ФОРМАТ семінару1. Командна робота адміністрації – як основний аспект прогресивного розвитку закладу освіти ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА«Розвиваємо творчість» 2. Творимо успішну школу разом ПСИХОЛОГІЧНА АНІМАЦІЯ«Сила командної роботи» МЕТОДИЧНИЙ КОНСТРУКТОРНова українська школа БЛІЦ-ПРОЕКТУВАННЯОсновні риси команди адміністрації школи ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВМетодичні діалоги
АДМІНІСТРАЦІЯ ШКОЛИ – КОМАНДА ПЕДАГОГІВ І МЕНЕДЖЕРІВСучасна загальноосвітня школа може бути успішною лише тоді, коли на чолі стане згуртована команда професіоналів, що володіє новими технологіями навчання, виховання та менеджменту освіти. Які ідеї будуть пріоритетними в цій команді, такою й буде вся діяльність школи. Це вже стало аксіомою!
Значущою характеристикою сучасної школи виступає її вже сформований образ,Шкільна культура, система цінностей, звичаїв, традицій конкретного навчального закладу. Місія освітньої установи, її пріоритети. Види та якість освітніх послуг даної школи. Узгоджена дія команди адміністраціїІМІДЖОСНОВУ ЯКОГО СТАНОВЛЯТЬНаявність і функціонування дитячих та юнацьких організацій
Основні вимоги, що висуваються до членів управлінської команди при формуванні іміджу школиІмідж школи. Обізнаність в інноваційній педагогіці й педагогічному менеджментіВисокий рівень професійної компетентностіЗнання психологічних особливостей колективу, технологій впливу. Чітке визначення пріоритетів. Володіння сучасними інформаційними технологіями. Уміння й бажання працювати в команді, бути «командним» гравцем. Прагнення підвищувати свій професійний рівень, оволодівати новими методиками, технологіями
Інновації – основа розвитку школидосвідчені вчителі, які не хочуть змін, прикриваючись залізною відмовкою: «А я за класику»хоча, звичайно, директору простіше. КОЛИАЛЕ!!!школа має жити за законами майбутньогоє сталий план роботи роками відпрацьовані програми. Стале навчально-освітнє середовище. Цілях і змістіСтруктурі Організації НВПза рахунок змін у. Ми зобов'язані навчити дітей будувати стосунки, в які вони будуть занурені через кілька років, виховувати успішну особистість, яка знайде себе в творчій діяльності, навчиться працювати й відпочивати, любити сім'ю та Батьківщину.
Успішна діяльність школи завжди залежить від того, хто нею керує. За нового часу особливо важливою стає роль адміністрації - директора та завучів, які повинні вміти не тільки організувати навчально-виховний процес, а й зробити його максимально ефективним економічно. Це потребує все вищого професіоналізму й різнобічних знань. Живим шкільниморганізмом не може управляти сухий і прагматичний менеджер, бо школа – це рух, думка, саме життя!style.colorfillcolorfill.type
За даними досліджень, провідними компонентами іміджу освітньої установи є:1 - 4 кл.образ класного керівника5 -11кл.образ учителя-предметника, образ ЗД, директора5 -11 кл.уявлення про якість освіти, стилі роботи школи. Для учнів основної і старшої школи. Для батьківучнів. Для учнів початкової школи та їхніх батьків1-11 кл. Для батьків дітей з особливими потребамикомфортність шкільного середовища
Сфера освіти – єдина із сфер економіки, де директор і завучі управляють таким специфічним ресурсом, який має одночасно три складники: діти, батьки і педагогічний колектив. У центрі навчання і виховання передусім ставимо ДИТИНУ. Саме тому менеджмент необхідний. Проте в підходах до дитини необхідна педагогіка. Тому і директор і його заступники стають менеджерами і по суті, і по духу, й мимоволі. Підвищення ефективності НВП зараз визначається побудовою сучасних управлінських відносин, зростанням керованості цим процесом і в учнівському, і в педагогічному колективах.1243 То що ж таке адміністрація сучасної школи – команда висококласних педагогів чи вмілих менеджерів?
Основні форми методичної роботи адміністрації з педагогічним колективом{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}Індивідуальні форми. Групові форми. Колективні форми. Самоосвіта. Методична рада Педагогічна рада. Діагностування. ШМОІнструктивно-методичні наради. Консультування. Співбесіди. Школа молодого вчителя Педагогічні читання. Наставництво Стажування Школа педагогічної майстерностіНауково-методична конференція. Взаємовідвідування уроків. Творчі групи Психолого-педагогічний семінар. Конкурс «Вчитель року»Тренінги. Проблемний семінар. Участь у різноманітних фахових очних та заочних конкурсах. Постійно-діючі семінари. Аукціон педагогічних ідей та технологій. Майстер-класи. Практичні семінари. Тиждень педагогічної майстерностіВідкриті уроки та позакласні заходи. Цільовий семінар. Тиждень співдружності сім’ї та школи Дистанційне навчання. Методичні тренінги. Творчі звіти. Портфоліо вчителя. Сайт вчителя. Предметні тижніЄдині методичні дніУзагальнення досвіду та видавнича діяльність. Школа наставництва. Методичні виставки
Пріоритетні цілі і завдання Команда адміністрації ЗНЗПроектна діяльність. Організувати впровадження та забезпечити необхідний супровід реалізації управлінсько-методичних проектівІнформаційно -методичне забезпечення. Сприяти процесам підвищення професійної майстерності вчителя та покращення якості надання освітніх послуг. Формування і поширення КПДРозвиток іміджологічної культури, зростання мотивації до постійного самовдосконалення та самореалізаціїМатеріально-технічне забезпеченнязабезпечити умови для реалізації науково-методичної проблемної теми школи, району
Окрім того, адміністрація школи зобов'язанатурбуватися про роль учителя в своєму колективі, сприяти підвищенню кваліфікації своїх працівників, створювати умови для розкриття їхніх творчих здібностей, мотивувати та стимулювати до новаторства. Тому необхідні знання й економіки, і психології, і різних методик навчання та виховання. Отже, кожен із команди адміністрації школи зобов'язаний бути вчителем, створюючи комфортні умови для навчання дітей та викладачів.
Алгоритм роботи команди адміністрації зі створення позитивного іміджу школи. Виявлення соціальних груп, зацікавлених в наданні освітніх послуг, уявлень, що склалися про школу. Вивчення актуальних переваг і очікувань учнів, вчителів, батьків. Конструювання ІШ, розробка стратегії розвитку навчального закладу. Контроль проміжних результатів, коригування. Моніторинг сформованого іміджу навчального закладу
Технологія соціального партнерства в команді адміністрації закладу освіти. Принципи:прийняття рішень на базі партисипації (рівень включення індивідуумів у спільну справу);забезпечення демократизму управління акціями партнерства;забезпечення системності та цілісності в розробці управлінських рішень, проведення аналізу ефективності та доцільності партнерства;забезпечення партнерства реальною інформацією та знаннями в потрібному обсязі;прогнозування, програмування та планування погоджених партнерами ініціатив;дотримання вимог чинного законодавства;впровадження безперервного моніторингу розвитку методів і засобів;врахування можливостей членів команди;реальність та ефективність досягнення мети партнерства і співпраці.
Актуально! Менеджер в освіті - це не тільки посада, а й певний рівень професіоналізму в управлінні. Шкільний менеджмент допоможе директору та завучам. Ефективно керувати кадрами. Домагатися досягнення поставлених завдань. Раціонально організовувати НВП, роботу з батьками. Контролювати й аналізувати діяльність кожного члена педагогічного колективу. Залучати педагогів до інноваційної та проектної діяльності
Підсумок“Єдиний шлях, який веде до успіху, - це діяльність” Григорій Сковорода. Впровадження інноваційних педагогічних та управлінських технологій повинно бути результативним, спонукати вчителя до творчого пошуку, посилювати мотиваційну сферу педагога, бути результатом спільної взаємодії адміністрації, педколективу, батьків та соціальних партнерів. Ключ до освітнього росту і розвитку – це бажання керувати процесом змін. Ми повинні розглядати зміни як кімнату несподіванок, у якій проблеми відкривають нові перспективи, де рішення приймаються знизу вверх і зверху вниз, де колегіальність та індивідуалізм разом складають продуктивну взаємодію сил. М. Фуллан