконалення у сфері новітніх інформаційних технологій; акцентувати увагу на читанні книг.

Форма проведення: бесіда з елементами дискусії;

Обладнання і наочність:  ноутбук, проектор, проекційний екран, презентація, відеосюжети.

Хід заходу

Ведучий 1. Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій. Ми отримуємо інформацію завжди, коли читаємо книжки, слухаємо радіо, дивимось телевізор, спілкуємося між собою. Завдяки технічному прогресу виникли нові засоби комунікації, тобто засоби спілкування, а разом з ними - і нові цінності. Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше - періодичні друковані видання, потім - телеграф, радіо, телебачення і, нарешті, Інтернет. Сьогодні світ заполонили комп'ютери.

Ведучий 2. До речі, комп'ютери почали активно застосовуватися після Другої світової війни. До 1960 року в усьому світі використовувалося не більше 7 тис. комп'ютерів. У 1993 році настав історичний перелом, коли вперше обсяг виробництва персональних комп'ютерів перевищив обсяг виробництва легкових автомобілів і досяг 35,4 мільйона одиниць.

Наприкінці ХХ століття створюються комп'ютери, які вміщуються на долоні і дуже прості в користуванні.

Ведучий 1. Я на 99% впевнена що кожен з вас впевнено працює з ПК та вільно пересувається просторами  мережі Інтернет.

Цікаво, що число користувачів Інтернету в Україні щомісячно збільшується на 200 тис.

Ведучий 2. Звичайно, Інтернет - це оперативність. Дані тут оновлюються кожні 5-15 хвилин, що неможливо ні в яких інших засобах інформації.

Ведучий 1. Що ж ми все про Інтернет та Інтернет. Треба згадати про книгу – ось джерело знань освіченої людини. (бере книгу в руки) Коли перегортаєш сторінки книги, то зі швидкістю світла працює твоя творча особистість. Можна уявити все що завгодно і самостійно поринути у світ науки, техніки, поєзії, мистецтва…

Ведучий 2. Що ж книга – це джерело знань, але і її можна зробити сучасною. Ви, мабуть, знаєте про існування електронних книг. У Франції створено книгу, зовні схожу на традиційну, але під її обкладинкою розміщено екран розміром 16 х 21 см. Електронну книгу можна покласти до сумки чи рюкзака, і працює вона на батарейках протягом 5 годин. Це водночас і книга, і бібліотека, і віртуальний книжковий магазин. Її пам'ять зберігає біля 30 книг по 500 сторінок кожна. Маючи мобільний телефон чи телефонну розетку, ви підключаєтеся до Інтернету і можете гуляти по віртуальному магазину, вибирати і замовляти книги. Досить провести по екрану пальцем, щоб підібрати книгу чи газету, збільшити розмір букв, знайти незрозуміле слово у словнику.

Останнє досягнення комп'ютерних технологій - „жива” книга. За допомогою комп'ютера можна не лише читати текст і переглядати малюнки, а й чути голоси персонажів, „оживляти” ілюстрації, грати у цікаві ігри. Навіть є такі електронні книжки-ігри, які надають можливість не тільки познайомитися з авторським варіантом твору, а й самому вплинути на хід сюжету.

Диспут на тему „Книга чи комп'ютер: в сучасному і майбутньому?”

(6-А клас, класний керівник – Форсюк А. О.)

1. Що на вашу думку: книга чи комп'ютер є основним джерелом інформації в сучасному світі?

2. Чи однаково важлива роль книги і комп'ютера в духовному розвитку людини?

3. Як ви гадаєте, у майбутньому друкована книга залишиться чи її замінить комп'ютер?

4. Чи можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп'ютера?

6. Чи потрібна бібліотека в майбутньому?

7. Чи припускаєте ви виникнення нових носіїв інформації, які колись витіснять комп'ютер?

8. Де застосовується компютер та які перації виконує цей сучасний пристрій?

 

Ведучий 2. На сьогоднішній день основний принцип роботи з комп'ютером - самостійний пошук інформації. Для користувачів тут є свої плюси і мінуси.

Ведучий 1. Позитивною є можливість самостійної праці. Користувачі навчаються орієнтуватися в мережевому просторі, відбирати потрібні документи з величезного інформаційного масиву. Але читання тексту з комп'ютера має багато незручностей: ви не бачите, скільки прочитали і чи багато ще залишилось, не можете перегорнути сторінки, щоб порівняти різні розділи книги або прочитати навмання обрані уривки. Не вийде захопити екран із собою в ліжко або на пляж. Екрани не можна колекціонувати і розставляти на полицях, а ще електронні пристрої енергозалежні!!!

Ведучий 2. Дуже багато дітей та підлітків проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров'ям. У них виникла нова форма залежності – комп'ютерна. Проте цікавляться комп'ютерами всі – дорослі, підлітки і навіть найменші полюбляють перегляд он-лайн мультфільмів.

Ведучий 1. Існує чимало цікавих фактів про компютери. Розкаже про них незалежний експерт, учениця 7-го класу – Герасимчук Єлизавета.

(відеоробота, доповідь Герасимчук Єлизавети)

Цікаві завдання учням від експерта (проводить Герасимчук Єлизавета).

Ведучий 2. Дуже цікаві факти ми з вами почули. Пригадую, що цього тижня у нашій школі проходить тиждень інформатики. Врамках цього тижня вчора ми стали учасниками цікавого вебінару огранізованого до Дня безпечної поведінки в мережі Інтернет. Ось вам яскравий приклад того, як будучи в стінах рідної школи можна приєднатися до різноманітних заходів навіть в місті Запоріжжя.

Ведучий 1. А я хочу відмітити важливість живого спілкування. Коли отримуєш в чаті тільки смайлик – це не те. Хіба можна передати таким чином живі почуття.

Давайте проекспериментуємо. Часто ми користуємося смайлами проте кожен розуміє їх по-різному. Якщо ви відсилаєте смайлик – інша людина може образитись,  зрозумівши його зміст по своєму. Спробуємо і ми визначити значення певних смайлів. Оберіть по три цікаві відмітки та підберіть по три значення для кожного. (тренінг зі смайлами)

Ведучий 2. Із почуттями варто бути обережним. Відомий термін ХХІ століття «кібербулінг» каже, що слід бути обачним із ким розмовляєш та на яку тему. Ось незалежний експерт, учень 9-А класу Волошин Дмитро, знає основні правила роботи в мережі Інтернет та як не потрапити в руки шахраїв. (відеоробота, доповідь Волошина Дмитра)

Ведучий 1. Цікавий тренінг . Ще один досвідчений експерт, учень 11-Б класу,  Ніколіс Максим,  надасть певні цікаві рекомендації щодо використання безпечного Інтернет ресурсу при підтримці соціального педагога Ганни Михайлівни.

5.jpgВедучий 1. Інформаційні технології безперечно покращують наше життя та роблять його комфортнішим. Але у гонці за усім новим не треба забувати звичні нам речі, такі як живе спілкування, ігри на повітрі, паперові книжки, які можна колекціонувати на полицях.

Сьогодні на заході присутній наш шкільний бібліотекар. Надаємо слово Натала Олексіївні.

Ведучий 2. Бажаю вам усім щоб книга та комп'ютер стали вашими  друзями,  помічниками. Отримуйте тільки користь при спілкуванні з ними. Усім дякую за увагу!

 

Додаткові матріали

Диспут на тему „Книга чи комп'ютер: в сучасному і майбутньому?”

(6-А клас, класний керівник – Форсюк А. О.)

 

  1. Що на вашу думку: книга чи комп'ютер є основним джерелом інформації в сучасному світі?

 

  1. Чи однаково важлива роль книги і комп'ютера в духовному розвитку людини?

 

  1. Як ви гадаєте, у майбутньому друкована книга залишиться чи її замінить комп'ютер?

 

  1. Чи можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп'ютера?

 

  1. Чи потрібна бібліотека в майбутньому?

 

  1. Чи припускаєте ви виникнення нових носіїв інформації, які колись витіснять комп'ютер?

 

8. Де застосовується компютер та які перації виконує цей сучасний пристрій?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Сценарії
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
2281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку