Розробки занять по музикотерапії "Звукова мова тіла"

Про матеріал
Лікувальні властивості музики я відчула на власному досвіді роботи з дітьми. Музика нормалізує психоемоційну сферу дитини, розкриває музичний потенціал, знімає напруження. Конспекти занять з музикотерапії на тему "Звукова мова тіла" містять вправи, музичні ігри, ігри-медитації, слухання музики. За допомогою цього набору і моєї фантазії, діти розкриваються, долають свої страхи,переживання, отримують задоволення, набираються впевненності.
Перегляд файлу

Звукова мова тіла

«Я – гарний, наче музика»

                                   C:\Users\Комп\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (2).jpg

Мета: Нормалізувати психоемоційну сферу та розвиток музичних здібностей. Ознайомити з ритуалом початку і закінчення занять. Розвивати координацію тіла і реагування на музику, почуття ритму

Обладнання: м’яка іграшка в формі серця, саморобні маракаси, аудіозаписи музичних творів,

Музичний репертуар: Fiesta Mediterranean «Rondo Veneziano», французький танок «la Bastringye, українські пісні «Іди, іди дощику», «Вийди, сонечко»,

Хід заняття

Діти заходять до залу під спокійну музику Fiesta Mediterranean «Rondo Veneziano» і сідають на стільчики, які стоять півколом. Музичний керівник дзвонить у дзвоник, сповіщаючи про ритуальний початок заняття. Починається привітання-звертання, муз керівник, тримаючи в руках сердечко вітається і  називає своє ім’я, передає по колу сердечко і діти співають своє ім’я.

Музично-танцювальна діяльність. Звучить композиція французький танок «la Bastringye, діти стають у коло і беруться за руки, починають рухатися праворуч, поступово набираючи швидкість. Зупиняються і починають відбивати ритм, спочатку плескають в долоні, потім підстрибують і плескають себе по стегнах. Знову беруться за руки і рухаються по колу в протилежному напрямку і повторюють ті ж самі рухи.

Дихальна гімнастика «Кулька» - надуваємо уявну кульку, вдихаємо глибокий вдих через ніс, видихаємо повільно ротом, випускаємо кульку в повітря.

Слухання та прислухання. Пропонуємо дітям показати свої вушка, помасажувати їх, закриваємо їх потім відкриваємо. Концентруємо увагу на звуках з вулиці і навколо, можна в запису послухати шумові звуки. Хвалимо свої вушка за можливість чути навколишні звуки.

Спів та інсценізація укр. пісень. Слухають українські пісні в запису і інсценують рухами «Іди, іди дощику», «Вийди, сонечко»

Музична гра «Малята і ведмедики» музичний керівник грає супровід на піаніно, пояснюючи малятам, що коли грає мелодія малят – діти танцюють, бавляться, а коли музика змінюється на музику «ведмедиків» - дітки перетворюються на ведмедиків і починають шукати здобич.

Пальчикова казочка. «Вирішили вказівні пальчики піти погуляти до лісу, йдуть собі, йдуть(пальчики ходять по ніжках дітей) коли раптом ой-ой-ой, злякалися. Тоді великі пальці вирішили самі йти гуляти, але і вони злякалися, далі вказівні та середні вирішили погуляти разом, але й вони злякалися, згодом всі пальчики вирішили піти до лісу, знайти свій страх і прогнати його»

Музикування на саморобних маракасах. Під супровід твору Fiesta Mediterranean «Rondo Veneziano» діти музикують на маракасах, потім можна поділитися на дві групи і створити оркестр.

Релаксація. «Я гарний, наче музика» Під супровід твору Fiesta Mediterranean «Rondo Veneziano» На початку муз керівник зосереджує увагу на красі музичного твору, згодом каже дітям, які у них гарні вушка, що можуть чути цю музику. Діти починають гладити свої вушка, потім носик, лоб та інші частини тіла, муз керівник вказує на те, що вони гарні, як музика, завдяки музиці вони стали здоровіше, красивіше, радісніше. Дякують музиці!

Закінчення заняття. Музичний керівник повідомляє про закінчення заняття, але щоб прийти на наступний раз, треба попрощатися і заспівати пісеньку «До побачення вам дітки! До побачення, Ганна Вікторівна» імпровізований супровід та спів. На завершення чарівний дзвіночок сповіщає про закінчення.

Заняття завершується, дітки виходять із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звукова мова тіла

«В ритмі музики»

                                       C:\Users\Комп\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Без названия (3).jpg

Мета:  розвивати вміння уважно слухати ритм у будь-якій музиці, виділяти та показувати його жестами, рухами; виховувати вміння налаштовувати себе на позитив та спокій.

Обладнання: аудіо записи музичних творів, пір’їнки, ритмічні картки, Барабан, бубон, маракаси, металофон, трикутник, ксилофон.

Музичний репертуар: укр пісні «Равлику-Павлику», «Печу, печу хлібчик», М. Шуть «Наше коло, мов сім’я», музична гра «Лавата», Прокоф’єв «Ранок» «Rondo Veneziano», звуки дощу, «Дощик накрапає», пальчикова гра «Курочка» Школьник, музична відео-казка «Курочка Ряба»

Хід заняття

Діти заходять до залу під спокійну музику Прокоф’єва «Ранок» і сідають півколом. Музичний керівник дзвонить у дзвоник, сповіщаючи про ритуальний початок заняття.

Музичне привітання «Відлуння». Музичний керівник співає вітання кожній дитині в різному ритмі, а діти повинні повторити так само, наче відлуння.

Музично-танцювальна діяльність. «Лавата» Музичний керівник запрошує дітей в коло для виконання музичної гри

ЛАВАТА

1Мої очі гарно сяють у сусіда краще

 

Приспів:

Дружно танцюємо тра - та - та, тра-та-та

Веселенький наш танок - гарна Лавата

 

2.Носик мій такий гарненький, у сусіда краще

3.Мої губки, наче бантик, у сусіда краще

4.Мої плечика рівненькі, у сусіда краще

5.Мої ручки чепурненькі, у сусіда краще

6.Мої пальчики спритненькі, у сусіда краще

7.Мої ніженьки стрункі, у сусіда краще

 

Дихальна гімнастика. «Подаруй мені пір’їнку» - діти дмухають на пірїнку.

Слухання та прислухання. Слухати звуки дощу в запису, прислухатися та відтворювати оплесками ритмічно різні краплинки: тихенький дощ- повільні краплі, частий дощ маленькі краплинки, сильний дощ, чергувати ритмічно різні краплі.

Спів та інсценізація укр. пісень. укр пісні «Равлику-павлику», «Печу, печу хлібчик»  Слухають українські пісні в запису і інсценують рухами

Музична гра. «Наше коло – мов сім’я» муз. Шутя, діти стають в коло

«Наше коло, мов сімя»

(музика М. Шутя)

Наше коло – мов сімя!

Раз, два, три! (оплески)

Друзі ми: і ти, і я!

Добрий день, сусіде справа.

Добрий день, сусіде зліва!

Ми – одна сім’я!

 

Замість слів «добрий день» підставляється слово-дія (бажано з трьох складів), ця дія виконується разом із піснею. Після трьох-чотирьох варіантів, запропонованих ведучим, діти обирають слова-дії самостійно. Варіанти слів-дій «посміхнись», «руку дай», «обійми», «поцілуй», «налякай», «пожалій», потряси», розсміши», «покружляй», «поштовхай» тощо.

Пальчикова гра. «Курочка» муз. Школьник

C:\Users\Комп\Downloads\135.png

Музикування. Відео-казка «Курочка Ряба» Діти обирають собі інструменти за бажанням(Барабан, бубон, маракаси, металофон, трикутник, ксилофон) і озвучують казку.

Релаксація. «Я гарний, наче музика».  Діти сидячи на подушках в колі   слухають музичний твір «Rondo Veneziano»  торкаючись один одного рукою, плечем, дивлячись в очі одне одному, усміхаючись, промовляють слова: «Усміхнись якнайшвидше ти мені, усміхнуся я тобі.

Здрастуй, сонце золоте, здрастуй, небо ясне.

Ми складаємо за все нашу дяку, чарівна музико, Тобі!

Закінчення заняття. Музичний керівник повідомляє про закінчення заняття, але щоб прийти на наступний раз, треба попрощатися і заспівати пісеньку повторивши за мною ритмічно «До побачення вам дітки! До побачення,

 

 

 

 

 

 

 

 

Звукова мова тіла

«В темпі музики»

                                    C:\Users\Комп\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpg

Мета: Розвивати вміння визначати темпові зміни у будь-якій музиці, рухатися в необхідному темпі, змінюючи рухи, розвивати почуття ритму і дрібну моторику, викликати емоційний сплеск у дітей від музики.

Обладнання: аудіо записи музичних творів, дидактична гра «Музичний годинник» ритм картки, бубон, барабан, маракаси, трикутники, наголовники ведмедів.

Музичний репертуар: муз. привітання «Доброго ранку моя голова»,  «Лавата», П. Чайковський «Осіння пісня», Лядов «Баба-Яга», укр. нар. пісня «Ой на горі жито», «Ода Осені» релакс

 

Хід заняття

Діти заходять до залу під спокійну музику  Чайковського «Осіння пісня» і стають півколом. Музичний керівник дзвонить у дзвоник, сповіщаючи про ритуальний початок заняття.

Музичне привітання. Музичний керівник співає, а діти повторюють спів та рухи.

Доброго ранку, оченята!

Доброго ранку носик!

Доброго ранку вушка, ротик,

спинка і животик!

Доброго ранку, моя голова,

Ось такий красивий я!

Музично-танцювальна діяльність. «Лавата» Музичний керівник запрошує дітей в коло для виконання музичної гри

ЛАВАТА

1Мої очі гарно сяють у сусіда краще

Приспів:

Дружно танцюємо тра - та - та, тра-та-та

Веселенький наш танок - гарна Лавата

 

2.Носик мій такий гарненький, у сусіда краще

3.Мої губки, наче бантик, у сусіда краще

4.Мої плечика рівненькі, у сусіда краще

5.Мої ручки чепурненькі, у сусіда краще

6.Мої пальчики спритненькі, у сусіда краще

7.Мої ніженьки стрункі, у сусіда краще

Дихальна гімнастика. «Шумить вітер»  
Музичний керівник: Як шумить вітер? А ось так! Вдих носиком. Видих ротиком, долонька торкається ротика і  ми без голосу вимовляємо "звук індіанця" – це шумить вітер. Вправу слід повторити 3-4 рази.

Слухання та прислухання. Музичний керівник: дітки, давайте послухаємо зараз музичні твори і порівняємо їх, чим вони відрізняються П. Чайковський «Осіння пісня», Лядов «Баба-Яга» Дидактична гра «Музичний годинник» - визначення темпу творів.

Спів та інсценізація укр. пісень. укр. нар. пісня «Ой на горі жито»

Музичний керівник: давайте послухаємо укр. пісню, будемо підспівувати та супроводжувати її рухами, повторюйте за мною.

Масаж тіла «Грибний дощик»  

Дощові краплі,

(діти плескають правою долонею по лівій)

Стрибайте в долоньки!

(плескають лівою долонею по правій)

Дощові краплі,

Вимийте мені ніжки!

(поплескують долоньками по ногам від кісточки вгору)

Бийте по спині!

(стукають правою рукою по лівому плечу ззаду)

Дощ грибний,

(лівою рукою – по правому плечу)

Але треба підрости і мені!

(витягують обидві руки вгору, випрямляючи спину)

Музикування. «Ведмедиця та ведмежата»

Музичний керівник ділить всіх дітей на 2 групи ведмеді і ведмежата. Діти обирають інструменти ведмеді – барабан, бубон,  ведмежата – трикутники, маракаси. Коли прокидаються великі ведмеді грає відповідна група дітей в повільному темпі, а коли ведмежата – 2 група дітей змінює темп.

Релаксація «Ода Осені»

Діти, під супровід музики викладають пазли листочків.

Закінчення заняття. Музичний керівник повідомляє про закінчення заняття, але щоб прийти на наступний раз, треба попрощатися і заспівати пісеньку, змінюючи темп, якщо музичний керівник співає «До побачення» в повільному темпі, то дітки у відповідь повинні заспівати швидко, і навпаки!     На завершення чарівний дзвіночок сповіщає про закінчення. Заняття завершується, дітки виходять із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звукова мова тіла

«Емоції музики - через міміку і пластику»

 

                                      

Мета:  Продовжувати знайомити дітей з емоціями, які передає музика; вчити передавати емоційний стан різними засобами  (мовлення, рухи, міміка, жести).  Розвивати образну уяву дітей, формувати навички оздоровчого дихання, розвивати дрібну моторику і навички ритмічного музикування

Обладнання: аудіо записи музичних творів, одноразові стаканчики з водою, дидактична гра «Звуки природи», атрибути сонечка і краплинки, наголовник лисиці, ложки, бубонці, дзвіночки.

Музичний репертуар: П. Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків» муз. привітання «Доброго ранку, моя голова», А. Мігай «Дощик», укр. нар. Пісня «Вийди, вийди, сонечко», музикування відео «Веселі музиканти», «Ода Осені»

Хід заняття

Діти заходять до залу під спокійну музику П. Чайковського «Марш дерев’яних солдатиків» і стають півколом. Музичний керівник дзвонить у дзвоник, сповіщаючи про ритуальний початок заняття.

Музичне привітання. Музичний керівник співає, а діти повторюють спів та рухи.

Доброго ранку, оченята!

Доброго ранку носик!

Доброго ранку вушка, ротик,

спинка і животик!

Доброго ранку, моя голова,

Ось такий красивий я!

Музично-танцювальна діяльність. Танок «Якщо весело живеться»

 

Якщо весело живеться, роби хлоп, 2рази                 

Якщо весело живеться,

Друг найкращий посміхнеться!

Якщо весело живеться, роби хлоп!

 

Якщо весело живеться, всім Ура!, 2рази

Якщо весело живеться,

Друг найкращий посміхнеться!

Якщо весело живеться, всім Ура!

 

Якщо весело живеться, роби хлоп,

Якщо весело живеться, всім Ура!,

Якщо весело живеться,

Друг найкращий посміхнеться!

Якщо весело живеться, роби хлоп!

Якщо весело живеться,

Друг найкращий посміхнеться!

Якщо весело живеться, всім Ура!

Дихальна гімнастика. «Гарячий чай»

Музичний керівник: Сьогодні я хочу діти, пригостити вас чаєм, але він дуже гарячий і щоб не обпектися, треба на нього дути. Діти роблять спокійний повільний вдих носом, затримують дихання на 1-2 секунди і через ледве зімкнуті губи видихають, промовляючи «пф», начебто студять чай. 

Слухання та прислухання. Звук вітру. Слухати звуки  вітру в запису, прислухатися який вітер слабкий, сильний, розповідати, як дерева в цей час по різному хитаються, зображувати вітер рухами, підбирати шумові інструменти, якими можна зобразити вітер дидактична гра «Звуки природи»

Спів та інсценізація  пісень.  муз. А. Мігай «Дощик», укр. нар. «Вийди, вийди, сонечко»

Діти слухають запис пісень і зображують їх рухами з атрибутами сонечка і краплинок.

Музична гра «Зайці і лисичка».  Діти-зайчики сидять на стільчиках. Осторонь від них – дитина-«лисичка».  Музичний керівник співає:

Сірі зайчики сидять, довгі вушка в них стирчать.

Ось такі вушка, малі сірі вушка.

Діти слухають і, приклавши долоні до вушок, показують, які довгі вушка у зайчиків.  Музичний керівник співає:

Бігають зайчата, гарні стрибунята. Ось такі зайчата, гарні стрибунята!

"Зайчики" вільно бігають по кімнаті. (Під кінець куплета присідають) Музичний керівник співає:

В лісі лис ганяє, стрибунят шукає.

Ой біжіть, зайчата, гарні стрибунята! "Зайчики" тікають, "лисичка" біжить ними.                                                                                                        

https://scontent.fods4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/60425999_1208471829334611_5234506587594293248_n.png?_nc_cat=108&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=VduYPz_6qscAX_O990o&_nc_ht=scontent.fods4-1.fna&oh=5f7120055a71776e8c470e313a58f74f&oe=5EE2DEF7

Музикування відео «Веселі музиканти». Діти обирають собі музичні інструменти, які лежать на столі і озвучують за відео потрібними інструментами. (ложки, бубонці, дзвіночки)

Гра-медитація «Красуня осінь» Під супровід спокійної музики «Ода Осені», діти сидять на подушечках і медитують, а музичний керівник розповідає:

«Які гарні восени дерева! Стрункі з різнобарвним листям. Тонкі гілочки тягнуться до сонечка. Війнув вітерець – зашепотіло листячко: «Ш-ш-ш». Закінчення заняття. Музичний керівник повідомляє про закінчення заняття, але щоб прийти на наступний раз, треба попрощатися і заспівати пісеньку «До побачення», змінюючи  характер музики, ласкаво, радісно, як лисичка хитро, як вовк грізно.  На завершення чарівний дзвіночок сповіщає про закінчення. Заняття завершується, дітки виходять із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
3755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку