Мета уроку:розглянути правила безпечної поведінки надворі;розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями);називати чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;пояснювати необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки, можливого утворення натовпу;дотримуватися правил безпеки надворі
За допомогою крос-тесту, правил на с. 173 та порад на с. 142 — 144 складіть пам’ятку безпечної поведінки з незнайомцями. (виконуєте в зошитах, фотографуєте та відправляєте на мою пошту!!!)Надворі треба усього боятися (5), поводитися спокійно й упевнено (7) чи нахабно і самовпевнено (6)?2. Деякі діти полюбляють слухати аудіо-плеєр дорогою до ніколи чи до магазину. Це безпечно (8) чи небезпечно (9)?3. Пізно ввечері треба йти найкоротшим шляхом (10) чи найбезпечнішим (11)?
4. До школи, до магазину, ще кудись безпечніше ходити самому (12) чи з друзями (13)?5. Це неправильно. Боязкі, полохливі люди надворі привертають до себе увагу зловмисників. І навпаки, спокійний погляд, упевнена хода — своєрідний захист від зловмисників (1).6. Це може спровокувати хуліганів, які тільки й шукають приводу до когось причепитися (1).7. За будь-яких обставин намагайся поводитись упевнено. Навіть у незнайомому місті поводься так, щоб сторонні не помітили, що ти приїжджий. Для цього найкраще заздалегідь ознайомитися з планом міста, визначити безпечний маршрут. Звісно, у незнайомому місті тебе хтось повинен зустріти на вокзалі (2).
8. Ця звичка — небезпечна. Плеєр не лише відвертає увагу, коли треба бути насторожі, а й може зацікавити грабіжників (2).9. Цінні речі краще залишати вдома, а якщо вже беруть їх з собою, то не виставляють напоказ (3).10. Ти помиляєшся. Найкоротший шлях — не завжди безпечний. Якщо тобі раптом доведеться кудись іти ввечері, намагайся уникати темних підворіть, безлюдних переходів, парків, пустирів, неосвітлених вулиць, зупинок транспорту. Тримайся на відстані від кущів та парканів (4).
11. Молодець, проте все-таки краще не спокушати долю. Якщо доведеться повертатися додому пізно, попроси когось із дорослих зустріти або провести тебе (4).12. Даремно ти так вважаєш. Самотній підліток — принада для зловмисників. Вони рідко наважуються зачіпати дітей, які йдуть групою. Особливо бажане товариство друзів, якщо йдеш на стадіон чи в кіно (4).13. З друзями ходити не лише веселіше, а й безпечніше (14).14. Молодець, ти дістався кінця і переміг, якщо рухався правильним маршрутом.
Екстремальні ситуації з незнайомцями. 1 група: запрошення взяти участь у кінозйомці;2 група: обіцянка подарувати цінну річ у чужій квартирі;3 група: запрошення покататися на машині;4 група: гра на гроші. Завдання групам:1) визначити, у чому полягає небезпека ситуації;2) визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;3) визначити, як можна уникнути подібної ситуації.
Поради, які допоможуть уникнути небезпеки. Без дозволу батьків не відходь від дому. Не гуляй дотемна в безлюдних місцях. Уникай хуліганів, підозрілих компаній, пяних людей. Не грайся на дорозі, де їздять машини. Не ховайся в підвалах, горищах, дахах, будівельних майданчиках, біля смітників.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 27 (основи здоров'я 5 клас Бех, Воронцова, Пономаренко, Страшко)самостійно опрацювати матеріал «Екстремальні ситуації з незнайомцями»;виконати тестові завдання (скріншот результатів відправити на пошту) https://naurok.com.ua/test/u-nebezpechnih-miscyah-139364.html