Тема уроку. Здоровий спосіб життя.
Мета уроку:розглянути принципи здорового способу життя; розвивати вміння учнів моделювати поведінку в разі погіршання здоров'я.
Очікувані результати :учні мають називати принципи здорового способу життя; учні мають пояснювати вплив способу життя на здоров'я; учні мають уміти вимірювати температуру тіла.
Обладнання: таблиця «Модель квітки здоров'я , кошик , аркуші паперу
Тип уроку :засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
Привітання, фізкультхвилинка. 1.1.
Перевірка присутності учнів.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Актуалізація опорних знань
«Асоціативний кущ».
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «здоров'я».
Приклади відповідей учнів: радість, добрий настрій, фізкультура, загартовування, добре самопочуття, профілактика.
Творче завдання «Митці здоров'я».
Учні в робочих зошитах або на окремих аркушах відображають свою уяву про здоров'я у вигляді малюнка. За бажанням автори демонструють свої роботи з поясненнями.
Презентація «Кошика здоров'я».
Слово вчителя
Дозвольте представити вам «Кошик здоров'я» (умовний малюнок кошика на дошці). Увесь рік ви наповнюватимете його знаннями, що будуть вам корисними у подальшому житті. У цього кошика немає обмежень, тому кладіть у нього все, що вважаєте важливим. Важить він небагато, а користі в ньому — не осягнути.
3. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Проблемні запитання.
— Чи впливає спосіб життя людини на стан її здоров'я?
— Чому при інфекційних захворюваннях хворим не можна контактувати зі здоровими людьми?
4. Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
1. Основні складові здоров'я. (Складання схеми, робота з термінами.)
Учні самостійно конспектують визначення складових здоров'я за підручником.
2. Чинники здоров'я. (Пояснення.)
3. Принципи здорового способу життя . Вплив способу життя на здоров'я.( Бесіда )
Запитання до учнів:
— Яким має бути спосіб життя людини, щоб зберегти здоров'я?
4. Ознаки погіршення самопочуття. («Мозковий штурм».)
Учні визначають ознаки поганого самопочуття за власним досвідом та матеріалом підручника. Складання загальної схеми на дошці.
Запитання до учнів:
— Чи можна йти до школи, якщо наявні такі ознаки?
5. Узагальнення й закріплення знань
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. (Робота в групах.)
1 група: учню стало погано вранці, коли батьки ще вдома;
2 група: учню стало погано вранці, коли батьки вже пішли з дому;
3 група: учню стало погано на уроці;
4 група: учню стало погано на вулиці;
5 група: учню стало погано на перерві.
Запитання для роботи груп:
1) Що дитина має зробити в цій ситуації?
2) Які ознаки погіршення здоров'я належать до об'єктивних (можна виміряти або визначити), а які до суб'єктивних (індивідуальні для різних людей)?
Представники груп доповідають про результат колективної роботи та відповідають на запитання інших учнів і вчителя.
Правила вимірювання температури тіла. (Складання пам'ятки в робочих зошитах.)
Відповіді на проблемні запитання.
6. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда
—Що ви сьогодні покладете у свій «Кошик здоров'я»?
7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Завдання для всього класу.
Опрацювати параграф 1 підручника
Індивідуальні завдання.
1. Візьміть інтерв'ю в родичів або знайомих: «Що ви знаєте про принципи здорового способу життя?».
2. Проаналізуйте вірш О. Мороза «Щастя». Чи згодні ви з думкою автора? Чому?
3. Теми для міні-проектів:
1) Що таке «здорова їжа»?
2) Що позитивно, а що негативно впливає на здоров'я дитини?
Тема уроку. Здоровий спосіб життя.
Мета уроку:розглянути принципи здорового способу життя; розвивати вміння учнів моделювати поведінку в разі погіршання здоров’я.
Очікувані результати :учні мають називати принципи здорового способу життя; учні мають пояснювати вплив способу життя на здоров’я; учні мають уміти вимірювати температуру тіла.
Обладнання: таблиця «Модель квітки здоров'я , кошик , аркуші паперу
Тип уроку :засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
Привітання, фізкультхвилинка. 1.1.
Перевірка присутності учнів.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Актуалізація опорних знань
«Асоціативний кущ».
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «здоров’я».
Приклади відповідей учнів: радість, добрий настрій, фізкультура, загартовування, добре самопочуття, профілактика.
Творче завдання «Митці здоров’я».
Учні в робочих зошитах або на окремих аркушах відображають свою уяву про здоров’я у вигляді малюнка. За бажанням автори демонструють свої роботи з поясненнями.
Презентація «Кошика здоров’я».
Слово вчителя
Дозвольте представити вам «Кошик здоров’я» (умовний малюнок кошика на дошці). Увесь рік ви наповнюватимете його знаннями, що будуть вам корисними у подальшому житті. У цього кошика немає обмежень, тому кладіть у нього все, що вважаєте важливим. Важить він небагато, а користі в ньому — не осягнути.
3. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Проблемні запитання.
— Чи впливає спосіб життя людини на стан її здоров’я?
— Чому при інфекційних захворюваннях хворим не можна контактувати зі здоровими людьми?
4. Етап засвоєння нових знань
План пояснення нового матеріалу
1. Основні складові здоров’я. (Складання схеми, робота з термінами.)
Учні самостійно конспектують визначення складових здоров’я за підручником.
2. Чинники здоров’я. (Пояснення.)
3. Принципи здорового способу життя . Вплив способу життя на здоров’я.( Бесіда )
Запитання до учнів:
— Яким має бути спосіб життя людини, щоб зберегти здоров’я?
4. Ознаки погіршення самопочуття. («Мозковий штурм».)
Учні визначають ознаки поганого самопочуття за власним досвідом та матеріалом підручника. Складання загальної схеми на дошці.
Запитання до учнів:
— Чи можна йти до школи, якщо наявні такі ознаки?
5. Узагальнення й закріплення знань
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. (Робота в групах.)
1 група: учню стало погано вранці, коли батьки ще вдома;
2 група: учню стало погано вранці, коли батьки вже пішли з дому;
3 група: учню стало погано на уроці;
4 група: учню стало погано на вулиці;
5 група: учню стало погано на перерві.
Запитання для роботи груп:
1) Що дитина має зробити в цій ситуації?
2) Які ознаки погіршення здоров’я належать до об’єктивних (можна виміряти або визначити), а які до суб’єктивних (індивідуальні для різних людей)?
Представники груп доповідають про результат колективної роботи та відповідають на запитання інших учнів і вчителя.
Правила вимірювання температури тіла. (Складання пам’ятки в робочих зошитах.)
Відповіді на проблемні запитання.
6. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда
7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Завдання для всього класу.
Опрацювати параграф 1 підручника
Індивідуальні завдання.
1. Візьміть інтерв’ю в родичів або знайомих: «Що ви знаєте про принципи здорового способу життя?».
2. Проаналізуйте вірш О. Мороза «Щастя». Чи згодні ви з думкою автора? Чому?
3. Теми для міні-проектів:
1) Що таке «здорова їжа»?
2) Що позитивно, а що негативно впливає на здоров’я дитини?