Спілкуємося з однолітками. Вчитель ЗБД Власюк К. П.
Номер слайду 2
Спілкуємося з однолітками• дружба • друг • булінг • кібербулінг
Номер слайду 3
Справжній друг. Дружба — це стосунки між людьми, котрі відчувають взаємну прихильність, турботу і довіру одне до одного. Друг/подруга — це людина, яку ви знаєте, любите і якій довіряєте. Уміння обирати добрих, надійних друзів, установлювати та підтримувати дружні стосунки є однією з найважливіших життєвих навичок.
Номер слайду 4
• Завантажте бланки за першим QR-кодом. Запишіть у них риси вашого ідеального друга / ідеальної подруги. • Перейдіть за другим QR-кодом і визначте, які дії характерні для друзів, а які — ні. • Щоб мати друзів , треба й самому навчитися дружити. Завантажте за QR-кодом тест. Пройдіть його і перевірте, чи є ви хорошим другом чи хорошою подру.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
ДРУЖБА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Друзі можуть покращити ваше життя, принести в нього багато радісних моментів.
Номер слайду 7
ДРУЖНИЙ КЛАСЩодня ми приходимо до школи та спілкуємося зі своїми однокласниками/однокласницям. Усі ми різні. Але найголовніше — ми не байдужі одне до одного, вміємо співчувати та допомагати тим, хто цього потребує.• Об’єднайтеся в чотири групи та проведіть мозковий штурм: група 1: як звучить дружний клас; група 2: як виглядає дружний клас; група 3: що робить дружний клас; група4: чого не робить дружний клас. • Створіть спільний плакат
Номер слайду 8
ОЗНАКИ НАСИЛЛЯ І БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)На жаль, діти не завжди вміють мирно розв’язувати конфлікти. Тому в школі трапляються сварки, бійки, штовхання. Це — ознаки насилля. Але інколи бувають випадки переслідування одного з членів колективу з боку іншого або часто з боку групи осіб. Таке явище називають цькуванням або булінгом (від англ. to bully — задиратися, знущатися). Ознаками булінгу є приниження, глузування, залякування, ігнорування тощо. Тобто все, що ображає гідність людини. Знущання заподіює людині біль, який неможливо виправити.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
• Перейдіть за QR-кодом, завантажте і роздрукуйте шаблони контуру людини. • Намалюйте очі, рот, одяг, придумайте та запишіть ім’я. Потім згорніть його навпіл, зімніть. А тепер спробуйте відновити первісний вигляд своїх малюнків. • Обговоріть: • Чи вдалося вам повністю відновити малюнки? • Що відчуває людина з якої знущаються? • Який висновок можна з цього зробити?
Номер слайду 11
ЯК ПРОТИСТОЯТИ БУЛІНГУ?Якщо ви стали свідком булінгу чи його жертвою, обов’язково постарайтеся припинити це, а коли не виходить — повідомте дорослим.
Номер слайду 12
• Об’єднайтесь у чотири групи та змоделюйте ситуації. • Однокласники заховали ваш наплічник. Ваші дії? • Однолітки вас примушують робити те, чого ви не хочете. Як ви вчините? • У школі вам погрожують. До кого ви звернетеся? • Ви побачили, як вашого однокласника/однокласницю принижують. Як це припинити? • Обведіть свою долоню і на кожному пальці запишіть способи боротьби з булінгом, які ви можете запропонувати (звернутися до старших по допомогу, не поширювати пліток, не підтримувати тих, хто ображає інших, захищати жертву булінгу тощо).
Номер слайду 13
КІБЕРБУЛІНГКібербулінг — це форма цькування з використанням цифрових пристроїв: мобільних телефонів, комп’ютерів, планшетів. Кібербулінг може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах, на ігрових платформах тощо.
Номер слайду 14
Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео про кібербулінг. Обговоріть, що робити, коли вас ображають в інтернеті, поширюють плітки, ваші особисті фото чи відео?
Номер слайду 15
Запам’ятайте! • Якщо ви помітили, що когось ображають в інтернеті, — заступіться за них. • Якщо ви отримуєте електронні листи з образами, обов’язково розкажіть про це дорослим або поговоріть про це з друзями. • Якщо про ваших однокласників/однокласниць в інтернеті поширюють плітки, фейки, особисті фото, відео, повідомте про це адміністрації школи.
Номер слайду 16
Домашнє завдання: Опрацювати § 23. Спілкуємося з однолітками. Виконати мозаїку завдань на сторінці 184