2020
ПЛАН
проведення місячника шкільних бібліотек
«Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів»
№ з/п |
Зміст заходу |
Дата проведення |
Учасники |
Відповідальні |
1. |
День відкритих дверей у бібліотеці «Екологія. Бібліотека. Книга» |
08.10 |
1-11 кл |
Бібліотекар |
2. |
Проведення благодійної акції «Бібліотека читачу – читач бібліотеці» |
08.10 - 20.10 |
Учні, вчителі, батьки |
Бібліотекар |
3. |
Книжкові виставки: «Через книгу в світ природи» «Земля радіє від краси» |
|
2-4 кл 5-6 кл |
Бібліотекар |
4. |
Бесіда «Що ми можемо зробити для довкілля?» |
12.10 |
3-Б |
Бібліотекар |
5. |
До Дня українського козацтва, Дня захисника України інформаційні хвилини біля книжкової виставки-екскурсу «Героїчна Україна: від минулого до сьогодення» |
13.10 |
5-9 кл |
Бібліотекар |
6. |
Екологічна вікторина-гра «Найкращий еколог» |
15.10 |
2-В |
Бібліотекар |
7. |
Конкурс малюнків «Розфарбуємо світ яскравими фарбами» |
16.10 |
4 кл |
Бібліотекар, кл. керівники |
8. |
Екскурс-презентація «Екологічні проблеми України» |
19.10 |
4-Б |
Бібліотекар |
9. |
Літературна подорож-презентація за книгою «Я, Олександр Поль» |
20.10 |
1-Б |
Бібліотекар |
10. |
Підведення підсумків. Висвітлювання інформації на сайті школи |
21.10 |
|
Бібліотекар |
Екологічна вікрорина - гра
«Найкращий еколог»
Мета: поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу; учити усвідомлювати необхідність зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати чуйне ставлення до природи; викликати бажання зберігати її красу.
Ми живемо на планеті Земля. Вона – наш спільний дім. Гарний, багатий, щедрий. Але сьогодні наша планета в небезпеці. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Сьогодні ми будемо намагатися відповісти на уі запитання.
Інколи чуєш: «Людина – цар природи». Але хто поставив людину над природою.? Хто така людина без природи? Уявити собі неможливо. Без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Усе це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї.
Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день уважається критичним. За тривалістю життя населення України посідає 52 місці в світі. Найбільще забруднюється повітря, водойми. Люди часто зривають красиві рослини, а тварин винищують заради м'яса або хутра, а інколи просто так, заради розваги.
За рік в атмосферу викидається 250 млн тонн пилу, 120 млн тонн попелу. Людина дуже необдумано поводиться з цим неоціненним багатством природи.
Основними засобами боротьби із забрудненням повітря є економічні. Існують санітарні станції та громадські організації, які займаються цими проблемами. В країні збільшуються обсяги озеленення міст і селищ. Правильно планують розташування житлових і промислових районів у містах.
Блакитним багатством, самим життям звуть воду.
Без води неможливим є життя ані людей, ані тварин, ані рослин.
Проте не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела і ставки.
Ось послухайте чого хоче річка!
Ой, мене рятуйте, люди,
Витягайте із мене сміття,
Що кидають в мене всюди
І не дають мені життя.
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода.
Вже купатись перестала
В каламутті дітвора
Мотлохом та склом побитим
Вкрилось русло, береги.
Вже не хочуть воду пити
З мене коні та воли
Я прошу вас, люди добрі!
Не засмічуйте ви н ас!
Збережіть для покоління,
Що прийде вже після вас
На жаль, усе це гірка правда! Але ж людині потрібна вода. Щоб отримати одну тонну сталі необхідно використати 150 тонн води, а щоб одержати одну тонну паперу, необхідно 250 тонн води. Але люди намагаються на всіх підприємствах будувати ефективні очисні споруди, економно використовувати воду.
Вода – це символ чистоти і мудрості, вірності і надії. Вона безперервність людського родоводу, джерело його душі!
Я – екологія, наука про захист природи.
Презентація «Екологія Дніпропетровської області»
Те що зробила людина з природою, – тяжкий злочин. Але ж тільки людина може щось виправити! Тільки людина створила Червону книгу, заповідники й охороняє їх. В Україні створено 13 заповідників. Рідкісних тварин розводять у неволі й випускають на волю в ті місця, де вони колись жили.
У нашій країні Червона книга видана в 1980 році. Рослини і тварини, занесені до неї, охороняються законом, їх не можна знищувати. До Червоної книги України внесено 923 видів рідкісних тварин і рослин, а також таких, що зникають.
«Екологічна вікторина»
Мета: перевірка і закріплення набутих знань про пори року та сезонні зміни
у природі.
Питання:
Скільки місяців у році?
Які є пори року?
Яка зараз пора року?
Назвіть літні місяці.
Назвіть осінні місяці.
Назвіть зимові місяці.
Назвіть весняні місяці.
Що роблять птахи навесні?
Що робить ведмідь узимку?
Чи всі птахи зимують в Україні?
Що роблять деякі птахи восени?
Як зимують риби?
Чи заготовляє заєць їжу на зиму?
Що робить взимку їжак?
За ким доглядають звірі влітку?
Що стається з деревами восени?
Чим вкриваються озера, річки та озера взимку?
Яка пора року найхолодніша?
Яка пора року найспекотніша?
Яка пора року «найщедріша»?
Коли від зимового сну прокидається уся природа?
Закінчи речення
Колючий, як …(їжак).
Хитрий, як …(лисиця).
Голодний, як …(вовк).
Лякливий, як … (заєць).
Могутній, як …(дуб).
Обдерли, як …(липку).
Тендітна, як …(осика).
Струнка, як …(береза).
Здоровий, як … (бик).
Впертий, як …(осел).
Брудний, як …(свиня).
Мудрий, як …(сова).
Балакучий, як …(сорока).
Усіх дітей вчать дома і в школі, що природу треба любити і берегти. Звідки ж тоді беруться поламані деревця на подвір’ях, купи сміття на березі озера чи річки, оберемки підсніжників у руках?
- Чому люди чинять зло природі? Можливо, вони не розуміють, чому забороняється робити ті чи інші вчинки?
Давайте пригадаємо, як потрібно поводитися у природі, щоб не задати їй шкоди.
Повторення правил поведінки у природі
Правило №1.
-Не ламати кущів та дерев.
Рослина - жива істота, кожен литочок виділяє в повітря кисень,
необхідний для дихання тваринам і людям.
Правило №2.
-Не пошкоджувати траву, дерева.
Це дуже їм шкодить. Із нанесеної рани витікає сік, через неї у дерево можуть проникнути мікроорганізми.
Правило №3.
-Не рвати в лісі чи на луках квітучих рослин.
Кожна зірвана квітка – це комашка, яка залишились без їжі. Це втрачене насіння, з якого не виростуть нові рослин. Саме через нашу звичку їх зривати, гарні квіти стали рідкісними і зникаючими.
Правило №4.
-Не ловити комах. Не знищувати павуків, жаб, ропух, змій і вужів.
-Комахи запилюють рослини.
Павуки, жаби, змії, мурахи знищують шкідливих комах.
Правило №5.
-Не ловити диких тварин і забирати їх додому.
-Дикі тварини не можуть жити в неволі. Вони загинуть.
Правило №6.
-Не руйнувати гнізда і не зачіпати їх.
-Порушені гнізда птахи покидають. З яєць, які там були, вже не вилупляться пташенята.
Треба завжди пам’ятати і дорослим, і малятам,
Що нема таких тварин, і нема таких рослин
Поблизу і навкруги, влітку, взимку й іншої пори,
Непотрібних зовсім нам!
Всі рослини і тварини вкрай потрібні для людини!
Правило №7.
-Не розводити багаття в лісі чи на луках.
-Пожежа, яка може виникнути від залишеного багаття, знищує рослини і тварини, спричиняючи іноді стихійне лихо.
Правило №8.
-Не залишати сміття на природі.
-Не викидати його у водойми. Цим не тільки забруднюєте воду, а завдаєте біди людям, які можуть отримати травми під час купання.
Давайте подивимося до яких наслідків може привести байдуже ставлення до природи
Мультфільм «Пригоди лісових друзів – Охорона природи»
Пам’ятайте:
Гра-рухавка «Найкращий еколог»
Мета: виховувати почуття бажання берегти і збагачувати природу.
Можна використовувати як фізкультхвилинку.
Бібліотекар:
1) Якщо ви не викидаєте сміття на вулиці – підстрибніть 3 рази.
2) Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
3) Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
4) Якщо ви розбиваєте пляшки – потупотіть ногами.
5) Якщо ви з батьками спалюєте листя – присядьте.
6) Якщо ви з батьками закопуєте листя – плесніть 3 рази в долоні.
Закінчите речення:
Знають навіть діти–
Світ наш красять …(квіти).
Ще людина добре знає–
Зелень кисень … (виділяє).
Дітлахам допоможіть
І рослини…(посадіть).
З ними краще грати,
Дихати і …(спати).
Кожна нова квітка–
Це ковток …(повітря).
Тож даруйте дітям …(квіти),
Вдячні будемо,…(повірте)!
В природі немає жодного об'єкта тільки корисного або тільки шкідливого. Все в природі взаємопов'язане і має велике значення для існування людини і життя загалом.
Люби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе,
Люби для неї
М.Рильський