Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Підготувала:учитель біології, хімії та основ здоров'я загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Сароян Мері Артурівна
Номер слайду 2
Мета уроку:розглянути правила безпечної поведінки надворі;розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями);називати чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;пояснювати необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки, можливого утворення натовпу;дотримуватися правил безпеки надворі
Номер слайду 3
Метод «Ланцюжок»Учні по черзі називають одну небезпеку, що може підстерігати учня 5 класу надворі. Приклади відповідей: транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.
Номер слайду 4
Давайте разом подумаємо: Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?Що може спровокувати виникненню небезпеки надворі? Яким чином діяти при виникненні небезпеки надворі?
Номер слайду 5
Вивчення нового матеріалу. На випадок, коли буваєш на вулиці сам, дотримуйся правила п’яти «НЕ»: 1. НЕ розмовляй із незнайомцями.2. НЕ сідай у машину до незнайомців.3. НЕ бери нічого у незнайомців.4. НЕ звертай з дороги від школи до дому.5. НЕ гуляй надворі після того, як стемніло.
Номер слайду 6
Запам’ятай!1. Незнайомець — це будь-хто, з ким тебе непознайомили батьки, вчителі.2. Гуляючи надворі, поводься спокійно і впевнено.3. Не бери з дому дорогих речей, які можутьспровокувати зловмисників.4. Увечері уникай безлюдних дворів, парківі пустирів.
Номер слайду 7
За допомогою крос-тесту, правил на с. 173 та порад на с. 142 — 144 складіть пам’ятку безпечної поведінки з незнайомцями. (виконуєте в зошитах, фотографуєте та відправляєте на мою пошту!!!)Надворі треба усього боятися (5), поводитися спокійно й упевнено (7) чи нахабно і самовпевнено (6)?2. Деякі діти полюбляють слухати аудіо-плеєр дорогою до ніколи чи до магазину. Це безпечно (8) чи небезпечно (9)?3. Пізно ввечері треба йти найкоротшим шляхом (10) чи найбезпечнішим (11)?
Номер слайду 8
4. До школи, до магазину, ще кудись безпечніше ходити самому (12) чи з друзями (13)?5. Це неправильно. Боязкі, полохливі люди надворі привертають до себе увагу зловмисників. І навпаки, спокійний погляд, упевнена хода — своєрідний захист від зловмисників (1).6. Це може спровокувати хуліганів, які тільки й шукають приводу до когось причепитися (1).7. За будь-яких обставин намагайся поводитись упевнено. Навіть у незнайомому місті поводься так, щоб сторонні не помітили, що ти приїжджий. Для цього найкраще заздалегідь ознайомитися з планом міста, визначити безпечний маршрут. Звісно, у незнайомому місті тебе хтось повинен зустріти на вокзалі (2).
Номер слайду 9
8. Ця звичка — небезпечна. Плеєр не лише відвертає увагу, коли треба бути насторожі, а й може зацікавити грабіжників (2).9. Цінні речі краще залишати вдома, а якщо вже беруть їх з собою, то не виставляють напоказ (3).10. Ти помиляєшся. Найкоротший шлях — не завжди безпечний. Якщо тобі раптом доведеться кудись іти ввечері, намагайся уникати темних підворіть, безлюдних переходів, парків, пустирів, неосвітлених вулиць, зупинок транспорту. Тримайся на відстані від кущів та парканів (4).
Номер слайду 10
11. Молодець, проте все-таки краще не спокушати долю. Якщо доведеться повертатися додому пізно, попроси когось із дорослих зустріти або провести тебе (4).12. Даремно ти так вважаєш. Самотній підліток — принада для зловмисників. Вони рідко наважуються зачіпати дітей, які йдуть групою. Особливо бажане товариство друзів, якщо йдеш на стадіон чи в кіно (4).13. З друзями ходити не лише веселіше, а й безпечніше (14).14. Молодець, ти дістався кінця і переміг, якщо рухався правильним маршрутом.
Номер слайду 11
Екстремальні ситуації з незнайомцями. 1 група: запрошення взяти участь у кінозйомці;2 група: обіцянка подарувати цінну річ у чужій квартирі;3 група: запрошення покататися на машині;4 група: гра на гроші. Завдання групам:1) визначити, у чому полягає небезпека ситуації;2) визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;3) визначити, як можна уникнути подібної ситуації.
Номер слайду 12
Поради, які допоможуть уникнути небезпеки. Без дозволу батьків не відходь від дому. Не гуляй дотемна в безлюдних місцях. Уникай хуліганів, підозрілих компаній, пяних людей. Не грайся на дорозі, де їздять машини. Не ховайся в підвалах, горищах, дахах, будівельних майданчиках, біля смітників.
Номер слайду 13
«Знайди помилку». (Робота в парах.)Учні на окремих аркушах паперу записують правила безпечної поведінки в натовпі, але навмисно записують одне-два помилкових твердження. Потім учні обмінюються аркушами із сусідом по парті. Слід визначити помилки.
Номер слайду 14
Завдання учням:запропонувати небезпечну ситуацію;визначити алгоритм дій дитини в цій ситуації;спрогнозувати наслідки недотримання безпечної поведінки;4) підготувати презентацію роботи у цікавій формі (інсценування казок, попереджувальні плакати, рольові сценки).
Номер слайду 15
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 27 (основи здоров'я 5 клас Бех, Воронцова, Пономаренко, Страшко)самостійно опрацювати матеріал «Екстремальні ситуації з незнайомцями»;виконати тестові завдання (скріншот результатів відправити на пошту) https://naurok.com.ua/test/u-nebezpechnih-miscyah-139364.html