Безсполучникове складне речення

Про матеріал
Ковальчук Оксана Михайлівна ( с. Шатава, Кам'янець - Подільський район Хмельницька область)
Перегляд файлу

ТЕСТ «Тарас Шевченко»

  1.      Основоположником нової української літератури є

А Григорій Сковорода В Іван Котляревський

Б Григорій Квітка-Основ’яненко Г Тарас Шевченко

  1.      Андрію Жуковському присвячено твір, де діють персонажі

А Наталка, Петро В Маруся, Василь

Б Дідона, Сивілла Г Катерина, москаль-офіцер

  1. Звістка про загибель Якова де Бальмена, друга автора, стала поштовхом до написання твору

А «Заповіт»

Б «Кавказ»

В «Сон» («У всякого своя доля...»)

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

  1. Рядки «Вергілій, бач, не нам був рівня, / А видно, що начухав тім’я, / Поки дрібненько описав» є в

А бурлескно-травестійній поемі В сатиричній поемі

Б соціально-побутовій поемі Г історичній пісні

  1.      Рядки з поеми «Кавказ» «Слава! Хортам, і гончим, і псарям, 11 нашим батюшкам-ца

| рям І Слава» пройняті

' А сарказмом В пафосом

Б іронією Г захопленням

6 У рядках з поеми «Сон» «...Стоїть собі, Голову понурив, / Сіромаха. Де ж ділася / Медвежа натура?» наявний засіб творення сатири

А сарказм В гротеск



  1.     Одного жанру є твори «Кавказ» та

А «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Б «Сон» («У всякого своя доля...»)

В «Ой Морозе, Морозенку»

Г «Заповіт» («Як умру, то поховайте...»)

10 Критика української еліти, яка зневажає свій народ, і заклик до соціального примирен­ня заради відродження нації звучить у творі Т. Шевченка

А «Кавказ»

Б «Сон» («У всякого своя доля...»)

В «Заповіт» («Як умру, то поховайте...»)

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»


  1.     У поемі «Кавказ» Т. Шевченко засуджує

А комплекс меншовартості, національного безпам’ятства

Б загарбницькі імперські війни, поневолення людей

В байдужість до рідної мови та культури

Г жорстокість окремих норм народної моралі

  1.     У композиції поеми «Катерина» рядки «Отаке-то на сім світі І Роблять людям люде!

/ Того в’яжуть, того ріжуть, / Той сам себе губить» є

А епіграфом В ліричним відступом

Б присвятою Г описом

  1.     Соціально-побутовою є поема

А «Катерина»

Б «Кавказ»

В «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Г «Сон» («У всякого своя доля...»)

  1. Заклик «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» звучить у тво­рі, який за жанром є

А ліричним віршем В поемою

Б думою Г посланням

  1.      У вступі до твору «Катерина» автор

А застерігає дівчат, аби не зналися з підступними москалями

Б просить українців полюбити всім серцем рідну землю

В закликає молодь, аби любили й поважали своїх батьків

Г благає батьків не проганяти Катерину з немовлям

  1.     Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом із творів Т. Шевченка.

Приклад

А Так із його, сердешного, кров, як воду точить!..

Б Серед степу широкого на Вкраїні милій.

В Тополі по волі... розмовляють з полем.

Г Єсть на світі доля. А хто її знає?

Д І потече сторіками кров...


  1.      Укажіть твори одного автора.

Назва твору

  1.        «Кавказ»
  2.        « Наталка Полтавка »
  3.        « Бджола та Шершень »
  4.        « Віють вітри »

Назва твору

А «Енеїда»

Б «Маруся»

В «Сон» («У всякого своя доля...»)

Г «De libertate»

Д «Засвіт встали козаченьки»

Назва твору «Кавказ» «Катерина»

«Сон» («У всякого своя

доля...»)

«Маруся»

«Наталка Полтавка»


1

2

3 4

Назва твору

«Кавказ»

«Сон» («У всякого своя

доля...»)

«Катерина»

«І мертвим, і живим,

і ненарожденним...»

Уривок

А В своїй хаті й своя правда,

Б

В

Г

Д

І сила, і воля.

Борітеся - поборете, Вам Бог помагає!

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно...

Єсть на світі доля.

А хто її знає?

Це той перший, що розпинйв Нашу Україну...

20. Установіть відповідність між подіями твору «Катерина» та елементами сюжету.

Елемент, сюжету

 

Подія

1

зав’язка А

випадкова зустріч Катерини з Іваном на чужині

2

розвиток дії Б

вигнання дочки з дому

3

кульмінація В

роздуми ліричного героя про долю безбатченків

4

розв’язка Г

народження нешлюбного сина

 

д

самогубство головної героїні

 


19. Співвіднесіть назву твору та уривок із нього.


1

2

З

4


ПЕРЕВІРЯЮ

Відповіді до тесту «Тарас Шевченко»


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Г

Г

Б

А

А

В

В

Г

Б

Г

Б

В

А

Г

А

 


16

17

18

19

20

ІД, 2А, ЗВ, 4Б

IB, 2А, ЗГ, 4Д'

1В, 2Б, ЗА, 4Г

1Б, 2Д, ЗГ, 4А

1Г, 2Б, ЗА, 4Д

 


1

г

2

 

3

 

4

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Викупу Т. Шевченка з кріпацтва сприяли

                       А Євген Гребінка, Пантелеймон Куліш, Іван Сошенко

                       Б Микола Костомаров, Олександр Пушкін, Іван Срезневський

В Михайло Лєрмонтов, Василь Жуковський, Пантелеймон Куліш

Г Карл Брюллов, Олексій Венеціанов, Василь Жуковський

Д Олексій Венеціанов, Карл Брюллов,

Олександр Пушкін

  1.          Ліричним відступом у поемі «Катерина» Т. Шевченка є такий епізод:

А кохання Катерини п москаля теплими вечорами

Б сцена вигнання Катерини з дому

В зустріч Івася з батьком

Г роздуми ліричного героя про гірку долю байстрят

Д поневіряння Катерини на чужині

  1.          Афоризмам В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля, І чужому нау­чайтесь, і свого не цурайтесь життя дав твір

А «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Б «Кавказ»

В «Як умру, то поховайте...»

Г «Сон (У всякого своя доля...)»

Д «Гайдамаки»

  1.          Образ Прометея наявний у творі

А «Гайдамаки»

Б «Катерина»

В «Кавказ»

Г «Заповіт»

Д «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

  1.          До жанру послання належить твір Т. Шевченка

А «Соп (У всякого своя доля...)»

Б «Як умру, то поховайте...»

В «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Г «Мені однаково...»

Д «Кавказ»

  1.          Ярема й Оксана — герої твору

А «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Катерина»

                      Г «Кавказ

                                                          Д «Гайдамаки»

  1.          Ґонта і Ярема — герої твору Т. Шевченка

А «Кавказ»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Д «Катерина»

  1.          Коліївщина зображена у творі

А «Заповіт» Г «Катерина»

Б «Кавказ» Д «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Гайдамаки»

  1.          Тарас Шевченко присвятив Якову де Бальмену твір

А «Кавказ»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Д «Катерина»

  1.      Словами Кохайтеся, чорнобриві, та не з москалями... починається твір

А «Катерина»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Д «Кавказ»

  1.      НЕ Є ідеєю поеми «Гайдамаки» Т. Шевченка

А необхідність перегорнути трагічну сторінку історії, по-сучасному оцінити минуле

Б заклик до єднання слов’янських народів

В усвідомлення того, що здобуття незалежності —

ідеал історичного розвитку нації

Г осмислення можливостей вирішення конфліктів між народами-сусідами, історичного примирення народів;

Д засудження війни імперської Росії з кавказькими народами

  1.      Засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів — провідний мо­тив твору Т. Шевченка

А «Катерина»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»


В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Д «Кавказ»

  1.      Слова Од глибокої тюрми та до високого престола — усі ми в золоті і голі належать

А горцю («Кавказ»)

Б українській еліті («І мертвим, і живим...»)

В «землячку» («Сон (У всякого своя доля...)»)

Г колонізатору («Кавказ»)

Д титарю («Гайдамаки»)

  1.      Тарас Шевченко присвятив Василеві Жуковському твір

А «Гайдамаки»

Б «Кавказ»

В «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Г «Сон (У всякого своя доля...)»

Д «Катерина»

  1.      Критика української еліти, яка зневажає український народ, і за­клик до соціального примирення заради відродження нації звучать у творі Т. Г. Шевченка

А «Кавказ»

Б «Сон (У всякого своя доля...)»

В «Гайдамаки»

Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»

Д «Як умру, то поховайте...»

  1.      Сарказм — це

А насмішка, замаскована зовні благопристойною формою

Б прийом у літературі, заснований на явному спотворенні, на перебільшенні чи применшенні зображуваного, на поєднанні різких контрастів: фантастичного з реальним, трагічного з комічним

В сатиричний малюнок загостреного критично-викривального характеру; переносно-смішне наслідування, перекручування оригіналу

Г їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті й гнівного презирства

Д різновид карикатури, у якій гостре висміювання поступається перед м’яким, доброзичливим гумором


Уривок

А В тебе дочка чорнобрива, Та ще й не єдина, А муштрує у запечку Московського сина...

Б Подивіться на рай тихий, на свою країну, Полюбіте щирим серцем Велику руїну...

В Ти нас ріжеш — заріж і їх: Вони католики.

Чого ж ти став? Чом не ріжеш?

Г Дивлюся: хати над шляхами Та городй з стома церквами, А в городах, мов журавлі, Замоштрували москалі...

Д Борітеся — поборете, Вам Бог помагає!

За вас правда, за вас слава І воля святая!


 


18. Установіть відповідність.


Уривок

А За горами гори, хмарою повиті, Засіяні горем, кровію политі. Отам-то милостивії ми Ненагодовану і голу Застукали сердешну волю...

Б А тим часом світить

З усіх вікон у титаря.

Пір то там твориться?

В 1 мене в сім ’ї великій, В сім’ї вольній, новій, Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом.

Г Нема на світі України, Немає другого Дніпра, А ви претеся на чужину Шукати доброго добра...

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
17 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку