Як правильно зберігати книги, щоб вони не пошкодилися: цікаві поради
Створ ть належне середовище для збер гання книг
Любител книг повинн в першу чергу пам'ятати про необх дн умови для безпечного збер гання книг. Уникайте вологост або занадто сухого середовища. Волог сть, наприклад, може призвести до утворення цв л на книгах.
П дтримуйте пом рну температуру добре пров трюйте прим щення. В деал температура к мнати, де є домашня б бл отека, повинна бути 15 – 20 градус в тепла. Переконайтеся, що температура в к мнат не сильно зм нюється.
Тримайте їх подал в д прямих сонячних промен в. Кол р обкладинки книг може вицв тати в д прямого контакту з сонячними променями. Ось чому не варто збер гати книги б ля в кон.
Правильно складайте та збер гайте
Збер гайте книги у вертикальному положенн . Воно є найбезпечн шим. Таким чином ми захищаємо форму книги, змушуючи їх п дтримувати один одного.
Розташуйте книги однакового розм ру одна б ля одної та використовуйте п дставки, щоб тримати їх на одному м сц .
Не переповнюйте полицю. Якщо ви розм стите на полиц занадто багато книг, то можете пошкодити їхн обкладинки. М ж вертикально розм щеними книгами має бути достатньо м сця, щоб можна було легко вставити конверт.
Збер гайте важк книги горизонтально. Важк книги сл д класти на полицю, але не варто робити велик купки. Зам сть цього тримайте їх у форм п рам ди, як зображено на фото.
Використовуйте металев стелаж зам сть дерев'яних. Найкращий вар ант – використовувати для збер гання книг ржост йк металев полиц . Бо,
наприклад, дуб вважається дуже кислою деревиною може пошкодити книги.
Дорогий друже!
Держава витрачає багато коштів для того, щоб ти мав підручник. Тож нагадуємо про Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників.
1. Учні зобов'язані дбайливо ставитись до підручників і книг якбібліотечних так і власних.
2. При отриманні підручників з бібліотеки слід переглянути їх і привиявленні дефектів повідомити бібліотекаря; якщо підручник має незначні пошкодження, відремонутвати його.
3. Якщо учень втратив чи пошкодив підручник, він повинен повернутидо бібліотеки такий само або замінити його іншим, який бібліотекар визначить рівноцінним за змістом і вартістю.
4. До учнів, які недбайливо ставитимуться до підручників,застосовувати заходи громадського впливу.
5. Стан підручників під час оглядів і конкурсів, а токож приотриманні з бібліотеки оцінювати таким чином:
10-12 балів - "Відмінно" - підручником користувались, ушкоджень, брудних місць та креслень немає.
7-9 балів - "Добре" - стан добрий, але є незначні ушкодження, забруднення та інше.
4-6 балів - "Задовільно" - підручник має суттєві пошкодження, багато брудних місць, але придатний для використання.
1-3 бали - "Незадовільно" - підручник у незадовільному стані, має суттєві пошкодження, непридатний до використання
ЮНИЙ ДРУЖЕ!
Твій підручник – добра, розумна книга. Найперший помічник і порадник. А чи задумувався ти, як його зроблено?
…Стояв могутній віковий ліс. Прийшли люди, приїхали машини. Почали заготовляти ліс – пиляти, обробляти, вантажити та відправляти на фабрику. Там з дерева зробили папір.
Хіміки в цей час виготовляли фарби. Для чого?
Почекай…
Твій підручник писали досвідчені вчені, вчителі, які багато знають і вміють. Вони просто й дохідливо
розповідають про безліч цікавих, складних речей.
І от книга написана! Тепер вона потрапляє до видавництва. Там її готують до здачі в друкарню.
Тим часом художник робить яскраві малюнки – ілюстрації.Коли й малюнки готові, майбутній підручник іде до друкарні, куди вже привезли папір, фарби, картон, нитки, клей…
Складні машини, керовані робітниками, починають виготовляти саму книжку.
Як бачиш, твій підручник пройшов довгий шлях.
До нього доклали рук, уміння, праці багато людей.
Тож – бери, користуйся ним!
Бережи його!
1.Поводься з книгами акуратно, стався до них дбайливо.
2.Не виривай сторінок, не малюй у книгах.
3.Не тримай книгу на сонці та в місцях, де багато вологи.
4.Узявши книгу для читання, обгорни її.
5.Якщо книгу пошкоджено, відремонтуй її.