Білі кристали. Що буде, коли я виросту.

Про матеріал
Розробка уроку на тему: "Білі кристали. Що буде, коли я виросту" за підручником Волощенко 3 клас.
Перегляд файлу

Тема.  Білі кристали. 

Мета: продовжити знайомити дітей із містами та областями України; навчити знаходити Донецьку область на мапі України; активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати любов до України, естетичний смак.

 

Хід уроку

  1. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
  1. Забезпечення мотиваційної готовності до уроку.

Привітання-сюрприз.

  • Привітайтеся одне з одним. Але спробуйте зробити це не словами, а за допомогою міміки та жестів. Вітаючись, передайте свій гарний настрій сусіду/сусідці.

 

  1. Актуалізація опорних знань, суб’єктного досвіду.

Гра “Так — ні”. За допомогою лего.

 

Поміркуйте, істинні чи хибні твердження ви зараз почуєте.

  • Корисні копалини відшукують археологи.
  • Листопад — другий місяць осені.
  • Запасів корисних копалин стає дедалі більше.
  • Кам’яна сіль — корисна копалина.
  • Сіль видобувають у шахтах.
  • На смак сіль гірка.

Чи були твердження, правдивість яких викликала у вас сумніви?

Які твердження вас здивували?

 

  1. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ
  1. Повідомлення теми уроку

Вчитель показує фото кристалів. Діти мають здогадатися, що це. І

  • Сьогодні разом із жевжиками ми продовжимо цікаву подорож Україною. А до якої області потрапимо і яке незвичайне завдання чекає на жевжиків ми дізнаємося, коли прочитаємо уривок “Білі кристали”.
  1. Визначення очікуваних результатів. Формулювання особистісних цілей.

       ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ

 

1. Робота над уривком “Білі кристали”

 

Читання з передбаченням (підр. с. 52).і

- Як ви думаєте, про що може розповідатися в тексті, який має заголовок “Білі кристали”?

Учитель читає текст до слів: “Якісь кристали…”.

 

Бесіда за текстом.

  • Куди прилетіли жевжики?
  • Чи зрозуміли вони, які кристали їм треба шукати?
  • Як розвиватимуться події далі?

 

Учитель читає далі до слів: “Блискавка була спантеличена”.

  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Як ви думаєте, чому Блискавка розгубилась?
  • Що буде далі?

 

Учитель читає далі до слів: “Доведеться…”.

  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Як жевжики зрозуміли, що не виконали завдання?
  • Як ви думаєте, що буде далі?

Учитель дочитує текст до кінця.

 

  • Чи справдилися ваші передбачення? Що допомагало їх робити?
  • Чому в жевжиків виникли труднощі зі знахідкою?
  • Як ви думаєте, чому скриня обрала за знахідку сіль, а не цукор?
  • Розкажіть, як змінювалися емоції жевжиків під час описаних подій.
  • А які емоції були у вас під час слухання уривку? Чи змінювалися вони? Чому?

2. Фізкультхвилинка

3. Робота у зошиті

4. Віртуальна подорож Донеччиною

 

Робота з мапою України

  • Розгляньте мапу України. Знайдіть на ній Донецьку область.
  • З якими областями вона межує?
  • У якій частині України вона розташована?

Донецька область розташована в південно-східній частині України. На сході її кордони частково збігаються з державними кордонами України. На півдні область омивається водами Азовського моря. Протяжність області з півночі на південь — 240 км, із заходу на схід — 170 км. Площа — 26,5 тис. кв. км, або 4,4 % території України.

Донецька область є найбільшою з областей України за кількістю населення. В області є дивовижні місця та цілющі родовища. Лікувальне значення мають Слов’янські солоні озера та джерела мінеральних вод. Унікальні природні лікувальні властивості має соляна шахта в м. Соледар, де створено спелеологічний санаторій. Особливу наукову та природоохоронну цінність мають заповідні зони — Святогір’я та Половецький степ.

5. Відео про Донецьк

6.Робота з мапою корисних копалин

- Знайдіть на мапі корисних копалин Донецьку область.

- Як ви думаєте, чому знахідка жевжиків пов’язана з Донеччиною?

- Які ще корисні копалини видобувають на території цієї області?

- Головними корисними копалинами Донеччини є кам’яне вугілля (запаси оцінюються в 18,3 млрд т), кам’яна сіль, вапняки, вогнетривкі глини, цементна сировина, крейда, гіпс, інші — загалом майже 50 видів.

 

7.Знайомство із символікою області

 

  • Подивіться на герб і прапор Донецької області. Які кольори спільні для них?
  • Як ви думаєте, що вони можуть позначати?

Історична довідка

У центрі герба Донецької області “Пальма Мерцалова” — унікальний витвір рук коваля Олексія Мерцалова, який викував її в 1896 році. А в 1900 році на виставці в Парижі “Пальма Мерцалова” отримала найвищу нагороду — Гран-прі.

Основними кольорами герба є:

Золото (поле щита) — символ багатства, справедливості й великодушності.

Чорний (край щита) — символ багатства надр.

Блакитний< (пальма) — символ краси і величі.

Зелений — символ надії, радості, достатку, розвиненого сільського господарства.

Прапор Донецької області є символом, що відображає історію і традиції області.

Верхнє поле блакитного кольору із золотим (жовтим) сонцем, що сходить, символізує схід України. Нижнє поле чорного кольору символізує вугілля, землю, нічне Азовське море із золотими (жовтими) відблисками.

 

  1. Перегляд відео “Це наше і це твоє. Сіль”.

https://www.youtube.com/watch?v=8YXdnNU5Llc&feature=emb_logo

  •  Про яку корисну копалину йдеться в мультфільмі?
  • Яким способом видобувають сіль?
  • Які факти про сіль вас найбільше здивували?
  • Що ще ви хотіли б дізнатися про сіль?

 

ІV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

  1. Рефлексія
  • З яким настроєм закінчуєте урок?
  • Що вас найбільше здивувало під час уроку?

 

2.Вправа “Дерево” (див. роздруківку “Дерево”).

 

  • Намалюйте на ватмані дерево. Роздайте дітям по одному стікеру одного кольору, і по одному — іншого. Попросіть записати те, що запам’яталось або сподобалося на уроці на першому стікеру, а те, що не сподобалось або було нецікавим — на другому. Перші стікери діти ліплять на крону дерева, а інші — біля коріння.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку