Тема: Безпека надворі. 5 клас.
Мета : познайомити дітей з небезпеками, які очікують їх, коли самі вдома, з’ясувати, до чого призводить розголошення особистих даних,розвивати навички безпечної поведінки вдома, при користуванні Інтернетом; відпрацювати алгоритм дій при загрозі небезпек удома, розвивати здоров’язберігаючі компетентності.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
учень/учениця
називає:
- чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;
пояснює:
- небезпеку недотримання правил безпеки надворі,
- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі;
дотримується :
-правил безпеки надворі;
демонструє здатність
- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях.
Компетентності, які формуються в учнів: уміння передбачати наслідки своїх дій, відмови у небезпечних пропозиціях, аналізувати та оцінювати ризики навколишнього середовища, виконувати алгоритми дій у небезпечних ситуаціях.
Обладнання: картки для перевірки д/з, мультфільм «Уроки безпеки. Незнайомці.», картки із завданнями для роботи в групах.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Добрий день!
Сіли рівно, озирнулись,
Один одному всміхнулись.
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.Із запропонованих дій виберіть ті, що є небезпечними:
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Казкова вікторина
1. Телесику, Телесику! Приплинь, приплинь до бережка! Дам я тобі їсти й пити!
2. Підходить баба до тої хатки і ковт-ковт-ковт у вікно. Дівчина відтворила вікно, а баба подає їй яблуко.
- На тобі, дівчинко, дуже добре яблучко. Це я тобі принесла. У лісі ж яблучок нема. Закрила вона вікно, та яблучко вкусила, впала на землю і вмерла. Бо яблучко було отруйне.
3. Ну й пісня ж гарна! — каже лисичка.— От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було. Він скочив їй на язик та й почав співати:
Я по засіку метений...
А лисичка — гам його! Та й з'їла!
Що об’єднує героїв цих казок? Яких правил не дотримувалися?
Пригадайте ще казки, у яких порушені правила безпеки надворі.
ІV. Повідомлення теми, мети
Всі лиха людей відбуваються не стільки від того, що вони не зробили того, що потрібно, скільки від того, що вони роблять те, чого не потрібно робити. ( Л. Толстой)
V. Формування нових знань, умінь, навичок
1.Вправа «Мозковий штурм»
Пригадайте із свого життєвого досвіду, як потрібно себе поводити надворі.
2.Робота з підручником ( ст.211-212)
Складання пам’ятки
Поведінка надворі
3.Перегляд мультфільму « Уроки безпеки. Незнайомці»
Чому герой мультфільму попав у небезпеку?
4.Вуличні шахраї ( ст.214)
Екстремальні ситуації з незнайомцями. (Робота в групах.)
1 група: запрошення взяти участь у кінозйомці;
2 група: обіцянка подарувати цінну річ у чужій квартирі;
3 група: запрошення покататися на машині;
4 група: гра на гроші.
Завдання групам:
1) визначити, у чому полягає небезпека ситуації;
2) визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;
3) визначити, як можна уникнути подібної ситуації.
Презентація роботи груп, обговорення виступів.
VІ. Закріплення вивченого
1. «Знайди помилку». (Робота в парах.)
Учні на окремих аркушах паперу записують правила безпечної поведінки надворі, але навмисно записують одне-два помилкових твердження. Потім учні обмінюються аркушами із сусідом по парті. Слід визначити помилки. Взаємоперевірка.
2. Розташуй дії за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішої.
1) Ти підеш зі школи:
2) Ти передусім звернешся по допомогу до:
VІІ. Підсумок уроку
Вправа « Мікрофон»
Своїм товаришам я пораджу надворі…
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 27 ( ст. 210-213), дотримуватися правил безпеки надворі.