: Безпека на дорозі та пішохода. Пішохідні переходи. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Про матеріал

Розробка до уроку Основи здоров'я для 5-го класу на тему: "Безпека на дорозі та пішохода. Пішохідні переходи. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги"

Перегляд файлу

Основи здоров’я 5 клас

Тема уроку: Безпека на дорозі  та пішохода. Пішохідні переходи. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Мета: закріпити й поглибити знання учнів про перехід багатосмугової дороги, пояснити необхідність дотримання правил дорожнього руху; призначення знаків дорожнього руху, розвивати практичні вміння й навички користування дорожніми знаками, виховувати обережність, відповідальність за власні вчинки, дисциплінованість  на  дорогах.

Обладнання: Правила дорожнього руху, дорожні знаки, роздаткові картки, схема дороги з декількома смугами.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань
                                               Хід  уроку
І.      Організаційний момент
II.   Перевірка домашнього завдання

  • Що таке безпека ?
  • Що таке небезпека ?
  • Які ви знаєте види небезпек?
  • Які ви знаєте служби захисту населення? 
  • Назвіть небезпеки, які вас оточують.
  •  Розшифруйте формулу безпечної життєдіяльності

 

 

 

 

Метод «Мікрофон»

- Що ви знаєте про дорожню розмітку?

Прийом асоціацій

Дорога,  ДТП , пішохідний перехід, світлофор, дорожня розмітка, транспортний потік …

Вправа «Відкритий мікрофон»

- Хто є учасником дорожнього руху?

- Як називаються ділянки дороги або спеціальні споруди, призначені для переходу на інший бік вулиці? 

- Які дорожні знаки потрібно знати велосипедисту?

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 На автомобільних дорогах будь-якої країни можна побачити різ­номанітний транспорт, який різниться маневреністю, швидкістю руху, що створює перешкоди і незручності на їхньому шляху, а отже й не­безпечні ситуації. Обстановку ускладнюють і пішоходи. Всі вони є учасниками дорожнього руху. Полегшити учасникам руху сприйняття й оцінку обстановки можуть знання пра­вил дорожнього руху в поєднанні з нормальною організацією дорож­нього руху.

 

 

 

V.  Вивчення нового матеріалу

Повідомлення мети та теми уроку. Безпека на дорозі  та пішохода. Пішохідні переходи. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

Наша розмова сьогодні  буде про безпеку на дорогах, яку має створити пішохід. На уроці ми пригадаємо ці правила, а також ознайомимось з видами пішохідних переходів, навчимось правильно переходити дорогу

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу малююнки Острівець безпекиРух транспорту на цих дорогах регулюється знаками «Напрями руху по смугах». За допомогою дорожньої розмітки або дорожнього знака можна визначити кількість смуг на дорозі.
Рух автомобілів на дорозі називають транспортним потоком.  Потоки, які рухаються назустріч один одному, розділяють  осьовою лінією. Іноді на осьовій лінії позначають острівці безпеки.

Безпечна відстань до автомобіля. За підрахунками, найменша відстань до автомобіля, що рухається найближчою смугою – 50 м. Але дитині на дорозі важко визначити на око, яка відстань до автомобіля. Простіше скористатися опорами  електропередач.  Відстань між сусідніми опорами 30 – 50 м. Отже, машина повинна знаходитись за 3-4 опори від пішохода.

При переході багатосмугової дороги слід користуватися такими правилами.

   Якщо дорога  регулюється світлофором:

- переходь лише на зелене світло світлофора;

- якщо не встигаєш перейти всі смуги, зупинись на осьовій лінії або острівці безпеки;

- дочекайся наступного зеленого сигналу і закінчи перехід.

  Якщо дорога не регулюється світлофором:

- перш ніж  розпочати перехід, зупинись, прислухайся, уважно оглянь дорогу;

- подивись ліворуч і переходь тоді, коли транспорту немає або він дуже далеко;

- обов’язково зупинись на осьовій лінії або острівці безпеки, подивись праворуч і уважно оглянь дорогу;

- продовжуй переходити дорогу тоді, коли транспорту немає або він дуже далеко.

А чому спочатку дивимось ліворуч а потім праворуч? ( основний принцип руху в Україні – правобічний)

Допоміжні засоби (демонстрація):

- світлофори;

- переходи;

- острівці безпеки

Основні сигнали світлофора мають такі значення:

  •      зелений - дозволяє рух;
  • жовтий - забороняє рух і попереджає про наступну зміну си­гналів;
  • червоний сигнал, у тому числі миготливий, або два червоних
    миготливих сигнали забороняють рух.

Пішохідний перехід зображується на проїжджій частині білими смугами  та дорожнім знаком.

Для переходу автомагістралі користуються тільки надземними або підземними переходами.

Правила передбачають сім груп дорожніх знаків (демонстрація):

- проїзду перехресть знаки пріоритету - встановлюють черго­вість,   перехрещень проїзних частин або вузьких ділянок до­роги;

- попереджувальні знаки - інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги і характер небезпеки;

Похожее изображение- наказові знаки - показують обов'язкові напрями руху або до­зволяють деяким категоріям учасників рух по проїзній частині чи окремих її ділянок, а також запроваджують або скасову­ють деякі обмеження;

- заборонні знаки - впорядковують рух транспортних засобів і пішоходів на окремих ділянках доріг шляхом запровадження або скасування певних

обмежень у русі;

- інформаційно-вказівні знаки - запроваджують або скасову­ють певний режим руху, а також інформують учасників доро­жнього руху про розташування населених пунктів,  різних об'єктів, територій, де діють спеціальні правила;

- знаки сервісу - інформують учасників дорожнього руху про розташування об'єктів обслуговування.

Картинки по запросу дорожні знаки.українською мовою До сьомої групи належать таблички до дорожніх знаків (знаки доповнювальної інформації), які уточнюють або обмежують дію зна­ків, разом з якими вони встановлені.

Пересуваючись дорогою, водії обов'язково повинні знати дорож­ні знаки.

Правила дорожнього руху для пішоходів.

- Пішоходи повинні рухатись по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку

- Якщо немає тротуарів, пішоходи повинні рухатись узбіччям назустріч руху транспортних засобів

- Організовані групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а коли їх немає – по узбіччю дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною, але тільки у світлу пору доби і лише у супроводі дорослих

- Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, на перехрестях – по лінії тротуарів та узбіч

- Якщо немає переходу або перехрестя, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом до краю проїзної частини в місці, де дорогу добре видно в обидва боки

- Якщо пішохід не встиг закінчити перехід проїзної частини, він повинен перебувати на острівці безпеки чи лінії, що розділяє транспортні потоки

VІ.   Узагальнення й систематизація знань 
- Що ви розумієте під організацією дорожнього руху?

- Коли прийняті і запроваджені існуючі в Україні Правила до­рожнього руху?

- За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху?

- Які групи дорожніх знаків ви знаєте?

- Які види розмітки вам відомі?

- Для чого використовується дорожнє обладнання?

- Які значення мають основні сигнали світлофора?

- Хто може бути регулювальником і за допомогою чого він мо­же регулювати  дорожній рух?

- Які основні правила руху дорогою ви знаєте?

Гра «Так чи ні»
1. Виходити на проїжджу частину можна:

- впевнившись у відсутності небезпеки

2. Дітям дошкільного віку виходити на проїжджу частину дозволяється:

- без нагляду дорослих

3. Переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом дозволяється:

- якщо є розділювальна смуга

4. Дозволяється затримуватися і зупинятися на проїжджій частині:

- якщо це пов’язано із безпекою дорожнього руху.

5. Переходити дорогу потрібно:

- на поворотах.

Практичні вправи.

- Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації (робота з картками).

- Моделювання ситуації  відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці (роботи  з картками)

VIІ.  Підсумок уроку.

VIІІ.   Домашнє завдання    

§ 3; зошит с. 8-9;

* виготовлення буклетів «Правила дорожнього руху для пішоходів»

 

docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку