«Безпека на дорозі-безпека в житті»
Цілі і завдання:
1. Виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації.
2. Закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності.
3. Активізувати процеси мислення, уваги і мовлення дітей; виховувати кмітливість і винахідливість.
4. Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними та обачними.
Хід заняття:
Стук у двері, входить листоноша і передає лист від найменшеньких хлопчиків
Вихователь: Хлопці з просять нас допомогти розгадати загадки. Допоможемо їм? (Так.)
1) Три різнокольорові кола
Блимають один за одним.
Світяться, моргають -
Людям допомагають.
(світлофор)
2)Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг - два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще права кермом.
(велосипед)
3)Я в будь-який час року
І в будь-яку негоду
Дуже швидко в будь годину
Провезу вас під землею.
(метро)
5) Дивовижний вагон!
Посудіть самі:
Рейки в повітрі, а він
Тримає їх руками.
(тролейбус)
6)Не літає, але дзижчить,
Жук по вулиці біжить.
І горять в очах жука,
Два блискучих вогника.
(машина)
Вихователь: Молодці, хлопці. Про що були загадки?
Діти: Про транспорт і світлофорі.
Вихователь: Правильно, хлопці. На дорозі допомагає дотримуватися правил дорожнього руху світлофор, а що ще допомагає на дорогах нашого безпечного руху?
Діти: Дорожні знаки.
Вихователь: Дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
На шляху хлопців - дорога,
Транспорт їздить швидко, багато.
Світлофора поруч немає,
Знак дорожній дасть пораду.
Так давайте, виходьте,
Швидко знаки зберіть!
Кожна дитина отримує розрізаний на частини дорожній знак. Діти починають збирати свій знак. Коли всі знаки зібрані, діти називають свої знаки і пояснюють, для чого вони призначені.
Вихователь: А ми продовжуємо. І тепер настав час з'ясувати, наскільки добре ви знаєте правила дорожнього движения.Ребята, встаньте по колу. Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаєте м'яч.
1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
5. Як називається місце перетину двох доріг? (перехрестя)
6. Чому не можна з'являтися зненацька перед близько йде транспортом? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)
7. Чим відрізняються транспортний світлофор від пішохідного? (Транспортний світлофор має три сигналу - червоний, жовтий, зелений, а пішохідний два - червоний і зелений.)
8. Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти? (З будь-якого транспортного засобу першим завжди виходить дорослий, потім дитина.)
9. Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду? (Треба почекати поки він від'їде.)
10. Можна грати дітям біля дороги?
Фізкультхвилинка "Автомобілі".
Прокинулися, потягнулися.
Нахил голови вниз, руки за головою, лікті вниз.
Руки вгору-в сторони, підняти голову - прогнутися - глибокий вдих.
Заводимо мотор.
Ноги нарізно, руки в сторони. Поворот тулуба вліво-вправо з обертальними рухами кистей рук перед грудьми.
Перевіряємо ремені безпеки.
Ноги нарізно, руки вздовж тулуба. Нахили вліво-вправо, руки ковзають уздовж тулуба.
Перевіряємо гальма.
Руки за спиною, обертальні рухи стопою лівої-правої ноги по черзі.
Поїхали.
Ходьба на місці, переходить вбег.
Гра «Це я, це я, це все мої друзі!»
Вихователь: я буду зачитувати питання і якщо ви згодні з твердженням, то дружно говорите фразу «Це я, це я, це все мої друзі!», якщо не згодні - молчите.А тепер я вас перевірю:
Хто з вас йде вперед тільки там, де пішохід?
Хто бандою веселій кожен день крокує в садок?
Хто завжди йде вперед, широко роззявивши рота?
Хто пропускає машини, ПДР все дотримується?
Хто крокує без розбору на сигнали світлофора?
Хто завжди в трамваї тісному поступається старшим місце?
Хто дорогу перейде тільки там, де перехід?
Хто штовхає м'яч веселий на дорозі перед будинком?
Щоб провітритися в тролейбусі трошки,
Хто і голову і тулуб висунув в віконце?
Знає хто, що червоне світло - це значить ходу немає?
Хто біжить вперед так швидко, що не бачить світлофора?
Знає хто, що світло зелений означає - шлях відкритий?
Хто поблизу проїжджої частини весело ганяє м'ячик?
Хто ГИБДД допомагає, за порядком спостерігає?
Вихователь: Молодці, хлопці впоралися з грою. Діти, у пішоходів є помічники при переході вулиці. Назвіть їх.
Діти: світлофор і регулювальник дорожнього руху.
Вихователь: Тепер я пропоную вам стати інспекторами дорожнього руху. Кожній дитині дається картка з зображенням дорожньої ситуації (зображення якого-небудь порушення), дитина повинна прокоментувати зображення.
Можливі ситуації:
1. Хлопчик вибігає на проїжджу частину, погнавшись за м'ячем.
2. Хлопчик перебігає проїжджу частину в недозволеному місці, тому що його увагу привернули друзі на іншій стороні дороги.
3. Дівчатка на задньому сидінні автомобіля подорожують, не пристебнувшись ременями безпеки. Крім того, вони заважають водієві.
4. Автомобіль ще не припаркувався і не зупинився, а хлопчик вже поспішати вийти, причому на проїжджу частину.
5. Хлопчик перебігає дорогу по пішохідному переходу, але перед близько йде транспортом.
6. Дівчинка переходить дорогу, оминаючи автобус спереду.
7. Діти вибігають на проїжджу частину з-за чагарника.
8. Хлопчик з дівчинкою катаються на роликах по проїжджій частині.
9. Хлопчик робить наземний перехід на велосипеді.
10. Дівчинка йде тротуаром повз арки, з якої виїжджає машина. Водій не бачить дівчинку і може здійснити наїзд на юного пішохода.
Вихователь: Хлопці, я підготувала для вас незакінчений малюнок - схему із зображенням перетину двох доріг. На малюнку немає дорожніх знаків і немає світлофора. Допоможіть пішоходам і водіям, наклеївши необхідні знаки.
Діти виконують завдання.
Вихователь: Які ви молодці, хлопці! Ви добре знаєте правила дорожнього руху. Намагайтеся бути гранично уважними на дорозі, щоб не доставляти неприємності ні собі, ні близьким вам людям.